Skip to main content
Vraag

Opnames nu 75 dagen beschikbaar?

• May 24, 2025
  • 19 reacties
  • 328 Bekeken

JVC-KAP

Ik heb afgelopen week gemerkt dat opnames nu 75 dagen beschikbaar blijven. Is dit tijdelijk of is het nu verhoogd van 60 naar 75 dagen?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

19 reacties

Martin
  • May 24, 2025

Dat zal niet tijdelijk zijn want iemand van PX had dit hier op het forum in een bericht ook al vernoemd.

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • May 24, 2025

bij mij blijven de opnames nog steeds maar 60 dagen staan

Mutlie
  • May 25, 2025

Hier dus wel 75 dagen  (zie V7 topic), mogelijks hangt dat vast aan de laatste software update?

Martin
  • May 25, 2025

ik vermoedde dit ook en/of mss ook nog afhankelijk van als je al da niet op het nieuw platform overgeschakeld bent al denk ik dat dit laatste minder zal meespelen.

@Valencia je kan mss ook proberen door de decoder eens 10 sec volledig stroomloos te zetten of er dan iets aangepast wordt!

Joery79
  • May 25, 2025

Ik had dit idd ook al gemerkt. Hier ook 75 dagen.

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • May 25, 2025

ik heb een v5c, dus misschien daar nog niet op

Martin
  • May 25, 2025

ik heb een v5c, dus misschien daar nog niet op

@Valencia En als je de decoder 10 sec volledig stroomloos zet wordt het dan ook niet  aangepast?

Mutlie
  • May 25, 2025

Het zou kunnen dat het alleen geldt voor nieuwe opnames?
Wij hebben toevallig geen “oude” opnames meer dus kan ik niet bevestigen dat opnames van vóór de update (naar 6.172.1)  niet “verlengd” worden 

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • May 25, 2025

heb ik gedaan maar de opnamen van gisteren staan op 59 dagen, dus bij mij lukt het niet

Martin
  • May 25, 2025

Ter bijkomende info: Mijn oude opnames zijn ook aangepast op mijn V7 decoder.

Mutlie
  • May 25, 2025

Dus afhankelijk van de softwareversie (en platform mogelijk)

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • May 25, 2025

Programma’s of series opnemen met Pickx

De opnames worden standaard bewaard gedurende 90 dagen.  

als je kijkt hoe je programma’s moet opnemen staat er zelfs 90 dagen op, maar bij mij in elk geval nog niet veranderd, zal nog even moeten afwachten zeker

Martin
  • May 25, 2025

Ik denk het ook, en er werd door PX medewerker gesproken dat het in stappen ging gebeuren, en  dat het ook niet voor iedereen zal op het zelfde moment gebeuren om eerst af te wachten of alles goed verloopt.

PS: Ik denk dat PX zelfs bezig zijn met hun pagina’s over opnemen aan het aanpassen zijn, want ik bezocht daarnet een 5 min geleden een pagina en bovenaan stond opnames worden 90 dagen bewaard. Ik dacht ik ga de link naar die site hier eens posten en op het moment dat ik de pagina terug opende, stond er ineens terug 60 dagen !!!!!!

En louter nog als bijkomende info:
iemand had dit reeds opgemerkt een tijd geleden  en werd door een PX medewerker hierop als volgt gereageerd:
Er wordt bekeken of dit inderdaad verlengd kan worden. Zodra hier meer over geweten is wordt dit zeker gecommuniceerd. Dit staat (nog) niet actief bij de klanten. Jij bent hier dan een gelukkige uitzondering op 

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • May 26, 2025

Er zijn momenteel testen van de bewaarperiodes gaande. De eerste stap is inderdaad dat opnames 75 dagen beschikbaar worden.

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • May 26, 2025

@Valencia 

en alle anderen:

Vanaf 11 juni 2024 worden nieuwe tv-opnames standaard 60 dagen bewaard.

Opnames die vóór 11 juni 2024 zijn gemaakt en langer dan 60 dagen bewaard, blijven beschikbaar tot 30 juni 2025.

Voor klanten met een V7 TV Box wordt de bewaartermijn geleidelijk verlengd naar 75 dagen.

groeten

Tina

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • May 26, 2025

we zijn toch allemaal klanten van proximus, waarom enkel voor 7 TV box en niet voor iedereen,  zijn we dan niet allemaal gelijk?   betalen we niet allemaal evenveel, dit is toch niet eerlijk

• Motivator
  • May 26, 2025

Ik denk het ook, en er werd door PX medewerker gesproken dat het in stappen ging gebeuren, en  dat het ook niet voor iedereen zal op het zelfde moment gebeuren om eerst af te wachten of alles goed verloopt.

PS: Ik denk dat PX zelfs bezig zijn met hun pagina’s over opnemen aan het aanpassen zijn, want ik bezocht daarnet een 5 min geleden een pagina en bovenaan stond opnames worden 90 dagen bewaard. Ik dacht ik ga de link naar die site hier eens posten en op het moment dat ik de pagina terug opende, stond er ineens terug 60 dagen !!!!!!

En louter nog als bijkomende info:
iemand had dit reeds opgemerkt een tijd geleden  en werd door een PX medewerker hierop als volgt gereageerd:
Er wordt bekeken of dit inderdaad verlengd kan worden. Zodra hier meer over geweten is wordt dit zeker gecommuniceerd. Dit staat (nog) niet actief bij de klanten. Jij bent hier dan een gelukkige uitzondering op 

Inderdaad, dit was bij mij tijdje geleden 90 dagen en was daarna terug maar 60 dagen…

Ik heb nu ook opgemerkt sinds paar dagen dat het nu 75 dagen is…

Martin
  • June 25, 2025

Ter update: Nu bij mij al een tijd dat de opnames op 90 dagen aangegeven staan op mijn  V7 decoder

• Motivator
  • June 25, 2025

@Martin 

Bij mij recent nu ook 90 dagen, hopelijk blijft het deze keer