Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

890 reacties

Reputatie 5
Badge +3

@jdm_01 heb je het over deze update MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3 

Dan zou er het toch om meer gaan dan ivm reclame alleen.

zie → V7 Stand van zaken | update april 2023 MW5.5.5.2 app version 5.120.3

ivm reclame 4 april 2023 → Niet doorspoelbare reclame: de redenen | Proximus

 

Momenteel heb ik die uitrol nog niet ontvangen, waarschijnlijk zullen er nog andere zaken in orde worden gebracht, maar de hoofdzaak is die niet doorspoelbare reclame die ten alle spijt verplicht wordt.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Wrangler En bij het vooruit of terugspoelen  met de pijltjestoets in TV Replay en rechtstreekse uitzending na pauzeren of herstart, krijg je nu een klein venster met beeld te zien boven de balk, zodat je het kan volgen.

Ook is het geluid bij mij nu luider , ook laat de TV gids veel sneller in.

De andere eventuele verbeteringen /veranderingen zal ik later vandaag of morgen nog uit testten en hier melden.

 

 

 

 

@HadewychT @DaisyS Heb mijn V7/Android Decoder moeten resetten omdat ik problemen had met het inladen van de TV gids ( wilde niet inladen, ook niet na een herstart van modem en decoder) en bij het bekijken van opnames of TV Replay (steeds melding dat het gevraagde programma niet kon worden weergegeven wegens een technisch probleem , met eerst fout code P010 en dan P134 ). Nu heb ik terug de vorige  software versie op mijn decoder staan na de reset. Is er een probleem met de software update?

Reputatie 1

Ik kwam vanmiddag thuis en de tv stond aan met paars beeld… geen sporen van inbraak gevonden dus gewoon even opnieuw opgestart en alles terug normaal. Bleek dat ik de update binnengekregen had.

Eerste indrukken zijn: sneller algemeen, layout is iets donkerder lijkt mij, en vooral de lipsync lijkt een pak beter! Fingers crossed...

Reputatie 7
Badge +3

@Wrangler En bij het vooruit of terugspoelen  met de pijltjestoets in TV Replay en rechtstreekse uitzending na pauzeren of herstart, krijg je nu een klein venster met beeld te zien boven de balk, zodat je het kan volgen.

Ook is het geluid bij mij nu luider , ook laat de TV gids veel sneller in.

De andere eventuele verbeteringen /veranderingen zal ik later vandaag of morgen nog uit testten en hier melden.

 

 

 

 

@HadewychT @DaisyS Heb mijn V7/Android Decoder moeten resetten omdat ik problemen had met het inladen van de TV gids ( wilde niet inladen, ook niet na een herstart van modem en decoder) en bij het bekijken van opnames of TV Replay (steeds melding dat het gevraagde programma niet kon worden weergegeven wegens een technisch probleem , met eerst fout code P010 en dan P134 ). Nu heb ik terug de vorige  software versie op mijn decoder staan na de reset. Is er een probleem met de software update?

@HadewychT @DaisyS  Ik heb vandaag  de software update opnieuw binnengekregen . Na installatie  heb ik  direct getest voor het probleem met TV Replay en opnames , nu geen foutmeldingen meer , maar alles bleef zich herhalen in een lus van 35 seconden, ( dus steeds hetzelfde dat bleef spelen)  vooruit of terug spoelen geen oplossingen , pauzeren terug bekijken  , geen oplossing. Live kijken en dan terug naar het programma in Replay of opname nog steeds zelfde probleem. ( afspelen in een lus van 40 sec in continue herhaling)

Ook heb ik via de Pickx app op smartphone en via de website  getest en daar geen problemen , dit om een eventueel server probleem te vinden maar dus negatief.  

Ik heb dan deze stappen ondernomen: (probleem is hiermee opgelost bij mij)

Decoder herstart ( 10 seconden zonder stroom gezet), clear cache en data van de Pickx App uitgevoerd , decoder opnieuw op gestart. Probleem met TV Replay en Opnames nog niet OK nu foutmelding P 134  , sorry er ging iets mis probeer het later opnieuw.

Na heropstart van de decoder in de support  ( bij instellingen) de Pickx App laten herstarten en opnieuw inladen.

Decoder terug herstart en geen probleem meer met bekijken in Replay of opnames. 

Ik geef dit maar even mee in het geval er nog andere personen dezelfde problemen mochten ondervinden , ook  voor feedback naar de software ontwikkelaars bij Proximus.

Groetjes, Patrick

Reputatie 2
Badge

Heb vandaag de nieuwe update ontvangen op mijn tv box en ik zie dat er nu Android 11 op sta en het geluid dat je hoordt tijdens het bladeren door de menu is ook anders wel super 👍

Reputatie 2
Badge

Beste

Hoe werkt de functie om de decoder te herstarten met de afstandsbediening?

Groeten

Witte Herder

Reputatie 1

Het zit wat dieper weggestoken maar gelukkig is de optie er nog.

Instellingen > Instellingen toestel > Apparaat voorkeuren > Over > Herstarten

Reputatie 7
Badge +3

De update zou voornamelijk te maken hebben met de 1 minuut reclame, opgenomen programma’s op VTM (comerciële zenders) zal men de eerste minuut niet kunnen doorspelen, daarna wel. Heb dit onlangs ergens gelezen.

De decoders zouden daarvoor vanaf 4 april een update krijgen.

De time-out was vroeger 4 uur inactiviteit (V7 decoder)

mvg

 

@jdm_01 

Reclame niet meer doorspoelen op tv, waarom?

De manier waarop we met z’n allen tv-kijken is gigantisch geëvolueerd. We kijken niet alleen tv en video content waar we ook zijn via alle mogelijke schermen, maar kijken ook alsmaar meer wanneer het ons het beste uitkomt m.a.w. we gaan uitgesteld kijken (via opnames & Replay).

En laat dit er nu voor zorgen dat tv-reclame vaker wordt doorgespoeld. Omdat lokale programma’s bij commerciële zenders grotendeels gefinancierd worden via reclame, staan de investeringen in deze lokale content onder druk. De Belgische zendergroepen vragen daarom aan de operatoren, waaronder ook Proximus, de invoering van een aangepast model voor tv reclame, om de lokale televiesiemarkt te versterken.

Hierdoor kunnen jouw favoriete programma’s zoals Blind Getrouwd, The Masked Singer, Familie en vele andere in de toekomst blijven bestaan, en kan je blijven genieten van een gevarieerd ruim Pickx-aanbod. Ook met producties van bij ons!

Wat betekent dit voor de Proximus Pickx-kijkers?

Vanaf april 2023:

⮚ Het bekijken van een opgenomen VTM-programma wordt voorafgaan door 1 minuut niet doorspoelbare reclame. Andere Belgische zenders voeren dit op termijn ook in;

⮚ Tijdens het opgenomen programma kan doorspoelen wél nog (ook reclame).

  • vtm

  • vtm 2

  • vtm 3

  • vtm 4

  • vtm gold

  • vtm nonstop

Hoe gaan we tewerk?

We kiezen voor een gefaseerde aanpak volgens het type TV Box en starten in april 2023. De aanpassing zal ‘s nachts gebeuren via een software upgrade, uiteraard informeren we jou hierover.

Niet doorspoelbare reclame: de redenen | Proximus

Reputatie 2
Badge

Het zit wat dieper weggestoken maar gelukkig is de optie er nog.

Instellingen > Instellingen toestel > Apparaat voorkeuren > Over > Herstarten

Bedankt voor de snelle reactie

Sinds 2 dagen, kan ik naar geen  video kijken met de Amazon prime app? In de vorige weken,  was het heel traag om ze te laden mar het werkte. Nu, heb ik alle menu's maar het na een lange lading tijd, krijg ik een error message.

Is er iemand die een idee heeft?

Sorry voor mijn slechte Nederlands,

 

Sylvain 

 

Reputatie 1

Sinds 2 dagen, kan ik naar geen  video kijken met de Amazon prime app? In de vorige weken,  was het heel traag om ze te laden mar het werkte. Nu, heb ik alle menu's maar het na een lange lading tijd, krijg ik een error message.

Is er iemand die een idee heeft?

Sorry voor mijn slechte Nederlands,

 

Sylvain 

 

Werkt bij wel. De video's laden nu zelfs eindelijk sneller sinds de update. Misschien de Amazon app eens verwijderen. 

Interessant!

Dank u voor uw advies. Ik heb al veel geprobeerd. Re-installatie, fabrieksinstellingen herladen, oude APKs… 

Andere ideeën?

Misschien mijn bbox3 is te oud?

Sylvain

 

 

Reputatie 2
Badge

@sylvain102  heb je de modem al eens herstart?

@sylvain102  heb je de modem al eens herstart?

Ja!

Ik kan nog even proberen!

Wat ik begrijp niet is dat, het lijkt dat ik de enige met dit probleem ben sinds 2 dagen nu. Sob.

Dank u aan allemaal voor jullie hulp.

 

 

 

 

Reputatie 2
Badge

Heb je buiten prime video nog problemen met jou internet?

Heb je buiten prime video nog problemen met jou internet?

Nee, absoluut geen probleem. Alle app werken heel goed (Netflix, Disney, pickx, auvio). And amazon prime op mijn android telefoon en op mijn IOS tablet werkt ook.

 

Reputatie 2
Badge

Wat je kan doen is de app van prime video eens updaten of eens verwijderen en herinstalleren als dit ook niet werk best wachten op een update die het probleem oplost of op een ander manier naar prime video kijken via tv tv box smartphone tablet enz,…

Reputatie 5
Badge +3

Met de nieuwe SW heb ik de indruk dat de V7 RC niet meer zo goed werkt, moet deze meer dan voorheen naar de decoder richten , staat nochtans in de bluetooth modus, ook de snelheid van indrukken toetsen is niet meer zo precies, als ik bv. 111 indruk krijg ik de zender vh laatste getal 1 dus op VRT één, tenzij ik vlug na elkaar 3X1 indruk dan lukt het. Ook wanneer ik de zender zoek via de P toets staat hij soms een zender te ver. Heb de RC al gereset en voorzien van nieuwe batterijen maar helpt niet. Conclusie: de afstandsbediening vd V7 werkt nog wel, maar niet meer zo nauwkeurig en precies als bij de vorige SW.

Nog iemand dat opgemerkt?

Of moet ik de RC in de RF modus zetten? En hoe doe ik dat?

mvg

Wat je kan doen is de app van prime video eens updaten of eens verwijderen en herinstalleren als dit ook niet werk best wachten op een update die het probleem oplost of op een ander manier naar prime video kijken via tv tv box smartphone tablet enz,…

Dank u voor uw advies. Ik vind toch niet normaal dat ik het alleen voor mij niet werkt.

Dank uw voor alles.

Met de nieuwe SW heb ik de indruk dat de V7 RC niet meer zo goed werkt, moet deze meer dan voorheen naar de decoder richten , staat nochtans in de bluetooth modus, ook de snelheid van indrukken toetsen is niet meer zo precies, als ik bv. 111 indruk krijg ik de zender vh laatste getal 1 dus op VRT één, tenzij ik vlug na elkaar 3X1 indruk dan lukt het. Ook wanneer ik de zender zoek via de P toets staat hij soms een zender te ver. Heb de RC al gereset en voorzien van nieuwe batterijen maar helpt niet. Conclusie: de afstandsbediening vd V7 werkt nog wel, maar niet meer zo nauwkeurig en precies als bij de vorige SW.

Nog iemand dat opgemerkt?

Of moet ik de RC in de RF modus zetten? En hoe doe ik dat?

mvg

probeer mss dit eens → Afstandsbediening V7 | Proximus Forum

Eindelijk! Met de laatste SW versie gemerkt dat HDR nu uitgeschakeld is wanneer op samsung TV "invoer extra" op uit staat.

Het upscalen door decoder is ook beter, geen schokkerig beeld meer.

Alleen is het geluid nog zeer stil... 

Reputatie 2
Badge

Je bedoeld UHD Color uitschakelen?

Reputatie 7
Badge +3

Eindelijk! Met de laatste SW versie gemerkt dat HDR nu uitgeschakeld is wanneer op samsung TV "invoer extra" op uit staat.

Het upscalen door decoder is ook beter, geen schokkerig beeld meer.

Alleen is het geluid nog zeer stil... 

@HadewychT 

Heb enkele bevindingen/opmerkingen omtrent de recente update

  1.  Het geluid is nu stiller en in Replay waar het vroeger luider was nu stiller dan in rechtstreeks kijken.
  2. Ook opgemerkt bij het opvragen van een opname duurt het langer alvorens dit start.
  3. In Replay komt er soms de melding even geduld met een draaiend cirkeltje.
  4. Bij het herbekijken van een programma is er soms een onderbreking van enkele seconden wanneer het programma hervat na de reclame op de zenders van VTM.
  5. Wanneer ik doorspoel ( heb TV Replay +) krijg ik na de melding oeps programma kan niet worden afgespeeld foutcode P0006 , dit enkel op de zenders van DPG Media . 
  6. Bij het heropstarten van de decoder zonder de instelling ECO modus krijg ik nu de melding : De Pickx applicatie werd vertraagd opgestart om energy te besparen, omdat uw toestel gedurende meer dan 12 uur niet werd gebruikt.
  7. Het zappen in Bluetooth modus werkt plots trager.

 

 

 

 

Edit: bericht gewist, foute post!

Ondertussen bij kijken naar opname, beeld vastgelopen, met daarna zwart beeld en p130 of p139 of zo iets en nu enkel pagina na herstarten decoder : proximus tv service niet beschikbaar 😡. 

Ondertussen al meerdere keren decoder herstart en modem zonder resultaat! 

Reageer