Skip to main content
Vraag

V5C decoder loopt vast

Toon eerste bericht
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

40 reacties

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2145 reacties
  • 25 april 2025

@Dirk vdk Op welke zenderheb je problemen met de ondertiteling?

• Auteur
  • Practitioner
  • 51 reacties
  • 25 april 2025

@DaisyS ,  zeker en vast zit VRT en Canvas erbij ?  het is inderdaad niet bij alle zenders.  

Enige feedback voor mijn andere bemerkingen?

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2145 reacties
  • 25 april 2025

@Dirk vdk Er is op dit moment een algemeen probleem bij vrt en canvas.

Wat bedoel je met vastlopen? Krijg je een foutmelding? 

• Auteur
  • Practitioner
  • 51 reacties
  • 25 april 2025

@DaisyS ,  ik ben verrast van uw vraag….je kan zien dat dit probleem reeds 1 jaar bestaat, wat ik bedoel met “decoder vastlopen” is ...dat het beeld blijft staan (freezing).  Welke knop je ook gebruikt niets helpt….enkel een herstart van de decoder.  In de historie kan je zien dat er reeds verschillende adviezen zijn gegeven van uw collega’s (@Martin   @Cvanloon   @HadewychT    @Michael V )  ; herstart de modem, herstart de decoder,  lijnkaart die reset kreeg,  reset doen van de modem , reset doen van de decoder,  zet de decoder schuin (voor warmte geleiding)….enz. 

• Auteur
  • Practitioner
  • 51 reacties
  • 25 april 2025

@DaisyS , wat ik bedoel met vastlopen van decoder...is dat het beeld blijft staan ( bevriest), je mag drukken op elke knop ...er gebeurd niets.  Enige oplossing is herstarten.  Als je naar de historie van dit bericht kijkt ( reeds 1 jaar open) zal je zien dat uw collega’s reeds verschillende aanbevelingen hebben gedaan ;  modem herstarten, decoder herstarten, plaats de decoder schuin ( om warmte af te voeren), lijnnummer resetten,  reset van de modem, reset van de decoder.  Niets die dus heeft geholpen, ik ben echt ten einde raad.

• Auteur
  • Practitioner
  • 51 reacties
  • 28 april 2025

@HadewychT , ​@Martin  verwijzend naar mijn bericht van 3 dagen terug, hadden jullie reeds weet van zo’n probleem met V5C decoder “De afgelopen weken kon ik bij “programma’s herbekijken” en “bij opnames” niet meer terugspoelen,  het lijkt alsof de minuten terugtellen bij het spoelen….maar het beeld zelf spoelt verder door ipv terug”.

Na de reset van zowel de modem als de decoder heeft de decoder dan toch opnieuw vastgelopen ( beeld bevriest), de spoelfunctie werkt opnieuw …..ik kan wellicht niets anders meer doen dan afwachten. ? 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 29 april 2025

@Dirk vdk Ik heb je een nieuwe decoder opgestuurd. Je kan deze afhalen in de Kortrijksestraat 49, 8501 Kortrijk bij Drukkerij Soens-Vanmarcke. Je zal hiervan een verwittiging krijgen, normaalgezien kan je deze nu vrijdag afhalen. 

• Auteur
  • Practitioner
  • 51 reacties
  • 30 april 2025

@HadewychT  , bedankt voor het opsturen van de nieuwe decoder.  Is dit hetzelfde type V5c of een niewer model?  is er iets belangrijks dat ik in acht moet nemen voor de installatie ( wellicht zal de installatie-procedure bij de nieuwe decoder zitten) ?   verder moet ik wellicht eerst de oude decoder de-activeren

Mutlie
  • 2137 reacties
  • 30 april 2025

Het zal waarschijnlijk de v7 of v7c zijn. De installatieprocedure is duidelijk uitgelegd op de binnenzijde van de “omslag”, ook de deactivatie.

Martin
  • 33945 reacties
  • 30 april 2025

@Dirk vdk 

Dirk vdk schreef:

@HadewychT  , bedankt voor het opsturen van de nieuwe decoder.  Is dit hetzelfde type V5c of een niewer model?  is er iets belangrijks dat ik in acht moet nemen voor de installatie ( wellicht zal de installatie-procedure bij de nieuwe decoder zitten) ?   verder moet ik wellicht eerst de oude decoder de-activeren

Dit hangt er van af in sommige gevallen zal het weer een V5C decoder zijn maar over het algemeen zal men een V7 of v7c opsturen. 

Je zal inderdaad eerst de oude moeten deactiveren, maar kan ondertussen reeds de procedure  om de oude te vervangen hier nalezen → Een TV Box vervangen.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 30 april 2025

@Dirk vdk Het is inderdaad een V7 die opgestuurd is. Hier vind je alvast alle info over het vervangen van je decoder zoals Martin ook al doorgaf. 

• Auteur
  • Practitioner
  • 51 reacties
  • 30 april 2025

nog bijkomende vraag, werkt de toegestuurde V7 decoder met de bestaande V5 afstandsbediening of zit er een nieuw type bij de toegestuurde decoder

Martin
  • 33945 reacties
  • 30 april 2025

Je hebt een V7 afstandsbediening | TV Box Android nodig.
Als de V7 decoder nog in de originele nieuwe verpakking zit zal er een  v7 afstandsbediening in de verpakking aanwezig zijn. 

• Auteur
  • Practitioner
  • 51 reacties
  • 19 mei 2025

@HadewychT , ​@Martin   ter info, ik heb intussen mijn Android TV box geïnstalleerd, alles liep behoorlijk vlot + ook de afstandsbediening via blue-tooth ingeschakeld.   Misschien moet ik hiervoor een nieuw onderwerp openen op het Forum? 

Mijn eerste vasstelling is dat de kleuren iets donkerder zijn,  maar ik zie dat de kleur -en klankinstellingen via de TV niet langer toegangkelijk zijn.  Alles zit via de V7 afstandsbediening.  Wellicht kan ik hierdoor geen kleurinstelling meer doen ?  of heb ik bij toeval de afstandsbediening V7 universeel gemaakt ( TV is van Loewe) , aangezien ook volume en aan/uit werkt via Proximus afstandsbediening ?  Of heb ik toch een verkeerde handeling uitgevoerd?

Martin
  • 33945 reacties
  • 19 mei 2025

Dirk vdk schreef:

@HadewychT , ​@Martin   ter info, ik heb intussen mijn Android TV box geïnstalleerd, alles liep behoorlijk vlot + ook de afstandsbediening via blue-tooth ingeschakeld.   Misschien moet ik hiervoor een nieuw onderwerp openen op het Forum? 

Mijn eerste vasstelling is dat de kleuren iets donkerder zijn,  maar ik zie dat de kleur -en klankinstellingen via de TV niet langer toegangkelijk zijn.  Alles zit via de V7 afstandsbediening.  Wellicht kan ik hierdoor geen kleurinstelling meer doen ?  of heb ik bij toeval de afstandsbediening V7 universeel gemaakt ( TV is van Loewe) , aangezien ook volume en aan/uit werkt via Proximus afstandsbediening ?  Of heb ik toch een verkeerde handeling uitgevoerd?

Best verder werken in de hiervoor opgestelde nieuwe topic

→ Android TV Box kleurinstelling/beeldkwaliteit | Proximus Forum