Vraag

V5C decoder loopt vast


Reputatie 1

Sinds enkele maanden loopt mijn V5c decoder ongeveer 2x per week vast.  Dan volg ik de procedure aan/uit knop min 10 sec uit en herstarten.  Deze is rechtstreeks verbonden met kabel aan de B-boxV3+. Ook de B box V3+ heb ik reeds heropgestart maar ik merk geen verbetering.  Het enige dat ik nog niet heb gedaan is reset toepassen op de V5c decoder, maar zal dit helpen?  Hoe komt het dat de decoder telkens vast loopt, bij mijn vorige model V5 heb ik dit nooit tegengekomen.


12 reacties

Je bent de enige niet die dit meldt dat hun V5C vastloopt, tot hiertoe heb ik dit probleem nog niet voorgehad met mijn V5C.

zie→ decoder V5 compact hangt of loopt vast of bevriest | Proximus Forum

De PX moderatoren kunnen (morgen) eventueel eens de lijnkaart resetten waarop je aangesloten bent. 

Reputatie 1

@Martin , wat word hier bedoeld met resetten van de lijnkaart?  is dit nog iets anders dan DLM (Dynamic Line Management system) ?    ik heb nog geen reactie gekregen van de PX moderatoren.

@Dirk vdk

Dit is niet het zelfde als de DLM maar is de lijnkaart bij Proximus waar je bbox /Internetbox mee verbonde is.

wordt je decoder ook heet? zie de reactie van KRIFO hier → decoder V5 compact wordt heet en loopt vast | Proximus Forum

  • Bijkomende reactie van Cvanloon:
    Ik heb de decoder het ganse WE zodanig opgesteld dat de warmte beter kan afvoeren, zoals voorgesteld door Fonz. Het beeld is niet bevroren en de decoder is niet gestopt. Het zal wel een kwestie van hitte zijn. Hij wordt wel veel minder warm in stand-by, dus gevaar voor brand is er niet direct.  
    Een medewerkster van Proximus heeft me beloofd deze namiddag terug te bellen. Ik zal die dame eens haar mening vragen daarover.

@Martin , wat word hier bedoeld met resetten van de lijnkaart?  is dit nog iets anders dan DLM (Dynamic Line Management system) ?    ik heb nog geen reactie gekregen van de PX moderatoren.

 

Reputatie 1

@Martin ,  bedankt voor uw reactie. De decoder heeft inderdaad wel warm….maar staat in open ruimte op de kast. Als we inderdaad de V5c decoder op zijn zijde moeten plaatsen om de warmte af te voeren dan is er toch iets misgelopen in de ontwikkeling van betere en zuinige decoders.  Zal iemand van de PX moderatoren hier automatisch reageren of moet ikzelf nog ergens info meegeven?                                        @Martin,  @Cvanloon   kan het resetten van de decoder helpen of niet? 

@Dirk vdk  

@Martin ,  Als we inderdaad de V5c decoder op zijn zijde moeten plaatsen om de warmte af te voeren dan is er toch iets misgelopen in de ontwikkeling van betere en zuinige decoders. 

Dat is maar de laatste tijd dat er ineens geklaagd wordt van vastlopen van de V5C, wij hebben hier thuis een V5C decoder vanaf de periode dat die uitgebracht werd en daar hebben nog geen problemen mee ondervonden die staat in de tv kast achter de TV gewoon horizontaal opgesteld en staat warm maar niet heet.

@Martin ,  kan het resetten van de decoder helpen of niet? 

Dat is een moeilijke vraag, hangt gewoon af van wat de reden is van het vastlopen, als het echt door een component is in de decoder of doordat hij te heet loopt dan heeft dit geen zin, en ook niet als de lijnkaart ervoor zou tussen zitten. Maar dit moet je u zich niet aantrekken mijn principe is probeer het gewoon en dan zien we wel als het iets uitmaakt.
Het is eigenlijk beter dat je dan beide reset de bbox (internet box) en de decoder, door eerst de decoder stroomloos te zetten en dan de bbox resetten. Als je terug kunt surfen dan reset je uw decoder.

@Martin ,  Zal iemand van de PX moderatoren hier automatisch reageren of moet ikzelf nog ergens info meegeven? 

Het is gewoon een kwestie dat de PX moderatoren hier je bericht oppikken en
omdat de PX forummedewerkers u zouden kunnen verder helpen en meer informatie geven:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 1

@Martin , mijn Forumprofiel was reeds ingevuld ( heb gemeente nog aangevuld + omschrijving in veld “ticket” geplaatst

Reputatie 7
Badge +4

@Dirk vdk Ik laat de lijnkaart resetten. Dit zou in de loop van de namiddag in orde moeten zijn. Je zal dan even je internetverbinding verliezen. Hou ons gerst op de hoogte of dit het probleem verholpen heeft. 

Reputatie 1

@HadewychT ,  wat betekend dit juist “de lijnkaart resetten” ?  is dit gelinkt aan gelinkt aan een setting die gebeurd in de centrale of iets typisch voor de V5C decoder ?   vroeger heeft Martin me uitleg gegeven over DLM, maar dit had meer te maken met snelheid internet, dus de lijnkaart resetten heeft hier wellicht niets mee te zien ?  

In feite kan je het een beetje vergelijken met je bbox resetten want de bbox kan evengoed de reden zijn van het vastlopen van een decoder en de lijnkaart is een stap verder in de richting Proximus toe, dit is een lijnkaart die in de demultiplexer zit waar je bbox eigenlijk op aangesloten is.

Reputatie 1

@HadewychT , je had me gevraagd om u op de hoogte te houden ( enkele weken terug had je een reset uitgevoerd van mijn lijnkaart ). Alles verliep goed tot afgelopen weekend. Zowel zat 30/3 als zon 30/3 is de decoder s’avonds opnieuw vastgelopen  ( gisteren was ok).

Reputatie 6
Badge +2

De enige manier voor mij om wat comfortabel te kijken is er voor te zorgen dat de v5c niet te warm wordt, al de rest zoals herstarten of resetten van decoder, modem, netwerkkaart, .... helpt niet. Dat betekent dat er meer ruimte moet zijn tussen de onderkant van de decoder en het vlak waarop hij staat. Raar maar voor mij waar. 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Dirk vdk Dankjewel voor je feedback. Is dit ondertussen nog gebeurd ? Dan kijken we dit verder na. 

Reageer