Skip to main content
Beantwoord

v5c decoder


Gisteren avond bevroor het beeld. 
tv uit gezet, decoder uit gezet.

na het terug willen starten telkens de melding dat er geen signaal is.

V5c geeft aan dat er stroom is.

Alle 3 de lampjes gaan eerst aan, dan uit, dan flikkert het signaal lampje 2 keer en gaat weer uit en blijft uit.

reset gedaan zonder resultaat want er verschijnt niets op het scherm. 
lijkt of de decoder niet meer aan gaat???

wat nu? 

 

Beste antwoord door Martin

heb je al eens de bbox gereset 

bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

indien dit niet helpt ook je utp kabel eens in een andere gele poort steken van de bbox en aan de decoder kant ook eens uit en terug steken om eventueel slechte contacten te elimineren.

Ik veronderstel dat je decoder rechtstreeks verbonden is met een utp netwerkkabel aan de bbox, want anders als die verbonden is via een draadloze oplossing kan deze ook de oorzaak zijn van het probleem.

→ Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

26 reacties

Martin
  • 33928 reacties
  • Antwoord
  • 22 september 2021

heb je al eens de bbox gereset 

bbox resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

indien dit niet helpt ook je utp kabel eens in een andere gele poort steken van de bbox en aan de decoder kant ook eens uit en terug steken om eventueel slechte contacten te elimineren.

Ik veronderstel dat je decoder rechtstreeks verbonden is met een utp netwerkkabel aan de bbox, want anders als die verbonden is via een draadloze oplossing kan deze ook de oorzaak zijn van het probleem.

→ Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus


Leeuwke
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 29 september 2021

Bij ons valt deze sinds gisteren om de 5 stappen uit. Geen idee hoe het komt.

 

Edit: modem al een tijdje uitgelaten, idem met de decoder. 


Martin
  • 33928 reacties
  • 29 september 2021

Wat bedoel je met uitvallen, zijn er nog leds die oplichten op dat moment van uitval.

Heb je de modem en decoder al eens herstart 

→ Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

best  als je de decoder herstart van het via zijn netstekker eens te doen zodat de netadapter ook eens spanningsloos komt te staan.


Leeuwke
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 29 september 2021
Martin schreef:

Wat bedoel je met uitvallen, zijn er nog leds die oplichten op dat moment van uitval.

Heb je de modem en decoder al eens herstart 

→ Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

best  als je de decoder herstart van het via zijn netstekker eens te doen zodat de netadapter ook eens spanningsloos komt te staan.

Neen alle lichtjes zijn uit. Modem en decoder via de knop en stekker uit gedaan. Idem met de booster. Had alles eens uitgetrokken.


Martin
  • 33928 reacties
  • 29 september 2021

en als je op de aan/uit-knop links van de V5C drukt lichten er dan leds op 


Leeuwke
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 29 september 2021
Martin schreef:

en als je op de aan/uit-knop links van de V5C drukt lichten er dan leds op 

Voor de duidelijkheid, de decoder gaat steeds aan, maar het kan voorvallen dat hij uitvalt. Net zoals hij gisteren plots uit was. Terwijl wij hem nooit uit doen. 


Martin
  • 33928 reacties
  • 29 september 2021

Even recapituleren:

  • als de decoder normaal werkt dan zie je onder de aan/uitknop een wit ledje oplichten en zie je ook het SIG lampje oplichten
  • Als de decoder uitvalt welke van die twee lichtjes lichten er dan nog op

Als het alleen het SIG ledje is dat niet meer oplicht bij uitval zou het ook kunnen dat je booster de schuldige is, waar je decoder op aangesloten is.

Krijg je bv bij uitval ook een melding op het scherm


Leeuwke
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 29 september 2021
Martin schreef:

Even recapituleren:

  • als de decoder normaal werkt dan zie je onder de aan/uitknop een wit ledje oplichten en zie je ook het SIG lampje oplichten
  • Als de decoder uitvalt welke van die twee lichtjes lichten er dan nog op

Niets blijft er branden.


Martin
  • 33928 reacties
  • 29 september 2021

Ja dan als je zeker bent dat de netspanning op je netadapter (van je decoder) toekomt, dan zal het wel de netadapter of decoder zelf zijn die de oorzaak is.

Dan zal ik het aan de @Proximus-forummedewerkers moeten overlaten om verder te beslissen en het nodige te doen om je decoder om te ruilen, als één van hen hier straks de draad opneemt.


Leeuwke
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 29 september 2021
Martin schreef:

Even recapituleren:

  • als de decoder normaal werkt dan zie je onder de aan/uitknop een wit ledje oplichten en zie je ook het SIG lampje oplichten
  • Als de decoder uitvalt welke van die twee lichtjes lichten er dan nog op

Als het alleen het SIG ledje is dat niet meer oplicht bij uitval zou het ook kunnen dat je booster de schuldige is, waar je decoder op aangesloten is.

Krijg je bv bij uitval ook een melding op het scherm

Nee alles is dan zwart. De lampjes van de booster blijven branden. Maar hoe dit ding werkt, geen idee. Soms heb en we 2 lampjes en soms eens 3.


Martin
  • 33928 reacties
  • 29 september 2021

Dan zal het wel de decoder zelf zijn (of zijn voedingsadapter), want zelfs de witte led (= aanduiding AAN) licht niet meer op die uitvalt (en bijkomend zwart beeld) en zal de decoder best omgeruild worden.

Maar zoals ik reeds aangehaald heb, zal ik het aan de @Proximus-forummedewerkers moeten overlaten om verder te beslissen en het nodige te doen om je decoder om te ruilen, als één van hen hier straks de draad opneemt.

 


Leeuwke
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 29 september 2021
Martin schreef:

Dan zal het wel de decoder zelf zijn (of zijn voedingsadapter), want zelfs de witte led (= aanduiding AAN) licht niet meer op die uitvalt (en bijkomend zwart beeld) en zal de decoder best omgeruild worden.

Maar zoals ik reeds aangehaald heb, zal ik het aan de @Proximus-forummedewerkers moeten overlaten om verder te beslissen en het nodige te doen om je decoder om te ruilen, als één van hen hier straks de draad opneemt.

 

Alast bedankt.


Leeuwke
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 2 oktober 2021
Leeuwke schreef:
Martin schreef:

Dan zal het wel de decoder zelf zijn (of zijn voedingsadapter), want zelfs de witte led (= aanduiding AAN) licht niet meer op die uitvalt (en bijkomend zwart beeld) en zal de decoder best omgeruild worden.

Maar zoals ik reeds aangehaald heb, zal ik het aan de @Proximus-forummedewerkers moeten overlaten om verder te beslissen en het nodige te doen om je decoder om te ruilen, als één van hen hier straks de draad opneemt.

 

Alast bedankt.

Op welke dagen zijn deze hier actief?


Martin
  • 33928 reacties
  • 2 oktober 2021

normaal zouden ze al kunnen gereageerd hebben, ze zijn hier actief alle werkdagen van maandagf tem vrijdag uitgenomen op feestdagen, (niet alle forummedewerkers op elke dag  te gelijk daarom) 

Laat ons hopen dat er maandag iemand van heb reageert deze keer...


Leeuwke
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 6 oktober 2021

@GeertC is er al een oplossing voor ons probleem met de decoder. Deze valt meermaals gewoon uit.


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2219 reacties
  • 7 oktober 2021

@Leeuwke 

Dus als ik het goed begrijp zijn bij de decoder alle LED’s uit wanneer het beeld wegvalt, dit klopt hè?

Indien dit het geval is zal ik het nodige doen om de decoder om te laten ruilen via Bpost.

 Kan er morgen iemand van Bpost bij jou langsgaan?

 

Groeten

Geert


Leeuwke
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 7 oktober 2021
GeertC schreef:

@Leeuwke

Dus als ik het goed begrijp zijn bij de decoder alle LED’s uit wanneer het beeld wegvalt, dit klopt hè?

Indien dit het geval is zal ik het nodige doen om de decoder om te laten ruilen via Bpost.

 Kan er morgen iemand van Bpost bij jou langsgaan?

 

Groeten

Geert

Ja alle lichtjes zijn dan weg en bij de post weten ze waar ze een pakket mogen leggen.

Alvast bedankt.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 13 oktober 2021

@Leeuwke is het in orde met de nieuwe decoder ? 


Leeuwke
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 13 oktober 2021
HadewychT schreef:

@Leeuwke is het in orde met de nieuwe decoder ? 

Wij hebben geen nieuwe decoder gekregen. De problemen zijn minder maar zijn er nog altijd. Wij hebben wel een nieuwe afstandsbediening gekregen.


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2219 reacties
  • 14 oktober 2021

@Leeuwke 

er moet een vergissing gebeurd zijn, onze verontschuldigingen hiervoor. 

Stuur ik alsnog een nieuwe decoder op?

 

Geert


Leeuwke
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 15 oktober 2021
GeertC schreef:

@Leeuwke

er moet een vergissing gebeurd zijn, onze verontschuldigingen hiervoor. 

Stuur ik alsnog een nieuwe decoder op?

 

Geert

Als het mogelijk is. Alvast bedankt.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3527 reacties
  • 15 oktober 2021

@Leeuwke Ik laat een nieuwe decoder opsturen. Hij zal thuis geleverd worden op 19/10


  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 25 december 2023

Al verschillende weken problemen met de decoder nu vandaag op kerst weigerde hij volledig dienst… 

na het terug willen starten telkens de melding dat er geen signaal is.

V5c geeft aan dat er stroom is.

Alle 3 de lampjes gaan eerst aan, dan uit, dan flikkert het signaal lampje 2 keer en gaat weer uit en blijft uit.

reset gedaan zonder resultaat want er verschijnt niets op het scherm. Alle topics en verscheidende Proximus resetten en tips and tricks later is hij nog steeds zo dood als een pier. Na al die jaren trouwe dienst lijkt hij de geest te hebben gegeven. Nogmaals alle resetten uitgeprobeerd niets werkt. 
Help! 

 


Martin
  • 33928 reacties
  • 25 december 2023

Is die decoder rechtstreeks met kabel verbonden aan de bbox

Heb je de bbox ook al eens herstart (= 10 sec stroomloos zetten)

Of anders de bbox al gereset (= 20 sec het resetknopje ingedrukt houden om dan pas los te laren)

 


Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • 134 reacties
  • 26 december 2023

Indien er geen lampjes voorraan branden lijkt mij dat hij gewoon in standby stand staat. Voorraan op het knopje duwen of op de afstandsbediening rechts boven om hem terug aan te zetten.