Beantwoord

v5c decoder

  • 21 September 2021
  • 26 reacties
  • 644 Bekeken

Gisteren avond bevroor het beeld. 
tv uit gezet, decoder uit gezet.

na het terug willen starten telkens de melding dat er geen signaal is.

V5c geeft aan dat er stroom is.

Alle 3 de lampjes gaan eerst aan, dan uit, dan flikkert het signaal lampje 2 keer en gaat weer uit en blijft uit.

reset gedaan zonder resultaat want er verschijnt niets op het scherm. 
lijkt of de decoder niet meer aan gaat???

wat nu? 

 

icon

Beste antwoord door Martin 22 September 2021, 08:11

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Eline B Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het voor je na.

Reputatie 3
Badge +1

Indien er geen lampjes voorraan branden lijkt mij dat hij gewoon in standby stand staat. Voorraan op het knopje duwen of op de afstandsbediening rechts boven om hem terug aan te zetten.

Is die decoder rechtstreeks met kabel verbonden aan de bbox

Heb je de bbox ook al eens herstart (= 10 sec stroomloos zetten)

Of anders de bbox al gereset (= 20 sec het resetknopje ingedrukt houden om dan pas los te laren)

 

Al verschillende weken problemen met de decoder nu vandaag op kerst weigerde hij volledig dienst… 

na het terug willen starten telkens de melding dat er geen signaal is.

V5c geeft aan dat er stroom is.

Alle 3 de lampjes gaan eerst aan, dan uit, dan flikkert het signaal lampje 2 keer en gaat weer uit en blijft uit.

reset gedaan zonder resultaat want er verschijnt niets op het scherm. Alle topics en verscheidende Proximus resetten en tips and tricks later is hij nog steeds zo dood als een pier. Na al die jaren trouwe dienst lijkt hij de geest te hebben gegeven. Nogmaals alle resetten uitgeprobeerd niets werkt. 
Help! 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Leeuwke Ik laat een nieuwe decoder opsturen. Hij zal thuis geleverd worden op 19/10

Reputatie 1
Badge

@Leeuwke

er moet een vergissing gebeurd zijn, onze verontschuldigingen hiervoor. 

Stuur ik alsnog een nieuwe decoder op?

 

Geert

Als het mogelijk is. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

@Leeuwke 

er moet een vergissing gebeurd zijn, onze verontschuldigingen hiervoor. 

Stuur ik alsnog een nieuwe decoder op?

 

Geert

Reputatie 1
Badge

@Leeuwke is het in orde met de nieuwe decoder ? 

Wij hebben geen nieuwe decoder gekregen. De problemen zijn minder maar zijn er nog altijd. Wij hebben wel een nieuwe afstandsbediening gekregen.

Reputatie 7
Badge +4

@Leeuwke is het in orde met de nieuwe decoder ? 

Reputatie 1
Badge

@Leeuwke

Dus als ik het goed begrijp zijn bij de decoder alle LED’s uit wanneer het beeld wegvalt, dit klopt hè?

Indien dit het geval is zal ik het nodige doen om de decoder om te laten ruilen via Bpost.

 Kan er morgen iemand van Bpost bij jou langsgaan?

 

Groeten

Geert

Ja alle lichtjes zijn dan weg en bij de post weten ze waar ze een pakket mogen leggen.

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

@Leeuwke 

Dus als ik het goed begrijp zijn bij de decoder alle LED’s uit wanneer het beeld wegvalt, dit klopt hè?

Indien dit het geval is zal ik het nodige doen om de decoder om te laten ruilen via Bpost.

 Kan er morgen iemand van Bpost bij jou langsgaan?

 

Groeten

Geert

Reputatie 1
Badge

@GeertC is er al een oplossing voor ons probleem met de decoder. Deze valt meermaals gewoon uit.

normaal zouden ze al kunnen gereageerd hebben, ze zijn hier actief alle werkdagen van maandagf tem vrijdag uitgenomen op feestdagen, (niet alle forummedewerkers op elke dag  te gelijk daarom) 

Laat ons hopen dat er maandag iemand van heb reageert deze keer...

Reputatie 1
Badge

Dan zal het wel de decoder zelf zijn (of zijn voedingsadapter), want zelfs de witte led (= aanduiding AAN) licht niet meer op die uitvalt (en bijkomend zwart beeld) en zal de decoder best omgeruild worden.

Maar zoals ik reeds aangehaald heb, zal ik het aan de @Proximus-forummedewerkers moeten overlaten om verder te beslissen en het nodige te doen om je decoder om te ruilen, als één van hen hier straks de draad opneemt.

 

Alast bedankt.

Op welke dagen zijn deze hier actief?

Reputatie 1
Badge

Dan zal het wel de decoder zelf zijn (of zijn voedingsadapter), want zelfs de witte led (= aanduiding AAN) licht niet meer op die uitvalt (en bijkomend zwart beeld) en zal de decoder best omgeruild worden.

Maar zoals ik reeds aangehaald heb, zal ik het aan de @Proximus-forummedewerkers moeten overlaten om verder te beslissen en het nodige te doen om je decoder om te ruilen, als één van hen hier straks de draad opneemt.

 

Alast bedankt.

Dan zal het wel de decoder zelf zijn (of zijn voedingsadapter), want zelfs de witte led (= aanduiding AAN) licht niet meer op die uitvalt (en bijkomend zwart beeld) en zal de decoder best omgeruild worden.

Maar zoals ik reeds aangehaald heb, zal ik het aan de @Proximus-forummedewerkers moeten overlaten om verder te beslissen en het nodige te doen om je decoder om te ruilen, als één van hen hier straks de draad opneemt.

 

Reputatie 1
Badge

Even recapituleren:

  • als de decoder normaal werkt dan zie je onder de aan/uitknop een wit ledje oplichten en zie je ook het SIG lampje oplichten
  • Als de decoder uitvalt welke van die twee lichtjes lichten er dan nog op

Als het alleen het SIG ledje is dat niet meer oplicht bij uitval zou het ook kunnen dat je booster de schuldige is, waar je decoder op aangesloten is.

Krijg je bv bij uitval ook een melding op het scherm

Nee alles is dan zwart. De lampjes van de booster blijven branden. Maar hoe dit ding werkt, geen idee. Soms heb en we 2 lampjes en soms eens 3.

Ja dan als je zeker bent dat de netspanning op je netadapter (van je decoder) toekomt, dan zal het wel de netadapter of decoder zelf zijn die de oorzaak is.

Dan zal ik het aan de @Proximus-forummedewerkers moeten overlaten om verder te beslissen en het nodige te doen om je decoder om te ruilen, als één van hen hier straks de draad opneemt.

Reputatie 1
Badge

Even recapituleren:

  • als de decoder normaal werkt dan zie je onder de aan/uitknop een wit ledje oplichten en zie je ook het SIG lampje oplichten
  • Als de decoder uitvalt welke van die twee lichtjes lichten er dan nog op

Niets blijft er branden.

Even recapituleren:

  • als de decoder normaal werkt dan zie je onder de aan/uitknop een wit ledje oplichten en zie je ook het SIG lampje oplichten
  • Als de decoder uitvalt welke van die twee lichtjes lichten er dan nog op

Als het alleen het SIG ledje is dat niet meer oplicht bij uitval zou het ook kunnen dat je booster de schuldige is, waar je decoder op aangesloten is.

Krijg je bv bij uitval ook een melding op het scherm

Reputatie 1
Badge

en als je op de aan/uit-knop links van de V5C drukt lichten er dan leds op 

Voor de duidelijkheid, de decoder gaat steeds aan, maar het kan voorvallen dat hij uitvalt. Net zoals hij gisteren plots uit was. Terwijl wij hem nooit uit doen. 

en als je op de aan/uit-knop links van de V5C drukt lichten er dan leds op 

Reputatie 1
Badge

Wat bedoel je met uitvallen, zijn er nog leds die oplichten op dat moment van uitval.

Heb je de modem en decoder al eens herstart 

→ Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

best  als je de decoder herstart van het via zijn netstekker eens te doen zodat de netadapter ook eens spanningsloos komt te staan.

Neen alle lichtjes zijn uit. Modem en decoder via de knop en stekker uit gedaan. Idem met de booster. Had alles eens uitgetrokken.

Wat bedoel je met uitvallen, zijn er nog leds die oplichten op dat moment van uitval.

Heb je de modem en decoder al eens herstart 

→ Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

best  als je de decoder herstart van het via zijn netstekker eens te doen zodat de netadapter ook eens spanningsloos komt te staan.

Reputatie 1
Badge

Bij ons valt deze sinds gisteren om de 5 stappen uit. Geen idee hoe het komt.

 

Edit: modem al een tijdje uitgelaten, idem met de decoder. 

Reageer