Beantwoord

TV-zenders lopen vast

  • 11 December 2018
  • 36 reacties
  • 1158 Bekeken

Al enkele dagen loopt elke tv-zender vast na 4 seconden, als ik wissel van zender heb ik weer beeld en geluid gedurende 4 seconden. Met de opnames is geen enkel probleem. Hoe krijg ik dit opgelost?
icon

Beste antwoord door SamuelD 11 December 2018, 20:28

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@nickavellii ik heb je lijn gereset. Kan je nog eens testen ? 

Hey, ik weet dat dit een gesprek van 4j geleden is maar ik heb nu hetzelfde probleem…
Herstarten van bbox en decoder en wifibridge in verschillende volgordes werkt niet, opnames en netflix werken wel.
Kan voor mij ook nog eens zo een aanpassing gebeuren aub?
Mvg, Nick db

@ThierryW  bedankt voor deze opheldering :thumbsup_tone3:

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Een reset van de fibermodem wordt nooit uitgevoerd, is ook niet de bedoeling. Wanneer wij een reset van een fiberlijn uitvoeren wordt het snelheidsprofiel opnieuw ingeladen.

@ThierryW als ik het goed begrijp kun je als fiberklant geen reset doen van de fibermodem als bv de herstart en reset van alle andere toestellen geen soelaas gebracht heeft?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Ik zie net dat Samuel je vraag al heeft beantwoord.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin De fiber modem kan wel eens herstart worden door de stroom gewoon uit en aan te zetten , maar op de fiber modem voeren we niet echt een reset uit. Het is trouwens ook niet de bedoeling de fiber modem dagelijks te gaan herstarten, dus vragen we dit enkel te doen als alle andere toestellen al herstart geweest zijn.

@ThierryW  kunnen de fiberklanten bij problemen de fibermodem zelf dan niet resetten of is dat nog iets totaal anders dat proximus van op afstand uitvoert om de fiberlijn te resetten?

@ThierryW Alles loopt hierdoor nu terug prima!

Reputatie 7
Badge +4

@Proxifan93 Ik heb je fiberlijn gereset. Kan je nog eens testen.

Daar kan het in ieder geval ook niet aal liggen.

Best dat je dan afwacht wat jonathandr of iemand anders van het proximus forumteam gaat beslissen, mss zal hij voorstellen de decoder om te ruilen of iemand te sturen, enfin dat horen we dan wel.

Ping: 8 ms

Jitter: 5 ms

Download: 321,1 Mbps

Upload: 47,3 Mbps

https://pxs.speedtestcustom.com/result/851f7260-78f6-11ea-9433-01f9ad56188a

wat is het resultaat van een speedtest > https://pxs.speedtestcustom.com/

Ook deze oplossing helpt niet. Scherm blijft gewoon vastlopen. Wanneer de verbinding wordt gecontroleerd, zegt tv dat het in orde is. Paar seconden beeld en alles staat weer stil. Wanneer je. dan verandert van zender, verschijnt de tekst ‘onverwacht probleem’ of een zwart scherm.

mss is het gemakkelijker om te checken wanneer je de decoder mag terug onder spanning zetten is van te wachten tot het DSL controlelampje op je bbox continu blijft oplichten (en dan kun je in principe ook al terug surfen) 

Reputatie 7
Badge +4

Ik zou in dit geval toch even een herstart uitvoeren op volgende wijze ;zet zowel modem als decoder uit
schakel eerst de modem terug in en wacht een 5tal min
schakel dan pas de decoder terug aan

Dit probleem is al van gisteren bezig. Paar seconden beeld en dan loopt het vast. Geen problemen met de opgenomen programma’s. Soms ook volledig zwart scherm.

Reputatie 7
Badge +4

@Proxifan93 ik zie geen verbrekingen op je lijn zelf on fouten hierop, de tv die vastloopt  is dit dan enkel tijdens live tv of ook tijdens opnames ?
hoe vaak ondervind je dit probleem ?
 

Is er geen mogelijkheid om dit vanop afstand te bekijken? Ik heb geen andere ethernetkabel.

Reputatie 7
Badge +4

Neen, deze staan er niet


hi, heb je hiervoor ook al even getest met een andere ethernetkabel tussen modem en decoder ?

Neen, deze staan er niet

staan er ook draadloze oplossingen tussen je decoder en bbox, want deze zou je ook eens moeten heropstarten of resetten 

Beste, mijn TV loopt telkens vast. Wanneer ik op ‘help’ duw wordt de verbinding gecontroleerd, dat is in orde maar de tv loopt nog steeds vast. Ik heb reeds alles geprobeerd. De B-box uitschakelen, de decoder resetten, … niets helpt. Wat nu gedaan?

Dit kun je inderdaad ook zelf aanvragen via deze webpagina > happy house technieker
Alvast bedankt voor u info als ik het nog eens heb zal ik nog eens proberen en anders zal ik eens contact opnemen met proximus om iemand te laten komen

Reageer