Beantwoord

TV-zenders lopen vast

  • 11 December 2018
  • 36 reacties
  • 1154 Bekeken

Al enkele dagen loopt elke tv-zender vast na 4 seconden, als ik wissel van zender heb ik weer beeld en geluid gedurende 4 seconden. Met de opnames is geen enkel probleem. Hoe krijg ik dit opgelost?
icon

Beste antwoord door SamuelD 11 December 2018, 20:28

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Heb je de decoder al eens volledig opgestart door deze kort van stroom te onderbreken?
Reputatie 7
Badge +4

@Martin De fiber modem kan wel eens herstart worden door de stroom gewoon uit en aan te zetten , maar op de fiber modem voeren we niet echt een reset uit. Het is trouwens ook niet de bedoeling de fiber modem dagelijks te gaan herstarten, dus vragen we dit enkel te doen als alle andere toestellen al herstart geweest zijn.

Reputatie 7
Badge +4
Ik heb een aanpassing gedaan, kan je even opnieuw testen? Groeten, Samuel
De tv is nu al de hele tijd niet vastgelopen. Bedankt!
Reputatie 7
Badge +4
Graag gedaan! 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Frank, dit heb ik nu zopas gedaan. Kan je dit even testen aub? Grtjs, Charlotte.
Reputatie 7
Badge +4

@Proxifan93 Ik heb je fiberlijn gereset. Kan je nog eens testen.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Ik zie net dat Samuel je vraag al heeft beantwoord.

Ja dit heb ik al geprobeerd en geeft geen verandering.
Kan je dit voor mij ook even doen aub?
Zou dit bij mij ook gedaan kunnen worden want de zenders lopen ook vast
heb je ook eerst geprobeerd van in deze volgorde de toestellen te heropstarten:
1 decoder stroomloos zetten via zijn schakelaar achteraan of via zijn netstekker
2 dan bbox 5 sec stroomloos zetten en terug laten heropstarten
3 wachten tot de bbox zijn DSL controlelampje continu blijft branden
4 nu pas de decoder terug onder spanning zetten
staat hier ook volledig in detail beschreven
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Als dit niet geholpen heeft dan kun je de decoder nog een resetten
zie hoe >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Ik heb dit al gedaan en helpt niets
Ok, je kunt inderdaad zelf niet veel meer doen dan dat maar morgen als de proximus medewerkers terug langskomen op het forum kunnen ze dit verder afhandelen.

NB: bbox zal je ook wel al eens een reset laten uitvoeren hebben zeker
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
enfin, ik geef het maar mee, veel meer is er niet om te uit te proberen!
Alvast bedankt voor u info als ik het nog eens heb zal ik nog eens proberen en anders zal ik eens contact opnemen met proximus om iemand te laten komen
Dit kun je inderdaad ook zelf aanvragen via deze webpagina > happy house technieker
Reputatie 7
Badge +4

@Martin Een reset van de fibermodem wordt nooit uitgevoerd, is ook niet de bedoeling. Wanneer wij een reset van een fiberlijn uitvoeren wordt het snelheidsprofiel opnieuw ingeladen.

@ThierryW  bedankt voor deze opheldering :thumbsup_tone3:

Beste, mijn TV loopt telkens vast. Wanneer ik op ‘help’ duw wordt de verbinding gecontroleerd, dat is in orde maar de tv loopt nog steeds vast. Ik heb reeds alles geprobeerd. De B-box uitschakelen, de decoder resetten, … niets helpt. Wat nu gedaan?

staan er ook draadloze oplossingen tussen je decoder en bbox, want deze zou je ook eens moeten heropstarten of resetten 

Neen, deze staan er niet

Reputatie 7
Badge +4

Neen, deze staan er niet


hi, heb je hiervoor ook al even getest met een andere ethernetkabel tussen modem en decoder ?

Is er geen mogelijkheid om dit vanop afstand te bekijken? Ik heb geen andere ethernetkabel.

Reputatie 7
Badge +4

@Proxifan93 ik zie geen verbrekingen op je lijn zelf on fouten hierop, de tv die vastloopt  is dit dan enkel tijdens live tv of ook tijdens opnames ?
hoe vaak ondervind je dit probleem ?
 

Dit probleem is al van gisteren bezig. Paar seconden beeld en dan loopt het vast. Geen problemen met de opgenomen programma’s. Soms ook volledig zwart scherm.

Reageer