Vraag

TV stopt regelmatig enkele seconden

  • 13 January 2020
  • 42 reacties
  • 3467 Bekeken


Toon eerste bericht

42 reacties

bedankt voor de feedback, dat is heel goed nieuws, is dat dan de originele HDMI kabel die bij de V6 decoder stak dat je gebruikt hebt nu.

Reputatie 1

Sorry @Martin, ik durf dat niet met zekerheid te zeggen. Zou kunnen, ik heb het er niet op geschreven toen ik die kabel heb gekregen en is intussen meer dan een jaar dat we Px klant zijn. Ik dacht dat een HDMI kabel een HDMI kabel was en heb die kabel die aan de TV zat gewoon laten zitten toen ik mijn Telenet decoder uitgetrokken heb.

@Bart Smeets  Geen probleem, het zal waarschijnlijk wel de originele kabel zijn.
Het voornaamste is dat het bij u gelukt is op deze manier want het is niet bij iedereen die een v6 heeft opgelost door een high speed kabel te plaatsen. 

Intussen al alles gereset, meerdere keren zelfs maar het probleem wordt alleen erger, meer en meer onderbrekingen met zwart scherm.:disappointed:

 

Ik heb hier hetzelfde probleem en idd na een reset is het erger dan voor de reset?

Zet de decoder eens 20 seconden zonder stroom bij mij kon ik dan een ganse avond tv kijken zonder probleem.

hi, deze bug is gekend bij de v6 en onze tv teams doen hier nog steeds onderzoek naar, een exact tijdstip van bugfix heb ik op dit moment jammer genoeg niet

@jonathandr 

Hebben jullie al een idee waaraan het zou kunnen liggen, HDMI poort, HDCP, een of andere buffer die overloopt, …. ?

 

Het begint meestal zo’n 10min na opstart. Dan komen er enkele onderbrekingen na mekaar. Meestal ga ik dan wat prutsen aan de netwerk kabel die op de decoder binnenkomt. Met wat geluk valt het beeld dan de rest van de avond niet meer uit. Of die netwerkkabel er iets mee te maken heeft betwijfel ik, ik zou eerder denken een contactprobleem intern dat zich vooral voordoet bij het opwarmen.

aangezien het een fenomeen is dat door verschillende al gemeld werd ivm de v6 zal het niet aan de utp kabel zelf liggen want niet bij iedereen zal de netwerkkabel slecht zijn of slecht contact maken, maar wat eventueel zou kunnen effect geven (niet zeker) en wat je zou kunnen proberen is van de utp kabel aan je decoder eens te lossen en dan weer terugsteken om te zien of dit voor een tijd helpt.

Het begint meestal zo’n 10min na opstart. Dan komen er enkele onderbrekingen na mekaar. Meestal ga ik dan wat prutsen aan de netwerk kabel die op de decoder binnenkomt. Met wat geluk valt het beeld dan de rest van de avond niet meer uit. Of die netwerkkabel er iets mee te maken heeft betwijfel ik, ik zou eerder denken een contactprobleem intern dat zich vooral voordoet bij het opwarmen.


Dat heeft niets met de kabel te maken hoor, probeer eens de stroom op de decoder zelf te onderbreken voor 20 seconden, bij mij heeft dit gisteren toch een hele avond gewerkt. (gewoon als test)

dit is eigenlijk altijd het beste van de decoder te herstarten alleen resetten als het met herstarten niet lukt en dan eventueel na de reset even herstarten, het is altijd een beetje cut-and-try en ook een beetje afhankelijk van het type decoder wat je eigenlijk best doet.

 

 

Ik heb dit probleem ook maar ik vind de oplossing niet meteen hier op deze pagina.

 

Reputatie 7
Badge +4

Het is nog niet helemaal duidelijik waar de oorzaak precies ligt. Het lijkt er wel op dat bepaalde TV-types er meer last van hebben. 

Je kan best ook eens proberen met 

  • een andere HDMI-kabel
  • aansluiting in een andere HSMI-poort op de TV
  •  software update van uw TV-toestel (als dat mogelijk is voor uw TV)

Als dat allemaal niet helpt, kan je toestel vervangen worden door een V5-decoder. 

Je mag ons steeds zoveel mogelijk details doorgeven. Dit kan ons alleen maar helpen bij het zoeken naar een oorzaak

  • hoe zijn modem en decoder met elkaar verbonden (via kabel, draadloos,...)
  • type TV
  • blijft het geluid wel/niet

 

Beste

Ik heb een nieuwe Tv merk Tcl aangeschaft.Na een goede 3 weken is gisteren ook het scherm meermaals uitgevallen.Heb een nieuwe hdmi kabel aangeschaft voor 4k en Hdr en nog valt het scherm onverwachts uit.Merkwaardig dat dit na enkele weken gebeurt.

Heb je dit topic en de erin vermelde oplossingen al eens doorlezen?

En waarschijnlijk overbodige vraag, maar om zeker uit te sluiten of achteraf achter te komen.
Kan het aan de tv liggen? Heb je ander beeld zoals bijv het (tv) instellingen menu of beeld van aangesloten randapparatuur (bijv computer)?

gaat het ook over een v6 decoder

Ja 

@charlottevh ja dan zou ik eerder natuurlijk richting decoder zelf denken aangezien en nog zijn die deze problemen ondervinden met de v6.
als je decoder rechtstreeks verbonden is met een netwerkkabel aan de bbox en je hebt bv de bbox en de decoder reeds een reset gegeven dan kun je in feite zelf niet veel meer ondernemen en moet de eventuele oplossing tenslotte door proximus zelf opgezocht worden, enfin we zullen zien wat de mensen van het proximus forumteam zelf eventueel verder als oplossing kunnen voorstellen.

NB: indien je decoder niet rechtstreeks met een netwerkkabel verbonden is aan de bbox dan zou je eventueel als je in de mogelijkheid bent even de decoder met een lange utp netwerkkabel kunnen verbinden die je los tijdelijk over de grond legt ! zo zou je dan de apparatuur die er eventueel zou tussen de bbox en decoder staan kunnen uitsluiten van het optredend probleem.

je moet inderdaad wel in ieder geval de bij de v6 bijgeleverd shielded High speed HDMI kabel gebruiken, vergeet ik soms erbij te vermelden omdat het natuurlijk ook niet alle beeld problemen oplost, maar wil daarom zeker niet zeggen dat het niet belangrijk is deze te gebruiken!

Intussen zijn we weer wat maanden verder en zitten wij nog steeds met een decoder die regelmatig een zwart beeld geeft. Hoe vordert het met de oplossing?

Ik had de indruk dat het beter was, maar enkele dagen geleden is er een update van de decoder gekomen en is het weer erger geworden.

Reageer