Skip to main content

We hebben een V6 decoder. Tijdens het TV kijken krijgen we regelmatig een zwart beeld. Het gebeurt op willekeurige momenten, soms enkele seconden, soms een 10-tal seconden. Ik vermoed dat het een probleem met de decoder is, bij de playstation hebben we dit nooit en ook niet wanneer we Netflix kijken. Netflix zonder de Proximus decoder te gebruiken bedoel ik.

Wat kunnen we doen om dit op te lossen? Reset van decoder en modem is al geprobeerd, aansluitingen  ook gecontroleerd.

Kabel eens vervangen en kijken of het probleem verdwijnt (kan eventueel aan de connectoraansluitingen liggen)

https://nl.wikipedia.org/wiki/High-definition_multimedia_interface#HDMI_1.4

 


Het gaat hier ook wel over een v6 decoder en dit problemen komt wel vaker voor! zelfs met de originele HDMI kabel, eventueel de firmware van TV proberen up te daten al helpt dit ook niet bij iedereen.


Ik zal er die “High speed” kabel eens tussen steken en eens kijken of we verschil merken.


Laat het zeker eens weten en hopelijk is het voor u dan wel opgelost hiermee.


We zijn intussen een dikke week verder en sinds de High Speed kabel tussen de decoder en de TV zit hebben we nog geen enkele keer zwart beeld gehad. Ik ga niet te hard roepen, maar het ziet er positief uit. Bedankt voor de tip @SamuelD !


bedankt voor de feedback, dat is heel goed nieuws, is dat dan de originele HDMI kabel die bij de V6 decoder stak dat je gebruikt hebt nu.


Sorry @Martin, ik durf dat niet met zekerheid te zeggen. Zou kunnen, ik heb het er niet op geschreven toen ik die kabel heb gekregen en is intussen meer dan een jaar dat we Px klant zijn. Ik dacht dat een HDMI kabel een HDMI kabel was en heb die kabel die aan de TV zat gewoon laten zitten toen ik mijn Telenet decoder uitgetrokken heb.


@Bart Smeets  Geen probleem, het zal waarschijnlijk wel de originele kabel zijn.
Het voornaamste is dat het bij u gelukt is op deze manier want het is niet bij iedereen die een v6 heeft opgelost door een high speed kabel te plaatsen. 


 

 

Ik heb dit probleem ook maar ik vind de oplossing niet meteen hier op deze pagina.

 


gaat het ook over een v6 decoder


gaat het ook over een v6 decoder

Ja 


@charlottevh ja dan zou ik eerder natuurlijk richting decoder zelf denken aangezien en nog zijn die deze problemen ondervinden met de v6.
als je decoder rechtstreeks verbonden is met een netwerkkabel aan de bbox en je hebt bv de bbox en de decoder reeds een reset gegeven dan kun je in feite zelf niet veel meer ondernemen en moet de eventuele oplossing tenslotte door proximus zelf opgezocht worden, enfin we zullen zien wat de mensen van het proximus forumteam zelf eventueel verder als oplossing kunnen voorstellen.

NB: indien je decoder niet rechtstreeks met een netwerkkabel verbonden is aan de bbox dan zou je eventueel als je in de mogelijkheid bent even de decoder met een lange utp netwerkkabel kunnen verbinden die je los tijdelijk over de grond legt ! zo zou je dan de apparatuur die er eventueel zou tussen de bbox en decoder staan kunnen uitsluiten van het optredend probleem.


@charlottevh, staat er “High Speed” op de HDMI kabel? Wij kijken al een paar maanden zonder problemen, sinds ik de kabel vervangen heb.


je moet inderdaad wel in ieder geval de bij de v6 bijgeleverd shielded High speed HDMI kabel gebruiken, vergeet ik soms erbij te vermelden omdat het natuurlijk ook niet alle beeld problemen oplost, maar wil daarom zeker niet zeggen dat het niet belangrijk is deze te gebruiken!


@charlottevh ja dan zou ik eerder natuurlijk richting decoder zelf denken aangezien en nog zijn die deze problemen ondervinden met de v6.
als je decoder rechtstreeks verbonden is met een netwerkkabel aan de bbox en je hebt bv de bbox en de decoder reeds een reset gegeven dan kun je in feite zelf niet veel meer ondernemen en moet de eventuele oplossing tenslotte door proximus zelf opgezocht worden, enfin we zullen zien wat de mensen van het proximus forumteam zelf eventueel verder als oplossing kunnen voorstellen.

NB: indien je decoder niet rechtstreeks met een netwerkkabel verbonden is aan de bbox dan zou je eventueel als je in de mogelijkheid bent even de decoder met een lange utp netwerkkabel kunnen verbinden die je los tijdelijk over de grond legt ! zo zou je dan de apparatuur die er eventueel zou tussen de bbox en decoder staan kunnen uitsluiten van het optredend probleem.

Dag Martin , inderdaad de decoder is met een netwerkkabel verbonden en ik heb hem al a gereset.Ik zal straks eens kijken of het een high speed hdmi kabel is. Bedankt voor je antwoord


Beste

Ik heb een nieuwe Tv merk Tcl aangeschaft.Na een goede 3 weken is gisteren ook het scherm meermaals uitgevallen.Heb een nieuwe hdmi kabel aangeschaft voor 4k en Hdr en nog valt het scherm onverwachts uit.Merkwaardig dat dit na enkele weken gebeurt.


Heb je dit topic en de erin vermelde oplossingen al eens doorlezen?

En waarschijnlijk overbodige vraag, maar om zeker uit te sluiten of achteraf achter te komen.
Kan het aan de tv liggen? Heb je ander beeld zoals bijv het (tv) instellingen menu of beeld van aangesloten randapparatuur (bijv computer)?


Reageer