Beste,
Thuis ondervinden wij al lange tijd hinder met blokjes en haperingen in ons tv beeld. Ik zelf kijk eigenlijk nooit traditioneel tv maar ben wel de technische persoon thuis, de gezinsleden vertellen me dat het al meerdere jaren zo gaat maar gewoon ronduit irritant is.
Intussen volgde ik mee en merkte inderdaad op dat er blokjes komen die grote delen van het beeld voor enkele seconden overnemen. Soms ook gewoon hapering, meestal gaat geluid door, soms niet.
Zelf kijk ik wel soms Netflix via de decoder. En daar doet dit zich niet voor, zelfde decoder en zelfde verbinding, dus ik vermoed echt wel een probleem met jullie service van de stream naar de decoder.
Onze setup:
- BBOX3
- Decoder V5C
- 2 PLC Adapters:
- 1 rechtstreeks aan BBOX, 1 rechtstreeks aan decoder gekoppeld.
- Geen verdeeldozen of verlengdraden tussenin deze apparaten.
- BBOX staat boven (1e verdiep) en de decoder op gelijkvloers in de living. Dit omdat er vroeger boven een tv rechtstreeks aangesloten was, deze decoder hebben we echter niet meer.
- Enige andere optie is modem in de garage waar onze aansluiting zit. Nu vertrekt van daaruit bekabeling naar boven in de muur langs de zolder naar de kamer met de BBOX. Een rechtstreekse kabel (van boven naar decoder, of van garage naar decoder) kunnen we moeilijk leggen, gezien de afstand en aantal ruimtes te doorkruisen…
- Nochtans is de connectie voldoende voor full HD Netflix op de decoder, zonder problemen en haperingen!
- Géén “One SSID” instelling op BBOX zoals eerder werd voorgesteld, dit hadden we al zo vanwege support voor oude tablet die enkel 2.4Ghz kan zien.
Ik vraag me echt af waarom deze techniek allemaal zo zwak lijkt te draaien en gedateerd lijkt. Tegenwoordig kan men beter in 4K streamen over dezelfde internetverbinding dan op een decoder slechts full HD tv met blokjes en storingen kijken.