Beantwoord

TV speelt vaak beelden in blokjes af en/of haperingen


Reputatie 1

Beste,

Thuis ondervinden wij al lange tijd hinder met blokjes en haperingen in ons tv beeld.  Ik zelf kijk eigenlijk nooit traditioneel tv maar ben wel de technische persoon thuis, de gezinsleden vertellen me dat het al meerdere jaren zo gaat maar gewoon ronduit irritant is.

Intussen volgde ik mee en merkte inderdaad op dat er blokjes komen die grote delen van het beeld voor enkele seconden overnemen. Soms ook gewoon hapering, meestal gaat geluid door, soms niet.


Zelf kijk ik wel soms Netflix via de decoder. En daar doet dit zich niet voor, zelfde decoder en zelfde verbinding, dus ik vermoed echt wel een probleem met jullie service van de stream naar de decoder.

Onze setup:

  • BBOX3
  • Decoder V5C
  • 2 PLC Adapters:
    • 1 rechtstreeks aan BBOX, 1 rechtstreeks aan decoder gekoppeld.
    • Geen verdeeldozen of verlengdraden tussenin deze apparaten.
    • BBOX staat boven (1e verdiep) en de decoder op gelijkvloers in de living. Dit omdat er vroeger boven een tv rechtstreeks aangesloten was, deze decoder hebben we echter niet meer.
    • Enige andere optie is modem in de garage waar onze aansluiting zit. Nu vertrekt van daaruit bekabeling naar boven in de muur langs de zolder naar de kamer met de BBOX. Een rechtstreekse kabel (van boven naar decoder, of van garage naar decoder) kunnen we moeilijk leggen, gezien de afstand en aantal ruimtes te doorkruisen…
    • Nochtans is de connectie voldoende voor full HD Netflix op de decoder, zonder problemen en haperingen!
  • Géén “One SSID” instelling op BBOX zoals eerder werd voorgesteld, dit hadden we al zo vanwege support voor oude tablet die enkel 2.4Ghz kan zien.

Ik vraag me echt af waarom deze techniek allemaal zo zwak lijkt te draaien en gedateerd lijkt. Tegenwoordig kan men beter in 4K streamen over dezelfde internetverbinding dan op een decoder slechts full HD tv met blokjes en storingen kijken.

icon

Beste antwoord door Martin 5 April 2022, 07:52

Bekijk origineel

11 reacties

zal wel iets met je plc’s te maken hebben waarvan de goede werking afhankelijk is van je elektrische installatie. Moest je een lange utp kabel hebben die je kunt gewoon even over de vloer leggen om de decoder direct met de bbox te verbinden zou direct uitwijzen of het iets met je plc’s te maken heeft 

sosm de plc in een ander stopcontact steken kan al verbetering geven….

Reputatie 1

Ik vrees ervoor dat ik dat kan testen. Ik heb geen 15m lange utp kabel. Ander stopcontact is er niet in die muur.

Jammer dat die plc aanbevolen worden en toch de zwakke schakel zijn. Dat in een tijdperk waarin een decoder gewoon over wifi had moeten werken zoals elk device die video streaming ondersteund. Heb je op zijn minst nog een sterker draadloos signaal dan bij die plc oplossingen.

Moest je een flex pack hebben met vaste telefoon inbegrepen, dan zou je met een wifibooster kunnen proberen aangezien die gratis in bruikleen kan bekomen worden, bij flex fiber zelfs twee wifiboosters.

Reputatie 1

Dat hebben we, flex met alles erin, ook vaste telefoon! Hmm hoe vraag ik die best aan dan? 

Als een @proximus forummedewerker hier de draad opneemt kan zo’n wifibooster opgestuurd worden.

(Of je kan desnoods ook mss een aparte post opstellen waar je zo’n wifibooster aanvraagt.)

Reputatie 1

Ik ben nog steeds wachtende op de proximus medewerker om dit te regelen… 
Op de site staat inderdaad dat wij hier met de Flex recht op hebben enkel kan ik die daar niet aanvragen. Telefonisch binnengeraken na mijn werkuren is een ramp, ik ga eerder de lotto winnen vrees ik.

start mss toch voor alle zekerheid een nieuwe topic op, waarin je om het opsturen van een wifi booster vraagt en in PS: kun je nog verwijzen naar deze topic hier  → TV speelt vaak beelden in blokjes af en/of haperingen | Proximus Forum

Reputatie 1

Na 2.5 weken wat testen en afwachten lijkt het probleem zich met de wifibooster opgelost, die PLC’s waren dus vele malen zwakker. Bedankt voor de tip!

heel graag gedaan en blij te horen dat het nu goed werkt.

Kan iemand mij ook helpen aub? Al 5maanden wachten op hulp. Niemand herstelt het hier. Ook blokjes en lijnen. Testkabel ligt er tss modem en decorder. Hebben ook wifiboosters. Toestellen werden ook vervangen. Niks / Niemand lost het op en wij hebben geen tv, wel weer een nieuwe rekening om te betalen.  Ook een zekere Shaema die mij vandaag ging terugbellen om 19u30 om verdere hulp te bieden, weer niks gehoord, veel bla bla bla...wie/wanneer worden we geholpen???

Reputatie 5
Badge +2

@Sonja Baetens Ik heb gekeken naar uw dossier en ik zie dat er van de avond een technieker langst komt reeds.

Reageer