Goedemorgen.
In alle eerlijkheid….dit is mijn laatste hoop.
Ik probeer in contact te komen met Proximus maar naar het schijnt als je (hard) werkt lukt dat niet …
Al een goed jaar geleden is mijn gezin (5 personen) gestart met klagen over TV en internet. Ik heb een aantal keren met Proximus gebeld en naar de shop geweest, abonnementen aangepast, decoders gereset en vervangen, iemand een wifi-extender laten plaatsen en dan vergeet ik waarschijnlijk nog wat toestanden.
Begin februari is ‘t genoeg geweest en neem ik mezelf voor om een soort dossier bij te houden zodat ik nog 1 keer in ultimo m’n verhaal kan doen bij Proximus en hun de kans geef om alles op te lossen of anders zal ‘t dan toch Telenet worden…
20 februari krijg ik onverwacht en ongevraagd een mail van Proximus met de melding “Wij komen uw Proximus-ervaring gratis optimaliseren” waarbij ze aankondigen dat er “eerstdaags” iemand thuis gaat langskomen om ervoor te zorgen dat alles perfect draait en mijn volledige Proximus ervaring top wordt….als dat nu niet welgekomen is, perfecte timing en eindelijk eens een “holistsiche” benadering vanuit commercieel en klantenstandpunt, goed idee Proximus !
29 februari heb ik nog niemand gehoord en valt decoder 1 nog eens uit, dus nog maar eens bellen. wordt weer gereset en dan draait ‘t weer voor een paar uur en ik vraag achter de mail van 20 februari. Keulen en donderen, geen probleem, het wordt nagevraagd en ik zal gecontacteerd worden.
6 maart…..en ik heb nog altijd niks gehoord. En dan probeer ik deze ochtend nog maar eens op zoek te gaan naar eencontactpunt waar ik mijn hele verhaal kan doen en niet 1 item maar dat gaat dus niet bij Proximus. Je mag bellen of chatten tijdens de kantooruren (ook al gedaan trouwens), of wat FAQ’s bekoekeloeren...Of via deze weg contact zoeken. En hier ben ik dus.
Heel deze uitleg voor de volgende topics.
- Wanneer word ik nu eindelijk gecontacteerd voor mijn optimale Proximus-ervaring. Als ik van iemand een mailadres krijg stuur ik met plezier het mailtje door als bewijs dat ik dat wel effectief gehad heb. De (trouwens vriendelijke) medewerker aan de telefoon op 29 februari wist van het bestaan van dergelijke mailtjes niets af.
- Decoder 1 functioneert een klein uur en blokkeert dan totaal op 1 beeld. Niks meer mogelijk, enkel via button achteraan op decoder op en af en zetten en spel opnieuw voor een uur OK
- Decoder 2 hapert. Verschillende variaties houden het spannend….
- Ofwel bij LiveTV krijg ik een “gescheurd” beeld met allerlei toffe kleurenpixels die door elkaar lopen
- ofwel verdwijnt de verbinding die dan vanzelf terug opstart
- ofwel vliegen we bij een TV replay eruit en dan kijken we ineens terug Live TV
- Ofwel blijft alles hangen en moeten we ook terug alles heropstarten cfr decoder 1
- ofwel loopt het geluid niet simultaan met het beeld. Echt het proberen waard, een sublieme tv-experience ...
- Ofwel communiceert de afstandsbediening wel met de decoder ( kanaal wijzigt op decoder) maar gaat dat niet door naar de TV ( kanaal wijzigt niet) dus bvb van Q2 naar VT4 op de decoder, maar Q2 blijft op de TV
- Ofwel start de decoder helemaal niet op tenzij via de on/off button.
- Wifi staat nu op 2.4 , de vroegere 5.0 was beter maar bon.
- Gemiddeld elke avond verliest mijn pc het signaal voor een keertje of 3 , en dat gedurende een minuut of 2 , niet op vaste momenten maar random.
- Zo een keertje per week vraagt die mijn wifi-code opnieuw
- Mijn kinderen en echtgenote willen zelfs niet meer connecteren met wifi thuis, die blijven vrolijk op 3G omdat de verbinding teveel uitvalt.
- als we dan toch via bvb pc met verschillende op de wifi zitten, dan wordt er toch wel altijd eentje uigeknald.
- En oh ja, als er iemand TV kijkt via de decoder en ik probeer via de tablet Pickx te kijken dan geraak ik meestal zelfs niet opgestart in Pickx.
- En dan de apotheose….als decoder 1 aanstaat ( dus tijdens dat ene uur), en decoder 2 en dan ook nog iemand van op de wifi zit, ja dan , ja dan lijkt het op russische roulette, wie krijgt er de connectie-kogel en mag een boek gaan lezen…
Ziezo, zoals gezegd dus ten einde raad en deze keer eens alles in beeld proberen te brengen. En deze keer moet ook alles opgelost geraken (het woord reset wil ik niet meer horen), want ik heb geen tijd en ook geen goesting om fragmentarisch item per item te behandelen, dat is al genoeg gebeurd en heeft dus niet geholpen.
Wie o wie kan dit alles voor mij oplossen ?? Mailtje sturen naar Proximus kan niet, vandaar dus deze weg.
En terwijl ik dit dus wil plaatsen, here we go again….ik moet een onderwerp kiezen of kan mijn items niet plaatsen op ‘t forum. Voor alle duidelijkheid, ik heb geen goesting om weer iemand aan de lijn te krijgen die me enkel item 1 of 2 of whatever oplost voor een paar uur, ALLES oplossen aub.
Vriendelijke groeten,
Patrick