Vraag

TV Gids V7 decoder onoverzichtelijk


Reputatie 1
Badge

Misschien lig het aan mijn persoonlijke smaak maar ik vind de TV Gids bij de V7 decoder allesbehalve overzichtelijk, zeker in vergelijking met de V6 of V5.

Bij de V7 zie je maar 1 zender (en ik zie niet waar ik dat eventueel kan veranderen), terwijl je bij de V6 en V5 een mooi “diagram” hebt met verschillende zenders in één overzicht.

Zijn er plannen dat dit in de toekomst verandert of je zelf de “view” kan bepalen ?

Zelfs de TV gids in Pickx op PC (browser) is overzichtelijker…..

 

 


27 reacties

Dit hebben anderen ook al gemeld maar voor de v7 verwacht ik ook dat er nog regelmatig software updates zullen volgen, want er moeten nog ander zaken opgelost / bijgevoegd en aangepast worden.

Ook wij vinden de nieuwe gids verschrikkelijk onoverzichtelijk! Als hier geen aanpassing komt zullen wij genoodzaakt zijn onze vorige decoder terug te installeren. Gewoonlijk maken wij een selectie om op te nemen over de verschillende Vlaamse kanalen heen wat met de V7 versie onbegonnen werk is. Spijtig want in onze woning draaien al veel toepassingen op het Google Home systeem en dergelijke Android decoder is natuurlijk erg compatibel en future proof! 

Vandaag mijn V7 mogen ontvangen...idd beter beeld maar wel donkerder, heb de instellingen van mijn TV moeten aanpassen → helderder gezet.

Zapt ook iets sneller.

De TV gids trekt idd op NIKS, hopelijk gaan ze dit snel aanpassen…als de Telenetters dit zien gaan ze nooit overstappen naar Proximus...

Wat ik ook mis is het ‘snel nu en straks overzicht’, je kreeg dat als je tijdens een programma de pijl naar links of rechts induwde, dan kreeg je snel een overzicht van de programmas die volgen of voorbij waren enkel van het bekeken kanaal….dit zat ook niet meer in de toen nieuwe V4 maar dit hebben ze toen aangepast na een opmerking van mij op het forum waarvoor nog steeds mijn dank.

Reputatie 7
Badge +4

Vandaag mijn V7 mogen ontvangen...idd beter beeld maar wel donkerder, heb de instellingen van mijn TV moeten aanpassen → helderder gezet.

Zapt ook iets sneller.

De TV gids trekt idd op NIKS, hopelijk gaan ze dit snel aanpassen…als de Telenetters dit zien gaan ze nooit overstappen naar Proximus...

Wat ik ook mis is het ‘snel nu en straks overzicht’, je kreeg dat als je tijdens een programma de pijl naar links of rechts induwde, dan kreeg je snel een overzicht van de programmas die volgen of voorbij waren enkel van het bekeken kanaal….dit zat ook niet meer in de toen nieuwe V4 maar dit hebben ze toen aangepast na een opmerking van mij op het forum waarvoor nog steeds mijn dank.


hi
bedankt voor je feedback
we geven deze door en houden  hier rekening mee naar toekomstige updates

top!

ps: het ‘snel nu en straks overzicht’ zit er wel nog in maar eigenlijk is dit de huidige tv gids maar dan naar boven of onder scrollen, dus dit is goed…. maar wat iedereen graag zou willen is die tijdslijn natuurlijk waar je zo een 8 kanalen boven elkaar ziet staan met enkele uren verder…

Mvg

G

Reputatie 7
Badge +4

De lay out van de TV-gids wordt herbekeken. Ik het topic ‘V7 Een stand van zaken’ vind je oa alle info terug over wijzigingen die zullen gebeuren

Wij vandaag onze nieuwe decoders aangekregen.

Dolblij dachten van yes nu kunnen we vanalles maar pfff wa een gedoe!!! 

Komen net van telenet en dachten aan verbetering maar niks is minder waar het menu daar kan je zelfs ni aan uit.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Tom De Smedt- Ann Haentjens 

Ik denk me voor te stellen dat het inderdaadniet aangenaam is.

Wat loopt er dan precies allemaal fout met de nieuwe decoder?

 

Geert

Is gewoon de weergave van tv-gids die zo onduidelijk is .

Je kan bij de andere kijken wat er op welke zender en uur bezig is en je kan makkelijker vergelijken daar je het onder elkaar ziet staan.

Nu moet je post per post bekijken.

Reputatie 7
Badge +4

Is gewoon de weergave van tv-gids die zo onduidelijk is .

Je kan bij de andere kijken wat er op welke zender en uur bezig is en je kan makkelijker vergelijken daar je het onder elkaar ziet staan.

Nu moet je post per post bekijken.

ik vrees dat ik dit niet meteen kan verhelpen
maar ik geef je feedback door aan onze tv teams

Dank je wel :-)

Ik stuur deze decoder onmiddellijk terug en plaats mijn oude decoder weer.

Zoals deze tv gids is gaan we 10 jaar terug in de tijd. Mensen zien graag wat er op de verschillende zenders op hetzelfde moment is. Als je telkens moet zender per zender aflopen om te zien wat er te kijken valt, is het snel schakelen tussen de zenders absoluut geen meerwaarde want je verspeelt 10x zoveel tijd om iets goed vinden.

Blijkbaar wordt hier toch niks mee gedaan aangezien er 11 maand geleden reeds klachten waren en er op heden nog steeds niets is opgelost.

Een gemiste kans…

Jammer maar hier gaat hij eruit. 

Ja idd had eerst een oude maar dacht hier beter mee te zijn aangezien het meer opties heeft maar ik vraag me af de welke :-(

Ja idd had eerst een oude maar dacht hier beter mee te zijn aangezien het meer opties heeft maar ik vraag me af de welke :-(

Hier is het enkel het Disney + kanaal die er extra opstaat. Tegenwoordig draaien de meeste tv's op Android en hebben dus ook de play store. Als ik enkel voor Disney kanaal die tussen mijn zenderlijst komt staan al de rest moet opgeven...

TUI: er wordt aan een nieuwe interface van de TV  gids gewerkt alleen weten we niet wanneer die zal uitgebracht worden ???

Ja idd had eerst een oude maar dacht hier beter mee te zijn aangezien het meer opties heeft maar ik vraag me af de welke :-(

Hier is het enkel het Disney + kanaal die er extra opstaat. Tegenwoordig draaien de meeste tv's op Android en hebben dus ook de play store. Als ik enkel voor Disney kanaal die tussen mijn zenderlijst komt staan al de rest moet opgeven...

Ja idd daar moeten we het ni voor doen :-) 

Vind het ook erg dat we heel slechte wifi hebben de laatste tijd en gisteren bleef ons tv scherm constant hangen daar betaal je dan voor :-( 

Beste @proximus 

Willen jullie inderdaad de tv gids veranderen met een meer overzichtelijk schema zoals vroeger. Wij vinden het ook niet goed.

 

Groetjes

Het menu is idd verschrikkelijk (en nog veel andere zaken ook).. we komen net over van Telenet en hebben al enorm veel spijt gehad…

Jammergenoeg zitten we 2 jaar vast door die promo met de tv voor 99€ anders waren we al terug we geweest😭

 

Ik sluit me hierbij aan. Zonet van de v6 naar de v7 overgestapt. De TV gids is helemaal niet bruikbaar. Graag terug de oude layout met de zenders onder elkaar en rechts dan de programma’s

Ik weet niet welke UI/UX team dit bedacht heeft, maar ze hebben niet nagedacht over de gebruiksvriendelijkheid

Tenzij ik verkeerd ben, maar volgens mij wordt dit uitgegeven aan een externe firma, waardoor ook nog er eens bovenop alles veel langer duurt en andere gevolgen van dien, zoals Roger altijd zegt “wat je zelf doet doe je meestal beter” :relaxed:
Maar natuurlij moet  Proximus er ook alles aan doen om het zo gebruiksvriendelijk mogelijk te laten maken.

Reputatie 1
Badge

Misschien lig het aan mijn persoonlijke smaak maar ik vind de TV Gids bij de V7 decoder allesbehalve overzichtelijk, zeker in vergelijking met de V6 of V5.

Bij de V7 zie je maar 1 zender (en ik zie niet waar ik dat eventueel kan veranderen), terwijl je bij de V6 en V5 een mooi “diagram” hebt met verschillende zenders in één overzicht.

Zijn er plannen dat dit in de toekomst verandert of je zelf de “view” kan bepalen ?

Zelfs de TV gids in Pickx op PC (browser) is overzichtelijker…..

 

 

Ik kan je best geloven Daniel, ik ben overgestapt van Telenet naar hier. Maar als je denkt dat men vooruitgang boekt hier, is het eerder achteruitgang. Het zelfde bij weergave van een fikm, dat zijn allemaal fikms of movies. Hier bestaan geen genres meer, ik versta niet waarom een andere operator dit zo gemakelijk er bij kan plaatsen. Hier is dit al 15 jaar het zelfde. Waarom die zendergids zo onnozel is, waarschijnlijk heeft iemand het in zijn hoofd gehaald om een verticale zendergids i.p.v.de gebruikelijke horizontale zendergids te introduceren. Een zendergids dient om te scrollen (horizontaal). Ik denk nog niet dat iedereen een tv. heeft waar je mee kan praten en allerlei andere dingen kan doen.

 

Reputatie 1
Badge

top!

ps: het ‘snel nu en straks overzicht’ zit er wel nog in maar eigenlijk is dit de huidige tv gids maar dan naar boven of onder scrollen, dus dit is goed…. maar wat iedereen graag zou willen is die tijdslijn natuurlijk waar je zo een 8 kanalen boven elkaar ziet staan met enkele uren verder…

Mvg

G

probeer ik al 10 tallen keren duidelijk te maken, dat je moet kunnen scrollen met een zendergids. En niet moet schuiven zoals nu. Het duurt ook veel langer. Als er een tijdlijn op geïnstalleerd is, en je kan die balk vrij naar links en rechts verschuiven kan je toch veel gemakkelijker opnemen. Ik denk dat er genoeg mensen van Proximos al eens een balk van Telenet hebben gezien, omdat ze niet eens klant bij Proximus zijn. Als ik soms de simpelste vragen stel over een code, komt men af dat zullen onze sexs kanalen zijn. En ik weet dan goed genoeg dat dit niet is, want ik heb het over iets anders. Dus zij weet gewoon niets van proximus en dit is niet de enigste.

Ook wij vinden dat de tv gids overzichtelijker moet waarbij we van meerdere kanalen kunnen zien wat er op tv is en daarbij programma’s makkelijker kunnen opnemen. Het systeem van de vorige decoder vonden wij heel goed! 

inderdaad tv gids is niet te doen , hopelijk snel beter

Misschien lig het aan mijn persoonlijke smaak maar ik vind de TV Gids bij de V7 decoder allesbehalve overzichtelijk, zeker in vergelijking met de V6 of V5.

Bij de V7 zie je maar 1 zender (en ik zie niet waar ik dat eventueel kan veranderen), terwijl je bij de V6 en V5 een mooi “diagram” hebt met verschillende zenders in één overzicht.

Zijn er plannen dat dit in de toekomst verandert of je zelf de “view” kan bepalen ?

Zelfs de TV gids in Pickx op PC (browser) is overzichtelijker…..

1 jaar later ………..😏 🙈 nóg niet overzichtelijk 

 

 

Reageer