Beantwoord

tv decoder problemen, achter Ubiquity console.

  • 15 March 2023
  • 4 reacties
  • 112 Bekeken

Beste,

Na 2-3 seconden live tv kijken krijg ik zwart scherm en errors P130 en P134 afwisselend. Alles al geprobeerd en gechecked, van reboot decoder tot reboot en platleggen hele systeem. Resets. Noem maar op. Het mocht niet baten.

Gek genoeg, kan ik live programmas die nog geen 30 seconden bezig zijn, wel al op “replay” kijken en dan werkt alles gewoon wel! Dus verbinding, is er. Heel bizar.

Bedankt voor uw hulp, tijd en advies.

Technische setup info

Ter info: heb een setup van een dream machine van uniquity in de berging, rechtstreeks aangesloten op de router van proximus zelf.

Alle muuraansluitingen gaan via die dream machine console. Of via een switch die ook recht naar die console gaat ter uitbreiding van de beperkte poorten op de dream machine. 

Ik heb ook switches van ubiquity aangesloten op twee muuraansluitingen (living en slaapkamer). Waar dan respectievelijk 2 proximus tv boxen (decoders) op aangesloten zijn.

Alle kabels zijn cat 5e en meeste cat 6 intussen.

Decoder proximus issue achter console?

Telenet zijn decoders konden in harmonie met een console werken. Ik begin te vermoeden dat die van proximus dat niet kan.

vraag 1: kan een proximus decoder achter een console type ubiquity hangen? 

vraag 2: wat kan ik mogelijks doen dit op te lossen?

icon

Beste antwoord door Martin 15 March 2023, 21:11

Bekijk origineel

4 reacties

ter info: Je privérouter instellen | Proximus

hier nog een ander voorbeeld met een linksys router weliswaar 

→ Linksys router instellen op BBOX3 | Proximus Forum 

Beste Martin,

Bedankt. Zoals ik dacht kan die decoder dus niet achter een eigen console/priverouter.

Maar waarom ik dan zoals beschreven, wel live programma’s wel kan bekijken door op op “kijken vanaf het begin” te drukken, blijft een misterie.

Zelfs bv het nieuws dat nog maar enkele seconden is begonnen. Live, meteen foutmelding, vanaf begin kijken, geen problemen. 

Zo kijk ik dus nu tv… het werkt aldus maar ideale user experience is dat niet natuurlijk. Live tv werkt dus alleen niet.

@SteMae  ik vermoed dat het iets zou kunnen te maken hebben met UDP bij live uitzendingen en TCP voor uitgesteld kijken, wat ook over verschillende VLANs loopt?

Expert 🫡🫡🫡

Reageer