Skip to main content

Al sedert het begin van onze aansluiting (augustus) hebben wij problemen met ons TV-beeld.

Wanneer we een programma pauzeren, loopt het nadien altijd fout: of het beeld blijft continu hangen, of het geluid komt achter.

Idem met opnames die we terugspoelen (bijv. omdat we te veel vooruit gespoeld hadden om reclame over te slaan): het beeld hangt gewoon vast dan.

Sinds kort ook problemen met Netflix: enerzijds beeld heel vaak in blokjes waardoor je amper nog personages kan herkennen anderzijds wordt het afspelen continu onderbroken omdat het programma moet laden.

Decoder al eens uitgeschakeld, ook al eens zonder stroom gezet en zelfs alles tot modem toe al opnieuw laten opstarten: niets helpt.

Ook de kwaliteit van het internet valt tegen…

Graag hulp/reactie, bedankt!

inderdaad eerst wachten tot @ChristopheP bevestigd heeft dat het probleem zich niet meer voordoet want als het wel nog het geval moest zijn, moet de switch niet meer verdacht worden.


aangezien je reeds alles gerest hebt en het geen oplossing biedt zal iemand van het proximus forumteam moeten beslissen om een technieker ter plaatse te sturen, als ze hier je bericht doornemen 

Hey Martin,

 

Dus ik moet niet ergens extra gaan aanvragen of ze een technieker gaan langssturen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.


hi, we kunnen hiervoor een technieker ter plaatse sturen
kan je een aantal datums doorsturen waarop de afspraak kan doorgaan


Je zou ook eens even de switch stroomloos kunnen zetten, door ook even de voedingsadapter los te koppelen voor een 10 tal minuten en nadien de decoder er terug op aansluiten en voedingsadapter van de switch terug insteken. Maar test eerst een paar dagen zonder de switch.


@ThierryW : we proberen het uit. Mocht het probleem zich toch nog blijven voordoen, kom ik hier in dit topic nog op terug! Bedankt voor alle uitleg.


Nee want uw decoder V6 neemt alles op in de cloud, (v6 heeft geen harde schijf aan boord) dus die opnames staan op de proximus servers die dan gestreamd worden naar je decoder op het moment dat je ze wilt bekijken, dus op je ruildecoder ga je die ook kunnen bekijken.


@ChristopheP Zoals Martin aangeeft stel ik voor om je v6 decoder om te ruilen naar een v5 compact. Is dit goed voor jou?

Dag Thierry

Wat is het verschil tussen de V5 en de V6? Het is de eerste keer dat wij bij Proximus aangesloten zijn, dus ik heb hier niet echt een idee van.

Indien alle opties enz. hetzelfde zijn en het enkel het “uiterlijk” is, graag dan.


aangezien je reeds alles gerest hebt en het geen oplossing biedt zal iemand van het proximus forumteam moeten beslissen om een technieker ter plaatse te sturen, als ze hier je bericht doornemen 

Hey Martin,

 

Dus ik moet niet ergens extra gaan aanvragen of ze een technieker gaan langssturen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.


hi, we kunnen hiervoor een technieker ter plaatse sturen
kan je een aantal datums doorsturen waarop de afspraak kan doorgaan

Hallo Jonathandr,

 

Normaal gezien ben ik deze Donderdag 1/10/20 en Vrijdag 2/10/20 in de namiddag thuis, volgende week Maandag 5/10/20 en Dinsdag 6/10/20 heel de dag thuis.

Dus misschien het makkelijkste volgende week?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

Kenneth.

 


ok, dan maak ik een afspraak voor je voor maandag voormiddag

Hey Jonathandr alvast bedankt.

 

De technieker belt zeker even op voorhand voor hij/zij langskomt?


ja 30min op voorhand


aangezien je reeds alles gerest hebt en het geen oplossing biedt zal iemand van het proximus forumteam moeten beslissen om een technieker ter plaatse te sturen, als ze hier je bericht doornemen 

Hey Martin,

 

Dus ik moet niet ergens extra gaan aanvragen of ze een technieker gaan langssturen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.


hi, we kunnen hiervoor een technieker ter plaatse sturen
kan je een aantal datums doorsturen waarop de afspraak kan doorgaan

Hallo Jonathandr,

 

Normaal gezien ben ik deze Donderdag 1/10/20 en Vrijdag 2/10/20 in de namiddag thuis, volgende week Maandag 5/10/20 en Dinsdag 6/10/20 heel de dag thuis.

Dus misschien het makkelijkste volgende week?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

Kenneth.

 


Nee gewoon wachten tot ze hier de draad opnemen morgen.
Ze kunnen dan ook al eens je lijn testen of er daar geen fouten vastgesteld worden.

Vroeger kon je die zelf aanvragen (→ hier) maar deze dienst is tijdeliljk niet beschikbaar.


aangezien je reeds alles gerest hebt en het geen oplossing biedt zal iemand van het proximus forumteam moeten beslissen om een technieker ter plaatse te sturen, als ze hier je bericht doornemen 

Hey Martin,

 

Dus ik moet niet ergens extra gaan aanvragen of ze een technieker gaan langssturen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.


aangezien je reeds alles gerest hebt en het geen oplossing biedt zal iemand van het proximus forumteam moeten beslissen om een technieker ter plaatse te sturen, als ze hier je bericht doornemen 


aangezien je reeds alles gerest hebt en het geen oplossing biedt zal iemand van het proximus forumteam moeten beslissen om een technieker ter plaatse te sturen, als ze hier je bericht doornemen 

Hey Martin,

 

Dus ik moet niet ergens extra gaan aanvragen of ze een technieker gaan langssturen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.


hi, we kunnen hiervoor een technieker ter plaatse sturen
kan je een aantal datums doorsturen waarop de afspraak kan doorgaan

Hallo Jonathandr,

 

Normaal gezien ben ik deze Donderdag 1/10/20 en Vrijdag 2/10/20 in de namiddag thuis, volgende week Maandag 5/10/20 en Dinsdag 6/10/20 heel de dag thuis.

Dus misschien het makkelijkste volgende week?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

Kenneth.

 


ok, dan maak ik een afspraak voor je voor maandag voormiddag


Iemand van proximus zelf zal je hierbij verder uitleggen hoe het moet ‘t zal waarschijnlijk nog altijd via Bpost zijn.


Ok dan willen wij graag wisselen. Wat dien ik hiervoor te doen?


@ChristopheP maar het groot verschil is dat  de v5c wel veel stabieler is en je dus  minder problemen gaat hebben dan met de v6 en als de v7 gecommercialiseerd wordt kun je dan ook nog kiezen voor deze UHD decoder.


De decoder V6 kan wel upscalen naar UHD als je over een UHD tv beschikt. Anders is er geen verschil want zowel de V5C als V6 hebben enkel cloudopslag (geen harde schijf).


nee deze zijn niet de zelfde bv grote verschil is dat de v6 een UHD decoder is en de V5-compact een HD decoder is maar daar zal je niet veel last van hebben gezien de zenders die in het proximus pakket zitten in HD zijn.


morgen komen ze terug langs, dus laat ons hopen dat ze dan als ze hier de draad terug opnemen wat info hebben.


@ChristopheP Zoals Martin aangeeft stel ik voor om je v6 decoder om te ruilen naar een v5 compact. Is dit goed voor jou?


@ChristopheP ja daar ben ik het volledig met je eens maar ik ben wel niet van Proximus dus zullen we wel moeten afwachten wat Proximus daar voor oplossing voor heeft of voorstelt, ik zie dat er ook door sommige klanten met en v6 decoder,  zelf er om vragen om de v6 te mogen omruilen met de v5-compact (waar prox ook geen problemen over maakt) in afwachting dat de v7 zal gecommercialiseerd worden!

 

NB: Wat bedoel je met rechtstreeks? 

Ik wou duidelijk aangeven dat dit de enigste manier om zo te bewijzen dat die problemen niet te wijten kan zijn aan ander tussenliggende apparatuur .


Wat bedoel je met rechtstreeks? Er zit nu niets meer tussen van switch ofzo he.

Er is geen andere HDMI-kabel dan die die er nu is, we hebben de doos gecontroleerd.

Wij kijken nu al sedert september op deze manier tv: er zou wel wat meer mogen komen dan enkel wat de specialisten te vertellen hebben. Ik heb mijn abonnement ook niet met pauzes of vertraagd betaald hé!


Het is volgens mij een typische V6 fout (dergelijke fouten werden ook door anderen al gemeld) en zal zeker niet onbekend zijn bij proximus, het zal afwachten zijn wat de specialisten bij Proximus hieromtrent te vertellen hebben.

Maar als je echt wilt zeker zijn dat er totaal niks anders meespeelt zou je de decoder rechtstreeks met bbox moeten verbinden met een utp kabel en ook de HDMI kabel gebruiken natuurlijk die bij de decoder geleverd werd.


 


@ChristopheP wel als je bv je filmpje ergens online zet bv op youtube


 

Dan kan ik enkel een URL toevoegen, geen bestand


Reageer