Vraag

TV beeld rampzalig


Al sedert het begin van onze aansluiting (augustus) hebben wij problemen met ons TV-beeld.

Wanneer we een programma pauzeren, loopt het nadien altijd fout: of het beeld blijft continu hangen, of het geluid komt achter.

Idem met opnames die we terugspoelen (bijv. omdat we te veel vooruit gespoeld hadden om reclame over te slaan): het beeld hangt gewoon vast dan.

Sinds kort ook problemen met Netflix: enerzijds beeld heel vaak in blokjes waardoor je amper nog personages kan herkennen anderzijds wordt het afspelen continu onderbroken omdat het programma moet laden.

Decoder al eens uitgeschakeld, ook al eens zonder stroom gezet en zelfs alles tot modem toe al opnieuw laten opstarten: niets helpt.

Ook de kwaliteit van het internet valt tegen…

Graag hulp/reactie, bedankt!


68 reacties

Reputatie 7
Badge +4

aangezien je reeds alles gerest hebt en het geen oplossing biedt zal iemand van het proximus forumteam moeten beslissen om een technieker ter plaatse te sturen, als ze hier je bericht doornemen 

Hey Martin,

 

Dus ik moet niet ergens extra gaan aanvragen of ze een technieker gaan langssturen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.


hi, we kunnen hiervoor een technieker ter plaatse sturen
kan je een aantal datums doorsturen waarop de afspraak kan doorgaan

@ThierryW : we proberen het uit. Mocht het probleem zich toch nog blijven voordoen, kom ik hier in dit topic nog op terug! Bedankt voor alle uitleg.

Nee want uw decoder V6 neemt alles op in de cloud, (v6 heeft geen harde schijf aan boord) dus die opnames staan op de proximus servers die dan gestreamd worden naar je decoder op het moment dat je ze wilt bekijken, dus op je ruildecoder ga je die ook kunnen bekijken.

Reputatie 6
Badge +3

Je zou ook eens even de switch stroomloos kunnen zetten, door ook even de voedingsadapter los te koppelen voor een 10 tal minuten en nadien de decoder er terug op aansluiten en voedingsadapter van de switch terug insteken. Maar test eerst een paar dagen zonder de switch.

inderdaad eerst wachten tot @ChristopheP bevestigd heeft dat het probleem zich niet meer voordoet want als het wel nog het geval moest zijn, moet de switch niet meer verdacht worden.

Reputatie 6
Badge +2

Bij mijn buurvrouw is het altijd de kuisvrouw die met de stofzuiger ..…

Ben verleden week haar telenetkabeltje eens terug goed gaan steken. Die stofzuiger weet niet wie de provider is he. 🔔

 

 

Het resetten zal ik nog eens proberen, het andere al gedaan zonder resultaat zoals je in mijn oorspronkelijk bericht kan lezen...

zoals SamuelD zegt kan ook de oorzaak te zoeken zijn in draadloze apparatuur die eventueel  tussen je bbox en de decoder staat.,

hier vind je hoe al die toestellen kunnen herstart worden indien je gebruik maakt hiervan.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Reputatie 2
Badge

Ik vind het allemaal flauwekul; Waarom zie je dat dan niet bij Telenet of Orange? Ik dacht dat deze operators even goede en zeker geen duurdere goederen aan hun klanten aanbieden aan hun klanten. Enkel moet de klant een keuze maken, met hier als men ver van een rop zit heeft men vaak problemen met slechter beeld. Zelf heb ik al een 6 tal maal bij Belgacom-Proximus geweest en ben steeds tevreden geweest. Ik had dan ook het geluk van dicht bij de rop te zitten.

Nog steeds aan het wachten op een technieker die normaal deze voormiddag zou langskomen.

Reputatie 6
Badge +3

@annaconda : Een telenet decoder wordt altijd verbonden via coax kabel dus bekabeld. Wat al minder problemen overlevert met andere mogelijkheden om de decoder te verbinden met de modem/router: via elektriciteitsnet,draadloos: Wi-Fi Booster/Wi-Fi Bridge/Ruckus HD wat minder problemen geeft met verstoord beeld. Het is pas voor het interactieve gedeelte,VOD dat je een netwerkverbinding nodig hebt dat kan via een PLC elektriciteitsadapter of draadloos. Buiten dat heb je nog de decoder zelf en de tv-interface software

Wat ik mij wel afvraag bij TN of er ook zoveel problemen met opnames in de cloud zijn,zoals het hier wel dikwijls verkeerd loopt.

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer ik het forum van Telenet bekijk waren er ook problemen met een upgrade van de tv software waardoor er geen beeld meer was, maar de bug werd wel snel opgelost met een hotfix in iets minder dan een maand. Ook over serieopnames die mislukken of aflevering die ontbreken met een tv-box wat hetzelfde is als v5-c of v6 die enkel maar opneemt in de cloud. Dus dat alles vlekkeloos verloopt is ook niet correct.

Dat is ook wat ik min of meer vermoedde, maar gelukkig kan iedereen nog zelf kiezen voor welke operator men gaat :slight_smile:

@ChristopheP Het is uiteraard niet de bedoeling dat je blijft met problemen zitten, ik zie dat je een recente decoder hebt, om hier een goede kwaliteit te kunnen garanderen is het best dat je de HDMI kabel gebruikt die bij deze decoder is bijgeleverd en dus niet de hdmi kabel van een vorige aansluiting gebruikt.

De installatie is gebeurt door een Proximus medewerker. We vinden hier geen resterende kabel terug in de doos: dus ofwel hebben wij geen kabel gekregen en werd onze oude gebruikt, ofwel is de nieuwe gebruikt en de oude weg. Ik heb daar eerlijk geen aandacht aan besteed bij de installatie.

Reputatie 7
Badge +4

@ChristopheP Als ik je modem uitlees kan ik geen aangesloten decoder terugvinden. Via welke lan poort is de decoder aangesloten? Heb je de bbox3 modem al eens gereset naar fabrieksinstellingen door het reset gaatje achteraan 10 seconden in te duwen?

Ik heb ook hetzelfde probleem, beeld en geluid blijven hangen, gekleurde blokjes en als ik van zender verander blijft het de vorige zender hangen. Heb de b-box-3 en decoder meerdere malen afgezet en terug opgestart en deze 2 al is gereset maar niets werkt.

Reputatie 2
Badge

Bij mijn buurvrouw is het altijd de kuisvrouw die met de stofzuiger ..…

Ben verleden week haar telenetkabeltje eens terug goed gaan steken. Die stofzuiger weet niet wie de provider is he. 🔔

 

 


Toch opvallend dat het dan zo veel bij Proximus gebeurt. Mijn moeder heeft er immers nog geen last van gehad en zij heefd zelf die versie van die zwarte box. Dus nog niet de aller beste die nu op de markt is.

Je decoder ook verbonden via utp netwerkkabel aan de bbox rechtstreeks en is het ook een v6 decoder die je hebt , straks als de prox forummedewerkers hier de draad opnemen kunnen zij beslissen of er eventueel een technicus moet gestuurd worden….

Nog niets gehoord..

Beste Martin,

 

Ik gebruik een B-Box-3 modem die met wifi verbonden is op een wifi bridge en deze op een tv Decodeur V5 compact.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Kenneth. 

Helaas, een tijdje geprobeerd, maar van zodra we een programma pauzeren blijft het beeld nadien weer hangen en klopt het geluid niet met het beeld. Aangezien de decoder nu rechtstreeks in de modem zit, ligt het probleem dus niet bij de Switch.

Wat moeten we doen om ondersteuning te krijgen hiervoor?

Die problemen werden met de V6 ook al door anderen gemeld en of deze problemen ook o.a. freezen van het beeld reeds opgelost zijn dat weet ik niet op het userbase forum kwamen er al meldingen dat de v6 voor het ogenblik niet meer zo vlug geleverd wordt bij nieuwe installaties en bij een omruiling! 

Iemand die van Proximus zelf is kan hier hopelijk meer licht in de duisternis brengen!

Ik heb het eens een stukje gefilmd, hoe kan ik dit toevoegen?

Deze keer viel het nog mee en hernam het beeld snel: vaak loopt het geluid na zo een stilstaand beeld totaal verkeerd.

 

 

morgen komen ze terug langs, dus laat ons hopen dat ze dan als ze hier de draad terug opnemen wat info hebben.

Reageer