Vraag

TV beeld rampzalig



Toon eerste bericht

68 reacties

Reputatie 7
Badge +4

aangezien je reeds alles gerest hebt en het geen oplossing biedt zal iemand van het proximus forumteam moeten beslissen om een technieker ter plaatse te sturen, als ze hier je bericht doornemen 

Hey Martin,

 

Dus ik moet niet ergens extra gaan aanvragen of ze een technieker gaan langssturen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.


hi, we kunnen hiervoor een technieker ter plaatse sturen
kan je een aantal datums doorsturen waarop de afspraak kan doorgaan

Hallo Jonathandr,

 

Normaal gezien ben ik deze Donderdag 1/10/20 en Vrijdag 2/10/20 in de namiddag thuis, volgende week Maandag 5/10/20 en Dinsdag 6/10/20 heel de dag thuis.

Dus misschien het makkelijkste volgende week?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

Kenneth.

 


ok, dan maak ik een afspraak voor je voor maandag voormiddag

Hey Jonathandr alvast bedankt.

 

De technieker belt zeker even op voorhand voor hij/zij langskomt?


ja 30min op voorhand

Iemand van proximus zelf zal je hierbij verder uitleggen hoe het moet ‘t zal waarschijnlijk nog altijd via Bpost zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Morgen namiddag kan er iemand van ons langskomen om je decoder gratis om te ruilen. Past dit voor je? Zou in de namiddag zijn tussen 12.30-17u

Reputatie 7
Badge +4

@ChristopheP Het is uiteraard niet de bedoeling dat je blijft met problemen zitten, ik zie dat je een recente decoder hebt, om hier een goede kwaliteit te kunnen garanderen is het best dat je de HDMI kabel gebruikt die bij deze decoder is bijgeleverd en dus niet de hdmi kabel van een vorige aansluiting gebruikt.

 

Het is volgens mij een typische V6 fout (dergelijke fouten werden ook door anderen al gemeld) en zal zeker niet onbekend zijn bij proximus, het zal afwachten zijn wat de specialisten bij Proximus hieromtrent te vertellen hebben.

Maar als je echt wilt zeker zijn dat er totaal niks anders meespeelt zou je de decoder rechtstreeks met bbox moeten verbinden met een utp kabel en ook de HDMI kabel gebruiken natuurlijk die bij de decoder geleverd werd.

@ChristopheP Als ik je modem uitlees kan ik geen aangesloten decoder terugvinden. Via welke lan poort is de decoder aangesloten? Heb je de bbox3 modem al eens gereset naar fabrieksinstellingen door het reset gaatje achteraan 10 seconden in te duwen?

Dag Thierry

 

Aangezien je de decoder niet terug vond, heb ik toch nog eens goed geïnformeerd bij mijn man en toen bedacht hij dat de decoder toch niet rechtstreeks in de modem zit maar via een soort switch. We hebben hem nu rechtstreeks aangesloten in de modem. Zou dat het probleem geweest zijn dan? Vind je hem nu wel terug als je uitleest?

Reputatie 7
Badge +4

@ChristopheP Ik kan nu de decoder terugvinden op de lan 2 poort van de modem. Heb je nu nog steeds problemen? Of kan je het zo enkele dagen uittesten.

Wat bedoel je met rechtstreeks? Er zit nu niets meer tussen van switch ofzo he.

Er is geen andere HDMI-kabel dan die die er nu is, we hebben de doos gecontroleerd.

Wij kijken nu al sedert september op deze manier tv: er zou wel wat meer mogen komen dan enkel wat de specialisten te vertellen hebben. Ik heb mijn abonnement ook niet met pauzes of vertraagd betaald hé!

@ChristopheP ja daar ben ik het volledig met je eens maar ik ben wel niet van Proximus dus zullen we wel moeten afwachten wat Proximus daar voor oplossing voor heeft of voorstelt, ik zie dat er ook door sommige klanten met en v6 decoder,  zelf er om vragen om de v6 te mogen omruilen met de v5-compact (waar prox ook geen problemen over maakt) in afwachting dat de v7 zal gecommercialiseerd worden!

 

NB: Wat bedoel je met rechtstreeks? 

Ik wou duidelijk aangeven dat dit de enigste manier om zo te bewijzen dat die problemen niet te wijten kan zijn aan ander tussenliggende apparatuur .

Morgen namiddag kan er iemand van ons langskomen om je decoder gratis om te ruilen. Past dit voor je? Zou in de namiddag zijn tussen 12.30-17u

Bedankt voor de opvolging! Nog een vraagje: ben ik mijn opnames kwijt als de decoder gewisseld wordt?

Reputatie 7
Badge +4

@ChristopheP Zoals Martin aangeeft stel ik voor om je v6 decoder om te ruilen naar een v5 compact. Is dit goed voor jou?

Reputatie 2
Badge

Je moet al eens eerst proberen met je box opnieuw op te starten, door gewoon door een 15 tal sec. die knop achteraan het toestel van je box uit tr schakelen als die er is; Anders moet je de stekker van je box uit; helpt dit nog niet dan kan je ook je modem even uit trekken en terug in het stopcontact steken.

@ChristopheP  voor alle zekerheid ook eens de decoder resetten:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Het resetten zal ik nog eens proberen, het andere al gedaan zonder resultaat zoals je in mijn oorspronkelijk bericht kan lezen...

Reputatie 7
Badge +4

@ChristopheP  Ik heb alvast je lijn eens uitgemeten en zie geen storing, dit wil zeggen dat het signaal goed toekomt tot op de modem. Ik vermoed dus eerder een probleem op verbinding tussen modem en decoder. Hoe zijn die met elkaar verbonden? Indien draadloos welk draadloos systeem gebruik je dan juist?

Reputatie 2
Badge

Het kan ook zijn HDMI kabel zijn die slecht contact maakt of niet in goede staat is.

 

Reputatie 2
Badge

Het is ook irriterend, dat men deze problemen steeds hier en nooit op een ander terug zal horen. Wel van een slecht beeld of zo omdat er een slechte kabel mee gemoeid is, maar het in en uit trekken van kabels of herstarten van decoders bestaat bij geen enkele operator. Hier bestaat het van zolang ik Belgacom ken, waarom kan er dan niets aan gedaan worden?

Reageer