Vraag

TV beeld rampzalig


Al sedert het begin van onze aansluiting (augustus) hebben wij problemen met ons TV-beeld.

Wanneer we een programma pauzeren, loopt het nadien altijd fout: of het beeld blijft continu hangen, of het geluid komt achter.

Idem met opnames die we terugspoelen (bijv. omdat we te veel vooruit gespoeld hadden om reclame over te slaan): het beeld hangt gewoon vast dan.

Sinds kort ook problemen met Netflix: enerzijds beeld heel vaak in blokjes waardoor je amper nog personages kan herkennen anderzijds wordt het afspelen continu onderbroken omdat het programma moet laden.

Decoder al eens uitgeschakeld, ook al eens zonder stroom gezet en zelfs alles tot modem toe al opnieuw laten opstarten: niets helpt.

Ook de kwaliteit van het internet valt tegen…

Graag hulp/reactie, bedankt!


68 reacties

morgen komen ze terug langs, dus laat ons hopen dat ze dan als ze hier de draad terug opnemen wat info hebben.

Reputatie 7
Badge +4

Morgen namiddag kan er iemand van ons langskomen om je decoder gratis om te ruilen. Past dit voor je? Zou in de namiddag zijn tussen 12.30-17u

Morgen namiddag kan er iemand van ons langskomen om je decoder gratis om te ruilen. Past dit voor je? Zou in de namiddag zijn tussen 12.30-17u

Bedankt voor de opvolging! Nog een vraagje: ben ik mijn opnames kwijt als de decoder gewisseld wordt?

Nee want uw decoder V6 neemt alles op in de cloud, (v6 heeft geen harde schijf aan boord) dus die opnames staan op de proximus servers die dan gestreamd worden naar je decoder op het moment dat je ze wilt bekijken, dus op je ruildecoder ga je die ook kunnen bekijken.

Ik heb ook hetzelfde probleem, beeld en geluid blijven hangen, gekleurde blokjes en als ik van zender verander blijft het de vorige zender hangen. Heb de b-box-3 en decoder meerdere malen afgezet en terug opgestart en deze 2 al is gereset maar niets werkt.

Je decoder ook verbonden via utp netwerkkabel aan de bbox rechtstreeks en is het ook een v6 decoder die je hebt , straks als de prox forummedewerkers hier de draad opnemen kunnen zij beslissen of er eventueel een technicus moet gestuurd worden….

Beste Martin,

 

Ik gebruik een B-Box-3 modem die met wifi verbonden is op een wifi bridge en deze op een tv Decodeur V5 compact.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Kenneth. 

heb je de wifibridge dan ook al eens gereboot of gereset en je wifibridge ontvangt toch genoeg wifisignaal daar waar die staat

Heb je een probleem met je Wi-Fi Bridge? Probeer eerst de volgende oplossing:

  1. Start je Wi-Fi Bridge opnieuw op. Schakel het toestel uit door op de Power-knop te drukken. Wacht enkele seconden en druk opnieuw op de Power-knop om het toestel opnieuw op te starten. Licht het Power-lampje niet op? Controleer of het toestel is aangesloten op een stopcontact.
  2. Kijk naar de lampjes van je Wi-Fi Bridge. Als het Link Quality-lampje uit is, moet je de Wi-Fi Bridge opnieuw synchroniseren.

Is je probleem niet opgelost? Wij raden je aan om je Wi-Fi Bridge te resetten:

  1. Druk minstens 10 seconden met een potlood of tandenstoker in het kleine gaatje aan de zijkant van het toestel.
  2. Haal de stekker van de Wi-Fi Bridge uit het stopcontact.

Je Wi-Fi Bridge is gereset. Je kan het toestel opnieuw installeren.

heb je de wifibridge dan ook al eens gereboot of gereset en je wifibridge ontvangt toch genoeg wifisignaal daar waar die staat

Heb je een probleem met je Wi-Fi Bridge? Probeer eerst de volgende oplossing:

  1. Start je Wi-Fi Bridge opnieuw op. Schakel het toestel uit door op de Power-knop te drukken. Wacht enkele seconden en druk opnieuw op de Power-knop om het toestel opnieuw op te starten. Licht het Power-lampje niet op? Controleer of het toestel is aangesloten op een stopcontact.
  2. Kijk naar de lampjes van je Wi-Fi Bridge. Als het Link Quality-lampje uit is, moet je de Wi-Fi Bridge opnieuw synchroniseren.

Is je probleem niet opgelost? Wij raden je aan om je Wi-Fi Bridge te resetten:

  1. Druk minstens 10 seconden met een potlood of tandenstoker in het kleine gaatje aan de zijkant van het toestel.
  2. Haal de stekker van de Wi-Fi Bridge uit het stopcontact.

Je Wi-Fi Bridge is gereset. Je kan het toestel opnieuw installeren.

Hey Martin,

 

ik heb deze stappen gedaan maar ondervind nog steeds problemen.

 

Wat kan ik nu het beste doen??

 

aangezien je reeds alles gerest hebt en het geen oplossing biedt zal iemand van het proximus forumteam moeten beslissen om een technieker ter plaatse te sturen, als ze hier je bericht doornemen 

aangezien je reeds alles gerest hebt en het geen oplossing biedt zal iemand van het proximus forumteam moeten beslissen om een technieker ter plaatse te sturen, als ze hier je bericht doornemen 

Hey Martin,

 

Dus ik moet niet ergens extra gaan aanvragen of ze een technieker gaan langssturen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

Nee gewoon wachten tot ze hier de draad opnemen morgen.
Ze kunnen dan ook al eens je lijn testen of er daar geen fouten vastgesteld worden.

Vroeger kon je die zelf aanvragen (→ hier) maar deze dienst is tijdeliljk niet beschikbaar.

Reputatie 7
Badge +4

aangezien je reeds alles gerest hebt en het geen oplossing biedt zal iemand van het proximus forumteam moeten beslissen om een technieker ter plaatse te sturen, als ze hier je bericht doornemen 

Hey Martin,

 

Dus ik moet niet ergens extra gaan aanvragen of ze een technieker gaan langssturen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.


hi, we kunnen hiervoor een technieker ter plaatse sturen
kan je een aantal datums doorsturen waarop de afspraak kan doorgaan

aangezien je reeds alles gerest hebt en het geen oplossing biedt zal iemand van het proximus forumteam moeten beslissen om een technieker ter plaatse te sturen, als ze hier je bericht doornemen 

Hey Martin,

 

Dus ik moet niet ergens extra gaan aanvragen of ze een technieker gaan langssturen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.


hi, we kunnen hiervoor een technieker ter plaatse sturen
kan je een aantal datums doorsturen waarop de afspraak kan doorgaan

Hallo Jonathandr,

 

Normaal gezien ben ik deze Donderdag 1/10/20 en Vrijdag 2/10/20 in de namiddag thuis, volgende week Maandag 5/10/20 en Dinsdag 6/10/20 heel de dag thuis.

Dus misschien het makkelijkste volgende week?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

Kenneth.

 

Reputatie 7
Badge +4

aangezien je reeds alles gerest hebt en het geen oplossing biedt zal iemand van het proximus forumteam moeten beslissen om een technieker ter plaatse te sturen, als ze hier je bericht doornemen 

Hey Martin,

 

Dus ik moet niet ergens extra gaan aanvragen of ze een technieker gaan langssturen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.


hi, we kunnen hiervoor een technieker ter plaatse sturen
kan je een aantal datums doorsturen waarop de afspraak kan doorgaan

Hallo Jonathandr,

 

Normaal gezien ben ik deze Donderdag 1/10/20 en Vrijdag 2/10/20 in de namiddag thuis, volgende week Maandag 5/10/20 en Dinsdag 6/10/20 heel de dag thuis.

Dus misschien het makkelijkste volgende week?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

Kenneth.

 


ok, dan maak ik een afspraak voor je voor maandag voormiddag

aangezien je reeds alles gerest hebt en het geen oplossing biedt zal iemand van het proximus forumteam moeten beslissen om een technieker ter plaatse te sturen, als ze hier je bericht doornemen 

Hey Martin,

 

Dus ik moet niet ergens extra gaan aanvragen of ze een technieker gaan langssturen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.


hi, we kunnen hiervoor een technieker ter plaatse sturen
kan je een aantal datums doorsturen waarop de afspraak kan doorgaan

Hallo Jonathandr,

 

Normaal gezien ben ik deze Donderdag 1/10/20 en Vrijdag 2/10/20 in de namiddag thuis, volgende week Maandag 5/10/20 en Dinsdag 6/10/20 heel de dag thuis.

Dus misschien het makkelijkste volgende week?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

Kenneth.

 


ok, dan maak ik een afspraak voor je voor maandag voormiddag

Hey Jonathandr alvast bedankt.

 

De technieker belt zeker even op voorhand voor hij/zij langskomt?

Reputatie 7
Badge +4

aangezien je reeds alles gerest hebt en het geen oplossing biedt zal iemand van het proximus forumteam moeten beslissen om een technieker ter plaatse te sturen, als ze hier je bericht doornemen 

Hey Martin,

 

Dus ik moet niet ergens extra gaan aanvragen of ze een technieker gaan langssturen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.


hi, we kunnen hiervoor een technieker ter plaatse sturen
kan je een aantal datums doorsturen waarop de afspraak kan doorgaan

Hallo Jonathandr,

 

Normaal gezien ben ik deze Donderdag 1/10/20 en Vrijdag 2/10/20 in de namiddag thuis, volgende week Maandag 5/10/20 en Dinsdag 6/10/20 heel de dag thuis.

Dus misschien het makkelijkste volgende week?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

Kenneth.

 


ok, dan maak ik een afspraak voor je voor maandag voormiddag

Hey Jonathandr alvast bedankt.

 

De technieker belt zeker even op voorhand voor hij/zij langskomt?


ja 30min op voorhand

Nog steeds aan het wachten op een technieker die normaal deze voormiddag zou langskomen.

Reageer