Tot voor woensdag kregen wij altijd via de knop Teletekst (rechts onderaan) op de afstandsbediening rechtstreeks een ondertiteling van het programma (pagina 888). Nu krijgen wij een beeld om de taal te kiezen en dan OK of de optie om naar de teletekst te gaan. Dan komt bij elke zender de ondertiteling tevoorschijn. Ik krijg dat alleen weg via dezelfde weg om de ondertiteling aan te zetten. Nog iemand dit probleem?
Ik heb hetzelfde aan de hand. (V5 met HardDisk)
Vermoedelijk is dit niet meer dan het gevolg van een software update, niet dat het handig is, integendeel. Als het kan teruggedraaid worden: graag!
je kunt altijd de V5 decoder laten omruilen voor een V5C decoder als je v5 een huurdecoder is.
PS .. op de afstandsbediening van de V6 heb ik geen CH+/CH- … en P doet juist niks …
Is er nergens een beleidsnota die het nieuwe gedrag van de afstandsbediening fatsoenlijk documenteert? Nu is het gebruik enkel belachelijk ingewikkeld!
Martin
Ik ben al zeker één van die klanten die van PX geen bericht heeft gekregen over hun v5 naar v5c, omruilen, hoezo? Van wie moet het initiatief komen? En dan een refurbished krijgen? Hier heeft nog recent iemand gepost dat zijn “nieuwe” ter vervanging V5c ouder was dan zijn oude decoder
De optie om de taal te kiezen heb ik nog niet nuttig kunnen gebruiken, werkt die optie wel of zijn er voor dat programma toevallig geen ondertitels beschikbaar? En die 3 opties hierboven: voor alle zenders in het systeemmenu heb ik niet geprobeerd, maar ik weet dat die optie ertussen staat. Via de zender of de opname krijg ik die keuzes niet (toch niet dat ik al gezien heb)
En het topic gaat m.i niet alleen over ondertitels, ook over gewone teletekst.
Onze Vlaamse televisie biedt geen teletekst meer aan, behalve nog ondertitels. (RTB heb ik geen idee van) Maar andere zenders bieden wel nog nuttige (en minder nuttige) info via teletekst aan. Bijv het nieuws, lokale en actuele weer in vakantiegebieden, uitslagen van de olympische spelen, de NBA, de NHL, …. kijk maar eens naar NL1, NL2, ARD, ....
En ja, we weten dat ook op internet dat is terug te vinden maar dat is naast de kwestie.
Maar daar gaat het niet over. Wil je teletekst, moet je via dat extra keuze scherm, soms eerst terug naar tv dan terug naar teletekst om je keuze te kunnen maken want het werkt niet helemaal perfect, en af en toe is dan ¾ van het scherm gewoon proximus-gepatenteerd-blauw en is slechts ¼ zichtbaar. Spijtig dat het nu net niet lukt, anders stond hieronder de foto.
Overigens komt teletekst mee met de uitzending en heeft Proximus daar geen zeg in. Die medewerker van de helpdesk vertelt ook eens iets.
Wij hebben software versie NTE 9.17.12.6 op onze V5 met harde schijf, dus toch duidelijk een recentere versie dan die van u.
Klopt!
Bedankt voor de tip!
Op ARD/ZDF moest ik <Duits> kiezen
Alleen, hoe moet een mens dat nu weten? In het algemeen staan de ondertitels toch op <auto> en wijzigt men die instelling niet eens (ik toch niet).
Misschien moet ik voor vaderdag eens een kristallen bol vragen ?
Ik krijg die banner met keuze voor teletekst niet eens op NPO1
Qua ondertitel keuze heb ik <auto> <uitgeschakeld> en <AD CC>
Via de <OK> knop kan ik ook ondertitels kiezen en krijg ik dezelfde keuzes voorgeschoteld.
Ik heb een V6 en een V5C decoder en de laatste schijnbare firmware update maakt van de keuze voor ondertiteling een complete zooi! Er zit compleet geen logica in en per default staat die ondertiteling dus altijd op “aan”? of wat? verder ook een keuze voor “Nederlands CC”, is dat een fonetische computervertaling zoals op YouTube misschien? om die ondertitels nu aan/uit te zetten moet men nu door verschillende hoepels springen waarvan niet duidelijk is waar men zal uitkomen en waarvan men eigenlijk niet weet waarvoor ze bedoeld zijn … bagger … sommige programmeurs hebben schijnbar te veel tijd omhanden? Wat was er nu zooo verkeerd om gewoon op de oude “teletext” knop te drukken om dat ding aan/uit te zetten? djeezes!
Tot voor woensdag kregen wij altijd via de knop Teletekst (rechts onderaan) op de afstandsbediening rechtstreeks een ondertiteling van het programma (pagina 888). Nu krijgen wij een beeld om de taal te kiezen en dan OK of de optie om naar de teletekst te gaan. Dan komt bij elke zender de ondertiteling tevoorschijn. Ik krijg dat alleen weg via dezelfde weg om de ondertiteling aan te zetten. Nog iemand dit probleem?
Dit is door de laatste nieuwe software update. U moet de taal selecteren en dan zouden de ondertitels zichtbaar moeten zijn.
Tja, toch die zenders op die ik dagelijks (!) teletekst raadpleeg.
Hoe je het draait of keert, het is een bron van informatie die wegvalt; ongeacht of we die met velen en dikwijls raadplegen.
Daarnaast zijn er een aantal zenders die de meesten onder ons nooit bekijken (tenzij bij het post per post zappen) en die toch aangeboden blijven.
Nu spreek ik ober aanbod, maar teletekst is volgens mij niet onderdeel van een aanbod want wordt meegezonden door de zender in kwestie, het is daarentegen een functionaliteit. Het is immers een functie van je TV. Zoveel jaar geleden kocht je een TV met of zonder teletekst, met of zonder stereo, enzovoort.
Martin
Die banner geeft de keuze voor teletekst niet meer!
Dit hele topic gaat niet eens over ondertiteling!
Ondervind je dit op alle zenders?
Geert
Maar je krijgt wel ondertitteling via de OK - knop?
Geert
Maar je krijgt wel ondertitteling via de OK - knop?
Geert
Sinds een paar dagen heb ik geen teletekst mogelijkheid meer op NPO1, NPO3, ARD en ZDF, de teletekstknop gaat (zoals hoger beschreven) naar de taal/ondertitels keuze en that’s it. NPO2 heeft nog wel de teletekst modus.
Ik heb nergens gelezen dat NPO/ARD/ZDF geen teletekst meer uitzend.
Ergens vind ik dat de abonnementsprijs wel stijgt, maar de functionaliteit vermindert.
(mijn decoder: V5 met harde schijf)
Sinds een paar dagen heb ik geen teletekst mogelijkheid meer op NPO1, NPO3, ARD en ZDF, de teletekstknop gaat (zoals hoger beschreven) naar de taal/ondertitels keuze en that’s it. NPO2 heeft nog wel de teletekst modus.
Ik heb nergens gelezen dat NPO/ARD/ZDF geen teletekst meer uitzend.
Ergens vind ik dat de abonnementsprijs wel stijgt, maar de functionaliteit vermindert.
(mijn decoder: V5 met harde schijf)
Tja, toch die zenders op die ik dagelijks (!) teletekst raadpleeg.
Hoe je het draait of keert, het is een bron van informatie die wegvalt; ongeacht of we die met velen en dikwijls raadplegen.
Daarnaast zijn er een aantal zenders die de meesten onder ons nooit bekijken (tenzij bij het post per post zappen) en die toch aangeboden blijven.
Nu spreek ik over “aanbod”, maar teletekst is volgens mij niet onderdeel van een “aanbod” want wordt meegezonden door de zender in kwestie, het is daarentegen een “functionaliteit”. Het is immers een functie van je TV. Zoveel jaar geleden kocht je een TV met of zonder teletekst, met of zonder stereo, enzovoort.
Ik kom even terug op mijn vorige post
Wat vroeger gold over het tv aanbod (het toestel), geldt nu ook nog
Surf maar eens naar Coolblue, kies een TV en druk op CTRL+”F” en tik “telet”, wedden dat je op het woordje “teletext” of “teletekst” terechtkomt?


Moet ik hier in aanvulling op ander topics nog herhalen dat de TV-gids van Proximus wel eens fouten bevat? Teletekst van de zender is dan ook nuttig, want die is bijgewerkt.
Antoon, een vraag, is het bij u alleen de bedoeling om via die banner onderaan waar je de keuze krijgt van “go to teletext” dit te kiezen om alleen ondertiteling op het scherm te krijgen, want je kunt ook via de “OK” knop ondertitels kiezen, dit is toch zo bij mijn V5C.
Sinds een paar dagen heb ik geen teletekst mogelijkheid meer op NPO1, NPO3, ARD en ZDF, de teletekstknop gaat (zoals hoger beschreven) naar de taal/ondertitels keuze en that’s it. NPO2 heeft nog wel de teletekst modus.
Ik heb nergens gelezen dat NPO/ARD/ZDF geen teletekst meer uitzend.
Ergens vind ik dat de abonnementsprijs wel stijgt, maar de functionaliteit vermindert.
(mijn decoder: V5 met harde schijf)
The neverending story continues
Tis weer van datte, maar nu op mijn “nieuwe” V6, op elke NPO, ARD, ZDF. Misschien ook op andere zenders? (waarvan ik teletekst doorgaans niet raadpleeg).
Een paar dagen geleden was dat toevallig (?) ook het geval op NPO, maar dat was van korte duur. Vandaag is het al de hele avond en op hoger genoemde zenders.
Op deze zenders volg ik onder meer de Noord-amerikaanse sportuitslagen en de wereldkampioenschapen ijshockey. Dezer dagen spelen de dames in Canada, binnenkort beginnen de heren in groep A. Onmogelijk dus.
De hoger geposte tips helpen niet, de mogelijkheden van ondertitels zijn zelfs niet meer identiek. Kan toch niet zijn dat zomaar van vandaag op morgen teletekst nergens nog wordt uitgezonden?
Proximus, kan dit echt niet opgelost worden?
Antoon, een vraag, is het bij u alleen de bedoeling om via die banner onderaan waar je de keuze krijgt van “go to teletext” dit te kiezen om alleen ondertiteling op het scherm te krijgen, want je kunt ook via de “OK” knop ondertitels kiezen, dit is toch zo bij mijn V5C.
Daarom dat ik mij afvraag of Antoon dit mss wilt gebruiken ook voor ondertiteling zoals hij vroeger die banner wel kreeg en ik krijg die nog altijd waar ook dan ondertiteling tevoorschijn komt.
Ok Antoon, bedankt voor je antwoord.
Ik krijg die banner met keuze voor teletekst niet eens op NPO1
Qua ondertitel keuze heb ik <auto> <uitgeschakeld> en <AD CC>
Via de <OK> knop kan ik ook ondertitels kiezen en krijg ik dezelfde keuzes voorgeschoteld.
Tja, toch die zenders op die ik dagelijks (!) teletekst raadpleeg.
Hoe je het draait of keert, het is een bron van informatie die wegvalt; ongeacht of we die met velen en dikwijls raadplegen.
Daarnaast zijn er een aantal zenders die de meesten onder ons nooit bekijken (tenzij bij het post per post zappen) en die toch aangeboden blijven.
Nu spreek ik ober aanbod, maar teletekst is volgens mij niet onderdeel van een aanbod want wordt meegezonden door de zender in kwestie, het is daarentegen een functionaliteit. Het is immers een functie van je TV. Zoveel jaar geleden kocht je een TV met of zonder teletekst, met of zonder stereo, enzovoort.
Tja, toch die zenders op die ik dagelijks (!) teletekst raadpleeg.
Hoe je het draait of keert, het is een bron van informatie die wegvalt; ongeacht of we die met velen en dikwijls raadplegen.
Daarnaast zijn er een aantal zenders die de meesten onder ons nooit bekijken (tenzij bij het post per post zappen) en die toch aangeboden blijven.
Nu spreek ik ober aanbod, maar teletekst is volgens mij niet onderdeel van een aanbod want wordt meegezonden door de zender in kwestie, het is daarentegen een functionaliteit. Het is immers een functie van je TV. Zoveel jaar geleden kocht je een TV met of zonder teletekst, met of zonder stereo, enzovoort.
Geachte PX medewerkers. We zijn weer 13 dagen verder en nog geen antwoord. Is het zo moeilijk om te zeggen wat de reden hiervan is en het weer terug op het vorige goed werkende teletekst terug te zetten. Alvast bedankt voor het positieve antwoord. Groetjes Antoon
Tja, toch die zenders op die ik dagelijks (!) teletekst raadpleeg.
Hoe je het draait of keert, het is een bron van informatie die wegvalt; ongeacht of we die met velen en dikwijls raadplegen.
Daarnaast zijn er een aantal zenders die de meesten onder ons nooit bekijken (tenzij bij het post per post zappen) en die toch aangeboden blijven.
Nu spreek ik ober aanbod, maar teletekst is volgens mij niet onderdeel van een aanbod want wordt meegezonden door de zender in kwestie, het is daarentegen een functionaliteit. Het is immers een functie van je TV. Zoveel jaar geleden kocht je een TV met of zonder teletekst, met of zonder stereo, enzovoort.
Geachte PX medewerkers. We zijn weer 13 dagen verder en nog geen antwoord. Is het zo moeilijk om te zeggen wat de reden hiervan is en het weer terug op het vorige goed werkende teletekst terug te zetten. Alvast bedankt voor het positieve antwoord. Groetjes Antoon
Geachte PX medewerkers. Mijn teletekst werkt nu helemaal niet meer. Is er een mogelijkheid dit heel snel op te lossen. Probleem duurt al veel te lang. Heb een V5 met harde schijf. Betalingen, factuur, krijgen jullie van mij elke maand op tijd, waarom kunnen jullie als PX als er probleem is dit ook niet binnen de tijd op lossen. Alvast bedankt voor het positief antwoord. Groetjes Antoon
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.