Vraag

Teletekst op Afstandsbediening V5


Tot voor woensdag kregen wij altijd via de knop Teletekst (rechts onderaan) op de afstandsbediening rechtstreeks een ondertiteling van het programma (pagina 888). Nu krijgen wij een beeld om de taal te kiezen en dan OK of de optie om naar de teletekst te gaan. Dan komt bij elke zender de ondertiteling tevoorschijn. Ik krijg dat alleen weg via dezelfde weg om de  ondertiteling aan te zetten. Nog iemand dit probleem?


45 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 

Ondervind je dit op alle zenders?

 

Geert

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1

Ondervind je dit op alle zenders?

 

Geert

@GeertC. Op alle zenders. Maar vreemde is wel, Play7 ondersteund teletekst niet en dit geeft hij wel aan 🤔

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 

Maar je krijgt wel ondertitteling via de OK - knop?

 

Geert

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1

Maar je krijgt wel ondertitteling via de OK - knop?

 

Geert

@GeertC. Alles komt erop. Gesproken taal en ondertitels. Behalve linksonder naar teletekst is weg. Dit heeft altijd gewerkt. Sinds een week of 4 is dit verdwenen.

Sinds een paar dagen heb ik geen teletekst mogelijkheid meer op NPO1, NPO3, ARD en ZDF, de teletekstknop gaat (zoals hoger beschreven) naar de taal/ondertitels keuze en that’s it. NPO2 heeft nog wel de teletekst modus.
Ik heb nergens gelezen dat NPO/ARD/ZDF geen teletekst meer uitzend.

Ergens vind ik dat de abonnementsprijs wel stijgt, maar de functionaliteit vermindert.

(mijn decoder: V5 met harde schijf)
 

Reputatie 7
Badge +1

Sinds een paar dagen heb ik geen teletekst mogelijkheid meer op NPO1, NPO3, ARD en ZDF, de teletekstknop gaat (zoals hoger beschreven) naar de taal/ondertitels keuze en that’s it. NPO2 heeft nog wel de teletekst modus.
Ik heb nergens gelezen dat NPO/ARD/ZDF geen teletekst meer uitzend.

Ergens vind ik dat de abonnementsprijs wel stijgt, maar de functionaliteit vermindert.

(mijn decoder: V5 met harde schijf)
 

@Mutlie Heb hetzelfde. Heb ook een V5 decoder met harde schijf. Bij mij zelfs ook alle Vlaamse zenders. Bij jou ook 🤔

Tja, toch die zenders op die ik dagelijks (!) teletekst raadpleeg.
Hoe je het draait of keert, het is een bron van informatie die wegvalt; ongeacht of we die met velen en dikwijls raadplegen.
Daarnaast zijn er een aantal zenders die de meesten onder ons  nooit bekijken (tenzij bij het post per post zappen) en die toch aangeboden blijven.

Nu spreek ik over “aanbod”, maar teletekst is volgens mij niet onderdeel van een “aanbod” want wordt meegezonden door de zender in kwestie, het is daarentegen een “functionaliteit”. Het is immers een functie van je TV. Zoveel jaar geleden kocht je een TV met of zonder teletekst, met of zonder stereo, enzovoort.

Reputatie 7
Badge +1

Tja, toch die zenders op die ik dagelijks (!) teletekst raadpleeg.
Hoe je het draait of keert, het is een bron van informatie die wegvalt; ongeacht of we die met velen en dikwijls raadplegen.
Daarnaast zijn er een aantal zenders die de meesten onder ons  nooit bekijken (tenzij bij het post per post zappen) en die toch aangeboden blijven.

Nu spreek ik ober aanbod, maar teletekst is volgens mij niet onderdeel van een aanbod want wordt meegezonden door de zender in kwestie, het is daarentegen een functionaliteit. Het is immers een functie van je TV. Zoveel jaar geleden kocht je een TV met of zonder teletekst, met of zonder stereo, enzovoort.

@GeertC Weet je al iets meer. Ben niet de enige. Kan een bug zijn want heeft altijd gewerkt. Wanneer was de laatste software update ? Hoor het wel, zal wel over het weekend gaan 🤔😉🤗

Ik kom even terug op mijn vorige post
Wat vroeger gold over het tv aanbod (het toestel), geldt nu ook nog

Surf maar eens naar Coolblue, kies een TV en druk op CTRL+”F” en tik “telet”, wedden dat je op het woordje “teletext” of “teletekst” terechtkomt?

 

 

 


 

Moet ik hier in aanvulling op ander topics nog herhalen  dat de TV-gids van Proximus wel eens fouten bevat? Teletekst van de zender is dan ook nuttig, want die is bijgewerkt.

@Antoon1 
Antoon, een vraag,  is het bij u alleen de bedoeling om via die banner onderaan waar je de keuze krijgt van “go to teletext”  dit te kiezen om alleen ondertiteling op het scherm te krijgen, want je kunt ook via de “OK” knop ondertitels kiezen, dit is toch zo bij mijn V5C.

Martin
Die banner geeft de keuze voor teletekst niet meer!
Dit hele topic gaat niet eens over ondertiteling!
 

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 
Antoon, een vraag,  is het bij u alleen de bedoeling om via die banner onderaan waar je de keuze krijgt van “go to teletext”  dit te kiezen om alleen ondertiteling op het scherm te krijgen, want je kunt ook via de “OK” knop ondertitels kiezen, dit is toch zo bij mijn V5C.

@Martin Heb dit geprobeerd op NPO1 en het werkte. Maar als ik nu op de teletekst knop druk komt de ‘go to teletekst’ wel te voorschijn. Dus er is een aanpassing gebeurd bij PX. Dit kan niet anders. Bij de ondertitels staat Nederlands en Nederlands CC. 🤔😉

Daarom dat ik mij afvraag of Antoon dit mss wilt gebruiken ook voor ondertiteling zoals hij vroeger die banner wel kreeg en ik krijg die nog altijd waar ook dan ondertiteling tevoorschijn komt.

Ok Antoon, bedankt voor je antwoord.

Ik krijg die banner met keuze voor teletekst niet eens op NPO1

Qua ondertitel keuze heb ik <auto> <uitgeschakeld> en <AD CC>
Via de <OK> knop kan ik ook ondertitels kiezen en krijg ik dezelfde keuzes voorgeschoteld.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik krijg die banner met keuze voor teletekst niet eens op NPO1

Qua ondertitel keuze heb ik <auto> <uitgeschakeld> en <AD CC>
Via de <OK> knop kan ik ook ondertitels kiezen en krijg ik dezelfde keuzes voorgeschoteld.

 

 

@Mutlie Heb het bij mij geprobeerd. Op AD CC gezet en bevestigd. Daarna de teletekst knop en de banner naar teletekst komt te voorschijn. Nederlands en Nederlands CC was bij zender Een 🤗

 Klopt!

Bedankt voor de tip! 👍
Op ARD/ZDF moest ik <Duits> kiezen

Alleen, hoe moet een mens dat nu weten? In het algemeen staan de ondertitels toch op <auto> en wijzigt men die instelling niet eens (ik toch niet). 😒

Misschien moet ik voor vaderdag eens een kristallen bol vragen ?  😜

Reputatie 7
Badge +1

Tja, toch die zenders op die ik dagelijks (!) teletekst raadpleeg.
Hoe je het draait of keert, het is een bron van informatie die wegvalt; ongeacht of we die met velen en dikwijls raadplegen.
Daarnaast zijn er een aantal zenders die de meesten onder ons  nooit bekijken (tenzij bij het post per post zappen) en die toch aangeboden blijven.

Nu spreek ik ober aanbod, maar teletekst is volgens mij niet onderdeel van een aanbod want wordt meegezonden door de zender in kwestie, het is daarentegen een functionaliteit. Het is immers een functie van je TV. Zoveel jaar geleden kocht je een TV met of zonder teletekst, met of zonder stereo, enzovoort.

@GeertC Weet je al iets meer. Ben niet de enige. Kan een bug zijn want heeft altijd gewerkt. Wanneer was de laatste software update ? Hoor het wel, zal wel over het weekend gaan 🤔😉🤗

@GeertC Zie bovenstaand. Weet je al iets meer en hoe wordt dit standaard voor elke zender hetzelfde opgelost. Alvast bedankt 😉🤔🤗

Reputatie 7
Badge +1

Tja, toch die zenders op die ik dagelijks (!) teletekst raadpleeg.
Hoe je het draait of keert, het is een bron van informatie die wegvalt; ongeacht of we die met velen en dikwijls raadplegen.
Daarnaast zijn er een aantal zenders die de meesten onder ons  nooit bekijken (tenzij bij het post per post zappen) en die toch aangeboden blijven.

Nu spreek ik ober aanbod, maar teletekst is volgens mij niet onderdeel van een aanbod want wordt meegezonden door de zender in kwestie, het is daarentegen een functionaliteit. Het is immers een functie van je TV. Zoveel jaar geleden kocht je een TV met of zonder teletekst, met of zonder stereo, enzovoort.

@GeertC Weet je al iets meer. Ben niet de enige. Kan een bug zijn want heeft altijd gewerkt. Wanneer was de laatste software update ? Hoor het wel, zal wel over het weekend gaan 🤔😉🤗

@GeertC Zie bovenstaand. Weet je al iets meer en hoe wordt dit standaard voor elke zender hetzelfde opgelost. Alvast bedankt 😉🤔🤗

Geachte PX medewerkers. We zijn weer 13 dagen verder en nog geen antwoord. Is het zo moeilijk om te zeggen wat de reden hiervan is en het weer terug op het vorige goed werkende teletekst terug te zetten. Alvast bedankt voor het positieve antwoord. Groetjes Antoon 🤗👍

Reputatie 7
Badge +1

Tja, toch die zenders op die ik dagelijks (!) teletekst raadpleeg.
Hoe je het draait of keert, het is een bron van informatie die wegvalt; ongeacht of we die met velen en dikwijls raadplegen.
Daarnaast zijn er een aantal zenders die de meesten onder ons  nooit bekijken (tenzij bij het post per post zappen) en die toch aangeboden blijven.

Nu spreek ik ober aanbod, maar teletekst is volgens mij niet onderdeel van een aanbod want wordt meegezonden door de zender in kwestie, het is daarentegen een functionaliteit. Het is immers een functie van je TV. Zoveel jaar geleden kocht je een TV met of zonder teletekst, met of zonder stereo, enzovoort.

@GeertC Weet je al iets meer. Ben niet de enige. Kan een bug zijn want heeft altijd gewerkt. Wanneer was de laatste software update ? Hoor het wel, zal wel over het weekend gaan 🤔😉🤗

@GeertC Zie bovenstaand. Weet je al iets meer en hoe wordt dit standaard voor elke zender hetzelfde opgelost. Alvast bedankt 😉🤔🤗

Geachte PX medewerkers. We zijn weer 13 dagen verder en nog geen antwoord. Is het zo moeilijk om te zeggen wat de reden hiervan is en het weer terug op het vorige goed werkende teletekst terug te zetten. Alvast bedankt voor het positieve antwoord. Groetjes Antoon 🤗👍

Geachte PX medewerkers. Mijn teletekst werkt nu helemaal niet meer. Is er een mogelijkheid dit heel snel op te lossen. Probleem duurt al veel te lang. Heb een V5 met harde schijf. Betalingen, factuur, krijgen jullie van mij elke maand op tijd, waarom kunnen jullie als PX als er probleem is dit ook niet binnen de tijd op lossen. Alvast bedankt voor het positief antwoord. Groetjes Antoon

Sinds een paar dagen heb ik geen teletekst mogelijkheid meer op NPO1, NPO3, ARD en ZDF, de teletekstknop gaat (zoals hoger beschreven) naar de taal/ondertitels keuze en that’s it. NPO2 heeft nog wel de teletekst modus.
Ik heb nergens gelezen dat NPO/ARD/ZDF geen teletekst meer uitzend.

Ergens vind ik dat de abonnementsprijs wel stijgt, maar de functionaliteit vermindert.

(mijn decoder: V5 met harde schijf)
 

The neverending story continues 🤡

Tis weer van datte, maar nu op mijn “nieuwe” V6, op elke NPO, ARD, ZDF. Misschien ook op andere zenders? (waarvan ik teletekst doorgaans niet raadpleeg).
Een paar dagen geleden was dat toevallig (?) ook het geval op NPO, maar dat was van korte duur. Vandaag is het al de hele avond en op hoger genoemde zenders.
Op deze zenders volg ik onder meer de Noord-amerikaanse sportuitslagen en de wereldkampioenschapen ijshockey. Dezer dagen spelen de dames in Canada, binnenkort beginnen de heren in groep A. Onmogelijk dus.
De hoger geposte tips helpen niet, de mogelijkheden van ondertitels zijn zelfs niet meer identiek. Kan toch niet zijn dat zomaar van vandaag op morgen teletekst nergens nog wordt uitgezonden?

Proximus, kan dit echt niet opgelost worden?

Reageer