Vraag

Teletekst op Afstandsbediening V5



Toon eerste bericht

45 reacties

@Antoon1 
Antoon, een vraag,  is het bij u alleen de bedoeling om via die banner onderaan waar je de keuze krijgt van “go to teletext”  dit te kiezen om alleen ondertiteling op het scherm te krijgen, want je kunt ook via de “OK” knop ondertitels kiezen, dit is toch zo bij mijn V5C.

Martin
Die banner geeft de keuze voor teletekst niet meer!
Dit hele topic gaat niet eens over ondertiteling!
 

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 
Antoon, een vraag,  is het bij u alleen de bedoeling om via die banner onderaan waar je de keuze krijgt van “go to teletext”  dit te kiezen om alleen ondertiteling op het scherm te krijgen, want je kunt ook via de “OK” knop ondertitels kiezen, dit is toch zo bij mijn V5C.

@Martin Heb dit geprobeerd op NPO1 en het werkte. Maar als ik nu op de teletekst knop druk komt de ‘go to teletekst’ wel te voorschijn. Dus er is een aanpassing gebeurd bij PX. Dit kan niet anders. Bij de ondertitels staat Nederlands en Nederlands CC. 🤔😉

Daarom dat ik mij afvraag of Antoon dit mss wilt gebruiken ook voor ondertiteling zoals hij vroeger die banner wel kreeg en ik krijg die nog altijd waar ook dan ondertiteling tevoorschijn komt.

Ok Antoon, bedankt voor je antwoord.

Ik krijg die banner met keuze voor teletekst niet eens op NPO1

Qua ondertitel keuze heb ik <auto> <uitgeschakeld> en <AD CC>
Via de <OK> knop kan ik ook ondertitels kiezen en krijg ik dezelfde keuzes voorgeschoteld.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Tot voor woensdag kregen wij altijd via de knop Teletekst (rechts onderaan) op de afstandsbediening rechtstreeks een ondertiteling van het programma (pagina 888). Nu krijgen wij een beeld om de taal te kiezen en dan OK of de optie om naar de teletekst te gaan. Dan komt bij elke zender de ondertiteling tevoorschijn. Ik krijg dat alleen weg via dezelfde weg om de  ondertiteling aan te zetten. Nog iemand dit probleem?

@LiesjeB. Zit met hetzelfde probleem. Heb een V5 met harddisk. 
@Martin. Omruilen met een V5C is geen optie. Krijg je een gereviseerde die beschadigd is. 
@AntonellaD. Kun jij hier eens na laten kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Alvast bedankt. 

Wij hebben zelfde probleem, wij kregen het balkje onderaan niet meer om naar TT te gaan. Gisteren gebeld met Proximus. Moest decoder resetten. Probleem niet opgelost: kon wen terug TT zien maar via omweg. 1u en 1m minuten aan de lijn gehangen met Proximus medewerker. Hij kon het niet oplossen en zie; hang op en bel terug naar andere medewerker. Heb dit gedaan en die zei dat Proximus gaat stoppen met teletekst. Kon geen details vragen want lijn werd verbroken. Goede service is ver te zoeken

Ter info: zeker al een jaar geleden zijn er klanten die een bericht gekregen hebben dat hun v5 zou vervangen worden door een V5C, maar blijkbaar heeft niet iedereen dit gekregen.

Ook is het zo dat de software updates van de V5 en de V5C altijd parallel verlopen hebben, dus dan is de vraag waarom de V5 dit probleem zou  hebben met teletekst  en de V5C dan niet!?
software versie op mijn decoder = 9.17.5.12

Maar kun je dan de ondertiteling niet gebruiken op deze (drie) manieren
→ Ondertitels op je tv-scherm aanzetten | Proximus   ipv via teletekst

Sinds een paar dagen heb ik geen teletekst mogelijkheid meer op NPO1, NPO3, ARD en ZDF, de teletekstknop gaat (zoals hoger beschreven) naar de taal/ondertitels keuze en that’s it. NPO2 heeft nog wel de teletekst modus.
Ik heb nergens gelezen dat NPO/ARD/ZDF geen teletekst meer uitzend.

Ergens vind ik dat de abonnementsprijs wel stijgt, maar de functionaliteit vermindert.

(mijn decoder: V5 met harde schijf)
 

The neverending story continues 🤡

Tis weer van datte, maar nu op mijn “nieuwe” V6, op elke NPO, ARD, ZDF. Misschien ook op andere zenders? (waarvan ik teletekst doorgaans niet raadpleeg).
Een paar dagen geleden was dat toevallig (?) ook het geval op NPO, maar dat was van korte duur. Vandaag is het al de hele avond en op hoger genoemde zenders.
Op deze zenders volg ik onder meer de Noord-amerikaanse sportuitslagen en de wereldkampioenschapen ijshockey. Dezer dagen spelen de dames in Canada, binnenkort beginnen de heren in groep A. Onmogelijk dus.
De hoger geposte tips helpen niet, de mogelijkheden van ondertitels zijn zelfs niet meer identiek. Kan toch niet zijn dat zomaar van vandaag op morgen teletekst nergens nog wordt uitgezonden?

Proximus, kan dit echt niet opgelost worden?

Wij hebben software versie NTE 9.17.12.6 op onze V5 met harde schijf, dus toch duidelijk een recentere versie dan die van u.

Dat is mss dan net de reden dat ik al die problemen niet ondervind, want tenslotte is een V5C min of meer het zelfde als de V5 zonder harde schijf!

En dan een refurbished krijgen

dit is ook niet bij iedereen zo maar mss is het de laatste tijd meer en meer zo, vermoedelijk omdat de nieuwe V5C’s op zijn. 
Maar een refurbished V5C moet daarom niet onder doen aangezien er in feite niks mechanisch insteekt zelfs geen harde schijf en al moest die V5C dan toch vlugger kapot gaan dan gewoon omruilen voor een andere en meer is het niet. 

Maar een refurbished V5C moet daarom niet onder doen aangezien er in feite niks mechanisch insteekt zelfs geen harde schijf en al moest die V5C dan toch vlugger kapot gaan dan gewoon omruilen voor een andere en meer is het niet. 

 

Om dan via een software update terug bij af te komen ??   :rofl:

Als het echt 100% aan de software ligt ja dan wel natuurlijk, ik zal het zien als ik de NTE 9.17.12.6 binnenkrijg; ‘k zal al direct een een harde reset doen mss kan ik deze binnen trekken.

Als het geen softwarematige oorzaak is, wil je misschien even toelichten wat het wel kan zijn  volgens jou?
 

Moest het allemaal zo simpel zijn dan zou ik dit direct doen maar ik denk dat je net als ik al lang genoeg hier het forum volgt  om vast re stellen dat zelfs klanten met ander hardware versies andere fenomenen kunnen krijgen en dit is zeker heel duidelijk het geval met de bbox3V+,  dus waarom zou het niet kunnen met een decoders enz…. maar soit wat ik nu vaststel is dat als ik op de knop teletekst druk ik deze kan in en uitschakelen met de knop CH- (ondertitels verdwijnen) en CH+ (terug ondertitels) heeft dat nu iets te maken doordat ik de decoder net gereset heb, weet ik ook niet?? 

Kun je dit ook met je V5 decoder ?

Ik snap je niet helemaal
Ik kan in dat geval kiezen voor bevestigen of annuleren, gewoon met de pijltjes. Ondertitels staan op <auto>. CH + of - doet niets


Dit is dan identiek aan de instellingen die ik krijg op de zender, ondertitels aanpassen.

Welke software versie heb je nu?

die is niet veranderd maar na de reset gedraagt de teletekstknop zich nu ook anders, als ik er op druk krijg ik niet direct ondertitels maar als ik dan CH+ druk krijg ik die wel en druk ik op CH- dan verdwijnen ze terug, dan druk ik terug op CH+ en komen terug te voorschijn en als ik dit een tijd zo laat dan reageert de teletekst ondertiteling niet meer en blijft gewoon staan tot ik nogmaals op de teletekst knop druk.

Ook stel ik vast als ik de teletekst knop ingedrukt heb dat ik niet meer kan veranderen van Kanaal en moet ik een ruime tijd wachten tot dit terug lukt, mss moet ik nu de decoder nu eens gewoon herstarten want ik heb nog opgemerkt dat soms na een reset er zaken niet kloppen en na een herstart dan wordt het weer normaal. Maar herstarten zal voor morgen zijn. 

Als ik de teletekstknop indruk krijg ik:

  • bij een zender waar geen teletekst is: een foutboodschap: deze zender ondersteunt niet langer teletekst <ok>
  • bij een zender met teletekst: de keuze van ondertitels (bevestigen/annuleren) en daarna de keuze om <ok> naar teletekst te gaan

Als de decoder in teletekst-stand is, geraak ik er enkel uit door op TV te drukken of terug op de teletekst knop. Dat is normaal, want een zenderkeuze kan dan niet, wel een pagina kiezen binnen teletekst. CH+ en CH- doen ook niks behalve pagina + of - (alleen ingeval er meer paginas zijn dan 888 (ondertitels))

Met mijn software versie 9.17.5.12 reageert dit inderdaad anders. Wat ik ook raar vindt is dat de software versie blijkbaar niet meer parallel loopt tussen V5C en V5 decoder, tenzij je de software versie NTE 9.17.12.6 nog maar recent zou binnengekregen hebben, want software wordt altijd in waves uitgedeeld met tussenpauzes.

Als ik de teletekstknop indruk krijg ik:

  • bij een zender waar geen teletekst is: een foutboodschap: deze zender ondersteunt niet langer teletekst <ok>
  • bij een zender met teletekst: de keuze van ondertitels (bevestigen/annuleren) en daarna de keuze om <ok> naar teletekst te gaan

Als de decoder in teletekst-stand is, geraak ik er enkel uit door op TV te drukken of terug op de teletekst knop. Dat is normaal, want een zenderkeuze kan dan niet, wel een pagina kiezen binnen teletekst. CH+ en CH- doen ook niks behalve pagina + of - (alleen ingeval er meer paginas zijn dan 888 (ondertitels))

 

 
Wie zegt dat ik door op de “teletekst” (what’s in a name?) knop te drukken de ondertitels wil opvragen en niet teletekst wil raadplegen?
Ik blijf het een onhandige beslissing van PX vinden om ons dit zo op te leggen.

Reputatie 7
Badge +1

Tja, toch die zenders op die ik dagelijks (!) teletekst raadpleeg.
Hoe je het draait of keert, het is een bron van informatie die wegvalt; ongeacht of we die met velen en dikwijls raadplegen.
Daarnaast zijn er een aantal zenders die de meesten onder ons  nooit bekijken (tenzij bij het post per post zappen) en die toch aangeboden blijven.

Nu spreek ik ober aanbod, maar teletekst is volgens mij niet onderdeel van een aanbod want wordt meegezonden door de zender in kwestie, het is daarentegen een functionaliteit. Het is immers een functie van je TV. Zoveel jaar geleden kocht je een TV met of zonder teletekst, met of zonder stereo, enzovoort.

@GeertC Weet je al iets meer. Ben niet de enige. Kan een bug zijn want heeft altijd gewerkt. Wanneer was de laatste software update ? Hoor het wel, zal wel over het weekend gaan 🤔😉🤗

@GeertC Zie bovenstaand. Weet je al iets meer en hoe wordt dit standaard voor elke zender hetzelfde opgelost. Alvast bedankt 😉🤔🤗

Geachte PX medewerkers. We zijn weer 13 dagen verder en nog geen antwoord. Is het zo moeilijk om te zeggen wat de reden hiervan is en het weer terug op het vorige goed werkende teletekst terug te zetten. Alvast bedankt voor het positieve antwoord. Groetjes Antoon 🤗👍

Geachte PX medewerkers. Mijn teletekst werkt nu helemaal niet meer. Is er een mogelijkheid dit heel snel op te lossen. Probleem duurt al veel te lang. Heb een V5 met harde schijf. Betalingen, factuur, krijgen jullie van mij elke maand op tijd, waarom kunnen jullie als PX als er probleem is dit ook niet binnen de tijd op lossen. Alvast bedankt voor het positief antwoord. Groetjes Antoon

Reageer