Vraag

Teletekst op Afstandsbediening V5


Tot voor woensdag kregen wij altijd via de knop Teletekst (rechts onderaan) op de afstandsbediening rechtstreeks een ondertiteling van het programma (pagina 888). Nu krijgen wij een beeld om de taal te kiezen en dan OK of de optie om naar de teletekst te gaan. Dan komt bij elke zender de ondertiteling tevoorschijn. Ik krijg dat alleen weg via dezelfde weg om de  ondertiteling aan te zetten. Nog iemand dit probleem?


45 reacties

heb je dat op alle zenders (die nog de ondertiteling via Teletekst geven)  anders best eens de decoder resetten.

Je decoder resetten | Proximus

Reputatie 2

Ik heb hetzelfde probleem met V5 met harddisk. Reeds enkele malen reset gedaan maar blijft hetzelfde. Met mijn V5 zonder HD geen probleem.

je kunt altijd de V5 decoder laten omruilen voor een V5C decoder als je v5 een huurdecoder is.

Reputatie 7
Badge +1

Tot voor woensdag kregen wij altijd via de knop Teletekst (rechts onderaan) op de afstandsbediening rechtstreeks een ondertiteling van het programma (pagina 888). Nu krijgen wij een beeld om de taal te kiezen en dan OK of de optie om naar de teletekst te gaan. Dan komt bij elke zender de ondertiteling tevoorschijn. Ik krijg dat alleen weg via dezelfde weg om de  ondertiteling aan te zetten. Nog iemand dit probleem?

@LiesjeB. Zit met hetzelfde probleem. Heb een V5 met harddisk. 
@Martin. Omruilen met een V5C is geen optie. Krijg je een gereviseerde die beschadigd is. 
@AntonellaD. Kun jij hier eens na laten kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Alvast bedankt. 

Ik heb hetzelfde aan de hand. (V5 met HardDisk)

Vermoedelijk is dit niet meer dan het gevolg van een software update, niet dat het handig is, integendeel. Als het kan teruggedraaid worden: graag!

Wij hebben zelfde probleem, wij kregen het balkje onderaan niet meer om naar TT te gaan. Gisteren gebeld met Proximus. Moest decoder resetten. Probleem niet opgelost: kon wen terug TT zien maar via omweg. 1u en 1m minuten aan de lijn gehangen met Proximus medewerker. Hij kon het niet oplossen en zie; hang op en bel terug naar andere medewerker. Heb dit gedaan en die zei dat Proximus gaat stoppen met teletekst. Kon geen details vragen want lijn werd verbroken. Goede service is ver te zoeken

Ter info: zeker al een jaar geleden zijn er klanten die een bericht gekregen hebben dat hun v5 zou vervangen worden door een V5C, maar blijkbaar heeft niet iedereen dit gekregen.

Ook is het zo dat de software updates van de V5 en de V5C altijd parallel verlopen hebben, dus dan is de vraag waarom de V5 dit probleem zou  hebben met teletekst  en de V5C dan niet!?
software versie op mijn decoder = 9.17.5.12

Maar kun je dan de ondertiteling niet gebruiken op deze (drie) manieren
→ Ondertitels op je tv-scherm aanzetten | Proximus   ipv via teletekst

Martin

Ik ben al zeker één van die klanten die van PX geen bericht heeft gekregen over hun v5 naar v5c, omruilen, hoezo? Van wie moet het initiatief komen? En dan een refurbished krijgen? Hier heeft nog recent iemand gepost dat zijn “nieuwe” ter vervanging V5c ouder was dan zijn oude decoder :joy:
 

De optie om de taal te kiezen heb ik nog niet nuttig kunnen gebruiken, werkt die optie wel of zijn er voor dat programma toevallig geen ondertitels beschikbaar? En die 3 opties hierboven: voor alle zenders in het systeemmenu heb ik niet geprobeerd, maar ik weet dat die optie ertussen staat. Via de zender of de opname krijg ik die keuzes niet (toch niet dat ik al gezien heb)

En het topic gaat m.i niet alleen over ondertitels, ook over gewone teletekst.

Onze Vlaamse televisie biedt geen teletekst meer aan, behalve nog ondertitels. (RTB heb ik geen idee van) Maar andere zenders bieden wel nog nuttige (en minder nuttige) info via teletekst aan. Bijv het nieuws, lokale en actuele weer in vakantiegebieden, uitslagen van de olympische spelen, de NBA, de NHL, …. kijk maar eens naar NL1, NL2, ARD, ....
En ja, we weten dat ook op internet dat is terug te vinden :stuck_out_tongue_winking_eye: maar dat is naast de kwestie.


Maar daar gaat het niet over. Wil je teletekst, moet je via dat extra keuze scherm, soms eerst terug naar tv dan terug naar teletekst om je keuze te kunnen maken want het werkt niet helemaal perfect, en af en toe is dan ¾ van het scherm gewoon proximus-gepatenteerd-blauw en is slechts ¼ zichtbaar. Spijtig dat het nu net niet lukt, anders stond hieronder de foto.

Overigens komt teletekst mee met de uitzending en heeft Proximus daar geen zeg in. Die medewerker van de helpdesk vertelt ook eens iets. :confused:

 

Wij hebben software versie NTE 9.17.12.6 op onze V5 met harde schijf, dus toch duidelijk een recentere versie dan die van u.

Wij hebben software versie NTE 9.17.12.6 op onze V5 met harde schijf, dus toch duidelijk een recentere versie dan die van u.

Dat is mss dan net de reden dat ik al die problemen niet ondervind, want tenslotte is een V5C min of meer het zelfde als de V5 zonder harde schijf!

En dan een refurbished krijgen

dit is ook niet bij iedereen zo maar mss is het de laatste tijd meer en meer zo, vermoedelijk omdat de nieuwe V5C’s op zijn. 
Maar een refurbished V5C moet daarom niet onder doen aangezien er in feite niks mechanisch insteekt zelfs geen harde schijf en al moest die V5C dan toch vlugger kapot gaan dan gewoon omruilen voor een andere en meer is het niet. 

Maar een refurbished V5C moet daarom niet onder doen aangezien er in feite niks mechanisch insteekt zelfs geen harde schijf en al moest die V5C dan toch vlugger kapot gaan dan gewoon omruilen voor een andere en meer is het niet. 

 

Om dan via een software update terug bij af te komen ??   :rofl:

Als het echt 100% aan de software ligt ja dan wel natuurlijk, ik zal het zien als ik de NTE 9.17.12.6 binnenkrijg; ‘k zal al direct een een harde reset doen mss kan ik deze binnen trekken.

Als het geen softwarematige oorzaak is, wil je misschien even toelichten wat het wel kan zijn  volgens jou?
 

Moest het allemaal zo simpel zijn dan zou ik dit direct doen maar ik denk dat je net als ik al lang genoeg hier het forum volgt  om vast re stellen dat zelfs klanten met ander hardware versies andere fenomenen kunnen krijgen en dit is zeker heel duidelijk het geval met de bbox3V+,  dus waarom zou het niet kunnen met een decoders enz…. maar soit wat ik nu vaststel is dat als ik op de knop teletekst druk ik deze kan in en uitschakelen met de knop CH- (ondertitels verdwijnen) en CH+ (terug ondertitels) heeft dat nu iets te maken doordat ik de decoder net gereset heb, weet ik ook niet?? 

Kun je dit ook met je V5 decoder ?

Ik snap je niet helemaal
Ik kan in dat geval kiezen voor bevestigen of annuleren, gewoon met de pijltjes. Ondertitels staan op <auto>. CH + of - doet niets


Dit is dan identiek aan de instellingen die ik krijg op de zender, ondertitels aanpassen.

Welke software versie heb je nu?

die is niet veranderd maar na de reset gedraagt de teletekstknop zich nu ook anders, als ik er op druk krijg ik niet direct ondertitels maar als ik dan CH+ druk krijg ik die wel en druk ik op CH- dan verdwijnen ze terug, dan druk ik terug op CH+ en komen terug te voorschijn en als ik dit een tijd zo laat dan reageert de teletekst ondertiteling niet meer en blijft gewoon staan tot ik nogmaals op de teletekst knop druk.

Ook stel ik vast als ik de teletekst knop ingedrukt heb dat ik niet meer kan veranderen van Kanaal en moet ik een ruime tijd wachten tot dit terug lukt, mss moet ik nu de decoder nu eens gewoon herstarten want ik heb nog opgemerkt dat soms na een reset er zaken niet kloppen en na een herstart dan wordt het weer normaal. Maar herstarten zal voor morgen zijn. 

Als ik de teletekstknop indruk krijg ik:

  • bij een zender waar geen teletekst is: een foutboodschap: deze zender ondersteunt niet langer teletekst <ok>
  • bij een zender met teletekst: de keuze van ondertitels (bevestigen/annuleren) en daarna de keuze om <ok> naar teletekst te gaan

Als de decoder in teletekst-stand is, geraak ik er enkel uit door op TV te drukken of terug op de teletekst knop. Dat is normaal, want een zenderkeuze kan dan niet, wel een pagina kiezen binnen teletekst. CH+ en CH- doen ook niks behalve pagina + of - (alleen ingeval er meer paginas zijn dan 888 (ondertitels))

Met mijn software versie 9.17.5.12 reageert dit inderdaad anders. Wat ik ook raar vindt is dat de software versie blijkbaar niet meer parallel loopt tussen V5C en V5 decoder, tenzij je de software versie NTE 9.17.12.6 nog maar recent zou binnengekregen hebben, want software wordt altijd in waves uitgedeeld met tussenpauzes.

Als ik de teletekstknop indruk krijg ik:

  • bij een zender waar geen teletekst is: een foutboodschap: deze zender ondersteunt niet langer teletekst <ok>
  • bij een zender met teletekst: de keuze van ondertitels (bevestigen/annuleren) en daarna de keuze om <ok> naar teletekst te gaan

Als de decoder in teletekst-stand is, geraak ik er enkel uit door op TV te drukken of terug op de teletekst knop. Dat is normaal, want een zenderkeuze kan dan niet, wel een pagina kiezen binnen teletekst. CH+ en CH- doen ook niks behalve pagina + of - (alleen ingeval er meer paginas zijn dan 888 (ondertitels))

 

Reputatie 5
Badge +2

Tot voor woensdag kregen wij altijd via de knop Teletekst (rechts onderaan) op de afstandsbediening rechtstreeks een ondertiteling van het programma (pagina 888). Nu krijgen wij een beeld om de taal te kiezen en dan OK of de optie om naar de teletekst te gaan. Dan komt bij elke zender de ondertiteling tevoorschijn. Ik krijg dat alleen weg via dezelfde weg om de  ondertiteling aan te zetten. Nog iemand dit probleem?

Dit is door de laatste nieuwe software update. U moet de taal selecteren en dan zouden de ondertitels zichtbaar moeten zijn.

 
Wie zegt dat ik door op de “teletekst” (what’s in a name?) knop te drukken de ondertitels wil opvragen en niet teletekst wil raadplegen?
Ik blijf het een onhandige beslissing van PX vinden om ons dit zo op te leggen.

Reputatie 5
Badge +2

@Mutlie De knop teletekst werd alleen gebruikt om de teletekstpagina 888 te raadplegen voor ondertitel. Daardoor dat dit nu veranderd is naar de ondertitel menu.

@Michael V 
Hoe weet u hoe ik de teletekst knop gebruik? Buitenlandse zenders sturen heus nog teletekst mee met hun uitzendingen, weerpagina’s sport, nieuws, fait divers, noem maar op,.

Maar u (proximus) vind dat wij alleen naar Eén en VTM (mogen?) kijken of wat?

Ik verwijs naar de post van Martin hierboven waar hij uitlegt hoe je de ondertitels op 3 manieren kan aanpassen. PX vind dat er zomaar een 4e manier moet toegevoegd? Waarom?

En als PX meent te weten hoe welke toets wordt gebruikt, vraag ik me af hoe de GDPR wordt toegepast?

Ik heb een V6 en een V5C decoder en de laatste schijnbare firmware update maakt van de keuze voor ondertiteling een complete zooi! Er zit compleet geen logica in en per default staat die ondertiteling dus altijd op “aan”? of wat? verder ook een keuze voor “Nederlands CC”, is dat een fonetische computervertaling zoals op YouTube misschien? om die ondertitels nu aan/uit te zetten moet men nu door verschillende hoepels springen waarvan niet duidelijk is waar men zal uitkomen en waarvan men eigenlijk niet weet waarvoor ze bedoeld zijn … bagger  … sommige programmeurs hebben schijnbar te veel tijd omhanden? Wat was er nu zooo verkeerd om gewoon op de oude “teletext” knop te drukken om dat ding aan/uit te zetten? djeezes! 

PS .. op de afstandsbediening van de V6 heb ik geen CH+/CH- … en P doet juist niks … 

Is er nergens een beleidsnota die het nieuwe gedrag van de afstandsbediening fatsoenlijk documenteert? Nu is het gebruik enkel belachelijk ingewikkeld! 

 

PS .. op de afstandsbediening van de V6 heb ik geen CH+/CH- … en P doet juist niks … 

Is er nergens een beleidsnota die het nieuwe gedrag van de afstandsbediening fatsoenlijk documenteert? Nu is het gebruik enkel belachelijk ingewikkeld! 

 

 

Waarbij bestaande functionaliteit (ondertitels inschakelen volgens 3 manieren) wordt aangevuld met een extra mogelijkheid, terwijl een andere (voor mij nuttige - ben ik dan alleen?) functionaliteit (teletekst dus) gewoon wordt tenietgedaan omdat iemand dat nodig vind?


Zwijgen we nog over de communicatie hoe de abonnees dat kunnen vernemen. Waar staat dit gedocumenteerd buiten dit topic, als ik vragen mag?

 

Reputatie 7
Badge +1

Tot voor woensdag kregen wij altijd via de knop Teletekst (rechts onderaan) op de afstandsbediening rechtstreeks een ondertiteling van het programma (pagina 888). Nu krijgen wij een beeld om de taal te kiezen en dan OK of de optie om naar de teletekst te gaan. Dan komt bij elke zender de ondertiteling tevoorschijn. Ik krijg dat alleen weg via dezelfde weg om de  ondertiteling aan te zetten. Nog iemand dit probleem?

Als ik op de knop Teletekst (rechts onderaan) druk van de afstandsbediening komt de optie om naar de teletekst te gaan niet meer tevoorschijn. Heb de decoder gereset en probleem blijft hetzelfde. Heb V5 decoder met harde schijf. Heeft iemand ook dit probleem of is mijn afstandsbediening stuk. Al de andere knoppen werken nog.

Reageer