Vraag

Storingen bij uitgesteld kijken

  • 9 January 2020
  • 66 reacties
  • 2794 Bekeken

Reputatie 1

Sinds enige tijd krijg ik storingen bij uitgesteld kijken. De klantendienst van Proximus bereiken is een ramp. Je wordt steeds doorverwezen naar de support afdeling en moet je problemen maar zelf oplossen. Weet er iemand raad?


66 reacties

Ja veel meer dan zelf  je decoder en ander toestellen eens heropstarten (zie de link hieronder), zit er niet in, en anders als het niks oplevert, verder afwachten tot iemand van proximus hier eens nakijkt of er fouten gedicteerd worden op je lijn…

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Reputatie 7
Badge +4

Bedoel je bij opgenomen programma’s of bedoel je via tv replay dat je problemen gaat ondervinden?

Reputatie 1

Het is met TV Replay dat ik de problemen ondervind.

Reputatie 7
Badge +4

En welke storing ondervind je dan precies?

 

Reputatie 1

Het beeld hapert regelmatig en blijft soms even stil staan.

Welke kleur geeft de “link quality” van jouw WiFi bridgen aan? Normaal zouden die groen moeten zijn. https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-uw-wi-fi-bridge.html

Kan je alleszins al even de decoder resetten? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Reputatie 1

Dit heb ik allemaal al gedaan. Het probleem blijft zich voordoen. Is er geen andere oplossing?

Welke kleur geeft de link quality aan?

Kan je alsook jouw modem dan een reset geven? Ik zie dat deze alleszins nog niet gebeurd is: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Reputatie 1

Ik heb de modem ook opnieuw opgestart, het probleem blijft zich voordoen.

Reputatie 5
Badge +3

Op mijn v6 decoder heb ik hetzelfde fenomeen bij live TV na gepauzeerd te hebben, wanneer ik terug verder wil kijken krijg ik korte storingen in beeld.

Als ik opnieuw naar live ga is het opgelost. ( afstandsbediening-→ TV→ verdergaan )

Heb dit eerder al aangehaald bij:

https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/problemen-met-v6-decoder-47443

mvg

 

ik heb het zelfde probleem storingen vooral bij uitgesteld kijken maar ook bij opgenomen programma's . Contact opnemen met Proximus is eerst de lijdensweg van de 101 vragen beantwoorden, je probleem zit er meestal niet tussen. Je krijgt dan de klassieke tips herstarten, resetten enz.. als of ik dat nog niet allemaal gedaan heb voor ik contact wil opnemen. wat is er nu toch mis met gewoon kunnen bellen als er een probleem is en praten met een MENS aan de andere kant van de lijn ???  Ik ben al eeuwen klant bij Proximus( Belgacom ) maar mijn geduld is echt wel op aan het geraken. 

Reputatie 7
Badge +4

@jozef.proost25 Ik heb alvast je lijn uitgemeten en zie geen storingen, dit wil zeggen dat het signaal alvast goed toekomt tot op je modem. Hoe is je decoder juist verbonden met de modem? Indien draadloos welk draadloos systeem gebruik je dan? Heb je al eens alle toestellen volledig herstart volgens deze procedure: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html ? Ik heb je bericht wel degelijk gelezen en zie dat je dat al gedaan hebt,  wil zeker zijn dat je het ook in de goede volgorde hebt gedaan. 

dat heb ik idd allemaal al gedaan , de verbinding gebeurd draadloos met van die  DLan  blokjes of hoe die dingen ook noemen en zelfs die heb ik nieuwe aangekocht omdat ik dacht dat het daar misschien aan zou liggen maar ook dat heeft het probleem niet opgelost. Ik vermoed dat het aan de decoder ligt , ik heb ook al nieuwe batterijen in de afstandsbediening gestoken maar om de decoder op te starten  moet ik meerdere keren op de knop dienen vooraleer deze opstart. Wel vriendelijk dat je toch reageert op mijn probleem, dat is al iets .

als je eigenlijk wilt zeker zijn dat het niks met de Dlan’s te maken heeft zou je eigenlijk indien je in de mogelijkheid bent de decoder moeten kunnen voorlopig verbonden met een lange netwerkkabel dat je over de grond legt om zo de decoder rechtstreeks aan de bbox zelf te kunnen verbinden, ander kan je blijven twijfelen is het nu gelegen aan de Dlans ja of neen.

daar kan het nu niet meer aan liggen want dat zijn twee nieuwe dus????

 

Dlans plc adapters nieuw of oud daarvan kun je nooit met 100% zeggen dat die probleemloos gaan werken, hangt o.a. van je eigen elektriciteitsnet, alleen kun je van recentere modellen zeggen dat de kans al iets kleiner is, omdat ze minder vlug gestoord worden en ook gebruik maken van betere technieken ….

Veel problemen met tv replay

storingen stilstaand beeld kleuren lopen door elkaar 

alles al 20 keer heropgestart!!!

niks maar dan ook niks helpt 

leve Proximus 

Als je alles al gereset en herstart hebt zoals de modem en decoder en eventueel toestellen die de decoder verbinden met de modem dan kun je inderdaad niet veel meer zelf doen en zou er uiteindelijk een oplossing moeten komen van proximus zelf 

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is indien je decoder niet bekabeld verbonden is met een netwerkkabel aan de bbox van deze eventueel eens met een lange voorlopige utp kabel te verbinden om te zien og het iets te maken zou hebben met de toestellen die je decoder verbinden met de bbox (indien dit natuurlijk bij u het geval is)

PS: De proximus medewerkers komen hier pas maandag terug langs op het forum, best je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan

zit met hetzelfde probleem , reeds alle resets gedaan zonder resultaat ,ik heb een bekabelde decoder.

Zelfs met streamz blijft de film haperen .

Enkel tv kijken is zonder probleem , alles via streaming geef soms problemen .

Uitgesteld kijken geeft eveneens problemen.

Zelfde probleem, al enkele maanden mozaïek en blokkeren van beeld en geluid, bij uitgesteld kijken, zowel opgenomen als tv replay… frustrerend. Proximus bereiken is onmogelijk, zelfde ervaring als voorgaande meldingen op dit forum, een normaal,service bedrijf onwaardig. In totaal al 5 u aan telefoon gehangen, waaronder 4 u in wacht.. Proximus zal,ongetwijfeld denken dat dit overdreven is, ik daag hen uit van bij mij thuis service te contacteren….. Eerst via WiFi bridge verbonden, dan al zelf geïnvesteerd in D-lan connectors, dus over elec netwerk… geen enkele verbetering. Herstarten van decoder, modem, … alles al veelvuldig gedaan…. Iemand nog een oplossing, tenzij Telenet of orange, of andere aanbieder…?

Dank bij voorbaat.

mvg Hugo

Wat je eventueel ook nog kunt proberen is de bbox resetten (= 20sec op reset knopje achteraan blijven induwen tot de controlelampjes vooraan doven, uitgezonderd het power controlelampje en dan pas loslaten.

Heb je het ook als je de decoder rechtstreeks verbonden is met voorlopige (lange) netwerkkabel aan de bbox

je kan ook de decoder eens resetten → Je decoder resetten | Proximus

Opmerking: Pickx app op iPad werkt wel, zelfde WiFi netwerk, zelfde internet…. 

via iPad is inderdaad via een internet sessie maar voor de decoder paseert dit apart via een Vlan  namelijk VLAN30.

Hi, bedankt voor je reactie. Ik heb spijtig genoeg geen lange kabel om decoder met  modem te verbinden…

Ik probeer nogmaals beide resets, maar met weinig hoop, want reeds gedaan vroeger…

Ben ik iets met die vlan30, kan ik ergens zien of dat goed werkt?

Reageer