Vraag

steeds opnieuw problemen TV

  • 16 November 2023
  • 17 reacties
  • 314 Bekeken

Met de regelmaat van de klok hebben wij problemen met onze tv. We krijgen dan de melding dat er geen verbinding is met het netwerk. Soms is het probleem opgelost door de decoder te resetten, soms ook niet. Dit gebeurt toch wel een 3tal keer per week. Dit kan toch niet de bedoeling zijn! Is dit een gekend probleem?


17 reacties

reeds een antwoord gegeven in je andere  post (onder de “Praatbarak”)
             → TV: geen verbinding met het netwerk | Proximus Forum

Namelijk het volgende:

Welke decoder heb je, is het een V7 decoder (Adroid decoder)? .
Is hij rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel aan de bbox?.
Heb je alle toestellen in deze volgorde al herstart → Hoe herstart je toestellen | Proximus ?
Indien dit niks opgelost heeft heb je dan de decoder eerst zonder spanning gezet om dan de → bbox te resetten en als je terug kunt surfen dan pas de decoder terug onder spanning zetten.
Helpt dit ook niet dan nog eens proberen door de decoder te resetten.
Nog altijd problemen en indien de decoder niet rechtstreeks met een netwerkkabel verbonden is met de bbox dan eventueel indien mogelijk de decoder voorlopig aansluiten met een losse netwerkkabel rechtstreeks aan de bbox.

Uiteindelijk geraakt het altijd wel opgelost door de decoder of de bbox te resetten. Maar dit moeten we minstens 3x per week doen. Dit lijkt mij niet echt normaal. 

Is de V7 decoder rechtstreeks verbonden aan de BBOX?

PX medewerkers kunnen morgen ook eens je lijn belijken of eventuele fouten vast te stellen zijn en kunnen ook verder beslissen wat er verder kan gebeuren, zoals eventuele vervangingen  of dat er een technieker moet langs gestuurd worden…..

We hebben een V5 decoder die niet rechtstreeks aan de bbox hangt.

De V5 decoders worden al een tijdje uit circulatie gehaald, is het geen V5 compact dat je hebt dan?

Het zal wachten worden op een verder oplossing van een PX moderator.

Het zal inderdaad een v5 compact zijn, vermoed ik.

Reputatie 4
Badge +2

Hallo, ik heb dat ook een tijdje gehad met de V5 compact; door contacten met proximus en door handelingen ervaring opgedaan. 

Wat ik altijd eerst deed om zeker te zijn (maar is eigenlijk niet verplicht nodig). , is alles afzetten (ook de Bbox) en een rechtstreekse kabel leggen tussen Bbox en tv. Altijd was het probleem dan opgelost, en was de proximus lijn dus in orde

Dan terug de oorspronkelijke verbinding herstellen en rechtstreekse kabel verwijderen. Dan alles uitzetten (ook Bbox en decoder en tv en trok ik de stekker uit bij de Bbox), 30 seconden wachten alvorens terug de stekker in te steken en alles in volgorde aan te zetten: Bbox,decoder en tv) en enkele minuten geduld te hebben. Resultaat was altijd 100% ok. Geleerd van een proximus medewerker aan de telefoon die ik nog altijd dankbaar ben. Dit gebeurde om de 3,4 maanden. Voor de volledigheid meld ik wel dat ik toen werkte met een plc adaptor aan de Bbox ingang stekkerdoos en een plc adaptor aan de TV  stekkerdoos. Hopelijk kan dit u helpen .De plc adaptors werden dan automatisch terug gesynchroniseerd. ‘t Is gewoon maar mijn ervaring dit ik met u wil delen. Misschien zijn er andere en simpelere oplossingen.

Reputatie 7
Badge +5

@Uyttenan Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Heb ik nu gedaan.

Reputatie 7
Badge +5

@Uyttenan Ik heb je een nieuwe decoder verzonden, deze zal eerstdaags geleverd worden.

Super! Kan je er 2 opsturen? We hebben nu ook 2 decoders (die allebei problemen veroorzaken). Bedankt!

Reputatie 7
Badge +5

@Uyttenan Kan je het laten weten wanneer je de eerste hebt ontvangen? Wij zijn namelijk na 16:30 niet meer aanwezig op het forum dus heb er voorlopig 1 opgestuurd.

Beste, sorry nog een late reactie. We hebben de decoder ontvangen. Het probleem is niet helemaal verholpen, maar is wel minder frequent. Is het mogelijk om ook voor ons 2de toestel een decoder op te sturen?

Alvast bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +5

@Uyttenan Er is nog een 2de decoder op komst.

Super!

Ik heb daarnet een SMS gekregen met een link naar het voorstel. Helaas krijg ik een foutmelding bij het openen van de link.

Hopelijk wachten jullie niet op mijn goedkeuring (die ik dus niet kan geven)  om de decoder op te sturen.

Reputatie 7
Badge +3

@Uyttenan 

heb je inmiddels al een tweede decoder ontvangen?

 

Geert

De decoder is toegekomen!

Bedankt!

Reageer