Vraag

Reclame doorspoelen binnenkort niet meer mogelijk.

  • 10 August 2021
  • 29 reacties
  • 2011 Bekeken

reclame doorspoelen - Google zoeken 
reclame doorspoelen niet meer mogelijk - Google zoeken ……

Gratis dienst “TV Replay - 7 dagen” vanaf begin 2022 | Proximus Forum


29 reacties

eigenlijk wel grote zever. Oe noemen ze dat digitale vooruitgang achteruitgang ja

Reputatie 4
Badge +2

We zijn al de duurste van Europa (zie testaankoop) en dan moeten we er dit nog bijnemen. Onbegrijpelijk . Ik neem speciaal de film op om de reclame achteraf te kunnen doorspoelen. Films elk kwartier onderbreken voor commerciële rommel was al een stap te ver.Of we moeten het ludiek oplossen en de merken die men toont NIET kopen.

Reputatie 7
Badge +4

De info voorhanden op de diverse media is ietwat uiteenlopend, samenvatting = +/-

blijkbaar voorlopig enkel Telenet vanaf eind september 2021, voorlopig enkel  DPG media en Telenet ex SBS zenders en voorlopig enkel voor de “nieuwe” beperkt in aantal voorhanden TV-boxen, de “oudere” digiboxen/digicorders pas “in de loop van 2022”

Tv-reclame doorspoelen binnenkort niet altijd meer mogelijk - Bedrijven - Trends (knack.be)

Telenet maakt als eerste reclame doorspoelen onmogelijk - De Standaard

Telenet gokt met niet-doorspoelbare reclame - Bedrijven - Trends (knack.be)

Toegegeven het zat er reeds geruime tijd aan te komen, de vraag is en blijft evenwel  niet “to be or not to be” maar “how many do cut or not do cut finally”

  

ik begrijp ook nie waarover ze kakken, vroeger konde met de videorecorder ook doorspoelen

Bij het opnemen van een programma zou het beperkt blijven tot 1 minuut (als het definitief dan ook zo zou doorgaan)

Tenslotte draait het altijd om geld gelijk wat er ingevoerd of afgevoerd wordt!

Reputatie 4
Badge +2

Proximusboyke heeft zijn mooiste taal boven gehaald. Zijn we niet gewend op het forum.

Mooie vooruitgang om geen reclame meer te kunnen doorspoelen, daar zat ik echt op te wachten. Proficiat aan de bedenker! Het kan niet beter zijn. Geweldig! Hopelijk blijft de opname functie gratis beschikbaar of wie weet laten ze ons in 2022 betalen om te mogen opnemen dat zou ook nog een mooie vooruitgang zijn. Of meer betalen om de standaardzenders te kunnen blijven bekijken in hd. Heeft iemand nog meerdere leuke ideeën?

De digitale kijker wordt alsmaar gestraft. Hopelijk komt er eens iets of iemand in opstand tegen al die beperkingen die ons worden opgelegd. 

Dus verderspoelen bij tv replay binnenkort niet meer mogelijk bij Proximus... wat een vooruitgang mijn gedacht.

Timm1983

Reputatie 5
Badge +2

Op dat vlak doet Proximus het al jaren “correct”: TV Replay (gratis, niet doorspoelen) en TV Replay+ (5 euro per maand extra en wel doorspoelen). Ik hoor daar niets over in de media. Geen bedanking ofzo dat Proximus TV Replay+ in het leven heeft geroepen zestal jaar geleden en hiermee al lang een vergoeding geeft aan die zenders?

 

Heel de media-aandacht gaat eerder over de situatie bij Telenet. Als Telenet iets aanpast, lijkt het wel wereldnieuws. 

Enkel voor de opnames zou het kunnen veranderen bij Proximus met één minuut reclame. Volgens dat “nieuw” reclamemodel zouden we dan met TV Replay zelfs inhoudelijk de programma’s kunnen doorspoelen, iets wat nu niet kan. Een vooruitgang zelfs. We zullen zien wat Proximus doet.

 

En ik zou het niet normaal vinden mocht je een minuut reclame krijgen bij programma’s van de VRT. Dan is er geen verschil met een commerciële zender, waarbij je bij een opname toch ook kunt doorspoelen.

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Iedereen zit maar op de vrt te katten over belastinggeld, maar wie betaalt die reclame? Wij, de consument, en dat kost ons jaarlijks meer dan we aan de vrt betalen. En wat krijgen we terug? ……….

Niets is gratis, alles wordt doorgerekend naar de klant.

 

Vroeger stond er een antenne op het dak, je had BRT, Nederlandse en Duitse zenders en je wist nooit waar eerst naar kijken, en zonder reclame, en nu met dat heel digitaal gedoe, 100 zenders en meestal waardeloze programma’s, herhalingen van herhalingen, en heel veel reclame.

Bestaat  er zoiets als de gekende stickers voor op de brievenbussen (informatie ja, reclame neen), maar dan inzake TV?  :wink:

Anekdote (waar gebeurd)
Wij waren eens op vakantie en verbleven in een appartementje. Omdat het dorp waar we verbleven in een dal lag was er een centrale tv-antenne bovenop de bergen (toch 700 meter) die iedereen voorzag van TV (via satelliet veronderstel ik)

Op een avond besloot ik naar een James Bond film te kijken op een commerciële zender - vraag me niet meer welke. Ik had de programmatie ervan toevallig gezien in een tv magazine terwijl mijn vrouw inkopen deed. Ik vond het wel vreemd dat die film zo lang duurde volgens dat magazine.  Een drukfout, dacht ik, programma na de film vergeten tussen te zetten.
Bleek dus een foute veronderstelling. Het ging zo: 7 minuten film, 7 minuten reclame, 7 minuten film, 7 minuten … juist. Die zender heeft dus niet lang opgestaan. Nooit meer. Wij hebben nochtans dat appartementje gedurende jaren daarna telkens 14 dagen gehuurd. En ‘s avonds ook TV gekeken, maar niet naar James Bond :sunglasses:

Moraal van het verhaal: als je je kijkers wil behouden, overstelp ze niet met reclame!

 

 

Reputatie 1
Badge

We zijn al de duurste van Europa (zie testaankoop) en dan moeten we er dit nog bijnemen. Onbegrijpelijk . Ik neem speciaal de film op om de reclame achteraf te kunnen doorspoelen. Films elk kwartier onderbreken voor commerciële rommel was al een stap te ver.Of we moeten het ludiek oplossen en de merken die men toont NIET kopen.

Tijd, dat daar eens perk  en paal aan gesteld word met dat doorspoelen. Wnt commerciëele zenders moeten immers leven van die reclame inkomsten. Dat is net hetzelfde als reclame dat je in de bus krijgt,langs autostrade staat, bij voetbal op hun kledij en op de borden en nog op zoveel plaatsen. Maar blijkbaar zitten hier geen hanen om te kraaien. Enkel heeft de TV het gedaan, omdat men gewoon 3 minuten geen zin heeft om van die knoppen te blijven en die afstandsbediening niet vroegtijdig naar de vaantjes te helpen. Ik ben nu niet zeker of er nog een optie komt om nog wel door te spoelen en de klant te laten betalen voor dat stuk dat weg gespoeld is van reclame. Over 2 jaar lag dit bij Telenet al op tafel dacht ik.

Reputatie 1
Badge

Op dat vlak doet Proximus het al jaren “correct”: TV Replay (gratis, niet doorspoelen) en TV Replay+ (5 euro per maand extra en wel doorspoelen). Ik hoor daar niets over in de media. Geen bedanking ofzo dat Proximus TV Replay+ in het leven heeft geroepen zestal jaar geleden en hiermee al lang een vergoeding geeft aan die zenders?

 

Heel de media-aandacht gaat eerder over de situatie bij Telenet. Als Telenet iets aanpast, lijkt het wel wereldnieuws. 

Enkel voor de opnames zou het kunnen veranderen bij Proximus met één minuut reclame. Volgens dat “nieuw” reclamemodel zouden we dan met TV Replay zelfs inhoudelijk de programma’s kunnen doorspoelen, iets wat nu niet kan. Een vooruitgang zelfs. We zullen zien wat Proximus doet.

 

En ik zou het niet normaal vinden mocht je een minuut reclame krijgen bij programma’s van de VRT. Dan is er geen verschil met een commerciële zender, waarbij je bij een opname toch ook kunt doorspoelen.

 

 

Ik heb hier in een ver verleden ook al een paar maal geweest. Maar toen was Proximus veel duurder dan Telenet, en het zou wel eens kunnen dat ik hier voor goed vast genageld zit. De prijs van een volledig abonnement ligt stukken onder dat van Telenet, en dat heeft mij naar hier laten komen. Ook vind ik de zenders beter, en denk dat er iets meer zijn.

Reputatie 1
Badge

De info voorhanden op de diverse media is ietwat uiteenlopend, samenvatting = +/-

blijkbaar voorlopig enkel Telenet vanaf eind september 2021, voorlopig enkel  DPG media en Telenet ex SBS zenders en voorlopig enkel voor de “nieuwe” beperkt in aantal voorhanden TV-boxen, de “oudere” digiboxen/digicorders pas “in de loop van 2022”

Tv-reclame doorspoelen binnenkort niet altijd meer mogelijk - Bedrijven - Trends (knack.be)

Telenet maakt als eerste reclame doorspoelen onmogelijk - De Standaard

Telenet gokt met niet-doorspoelbare reclame - Bedrijven - Trends (knack.be)

Toegegeven het zat er reeds geruime tijd aan te komen, de vraag is en blijft evenwel  niet “to be or not to be” maar “how many do cut or not do cut finally”

  

Proximus en Orange zullen vlug volgen. Het werd stilaan tijd ook, met die zever van dat door spoelen. Precies of niemand reclame in zijn bus krijgt, maar bij voetbal dat kan men zien, en daar kan men gaan zuipen. Daar is niks anders dan reclame te vinden op de truitjes, naast het veld, op snelwegen, en elders. Maar daar word niets op gezegd, nee, enkel op die Tv, daarom ben ik speciaal een 65” gaan kopen die tegen de muur hangt, om die reclame te bezien. Commerciëele zenders hebben immers dat geld nodig om programma’s te maken.

Commerciëele zenders hebben immers dat geld nodig om programma’s te maken.

Het is er duidelijk aan te zien ook aan wat er uitgezonden wordt :wink::relaxed:

Het is zo dat meningen verschillen en dat iedereen er het zijne over denkt, maar één ding staat vast de kosten voor de reclame zullen altijd op één of andere manier uit onze zakken moeten komen of m.a.w. de kosten hiervoor worden in het eindproduct verrekend! 

Reputatie 7
Badge +4

@Mario091166 

 

ieder zijn goesting, zelf bedank ik feestelijk voor “amerikaanse” toestanden waarbij programmma’s (en nieuwsberichten) om de haverklap voor reclame onderbroken worden

 

een groot deel  van onze vlaamse commerciële omroepen die in de loop der jaren als paddestoelen uit de grond gerezen zijn, buitenlandse series in “continue herhaling” uitzenden en voorts ook nog aan de subsidiekraan hangen (van overheid en operatoren) zijn wat mij betreft gewoon overbodig 

 

wat de concentratie van media onder de hoofding van DPG media en de overname van ex-SBS zenders door Telenet betreft kan de vraag gesteld worden in hoeverre de autoriteiten (mededingingsautoriteiten en regulatoren) in dit land/regio al dan niet in staat zijn enig behoorlijk werk te leveren 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

:joy::rofl::sweat_smile:

Dat bestaat al , krantenpapier :smiley:


Behalve dat we overstelpt worden met reclame zodat die bijna onze strot uitkomt, wie antwoordt er eventjes eerlijk ( ! ) op de volgende 2 toch simpele vragen?

  1. wie bekijkt reclame echt? Op tv of op papier maakt me niet uit. Als je bedenkt dat op tv dat dikwijls het moment om een pl*spauze te nemen, en dat reclame in de bus meestal rechtstreeks bij het papier terechtkomt. Zo gaat het hier toch, behalve de reclame van de supermarkt die we frequent bezoeken wordt een papieren folder niet eens bekeken. Dus wie o wie kijkt met aandacht naar reclame?
  2. Wie heeft er nut aan de getoonde reclame (als je al kijkt)? Wie heeft iedere dag een wasmiddel van Dash nodig, of een keuken van Dovy of ?? Hier hebben we iedere week reclame van XXL keukens in de bus, denk XXL nu echt dat we koken zoals in grootmoeders tijd en geen keuken hebben? Wat denk je dat iedere week met die folder gebeurt? M.a.w. is reclame overbodig of nuttig voor de kijker?

Daar zijn al meerdere grote studies op gebeurd en daaruit hebben ze geleerd dat je onbewust daar wel door beïnvloed wordt, want iedereen denkt van zijn eigen maar daar loop ik niet in, was het maar waar en daar zit het hem juist je weet het zelf niet dat je beïnvloed bent dus geloof je het ook niet/ of geloof je er niet in. 
Wees maar gerust ze zouden geen zo’n grote sommen spenderen aan reclame moest het totaal niet renderen. 

Het zal wel renderen, maar hoe als je er niet eens naar kijkt, maar zelfs de kamer verlaat?

Het is reclame, even gebruik er van maken om te p*ssen en een glaasje van mijn vaste merk uit te schenken.

En toevallig (?) is dat merk niet eens het merk en zelfs niet de soort van drank dat op het beeldscherm wordt gepromoot (dwz, dat ik nooit zie passeren als ik de reclame doorspoel).
Ik zie tussen de reclame, of in de brievenbus of op het beeldscherm, nooit iets passeren waarvan ik achteraf denk dat ik het nodig heb. Toch vreemd.
 

Op een bepaald punt is de mens verzadigd. Of het geld op. ;)

Reputatie 1

Ik heb nu Replay+ voor 5€ / maand om de reclame te skippen. Gaat dat nog lukken met die nieuwe regeling? zoniet, dan betaal ik daar niet meer extra voor!! - Bijbetalen en toch nog reclame - No Way!!!

 
Reputatie 7
Badge +4

@Gilbert_030 

Bovenstaande betreft voorlopig Telenet-klanten, andere operatoren zouden volgens persbericht (later)  volgen; officiële info van Proximus hieromtrent is er evenwel (voorlopig) nog niet; volgens persbericht zou - zie o.a. info vrt hierboven hiervoor - reclame bij “replay+” (bij Telenet) niet meer kunnen doorgespoeld worden maar zou deze “dienst” gratis worden

Het is nu nogte vroeg om conclusies te trekken wat er juist door ieder operator zal beslist/(overeen gekomen) worden!

zie → Start topic

Ik hoop dat Proximus TV Replay+ blijft bestaan, ik betaal met plezier maandelijks 5 euro daarvoor. Ik hoop dat Proximus die weg niet opgaat dat wij geen reclame meer kunnen doorspoelen. Ik vraag mij zelf af als dit wettelijk is dat zenders je verplichten om naar reclame te kijken. Als Proximus slim is gaan ze niet mee in dit verhaal en ben er zeker van dat er dan veel klanten van Telenet zullen overstappen naar jullie. Waar gaan wij naartoe dat de zenders beslissen wat je verplicht moet kijken naar reclame. Dus beste Proximus blijft TV Replay+ bestaan?

 

 

Ze verplichten u niet om er naar te kijken :wink: je kunt niet doorspoelen en dit is nu al zo als je geen TV Replay+ hebt

Reageer