Vraag

Proximus tv kinderslot

  • 27 September 2020
  • 44 reacties
  • 1823 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 684 reacties

Vooreerst stellen dat het kinderslot op mijn decoder NIET ingesteld wordt en ook niet werd .

Toch valt het recent meermaals voor dat op het kanaal TV kempen + de vermelding komt dat de inhoud geblokkeerd is . Zwart scherm.

In de instellingen gaan zien naar kinderslot, code ingegeven , en ja … het kinderslot is geactiveerd.

Hoe kan zoiets ? Wijzelf hebben/hadden het kinderslot niet ingesteld.

Kinderslot dan gede-acitveerd en we konden terug TV kempen+ bekijken.

Maar dit gebeurt recent meermaals, zonder dat wij actief zelf iets veranderen.

Kan dit ? En hoe kan dit ?

Ro


44 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Greg Vanderstukken Als de reset niet helpt, kan je dan aub je profiel verder aanvullen zodat  we dit voor je kunnen nakijken ? 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

je kan altijd eens proberen door je decoder te resetten Je TV Box resetten | Proximus

Ik zette mijn tv op. En vraagt meteen kinderslot en heb die nooit ingesteld gehad. En geef de standaard code 1234 in. Maar werkt niet. En nu kan ik helemaal geen tv kijken. Want ik weet nie welke code ik moet ingeven

Reputatie 7
Badge +4

@Denaztec Ondervind je dit probleem ook ? Er is geen algemeen probleem meer gekend hiervoor. 

De instellingen worden ook niet gewijzigd via de app ? Want ook dit heeft invloed op je decoders. 

Je kan voor de zekerheid ook je cookies eens verwijderen om met een propere lei te beginnen. 

Voor de V4: Mijn account > instellingen > cookies

Voor de V5, V5c en V6: instellingen > systeem > veiligheid/privacy > geef kinderslot in > cookies beheren > druk op 'verdergaan' om de cookies te wissen.

Voor de V7: Instellingen / Instellingen toestel / en bij de Algemene instellingen ga je naar Apps / Selecteer de app / Gegevens wissen

En een jaar verder???????? Echt veel werk ingestoken🤯 lijkt al op klantenservice van Telenet…..
 

Als we maar mooi ons rekening betalen hè dat is ten slotte duidelijk wat telt!
Dat zelfs zo'n IT probleempje niet belangrijk is!
Hartelijk dank hoor.

Reputatie 5
Badge +1

Bedankt Martin, voor je begrip. In de hoop dat Proximus dezelfde begrip heeft. 
Toch merkwaardig stil … niet ...?

ro

Maar schenk dan klare wijn … klant heeft daar recht op.

Daar ben ik het 200% met je eens.

Reputatie 5
Badge +1

Ok Martin, we wachten af.

Maar individueel zullen we wel niet alleen zijn. Google “ Proximus kinderslot probleem” en je krijgt een topic uit Proximus forum 1 jaar geleden van renegv, die hetzelfde aankloeg. Dus … probleem meer dan jaar oud, moet toch de aanleiding, oplossing , nu wel gekend zijn. Of er is niets mee gedaan, of het is onoplosbaar. Maar schenk dan klare wijn … klant heeft daar recht op.

ro

De meesten hebben dit in hun forumprofiel staan, zelfs denk ik dat proximus dit zelf gedaan heeft bij mij jaren terug want ik heb die daar nooit zelf ingevoerd.

En bij melding van problemen gaan de prox forum daar gaan zien in je profiel 

Dat het een algemeen probleem kan al niet want ik en mijn pa hebben dit nog nooit voorgehad bvb, en moest heel frequent bij heel veel klanten voorvallen dan zouden hier zeker op het forum veel mee dergelijke berichten gepost worden.

Reputatie 5
Badge +1

Ofwel 

1 Weet Proximus welke klanten daardoor geaffecteerd zijn 

2 Zijn het echt maar individuele klanten

 

In geval 2 zou het toch logisch zijn dat naar je klantengegevens gevraagd wordt, niet ?

 

ro

specifiek voor bepaalde klanten zal dit wel zijn, anders zou ik en anderen ook dit probleem ondervinden.

klantnummer enz…. kun je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan)
(In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen.

Reputatie 5
Badge +1

Aan GeertC moderator,

 

is dit kinderslotprobleem algemeen of specifiek voor een gebruiker ?

Als dat enkel in mijn geval,is, waarom wordt er dan niet gevraagd welk mijn klantnummer is , om dit specifiek na te zien. Of hebben jullie dat ?

 

Met  die vraag ben ik blijven zitten …

 

ro

Reputatie 5
Badge +1

Geert, telkens als het voorviel, hebben we de decoder gereset waarop het voorviel.

Hopelijk houden jullie ons op de hoogte .…

ro

Reputatie 7
Badge +3

@Ro 

we bekijken dit en houden je op de hoogte. 

Wat we nog moeten weten, heb je hiervoor de decoder al gereset?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/je-decoder-resetten.html

 

Geert

Reputatie 5
Badge +1

Is er echt geen medewerker van Proximus die deze topic wil behandelen ?

 

Ro

Reputatie 5
Badge +1

Hopelijk neemt een Proximus medewerker mijn vraag nu eindelijk eens ter harte en zorgt dat er een oplossing komt ( als dat zou mogelijk zijn ….).

Een maand geleden werd deze topic geopend … te pas en te onpas schiet automatisch het kinderslot op . Zowel op TV1 als TV2 .  Tot nu toe gebeurde dit frequent , maar heb dit niet aangehaald , omdat er gesteld werd dat het probleem zou doorgegeven worden .

Nog niet opgelost dus …

Gisterenavond ( zondag ) om 20.30 u midden in een uitzending van VTM4 zwart scherm op TV2 met slotje … kinderslot zonder reden gewoon op . Bij instellingen weer de JA en NEEN gaan veranderen.

Het houdt niet op … onze ingesteldheid is nu … tv kijken met de vraag wanneer en op welke post gaat het vandaag voorvallen .

Is dit een algemeen probleem of enkel bij ons ???

Wordt er nu eindelijk aan verholpen???

Mocht U meer info nodig hebben, kunnen we onze gegevens wel via privé bericht doorsturen .

Nogmaals hopelijk neemt iemand binnen Proximus dit ter harte tot een finale oplossing .

Ro

 

Ro, inderdaad laat ons hopen dat ze het maandag eens grondig uitdokteren!

Reputatie 5
Badge +1

Martin, bedankt voor je snelle reactie.

Hopelijk en we gaan er van uit dat er maandag iets aan gedaan wordt ...want te pas en te onpas een automatische verandering in een instelling zou niet mogen kunnen.

 

ro

dan moet het bijna bij proximus zijn dat er iets verkeerd staat in je TV profiel, maar ze komen hier pas maandag terug langs.

Reputatie 5
Badge +1

Een maand geleden stelde ik hier het probleem van het automatisch activeren van het kinderslot.

Hier ging iets aan verholpen worden . Ondertussen is het nog verschillende malen gebeurd, maar een oplossing heb ik niet ondervonden.

Deze avond, toppunt, viel het voor op onze twee tv’s :

TV1 met V5 decoder , rond 19.00 u . Ik drukte de PVR toets in om naar mijn opnames te gaan zoeken, en … voilà … ineens een zwart beeld met slotje …. kinderslot opgesprongen. Heb dit moeten deactiveren. Hieronder kunt U zien welke de instellingen zijn, waar wij niks aan veranderen, en toch staat er bij het opspringen van het kinderslot een JA ipv een NEEN. Wij dienen dan de NEEN terug te zetten.

TV2 met V6 decoder , rond 20.39 u tijdens het kijken van de uitzending THUIS, in het midden van de uitzending, zwart scherm met slotje … kinderslot . Ook hier moeten deactiveren. Instellingen zijn dezelfde als bij TV1 voor wat het kinderslot betreft.

 

Resetten van de decoders helpt niet , en er is ook geen systematiek in . Maar vandaag was het wel zo , dat het voorviel op twee tv’s met verschillende decoders .

Dit is voor mij onaanvaardbaar … temeer daar dit probleem reeds een maand geleden aangehaald is … en blijkbaar niks aan gedaan . Het enige wat wij weten is ,wat Proximus stelde , het valt voor bij een beperkte groep … Dat is geen technisch aanvaardbaar statement .

Kan iemand van Proximus mij vertellen wat hier aan de hand is … of er naar oplossingen gezocht wordt … of dienen wij het probleem te laten escaleren ?

 

ro

 

 

 

 

tenzij de prox medewerkers mij tegenspreken, zijn de software versies van de v5 en V5-C gelijklopend geweest maar mss is dit nu voor de v5 inderdaad niet meer het geval aangezien prox al verschillende v5 decoders laat omruilen voor een v5-C.

V100R001C00B160 zal volgens mij inderdaad de laatste software versie zijn, ook wetende dat die v6 niet meer gecommerialiseerd wordt…..

Reputatie 5
Badge +1

Martin,

 

wordt de laatste software die gepland is voor de individuele decoders automatisch gepushed ? Of dienen hoe krijgen we de laatste versie van de software ? En het betreft bij jou wel degelijk om een V5 decoder met harde schijf ?

Wat de tweede decoder betreft : V6 ( software versie V100R001C00B160 en HW IPTV.HUAWEI.EC6109V1 ) , hier wordt het kinderslot ook sporadisch geactiveerd, zonder onze tussenkomst .

Ro

ter info: bij mij staat er 9.12.9.2  maar natuurlijk niet zeker dat het daar iets zou mee te maken hebben !

Reputatie 5
Badge +1

YorickP,

 

noteer dat we maar twee decoders hebben. ( en GEEN 3 ), 1 tv met V5 met harde schijf en 1tv met V6 ( gebleven na testfase V6 ).

Het opspringen van kinderslot valt voor op de twee decoders, maar eigenaardig genoeg onafhankelijk van mekaar. De laatste keer was het op V5 decoder.

Zullen het proberen in kaart te brengen en het dan door te geven.

Maar zoals gezegd, er zit geen regelmaat in …

Ter info software versie van V5 decoder is NTE-9.10.18.14 . Hardware versie IPTV.CISCO.ISB8320E.

Als het nog eens voorvalt op V6 geef ik ook die details mee.

Reputatie 6
Badge +3

Moest het in de tussentijd storen, kan u proberen, voordat u de kinderslot deactiveerd, de leeftijdscategorie op 18+ zetten.

Als het nadien dan terug aanspringt, hindert het u niet als u naar andere kanalen zapt.

Reageer