Vraag

Proximus tv kinderslot

  • 27 September 2020
  • 39 reacties
  • 615 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 595 reacties

Vooreerst stellen dat het kinderslot op mijn decoder NIET ingesteld wordt en ook niet werd .

Toch valt het recent meermaals voor dat op het kanaal TV kempen + de vermelding komt dat de inhoud geblokkeerd is . Zwart scherm.

In de instellingen gaan zien naar kinderslot, code ingegeven , en ja … het kinderslot is geactiveerd.

Hoe kan zoiets ? Wijzelf hebben/hadden het kinderslot niet ingesteld.

Kinderslot dan gede-acitveerd en we konden terug TV kempen+ bekijken.

Maar dit gebeurt recent meermaals, zonder dat wij actief zelf iets veranderen.

Kan dit ? En hoe kan dit ?

Ro


39 reacties

dan moet het bijna bij proximus zijn dat er iets verkeerd staat in je TV profiel, maar ze komen hier pas maandag terug langs.

Reputatie 5
Badge +1

Martin, bedankt voor je snelle reactie.

Hopelijk en we gaan er van uit dat er maandag iets aan gedaan wordt ...want te pas en te onpas een automatische verandering in een instelling zou niet mogen kunnen.

 

ro

Ro, inderdaad laat ons hopen dat ze het maandag eens grondig uitdokteren!

Reputatie 5
Badge +1

Hopelijk neemt een Proximus medewerker mijn vraag nu eindelijk eens ter harte en zorgt dat er een oplossing komt ( als dat zou mogelijk zijn ….).

Een maand geleden werd deze topic geopend … te pas en te onpas schiet automatisch het kinderslot op . Zowel op TV1 als TV2 .  Tot nu toe gebeurde dit frequent , maar heb dit niet aangehaald , omdat er gesteld werd dat het probleem zou doorgegeven worden .

Nog niet opgelost dus …

Gisterenavond ( zondag ) om 20.30 u midden in een uitzending van VTM4 zwart scherm op TV2 met slotje … kinderslot zonder reden gewoon op . Bij instellingen weer de JA en NEEN gaan veranderen.

Het houdt niet op … onze ingesteldheid is nu … tv kijken met de vraag wanneer en op welke post gaat het vandaag voorvallen .

Is dit een algemeen probleem of enkel bij ons ???

Wordt er nu eindelijk aan verholpen???

Mocht U meer info nodig hebben, kunnen we onze gegevens wel via privé bericht doorsturen .

Nogmaals hopelijk neemt iemand binnen Proximus dit ter harte tot een finale oplossing .

Ro

 

Reputatie 5
Badge +1

Is er echt geen medewerker van Proximus die deze topic wil behandelen ?

 

Ro

Reputatie 7
Badge +3

@Ro 

we bekijken dit en houden je op de hoogte. 

Wat we nog moeten weten, heb je hiervoor de decoder al gereset?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/je-decoder-resetten.html

 

Geert

Reputatie 5
Badge +1

Geert, telkens als het voorviel, hebben we de decoder gereset waarop het voorviel.

Hopelijk houden jullie ons op de hoogte .…

ro

Reputatie 5
Badge +1

Aan GeertC moderator,

 

is dit kinderslotprobleem algemeen of specifiek voor een gebruiker ?

Als dat enkel in mijn geval,is, waarom wordt er dan niet gevraagd welk mijn klantnummer is , om dit specifiek na te zien. Of hebben jullie dat ?

 

Met  die vraag ben ik blijven zitten …

 

ro

specifiek voor bepaalde klanten zal dit wel zijn, anders zou ik en anderen ook dit probleem ondervinden.

klantnummer enz…. kun je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan)
(In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen.

Reputatie 5
Badge +1

Ofwel 

1 Weet Proximus welke klanten daardoor geaffecteerd zijn 

2 Zijn het echt maar individuele klanten

 

In geval 2 zou het toch logisch zijn dat naar je klantengegevens gevraagd wordt, niet ?

 

ro

De meesten hebben dit in hun forumprofiel staan, zelfs denk ik dat proximus dit zelf gedaan heeft bij mij jaren terug want ik heb die daar nooit zelf ingevoerd.

En bij melding van problemen gaan de prox forum daar gaan zien in je profiel 

Dat het een algemeen probleem kan al niet want ik en mijn pa hebben dit nog nooit voorgehad bvb, en moest heel frequent bij heel veel klanten voorvallen dan zouden hier zeker op het forum veel mee dergelijke berichten gepost worden.

Reputatie 5
Badge +1

Ok Martin, we wachten af.

Maar individueel zullen we wel niet alleen zijn. Google “ Proximus kinderslot probleem” en je krijgt een topic uit Proximus forum 1 jaar geleden van renegv, die hetzelfde aankloeg. Dus … probleem meer dan jaar oud, moet toch de aanleiding, oplossing , nu wel gekend zijn. Of er is niets mee gedaan, of het is onoplosbaar. Maar schenk dan klare wijn … klant heeft daar recht op.

ro

Maar schenk dan klare wijn … klant heeft daar recht op.

Daar ben ik het 200% met je eens.

Reputatie 5
Badge +1

Bedankt Martin, voor je begrip. In de hoop dat Proximus dezelfde begrip heeft. 
Toch merkwaardig stil … niet ...?

ro

Reageer