Vraag

Proximus tv kinderslot

  • 27 september 2020
  • 39 reacties
  • 413 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
  • Motivator
  • 507 reacties

Vooreerst stellen dat het kinderslot op mijn decoder NIET ingesteld wordt en ook niet werd .

Toch valt het recent meermaals voor dat op het kanaal TV kempen + de vermelding komt dat de inhoud geblokkeerd is . Zwart scherm.

In de instellingen gaan zien naar kinderslot, code ingegeven , en ja … het kinderslot is geactiveerd.

Hoe kan zoiets ? Wijzelf hebben/hadden het kinderslot niet ingesteld.

Kinderslot dan gede-acitveerd en we konden terug TV kempen+ bekijken.

Maar dit gebeurt recent meermaals, zonder dat wij actief zelf iets veranderen.

Kan dit ? En hoe kan dit ?

Ro


39 reacties

Reputatie 7
Badge +4

hi all
dit is jammer genoeg een gekend probleem waar een beperkte groep last van kan hebben momenteel
onze IDTV team zijn hiervan op de hoogte en lossen dit zo spoedig mogelijk permanent op

Reputatie 4
Badge +1

Bedankt Martin, voor je begrip. In de hoop dat Proximus dezelfde begrip heeft. 
Toch merkwaardig stil … niet ...?

ro

Reputatie 4
Badge +1

Deze avond kinderslot moeten deactiveren. Was weer om onverklaarbare reden ( althans voor mij ) ingesteld.

Dus probleem nog niet opgelost.

Wel heel vervelend.

 

ro

Reputatie 5
Badge +2

Ik probeer het nogmaals door te sturen.

 

Merkt u het dat het op alle decoders terug actief staat of enkel op 1 van de 3? (moest het op 1 decoder voorval, kunt u ook vermeldden welke versie die decoder is)

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Moest het in de tussentijd storen, kan u proberen, voordat u de kinderslot deactiveerd, de leeftijdscategorie op 18+ zetten.

Als het nadien dan terug aanspringt, hindert het u niet als u naar andere kanalen zapt.

Reputatie 4
Badge +1

YorickP,

 

noteer dat we maar twee decoders hebben. ( en GEEN 3 ), 1 tv met V5 met harde schijf en 1tv met V6 ( gebleven na testfase V6 ).

Het opspringen van kinderslot valt voor op de twee decoders, maar eigenaardig genoeg onafhankelijk van mekaar. De laatste keer was het op V5 decoder.

Zullen het proberen in kaart te brengen en het dan door te geven.

Maar zoals gezegd, er zit geen regelmaat in …

Ter info software versie van V5 decoder is NTE-9.10.18.14 . Hardware versie IPTV.CISCO.ISB8320E.

Als het nog eens voorvalt op V6 geef ik ook die details mee.

Reputatie 7
Badge +3

@Ro 

we bekijken dit en houden je op de hoogte. 

Wat we nog moeten weten, heb je hiervoor de decoder al gereset?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/je-decoder-resetten.html

 

Geert

ter info: bij mij staat er 9.12.9.2  maar natuurlijk niet zeker dat het daar iets zou mee te maken hebben !

Reputatie 4
Badge +1

Martin,

 

wordt de laatste software die gepland is voor de individuele decoders automatisch gepushed ? Of dienen hoe krijgen we de laatste versie van de software ? En het betreft bij jou wel degelijk om een V5 decoder met harde schijf ?

Wat de tweede decoder betreft : V6 ( software versie V100R001C00B160 en HW IPTV.HUAWEI.EC6109V1 ) , hier wordt het kinderslot ook sporadisch geactiveerd, zonder onze tussenkomst .

Ro

Reputatie 4
Badge +1

Geert, telkens als het voorviel, hebben we de decoder gereset waarop het voorviel.

Hopelijk houden jullie ons op de hoogte .…

ro

tenzij de prox medewerkers mij tegenspreken, zijn de software versies van de v5 en V5-C gelijklopend geweest maar mss is dit nu voor de v5 inderdaad niet meer het geval aangezien prox al verschillende v5 decoders laat omruilen voor een v5-C.

V100R001C00B160 zal volgens mij inderdaad de laatste software versie zijn, ook wetende dat die v6 niet meer gecommerialiseerd wordt…..

Reputatie 4
Badge +1

Een maand geleden stelde ik hier het probleem van het automatisch activeren van het kinderslot.

Hier ging iets aan verholpen worden . Ondertussen is het nog verschillende malen gebeurd, maar een oplossing heb ik niet ondervonden.

Deze avond, toppunt, viel het voor op onze twee tv’s :

TV1 met V5 decoder , rond 19.00 u . Ik drukte de PVR toets in om naar mijn opnames te gaan zoeken, en … voilà … ineens een zwart beeld met slotje …. kinderslot opgesprongen. Heb dit moeten deactiveren. Hieronder kunt U zien welke de instellingen zijn, waar wij niks aan veranderen, en toch staat er bij het opspringen van het kinderslot een JA ipv een NEEN. Wij dienen dan de NEEN terug te zetten.

TV2 met V6 decoder , rond 20.39 u tijdens het kijken van de uitzending THUIS, in het midden van de uitzending, zwart scherm met slotje … kinderslot . Ook hier moeten deactiveren. Instellingen zijn dezelfde als bij TV1 voor wat het kinderslot betreft.

 

Resetten van de decoders helpt niet , en er is ook geen systematiek in . Maar vandaag was het wel zo , dat het voorviel op twee tv’s met verschillende decoders .

Dit is voor mij onaanvaardbaar … temeer daar dit probleem reeds een maand geleden aangehaald is … en blijkbaar niks aan gedaan . Het enige wat wij weten is ,wat Proximus stelde , het valt voor bij een beperkte groep … Dat is geen technisch aanvaardbaar statement .

Kan iemand van Proximus mij vertellen wat hier aan de hand is … of er naar oplossingen gezocht wordt … of dienen wij het probleem te laten escaleren ?

 

ro

 

 

 

 

Na een stroom uitval is mijn decoder raar beginnen doen !!

Nu vraagt hij het kinderslotpincode !!

1234 werkt niet wat nu ?

dan moet het bijna bij proximus zijn dat er iets verkeerd staat in je TV profiel, maar ze komen hier pas maandag terug langs.

Reputatie 7
Badge +4

Na een stroom uitval is mijn decoder raar beginnen doen !!

Nu vraagt hij het kinderslotpincode !!

1234 werkt niet wat nu ?

ik heb je pin even gereset naar de standaard 1234
kan je dit nogmaals proberen ?

Reputatie 4
Badge +1

Martin, bedankt voor je snelle reactie.

Hopelijk en we gaan er van uit dat er maandag iets aan gedaan wordt ...want te pas en te onpas een automatische verandering in een instelling zou niet mogen kunnen.

 

ro

Ro, inderdaad laat ons hopen dat ze het maandag eens grondig uitdokteren!

Reputatie 4
Badge +1

Aan GeertC moderator,

 

is dit kinderslotprobleem algemeen of specifiek voor een gebruiker ?

Als dat enkel in mijn geval,is, waarom wordt er dan niet gevraagd welk mijn klantnummer is , om dit specifiek na te zien. Of hebben jullie dat ?

 

Met  die vraag ben ik blijven zitten …

 

ro

specifiek voor bepaalde klanten zal dit wel zijn, anders zou ik en anderen ook dit probleem ondervinden.

klantnummer enz…. kun je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan)
(In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen.

Reputatie 4
Badge +1

Deze avond. (20 oct ) om 18.35 u weer vastgesteld dat BRF geblokkeerd was door kinderslot.

Naar instellingen gegaan en dat stond weer JA voor kinderslot. Dit weer eens aangepast.

Hoe kunnen instellingen zonder onze inbreng veranderen ?

En zijn er oplossingen in zicht ?

 

ro

Reputatie 4
Badge +1

Ofwel 

1 Weet Proximus welke klanten daardoor geaffecteerd zijn 

2 Zijn het echt maar individuele klanten

 

In geval 2 zou het toch logisch zijn dat naar je klantengegevens gevraagd wordt, niet ?

 

ro

De meesten hebben dit in hun forumprofiel staan, zelfs denk ik dat proximus dit zelf gedaan heeft bij mij jaren terug want ik heb die daar nooit zelf ingevoerd.

En bij melding van problemen gaan de prox forum daar gaan zien in je profiel 

Dat het een algemeen probleem kan al niet want ik en mijn pa hebben dit nog nooit voorgehad bvb, en moest heel frequent bij heel veel klanten voorvallen dan zouden hier zeker op het forum veel mee dergelijke berichten gepost worden.

Reputatie 4
Badge +1

Ok Martin, we wachten af.

Maar individueel zullen we wel niet alleen zijn. Google “ Proximus kinderslot probleem” en je krijgt een topic uit Proximus forum 1 jaar geleden van renegv, die hetzelfde aankloeg. Dus … probleem meer dan jaar oud, moet toch de aanleiding, oplossing , nu wel gekend zijn. Of er is niets mee gedaan, of het is onoplosbaar. Maar schenk dan klare wijn … klant heeft daar recht op.

ro

Maar schenk dan klare wijn … klant heeft daar recht op.

Daar ben ik het 200% met je eens.

Reken mij maar bij die beperkte groep. 
Heb al op ontelbaar verschillende manieren getracht kinderslot te deactiveren maar op één of andere manier wordt het telkens opnieuw geactiveerd na een tijdje.

Heb sinds vandaag de nieuwe decoder maar brengt geen soelaas.

Dus geprobeerd op oude decoder, via app op diverse iPhones, iPads, via Pickx website op pc, op Mac en nu dus ook via de nieuwe decoder. 


pincodes origineel, zelf gekozen pincode, geresette pincode, geen oplossing. 
uitloggen op alle toestellen, alle toestellen loskoppelen van account. Tried it all.

definitieve oplossing want zeer vervelend.

 

 

 


 

 

 

Reageer