Vraag

Proximus tv kinderslot

  • 27 September 2020
  • 44 reacties
  • 1806 Bekeken


Toon eerste bericht

44 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Ofwel 

1 Weet Proximus welke klanten daardoor geaffecteerd zijn 

2 Zijn het echt maar individuele klanten

 

In geval 2 zou het toch logisch zijn dat naar je klantengegevens gevraagd wordt, niet ?

 

ro

De meesten hebben dit in hun forumprofiel staan, zelfs denk ik dat proximus dit zelf gedaan heeft bij mij jaren terug want ik heb die daar nooit zelf ingevoerd.

En bij melding van problemen gaan de prox forum daar gaan zien in je profiel 

Dat het een algemeen probleem kan al niet want ik en mijn pa hebben dit nog nooit voorgehad bvb, en moest heel frequent bij heel veel klanten voorvallen dan zouden hier zeker op het forum veel mee dergelijke berichten gepost worden.

Reputatie 5
Badge +1

Ok Martin, we wachten af.

Maar individueel zullen we wel niet alleen zijn. Google “ Proximus kinderslot probleem” en je krijgt een topic uit Proximus forum 1 jaar geleden van renegv, die hetzelfde aankloeg. Dus … probleem meer dan jaar oud, moet toch de aanleiding, oplossing , nu wel gekend zijn. Of er is niets mee gedaan, of het is onoplosbaar. Maar schenk dan klare wijn … klant heeft daar recht op.

ro

Maar schenk dan klare wijn … klant heeft daar recht op.

Daar ben ik het 200% met je eens.

Reken mij maar bij die beperkte groep. 
Heb al op ontelbaar verschillende manieren getracht kinderslot te deactiveren maar op één of andere manier wordt het telkens opnieuw geactiveerd na een tijdje.

Heb sinds vandaag de nieuwe decoder maar brengt geen soelaas.

Dus geprobeerd op oude decoder, via app op diverse iPhones, iPads, via Pickx website op pc, op Mac en nu dus ook via de nieuwe decoder. 


pincodes origineel, zelf gekozen pincode, geresette pincode, geen oplossing. 
uitloggen op alle toestellen, alle toestellen loskoppelen van account. Tried it all.

definitieve oplossing want zeer vervelend.

 

 

 


 

 

 

Reputatie 5
Badge +1

Gisteravond dus weer kinderslot zonder reden geactiveerd …

Er wordt hier niet meer op gereageerd. Wordt dit nog bekeken door Proximus of is het probleem zo klein dat het geen aandacht verdient en iedereen het als gewoon aanvaardt …

Een instelling die automatisch op onregelmatige ogenblikken zichzelf aanpast is toch niet normaal …

of wel ?

 

Ro

ik vermoed dat het resetten van de decoder hier niet veel zal bij helpen maar mss heb je het al geprobeerd.

Als de proximus medewerkers morgen terug langskomen hebben zij er mss al weet van waarom dit soms gebeurd!

Reputatie 5
Badge +1

Inderdaad Martin, reset is al gebeurd. Zonder resultaat.

Eigenaardig is dat er geen vast patroon in zit . Het gebeurt spontaan sporadisch, en effectief zie je dan in instellingen dat het kinderslot geactiveerd is. Zonder actie van ons zelf.

VREEMD .

Ben inderdaad ook benieuwd of ze bij Proximus dit probleem al zullen kennen.

Reputatie 2
Badge

Ik zie dat probleem ook vaak. in de Pixx website op Chrome. Totaal geen patroon in. Kinderslot is nooit ingesteld. Maar door code in te geven even goed tot het dan opduikt bij het zappen naar andere zender. 

Wie test die website ?

Reputatie 5
Badge +1

Hopelijk neemt een Proximus medewerker mijn vraag nu eindelijk eens ter harte en zorgt dat er een oplossing komt ( als dat zou mogelijk zijn ….).

Een maand geleden werd deze topic geopend … te pas en te onpas schiet automatisch het kinderslot op . Zowel op TV1 als TV2 .  Tot nu toe gebeurde dit frequent , maar heb dit niet aangehaald , omdat er gesteld werd dat het probleem zou doorgegeven worden .

Nog niet opgelost dus …

Gisterenavond ( zondag ) om 20.30 u midden in een uitzending van VTM4 zwart scherm op TV2 met slotje … kinderslot zonder reden gewoon op . Bij instellingen weer de JA en NEEN gaan veranderen.

Het houdt niet op … onze ingesteldheid is nu … tv kijken met de vraag wanneer en op welke post gaat het vandaag voorvallen .

Is dit een algemeen probleem of enkel bij ons ???

Wordt er nu eindelijk aan verholpen???

Mocht U meer info nodig hebben, kunnen we onze gegevens wel via privé bericht doorsturen .

Nogmaals hopelijk neemt iemand binnen Proximus dit ter harte tot een finale oplossing .

Ro

 

Dit heb ik toch tot nu toe niet voorgehad op http://proximuspickx.be   
Dus een algemene fout zal het niet zijn, net zoals ik dat nog niet voorgehad heb op de decoder!

Reputatie 5
Badge +1

Wat is de status op dit moment van de IDTV dienst ?

Het euvel doet zich nog steeds voor. En telkens dienen wij het kinderslot te de-activeren. En toch slaagt het systeem er in om om dit nadien toch weer eens om te draaien en staat het kinderslot terug op .

Kronkels van de techniek ?

 

Ro

 

Reputatie 5
Badge +1

Jonathandr,

 

bedankt voor de reactie. Toch een gekend probleem blijkbaar bij Proximus ( dit voor een beperkte groep, waaronder wij ….).

Hopelijk wordt dit snel opgelost . En is het mogelijk om ons op de hoogte te houden, wanneer een oplossing gepland is ?

Ro

Reputatie 7
Badge +4

Jonathandr,

 

bedankt voor de reactie. Toch een gekend probleem blijkbaar bij Proximus ( dit voor een beperkte groep, waaronder wij ….).

Hopelijk wordt dit snel opgelost . En is het mogelijk om ons op de hoogte te houden, wanneer een oplossing gepland is ?

Ro

vanzodra de oplossing er is zal dit  hier gemeld worden :)

Reputatie 5
Badge +1

Is er echt geen medewerker van Proximus die deze topic wil behandelen ?

 

Ro

Reputatie 2
Badge

waarop is ‘beperkt’ gebaseerd?

Reputatie 7
Badge +4

We hebben nog geen verdere feedback ontvangen. Momenteel hebben wij dit zelf getest, maar de pincode blijft weg. We wachten mee af met jullie.

Reputatie 7
Badge +4

waarop is ‘beperkt’ gebaseerd?


het probleem doet zich niet voor bij iedere klant  maar een kleine minderheid

Reageer