Vraag

Proximus TV en Devolo Magic 2

  • 10 September 2019
  • 53 reacties
  • 8594 Bekeken

Ik heb recent Devolo Magic 2 PLC-Wifi adapters aangeschaft. De WIFI werkt nu perfect! Maar nu werkt Proximus TV niet meer naar behoren.
Na twee dagen krijg ik steeds de melding op tv dat er een storing is en dat ik voor hulp op 'OK' moet drukken: de verbinding wordt dan 'met succes' gemaakt en na een seconde komt weer de boodschap dat er een probleem is...
Ik heb alle Devolo Magic 2 adapters gereset, ook de modem (BBOX-3) opnieuw opgestart alsook de decoder: daarna werkte alles weer voor 2 dagen... en nu heb ik opnieuw hetzelfde probleem.

Raar is dat ik wel nog programma's kan opnemen en dat die achteraf ook goed te bekijken zijn.
Heeft er nog iemand zo een probleem en (hopelijk) een oplossing of suggesties?

Het zou toch te verwachten zijn dat Proximus TV feilloos werkt met PLC adapters van Devolo (toch betrouwbaar merk dacht ik?)...

53 reacties

Maar als je de decoder verbindt rechtstreeks met je bbox heb je het mss ook, daarom zou het interessant zijn om weten, dus als je in de mogelijkheid bent om voorlopig de decoder rechtstreeks met een voorlopige lange utp kabel te verbinden met de bbox rechtstreeks.

Dan werkt de V6 perfect. Het is de combinatie met Devolo Magic 2 (die op zichzelf ook perfect werkt) waarop de box blokkeert. 

natuurlijk zal je na de Magic2 vlugger fouten zien op je TV beeld dan als je via internet surft.

Heb je het ook voor als je naar een opname kijkt.

Heb lange tijd tv gekeken met devolo van een oudere trage generatie. Wel blokjesvorming bij veranderen van kanaal of zf en toe tussendoor vanwege de tragere verbinding. Daarom nu een devolo magic 2 wifi6 geinstalleerd (nieuwste model). Deze werkt op alle gebied perfect (streamen rechtstreeks op tv, wifi, etc.) Echter bij tv kijken via de proximus tv box bevriezen de kanalen na 3 seconden. Alle andere functionaliteiten werken wel goed. Afspelen opnames ook zonder enige storing. Devolos zitten in dezelfde stopcontacten zls voorheen. Testopstelling bij buren gedaan met telenet decoder op deze devolo set, werkt perfect. Conclusie, probleem zit duidelijk kn de proximus tv box en aan het forum te zien ook reeds enkele jaren. Hoe dit op te lossen?

Voorlopig dan maar weer omgebouwd naar mijn oude devolo set…

Ik hoop dat er eens een oplossing op dit onderwerp komt

Reageer