Vraag

Proximus TV en Devolo Magic 2

  • 10 September 2019
  • 53 reacties
  • 8612 Bekeken


Toon eerste bericht

53 reacties

Heb inderdaad hier het probleem van uitvallen na een paar dagen of 2 weken 

Voorlopige en snelle oplossing is hier via devolo app op de gsm de devolo herstarten, (Niet naarfabriekstoestand) dit is snel en moet niet onder allerlei kasten kruipen 

Na 5 seconden werkt alles prima, mogelijk heb ik geluk. Zou een vast op adres geen oplossing zijn?

Nu, voor zo een duur product zou dit toch niet mogen. De eerste 3 keren heb ik echt overwogen om de rommel terug te sturen  (de oude adapters van devolo werkten prima op wat blokjes na) echter heb ze weg gegeven 

Hopelijk heeft iemand hier iets aan

 

Heb je al lange tijd geen problemen meer na herstart want dikwijls komt dit terug na een tijd.

Ik heb ook gelijkaardige problemen, zelfs met de meest recente firmware en MESH uitgeschakeld. Het WIFI signaal is wel erg goed.

Is het mogelijk om een WIFI booster (voor TV) parallel te laten werken met de PLC’s van devolo (voor WIFI en ethernet)?

 

Dit moet kunnen, dit zijn inderdaad twee verschillende wegen het ethernet signaal wordt verstuurt via elektriciteitsdraden in geval van de Devolo adapters en bij de wifi booster gaat dit via wifi van je bbox naar de booster. Maar daar waar je booster moet komen/wilt gebruiken, op die plaats kijk je best eerst eens na of je voldoende wifi-5.0 ontvangst hebt bv met je smartphone / laptop ….

11 dagen heeft het dus geduurd, zelfde fout (3 seconden beeld en bevriezen op alle zenders)

Tja zal er moeten mee leven zeker (na een reset wast weer opgelost) Het blijft toch merkwaardig want de wifi is merkbaar beter (heb men AP zelfs weggehaald) 

Het probleem duikt inderdaad regelmatig terug op.  Heb ook steeds men smartphone bi, in die ruimte,  Hoelang het duurt voor de volgende storing ben ik nu aan het bekijken.

in eerste instantie dacht ik dat de besparingsmode of het uitzetten van de lichtjes de oorzaak was, dit is dus niet het geval voor wie nog begint te zoeken.  Nu het herstarten is geen probleem en een kwestie van seconden, maar begin dit maar eens uit te leggen aan kinderen (op de 3de) of uw grootmoeder.

Had ik geweten dan had ik de oude laten steken en de blokjes erbij genomen.

Ik heb hier ook dezelfde problemen, recent 1 zender en 2 ontvangers aangeschaft Devolo Magic 2. Internet werkt perfect, echter TV niet meer. Zelfde problemen, na een seconde foutmelding geen signaal. Na OK drukken weer een seconde beeld en daarna niets meer. Dus als ik het goed begrijp werkt de decoder niet met de Devolo Magic 2 ? Terugsturen die handel ? of is er hier nog een “Magic” oplossing ? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg

   
Reputatie 1

Beste Albert,

heb ondertussen reactie van Devolo Support ontvangen, en ze zeggen dat er binnenkort een software-update komt om dit probleem op te lossen. Ik heb nu de laatste software versie geladen van de Devolo website, en ook op mijn WiFi adapters de Mesh technologie uitgezet. Momenteel heb ik geen problemen meer! Best dus ook kiezen voor auto updates in de configuratie, om de updates automatisch te ontvangen.

Mvg,

Frank

 

Ik heb inderdaad ook gelezen onlangs dat er heel wat problemen op gelost zijn met de laatste software update. (maar afwachten is de boodschap :relaxed:)

Wat niet te verwonderen is aangezien het een nogal nieuwe technologie is die stillaan overal in het aanbod komt bij meerdere producenten en minder en minder bugy gaat worden naarmate er meer ervaring opgedaan gaat worden.

Mijn raad blijft aan iedereen, Als je zonder mesh techniek weg kunt moet je het zeker niet onnodig complex  maken omdat Mesh een modetrent is geworden , bijvoorbeeld ik heb juist bij een gebuur op de bovenverdieping één AP moeten plaatsen zodat hij overal goede wifi ontvangst heeft in huis dus voor zoiets heb ik hem zeker geen mesh systeem aangeprezen.

Hoe zet ik die Mesh af ? Volledig opnieuw installeren ?

Mvg

  
Reputatie 6
Badge +3

De Wi-Fi booster zou je moeten plaatsen waar er net nog een voldoende dekking is van het Wi-Fi (liefst 2 van 4 blokjes of wanneer signaalkwaliteit redelijk isà. Zodat je geen probleem hebt met het versterken van het draadloze signaal.

Inderdaad dat was het wat ik @robino ook wilde duidelijk maken.
Maar in ieder geval is het voordeel van een wifi booster dat je deze ook op gelijk welk moment kunt stopzetten als het niet moest naar behoren werken aangezien je deze niet moet aankopen.

Reputatie 6
Badge +3

Om echt goed het draadloos signaal te versterken heb je liefst externe MIMO antennes nodig. Vreemd dat Proximus daar niet voor geopteerd heeft. Let wel op ik heb nog geen ervaring met de Wi-Fi booster enkel maar met de Wi-Fi bridge.Ik wou gewoon een kleine verduidelijking geven aan jouw uitstekende uitleg @Martin voor @robino

Met de wifi booster heb ik ook geen ervaring.

Ook ik heb problemen met Devolo Magic 2 wifi 2-1-2. Ik heb contact gehad met Devolo en ze hebben onlangs (19-3-2020) een update gedaan van hun firmware. Ik heb die getest gedurende vier dagen en de TV bleek goed te werken, alhoewel ik eigenlijk nog langer had moeten testen, maar mijn Google Home systeem werkte niet meer. Ik moest het elke dag opnieuw initialiseren. (ook Mesh uitgezet maar geen oplossing.)

Daarom heb ik het systeem voorlopig weer in zijn doos gestopt, Devolo op de hoogte gesteld van mijn bevindingen en wacht nu af wat hun reactie zal zijn.

Het Devolo Magic 2 WIFI -systeem werkt voorlopig dus niet zoals het zou moeten zijn en zoals op de doos en in alle reclameartikelen wordt voorgesteld. Voor toekomstige kopers, bezint eer je begint. Voorlopig weggesmeten geld.

Goedemiddag Francois,

Ik heb deze Devolo Magic 2 (2x LAN en 3x WiFi) adapters ook in ons huis geïnstalleerd, en heb dezelfde problemen als hierboven beschreven. Ook ik was de indruk toegedaan, volgens verschillende recensies, dat dit een zeer goed product was...
Heb zelf ondertussen al uren met verschillende settings geprobeerd in het configuratie-programma van de PLC's, maar heb nog geen oplossing gevonden.
Volgende test heb ik ook gedaan: TV beneden verbonden met Devolo Magic 2, en TV boven verbonden met rechtstreeks UTP kabel op de modem van Proximus. Resultaat: op het moment dat de TV beneden 'vastloopt', blijft de TV boven verder werken.
Probleem zit dus in de Devole Magic 2 adapters, of de combinatie van deze met Proximus TV.
Ik had gedacht dat de recente firmware update van Devolo de oplossing ging brengen, maar dat is dus niet het geval.
Heb zelfs ook al contact opgenomen met Devolo, maar daar konden ze me ook niet verder helpen...
Het is zelfs zo dat, sinds het laden van de recentste Devolo firmware een paar dagen geleden, ik de indruk heb dat er veel onderbrekingen zijn tussen de Devolo adapters (huis-icoontje wordt rood op de adapters).
Zijn er op het forum nog gebruikers van Devolo Magic 2 adapters en dit eventueel in combinatie met Proximus TV ?
Zijn er gebruikers met de Devolo dLAN1200+ adapters, en wat is hun ervaring?
(...Persoonlijk begin ik mij nl vragen te stellen ivm de firmware software van de Devolo Magic 2 adapters...)

Hallo,

Ik heb de dlan 1200+ wifi ac starter kit en heb ook problemen hier mee.

Ik krijg steeds blokjes bij het veranderen van zender en opgenomen programma’s kan ik niet kijken.

Ik heb nu beneden de decoder verbonden met utp en heb goed beeld.

In de slaapkamer blijft het een ramp. Ik ga nu nog eens proberen om alles naar fabrieksinstelling te zetten omdat ik denk dat problemen begonnen zijn na de update.

soms in ander stopcontact steken kan ook helpen, de PLC’s direct in een stopcontact pluggen niet in een verleng stopcontact stekkerdoos 

Als je nog moest testen doen zou ik eens proberen door One SSID uit te zetten op je bbox om er je te kunnen van vergewissen of het in deze richting moet gezocht worden 

dat kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
En daar "One SSID" deactiveren:
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
en kan je achteraf altijd weer inschakelen als je dit wenst door de zelfde procedure te volgen.

One SSID komt er op neer dat je bbox de twee wifi banden 2.4 en 5.0 uitzendt onder de zelfde wifi naam, namelijk onder de SSID naam wifi-2.4-xxxx

Dat heb ik ook al geprobeerd 

Dit staat bij nog niet aan. Beide wifi-banden hebben een verschillende SSID.

Met PLC’s ben je nooit zeker het kan lange tijd goed gaan en opeens krijg je problemen door eventueel storingen, storingen op het elektriciteitsnet bv.

Niks gaat boven een utp verbinding maar niet altijd simpel om het praktisch te verwezenlijken!

De V7 decoder is zeker dan nog gevoeliger en verbindt je die zeker best rechtstreeks bekabeld.

Maar als je de decoder verbindt rechtstreeks met je bbox heb je het mss ook, daarom zou het interessant zijn om weten, dus als je in de mogelijkheid bent om voorlopig de decoder rechtstreeks met een voorlopige lange utp kabel te verbinden met de bbox rechtstreeks.

Maar als je de decoder verbindt rechtstreeks met je bbox heb je het mss ook, daarom zou het interessant zijn om weten, dus als je in de mogelijkheid bent om voorlopig de decoder rechtstreeks met een voorlopige lange utp kabel te verbinden met de bbox rechtstreeks.

Dan werkt de V6 perfect. Het is de combinatie met Devolo Magic 2 (die op zichzelf ook perfect werkt) waarop de box blokkeert. 

natuurlijk zal je na de Magic2 vlugger fouten zien op je TV beeld dan als je via internet surft.

Heb je het ook voor als je naar een opname kijkt.

Īk heb de compatibiliteitsmodus veranderd van standard naar full power . Voorlopig gaat het goed...is bij u het probleem opgelost ?

Reageer