Proximus TV en Devolo Magic 2
Na twee dagen krijg ik steeds de melding op tv dat er een storing is en dat ik voor hulp op 'OK' moet drukken: de verbinding wordt dan 'met succes' gemaakt en na een seconde komt weer de boodschap dat er een probleem is...
Ik heb alle Devolo Magic 2 adapters gereset, ook de modem (BBOX-3) opnieuw opgestart alsook de decoder: daarna werkte alles weer voor 2 dagen... en nu heb ik opnieuw hetzelfde probleem.
Raar is dat ik wel nog programma's kan opnemen en dat die achteraf ook goed te bekijken zijn.
Heeft er nog iemand zo een probleem en (hopelijk) een oplossing of suggesties?
Het zou toch te verwachten zijn dat Proximus TV feilloos werkt met PLC adapters van Devolo (toch betrouwbaar merk dacht ik?)...
Het gekke is dat het probleem zich is beginnen voor doen begin februari vorig jaar ( begin corona dus).In juli werkte alles zonder aanpassing plots weer normaal. Probleem is terug gekomen bij de 2de coranagolf, oktober dus. Nu vraag ik me dus ook een beetje af of het proximussignaal van tv verzwakt is waardoor al deze problemen ontstaan.
Iets in die zin heb ik ooit geprobeerd, weet echter niet of ik toen voor Full power gekozen heb.
Het haalde echter niets uit, ECHTER gisteren is er een Firmware update op de Devolo’s geweest.
Ik ben dus weer benieuwd.
Eigenlijk zou iedereen hun problemen ook aan devolo moeten melden want zij moeten ook de problemen kennen en via software updates bijsturen waar mogelijk.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.