Vraag

Proximus Pickx crasht op Apple TV


Sinds vandaag crasht de Proximus Pickx app steeds bij het openen op de Apple TV. De app al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, alsook de Apple TV hersteld, probleem blijft…

 

Ben ik de enige met dit probleem? Of is er een update gebeurd van de app?

 

Mvg,

Dries.


124 reacties

Reputatie 1

Hier hebben wij ook het probleem met de Apple tv, behoorlijk jammer want ik neem zelf de voorkeur op de Apple Tv omdat deze veel vloeiender werkt en mooier beeld geeft dan de originele Android proximus tv box.

Het probleem is inderdaad gestart na update (1.5.1) en zolang ze deze niet updaten zal het niet optimaal werken. Je moet een beetje goodluck hebben .. hier werkte het paar dagen perfect nu idd ook weer niet meer, app crasht enzovoort ..

een zeer goede App ( als het werkt ) alleen jammer dat toch heel veel proximus medewerkers niks van het product kennen als je naar de help desk belt. Krijg je uitleg bv ja werkt het op je iPhone …… tuurlijk werkt het daar. Iphone draait op IOS en de apple tv op tvOS, totaal verschillend besturingssysteem. 
 

Nuja hopelijk vermaken ze het rap want kijken via de android box heeft ook grote ergernissen 😅😅 

 

  • Olivier

Heb het gisteren op FR gezet en momenteel nog geen problemen gehad. Ook niet als ik de app afsluit.

Ik heb de indruk als je van taal verandert of het nu naar FR of VL is dat het maar voor een tijd in orde blijft.
Hopelijk horen we hier binnenkort te horen dat Prox het heeft kunnen oplossen.

Reputatie 1

Ik heb de indruk als je van taal verandert of het nu naar FR of VL is dat het maar voor een tijd in orde blijft.
Hopelijk horen we hier binnenkort te horen dat Prox het heeft kunnen oplossen.

Ik zou zelfs de tijd niet hebben om de taal te veranderen, wordt direct uit de app ge-wiped.

Reputatie 3
Badge

Ik zie het item dieper afdalen in de topics….   Enige reactie van Proximus?  Is het probleem onder controle.?  Ik kan momenteel op de Apple TV app maar dat wil niks zeggen over de stabiliteit…

Reputatie 1

Inderdaad .. ik denk het zelfste hier over… 

momenteel werkt het ook bij mij nu, maar voor hoelang … heb de indruk dat ik het vooral s’avonds meemaak dat het crash’t. 

En het feit dat Proximus niet reageert is denk ik omdat ze er nog geen oplossing voor gevonden hebben. ( beter dat ze hun tijd nemen en in orde doen, maar een beetje intern feedback was wel leuk geweest 👍 )

inderdaad,  de reden dat er niet veel feedback komt zal er wel iets mee te maken hebben, omdat het steeds moeten herhalen dat ze er mee bezig zijn aan de oplossing, ook niet echt een feedback is waar je iedereen  kunt mee content stellen.

Reputatie 2

Vindt persoonlijk dat een update van wat feedback gerechtvaardigd is gezien de talrijke frustraties, waaronder die van mezelf. Is het niet opgelost of men geraakt er niet uit, meldt dat dan. Dit gaat veel beter getolereerd worden dan wat gezichtsverlies of imagoschade en klanten in onwetendheid laten. 

Beste Proximus,

 

Kunnen jullie aub niet de vorige versie terugzetten?

 

of hebben jullie teveel trackers voor ads ingebouwd in de app, die geblokkeerd worden door apple?

 

 

Minstens 8 dagen is deze problematiek al aan de hand. Ik heb 2 dagen zonder problemen kunnen gebruik maken maar zonder aanwijsbare oorzaak vandaag terug moeten vaststellen dat dit probleem nog altijd niet weg is… beschamend voor  een bedrijf als Proximus en de maandelijkse bedragen die wij moeten betalen…

Idd na paar dagen is startte pickx app gisteren niet op.  :)

Reputatie 2

Sinds gisteren kan ik geen enkele Pickx-app meer gebruiken zowel op Apple TV alsook op andere apparaten. Krijg steeds de mededeling dat ik het maximaal aantal toestellen heb bereikt. Via de TV- decoder heb ik dan via de instelling apparaten-beheer alle gekoppelde apparaten gewist. Ondertussen zijn we nu al meer dan 24 uur later en krijg ik nog steeds dezelfde melding op het scherm. Kan ėėn van de Proximus medewerkers dit in orde brengen ? Ik heb mijn profielgegevens aangevuld. Alvast bedankt !

Ook graag een status hoever het zit met het oplossen van het crash probleem ?

Laatste mededeling van een medewerker dateert van vorige week vrijdag.

Of hebben jullie soms een bevel gekregen van hogerhand om niet meer te reageren ???
Gezien op het Franstalig forum dat hetzelfde topic ook uit zijn voegen barst.

& ook een bijkomende vraag aan Prox forummedewerkers, als je gekoppeld toestel verwijderd in de lijst van gekoppelde toestellen op je decoder, na hoeveel tijd komt die plaats dan vrij, want ik denk zelf dat het langer kan duren dan 24u ?

Hier ook dezelfde problemen sinds de upgrade naar versie 1.5.1.

 

Ik heb de indruk dat de problemen zich vooral voordoen tijdens de “spitsuren”.

Overdag vaak geen problemen; maar ‘s avonds tussen 20u en 22u bijna altijd dit probleem.

 

Ik had gisteren via de klantendienst een ticket laten openen; vandaag gecontacteerd met de melding dat m’n op de hoogte is van deze problemen en dat IT aan een oplossing werkt. Echter geen termijn meegekregen voor een oplossing.

Reputatie 3
Badge

Ben al blij dat er wordt toegegeven dat er een probleem is.  Vaak ben je “een uniek probleem”. Ik hoop uiteraard op een oplossing en vooral ook een duidelijke communicatie. Ben het topic nu ook op het FR forum aan het volgen….    woooow., die zijn iets minder gematigd over dit probleem dan de NL leden.

Als er zoveel klachten ziet komen op de socials dan mag je er zeker van uitgaan dat het probleem gekend is en dat je niet alleen bent en dat ze er ook mee bezig zijn, exacte datums hebben ze nog nooit gegeven of  kunnen geven voor geen enkel van al de problemen die hier al voorgekomen zijn in de loop van de vele jaren.

Reputatie 7
Badge +4

We hebben de oorzaak gevonden. De app crasht als er in de swimlane een programma aangeraden wordt waarvoor je geen abonnement hebt en dat tegelijkertijd op dat moment live wordt uitgezonden. De configuratie wordt zo snel mogelijk aangepast.

 

Reputatie 3
Badge

Dat noem ik nu DIKKE CHAPEAU !!!!!   Een communicatie waarmee je iets bent. Proficiat aan het IT team. Nu nog aanpassen en we kunnen eindelijk na 10 dagen terug TV zien...

@HadewychT Dat is al zeer goed nieuws, want vooraleer je iets kunt oplossen moet je ook inderdaad in eerste instantie de oorzaak vinden van het probleem.

Reputatie 7
Badge +4

@Philippe-dieter Dankjewel :relaxed: Deze commentaar doet deugd. Ik heb het ook doorgegeven aan het IT-team

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Ja inderdaad. En dat heeft wat geduurd omdat het zoiets specifieks was, maar nu is gelukkig de oplossing in zicht :)

Reputatie 3
Badge

@HadewychT Toch nog een praktische vraag…. is dit iets wat jullie aanpassen “intern” Maw lost het probleem “zichzelf” op of is het iets waarvoor de app zal moeten ge-update worden?

TBI: Wat hier vroeger nog gepost werd is dit in samenwerking met een externe firma.

Reputatie 7
Badge +3

Onze experts hebben laten weten dat alles nu in orde zou moeten zijn. 

Mocht het toch nog niet werken, dan zou je de app eens moeten verwijderen en opnieuw installeren.

 

Groeten 

Geert

Reputatie 3
Badge

Onze experts hebben laten weten dat alles nu in orde zou moeten zijn. 

Mocht het toch nog niet werken, dan zou je de app eens moeten verwijderen en opnieuw installeren.

 

Groeten 

Geert

Bedankt voor deze communicatie.  We gaan dit uittesten. Mochten er verder problemen zijn, lezen jullie het hier.

Reageer