Vraag

Proximus Pickx crasht op Apple TV


Sinds vandaag crasht de Proximus Pickx app steeds bij het openen op de Apple TV. De app al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, alsook de Apple TV hersteld, probleem blijft…

 

Ben ik de enige met dit probleem? Of is er een update gebeurd van de app?

 

Mvg,

Dries.


124 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@RolandT Via Android gebeurt de update automatisch en zullen alle toestellen tegeneind deze week geüpdated zijn. Voor Apple zal dat vanaf begin volgende week zijn. Mijn excuses voor mijn (beetje) voorbarige info. 

@RolandT normaal zou dit ook automatisch moeten gebeuren, tenzij je dit uit gezet hebt.

  1. Open Instellingen Instellingen op de Apple TV.

  2. Ga naar 'Apps' en voer een van de volgende stappen uit:

    • Automatische updates in- of uitschakelen: Selecteer 'Werk apps automatisch bij'.

      Als 'Werk apps automatisch bij' is uitgeschakeld, kun je elke app in de App Store selecteren om te kijken of er een update beschikbaar is. Vervolgens kun je de update desgewenst handmatig toepassen.

    • Automatische installatie van apps in- of uitschakelen: Selecteer 'Installeer apps automatisch'.

Opmerking: De apps van gezinsleden worden niet automatisch toegevoegd aan het beginscherm. Apple TV - Apple Support

Reputatie 7
Badge +4

Wel @HadewychT net vorige versie gedelete, daarne opnieuw download uit de app store gedaan. Helaas bij technische informatie staat nog steed 1.5.1

tvOS is 15.2

en als ik naar de app store kijk staat daar ook 1.5.1 released 17 November

Ik doe verder navraag hierover. 

Reputatie 2
Badge

Dit zijn de gegevens van de nieuwe versies : 

Platform: tvOS

Version number: 1.6.0

Build number: 74649

 

 

Platform: Android

Version number: 6.0.0

Build number: 5742330

Wel @HadewychT net vorige versie gedelete, daarne opnieuw download uit de app store gedaan. Helaas bij technische informatie staat nog steed 1.5.1

tvOS is 15.2

en als ik naar de app store kijk staat daar ook 1.5.1 released 17 November

Reputatie 7
Badge +4

Dit zijn de gegevens van de nieuwe versies : 

Platform: tvOS

Version number: 1.6.0

Build number: 74649

 

 

Platform: Android

Version number: 6.0.0

Build number: 5742330

Reputatie 2
Badge

 

@Pieterv @RolandT Kunnen jullie eens proberen om je app te updaten ? Deze update is, zowel voor Android als Apple, net vrijgegeven. Werkt het dan ? 

@HadewychT Ik heb app 1.5.1 (70952) is dat die laatste versie?

@HadewychT heel erg bedankt voor deze duidelijke uitleg 👍

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Je kan max. 10 mobiele toestellen linken aan eenzelfde account.

  • Mobiele toestellen = smartphones & tablets. Een pc of laptop wordt dus niet meegerekend als een mobiel toestel.
  • Een toestel moet 30 dagen geregistreerd zijn vooraleer je het kan vervangen door een ander toestel, je kan het verwijderen, maar het gratis slot zal pas na 30 dagen na de registratiedatum weer vrij zijn.

Je kan ook TV kijken op meerdere apparaten (mobiel of PC) tegelijk via één account.

De enige beperking is dat je maar op twee apparaten tegelijk naar hetzelfde kanaal kan kijken.
De gebruiker die als eerste de stream start, heeft voorrang.

Het max aantal gelijktijdige streams is 5 voor alle kanalen.

@Pieterv @RolandT Kunnen jullie eens proberen om je app te updaten ? Deze update is, zowel voor Android als Apple, net vrijgegeven. Werkt het dan ? 

Gisteren deed de pickx app het nog, vandaag start hij wel, maar ik kan niets kijken.

als ik op een zender klik, blijft het bij ‘laden…’

Reputatie 2
Badge

Onze experts hebben laten weten dat alles nu in orde zou moeten zijn. 

Mocht het toch nog niet werken, dan zou je de app eens moeten verwijderen en opnieuw installeren.

 

Groeten 

Geert

Bij mij werkt het toch nog niet. Heeft Proximus nog geen email adres waar je een mailtje naar kan sturen? Ik ben geen fan van wachtmuziek.

Waarschijnlijk zit dat tijdslot erin omdat je anders bij wijze van spreken theoretisch gemakkelijker een onbeperkt aantal toestellen kan koppelen ?

Dit is niet waarschijnlijk dat is/was eenvoudigweg de reden dat dit ingevoerd werd.

Waarschijnlijk zit dat tijdslot erin omdat je anders bij wijze van spreken theoretisch gemakkelijker een onbeperkt aantal toestellen kan koppelen ? In elk geval zou het een verbetering zijn mocht er op het scherm hierover een melding staan hoe lang het duurt. Het zou ook wel handig zijn mocht je ook kunnen ontkoppelen via My Proximus. 2 tips waar iets met te doen valt en waarvan de eerste tip niet veel werk vraagt om te worden aangepast. @Martin bedankt voor de opvolging en je interesse ! 😀

Dat idee om dit ook in myproximus te kunnen beheren kan ik alleen maar ondersteunen. Dat zou een groot voordeel betekenen in gebruiksgemak. 

Reputatie 2

Waarschijnlijk zit dat tijdslot erin omdat je anders bij wijze van spreken theoretisch gemakkelijker een onbeperkt aantal toestellen kan koppelen ? In elk geval zou het een verbetering zijn mocht er op het scherm hierover een melding staan hoe lang het duurt. Het zou ook wel handig zijn mocht je ook kunnen ontkoppelen via My Proximus. 2 tips waar iets met te doen valt en waarvan de eerste tip niet veel werk vraagt om te worden aangepast. @Martin bedankt voor de opvolging en je interesse ! 😀

@HadewychT Er wordt hier dikwijls gesproken van toestellen ontkoppelen via de decoder, maar wat nog onduidelijk blijft is na hoeveel tijd dit plaats daadwerkelijk vrij komt om een toestel opnieuw te kunnen koppelen op de vrij gekomen plaats?

Martin, ik denk inderdaad dat er hier wat tijd over lijkt te moeten gaan vooraleer dit echt gesynchroniseerd en ontkoppeld is

@HadewychT Er wordt hier dikwijls gesproken van toestellen ontkoppelen via de decoder, maar wat nog onduidelijk blijft is na hoeveel tijd dit plaats daadwerkelijk vrij komt om een toestel opnieuw te kunnen koppelen op de vrij gekomen plaats?

@HadewychT dit was enkel bij de slimste mens, en ook enkel bij Pickx, Netflix werkt zonder problemen. Ik had gisterenavond voordien op onze decoder voor alle zekerheid ook gezorgd dat alle gekoppelde toestellen ontkoppeld waren.

Op ipad en iphone stelden we ook vast dat de stream van de slimste mens niet beschikbaar was (effectieve melding dat de stream niet beschikbaar was, met knop ‘Probeer opnieuw’ eronder), hoewel we maximaal maar met 2 tegelijkertijd aan het kijken waren, 1 via laptop, 1 via appletv

Reputatie 7
Badge +4

@Wim19 We wilden eerst dit probleem opgelost hebben, maar nu komt het probleem met de opnames bovenaan het lijstje met zaken die beter moeten worden

@FilipSteyaert Was dat enkel tijdens de slimste mens, of ook bij andere programma’s ? Heb je dat ook voor als je andere zaken dan Pickx bekijkt ? 

App op Apple TV werkt terug normaal, alleen lijkt de slimste mens problemen te hebben. Ook hier vandaag staat het tandwiel te draaien, en dat telkens na enkele minuten kijken. Zeer vervelend.

Goed nieuws, bedankt!

Kan ook eens bekeken worden waarom de opnames niet updaten terwijl de app openstaat? Is niet zo dringend want nu kunnen we de app probleemloos herstarten :). Maar zou leuk zijn als dat ook opgelost is.

Reputatie 1

Super nieuws! 
 

nog niet uitgebreid kunnen uittesten maar voorloopig werkt alles weer perfect! 
 

top @HadewychT  @GeertC  !

 

 

Reputatie 2

Martin, ik ben al blij dat de App terug werkt. Het toeval wil dat ik een nieuwe helpdeskmedewerker aan de lijn had. Heb wat uitleg moeten geven en deze nieuwe werkkracht heeft me dan doorverbonden met haar verantwoordelijke. Best goed geholpen en vriendelijk ontvangen :grinning: Hopelijk wordt dit topic hiermede definitief afgesloten. Nogmaals dank aan de moderators voor de communicatie. Soignez Gentil:grinning:

Zij hebben ze dan zelf gereset, maar nu weten we nog altijd niet als je dit zelf doet via de decoder hoelang het duurt vooraleer die gerest wordt en vrij komt voor hergebruik?

Reputatie 2

Probleem met de gekoppelde apparaten is opgelost. Gebeld naar helpdesk.:grinning:

Reputatie 2

@GeertC, bedankt voor de communicatie ! Zou graag ook willen uittesten maar ik zit nog steeds geblokkeerd met een teveel aan gekoppelde   apparaten veroorzaakt door het meermaals herinstalleren van de Pickx-app. 

Reputatie 3
Badge

Onze experts hebben laten weten dat alles nu in orde zou moeten zijn. 

Mocht het toch nog niet werken, dan zou je de app eens moeten verwijderen en opnieuw installeren.

 

Groeten 

Geert

Bedankt voor deze communicatie.  We gaan dit uittesten. Mochten er verder problemen zijn, lezen jullie het hier.

Reageer