Skip to main content
Vraag

programma of film niet volledig opgenomen

• July 22, 2025
  • 65 reacties
  • 629 Bekeken

Toon eerste bericht
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

65 reacties

• Auteur
  • Rising star
  • July 24, 2025

Misschien mij eerst contacteren per telefoon. Gaat dat?

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • July 24, 2025

Lap, ik ben overmorgen terug bij proximus en nu lees ik dat dit probleem er nog steeds is, oh boy zeg. We zijn dus al meer dan 6 maanden verder e, ongelooflijk is dat. 

Martin
  • July 24, 2025

@Andy_043 nu maak je mij wel benieuwd ;-)
Waarom ben je terug bij PX gekomen?

Martin
  • July 24, 2025

Update: Ondertussen heb je mij het antwoord op mijn vraag onrechtstreeks gegeven in je → laatste topic die je nog aangemaakt hebt vandaag.

Forum|alt.badge.img+2

Om een vb te geven, momenteel op play 7 blind gekocht nl, op de epg staat dat dit al gedaan is en het is pas begonnen waardoor je ziet in de epg dat de epg niet klopt, bij Telenet staat de epg wel juist met wel juiste start en einde tijd, dus het probleem ligt bij Proximus waar de epg niet wordt aangepast naar de juiste uren, ofwel heeft Proximus dit niet doorgekregen ofwel is het systeem dat het niet heeft doorgegeven, 

zie dit op een V7C.

• Auteur
  • Rising star
  • July 27, 2025

Om een vb te geven, momenteel op play 7 blind gekocht nl, op de epg staat dat dit al gedaan is en het is pas begonnen waardoor je ziet in de epg dat de epg niet klopt, bij Telenet staat de epg wel juist met wel juiste start en einde tijd, dus het probleem ligt bij Proximus waar de epg niet wordt aangepast naar de juiste uren, ofwel heeft Proximus dit niet doorgekregen ofwel is het systeem dat het niet heeft doorgegeven, 

zie dit op een V7C.

Inderdaad bij Telenet die problemen niet.

Martin
  • July 27, 2025

TBI: zelfs als de EPG klopt wordt dit regelmatig gemeld, bv dat de kop of de staart van de opname er af is.
Mss toch ook eens kijken op https://tv.pickx.be of je opname daar ook niet volledig is.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • July 28, 2025

ALLEZ JONGENS, ge rammelt er echt mee hé!
De zandloper met Peter Vandeveire, aflevering met Luk Wijns! 

DE 10 LAATSTE MINUTEN STAAN ER GEWOON NIET OP! TTZ de boel snijdt af 10 minuten voor tijd! Is het de bedoeling dat iedereen een betalende versie van “snel doorspoelen” koopt om uitgesteld te kijken naar die laatste 10 minuten!? 

Betaal ik daarvoor zoveel abo geld? Voor stukken en brokken van programmas? 

Edit: Buren op Play 5 … van hetzelfde laken een pak! Ik begin onderhand héél zenuwachtig te worden! 

Martin
  • July 28, 2025

wat je mss als noodoplossing ondertussen zou kunnen proberen, om het staartstuk toch te kunnen bekijken is, door het programma dat er na komt in replay te bekijken en dan terugspoelen zodat je in de staart terecht komt tot waar je hebt kunnen kijken. Het is maar een suggestie en niet echt de bedoeling natuurlijk dat je iedere keer zo’n manoeuvres moet uithalen om een stukje van 10 min te kunnen bekijken! Of het iedere keer op die manier lukt weet ik ook niet

• Auteur
  • Rising star
  • July 29, 2025

wat je mss als noodoplossing ondertussen zou kunnen proberen, om het staartstuk toch te kunnen bekijken is, door het programma dat er na komt in replay te bekijken en dan terugspoelen zodat je in de staart terecht komt tot waar je hebt kunnen kijken. Het is maar een suggestie en niet echt de bedoeling natuurlijk dat je iedere keer zo’n manoeuvres moet uithalen om een stukje van 10 min te kunnen bekijken! Of het iedere keer op die manier lukt weet ik ook niet

Heb ik al geprobeerd, maar stond niets op van het vorige. Gisteren weer een programma niet volledig opgenomen. 

Mutlie
  • July 29, 2025

Eigenlijk en feitelijk helpt tot dusver niks tegen deze opname farce - bij mij toch niet.
Nog maar eens mijn verhaal.

In 2023 en 2024 had ik last van niet-opnames, niet te korte opnames, gewoon niet opgenomen. Ik heb dan nieuwe(re ?) modems gekregen en zelfs 3 of 4 nieuwe(re) decoders wat het even heeft opgelost.
Nu zijn we zoveel verder en ondervind ik nog hier en daar nog altijd een een niet-opname maar ook  meer en bijna dagelijk onvolledige opnames waarvan één  of twee zeldzame die ik zou kunnen  linken aan programmaverschuiving of wijziging na een overlijden. 
Voor zover ik kan zeggen is de  EPG bij mijn dagelijkse  middagopnames altijd juist en verder heb ik geen opname ervaring met zenders in de grotere programmanummering (zoals Dobby of History Channel of Discovery of ...)

Ik heb dit al meermaals gemeld maar een zinnig antwoord en oplossing heb ik nog niet gezien. 
Tv en decoder zijn bedraad verbonden aan de modem en aan de lijn zou het ook niet liggen, schijnt het. 
Ondertussen blijft niets anders over dan dagelijkse controle van de planning en de app of replay gebruiken. 

Oh, en in het V7 Stand van Zaken topic heb ik ook al meermaals aangehaald dat de planning zichzelf zonder onze inbreng aanpast (en de planning van reeksopnames gewoon verwijdert) 

Martin
  • July 29, 2025

Heb ik al geprobeerd, maar stond niets op van het vorige. Gisteren weer een programma niet volledig opgenomen. 

Het rare is dat het bij sommigen zo wel lukt, maar mss hangt het ook af van over welke zender het gaat.
Maar zoals ik ondertussen ook al zeker bijgeleerd heb is dat wat voor de ene wel gaat dan weer bij een ander niet en dit is bij vele problemen zo!
Moest ik het ooit zelf eens voorhebben dan zal ik het zelf ook eens proberen.

Mutlie
  • August 5, 2025

En vandaag alweer een programma op VTM waarvan de opname te laat begint met afspelen (of de opname te laat is begonnen op te nemen?). 😡
Alweer de app gebruikt tot aan het 1e  reclameblok, dan de opname verder gekeken  De verplichte reclame vooraf krijg je bij de opname ondanks alles wel te zien (heel straf  ! ), maar niet het begin van het programma. (waarom de opname? zo kan je plaspauzes doorspoelen 😎).
Oh, en na het einde (dat dus wel was opgenomen) stopt het afspelen ook.  

@GeertC 
Wanneer gaat Proximus hier eens iets aan doen?

• Auteur
  • Rising star
  • August 5, 2025

Gisteren en vandaag weer de programma’s niet opgenomen. Echt niet ok. 

Mutlie
  • August 6, 2025

Tja, ook wij controleren dagelijks of de gevraagde opnames nog wel staan ingepland  en meestal is dat zo. Toen we toevallig een enkele keer niet keken hadden we weer eens prijs.

Ook ondervinden we dat af en toe een geplande (serie)opname gewoon niet meer is ingepland. Zo maar, zonder dat we een reden ervoor kunnen bedenken. Soms is het maar 1 aflevering die wordt overgeslagen. Of WAS, want tegenwoordig is het de hele serieopname die spoorloos verdwijnt. 

Opnames die daarentegen te laat beginnen af te spelen, dat is schering en inslag.

Er zit dus geen echte logica in in de kwaal.

En dan?  De remedie ?  Reset, stroomloos zetten, cache legen? Niets lost het op.
Ik lees op de vorige pagina dat @GeertC een technieker bij jou  ​(@Jeannem) langs wil sturen? Dus is het lokaal? Je aansluiting? 
Maar anderzijds,  hoe komt het dat op ​@Regulus’s en mijn posts in dit topic niet wordt gereageerd?

Ik ben al zeker een jaar aan het posten over niet-opnames en/of onvolledige opnames. Als niet langer. De laatste zoveel pagina’s  in het v7 topic staat er vol van! Maar een reactie van Proximus hierover naar mij toe?  😡

• Auteur
  • Rising star
  • August 6, 2025

Nee, hiervoor is geen technicus langs geweest.  Op zo’n manier is een abonnement niet echt ok. Er gebeurt niets. 

Martin
  • August 6, 2025

Ik zie ook niet direct goed in waarom de oorzaak zou thuis zitten.
Want als je de opnames nu bv doet ipv op je decoder via https://pickx.be of via de pickx-app en de opname staat bv niet op je decoder dan zou ze toch nog moeten te zien zijn op Pickx-app of webversie.

Mutlie
  • August 6, 2025

Ik weet 100% zeker dat als de opname niet is gebeurd  en was geprogrammeerd via decoder ze ook niet terug te vinden is via  Pickx op mijn smartphone. Zo heb ik enkele gemiste opnames ontdekt.
Niet 100% zeker ervan, maar ik denk dat ze op de pc dan ook niet zijn terug te vinden. Heb je dat al eens niet gevraagd in het v7 topic?  

Martin
  • August 6, 2025

Inderdaad bij de meesten zijn ze niet op pickx-webversie op de pc terug te vinden  zelfs bij zij die dit gecontroleerd hebben en ze wel zien op pixkx-app alsook op pickx-webversie, maar bij het contoleren x-aantal dagen later ineens niet meer te bespeuren waren.

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • August 7, 2025

Ook bij mij nu sinds enkele dagen last van onvolledige opnames (zowel VTM als VRT). Voordien nooit voorgehad. Herstarten van modem en decoder brengt geen oplossing. Wat is er aan de hand?

Martin
  • August 7, 2025

Toch nog maar eens bij u ook de vraag stellen of je ze programmeert via pickx-app of de webversie en of ze ook niet volledig volledig te bekijken zijn via pickx-app of de webversie? 

Mutlie
  • August 7, 2025

Om je vraag van mijn kant te beantwoorden, wij programmeren via de decoder. Naar vermoed zullen de meeste klanten dat zo doen. Ik zie de relevantie van de vraag niet, maar soit. 
Naar mijn idee moet het werken, punt.

Ik weet dat je probeert te helpen, maar waar blijft de reactie van Proximus?
Behalve enkele simpele vragen aan ​@Jeannem heb ik nog niet veel reactie gezien, alhoewel mijn vele klachten in het v7-stand-van-zaken-topic die pagina’s teruggaan. En ik ben niet de enige die dit “gebrek” ervaart.

Martin
  • August 7, 2025

@Mutlie  Ik zie de relevantie van de vraag niet, maar soit. 

Natuurlijk moet het werken dat is de evidentie zelf, ik heb het nochtans al een paar keer uitgelegd waarom ik die vraag stel. Maar in het kort om evt conclusies te kunnen trekken waar de kink in de kabel zou kunnen zitten, niettegenstaande ik ook wel weet dat PX daar mee bezig is maar blijkbaar op een dikke kluif aan het bijten is.

Om je vraag van mijn kant te beantwoorden, wij programmeren via de decoder. Naar vermoed zullen de meeste klanten dat zo doen. Ik zie de relevantie van de vraag niet, maar soit. 

Ik weet dat je probeert te helpen, maar waar blijft de reactie van Proximus?
Behalve enkele simpele vragen aan ​@Jeannem heb ik nog niet veel reactie gezien, alhoewel mijn vele klachten in het v7-stand-van-zaken-topic die pagina’s teruggaan. En ik ben niet de enige die dit “gebrek” ervaart.

• Auteur
  • Rising star
  • August 7, 2025

Ik heb al de beide geprobeerd, juist hetzelfde. 

• Auteur
  • Rising star
  • August 7, 2025

Toch nog maar eens bij u ook de vraag stellen of je ze programmeert via pickx-app of de webversie en of ze ook niet volledig volledig te bekijken zijn via pickx-app of de webversie? 

Beide al geprobeerd, juist hetzelfde. Gewoon probleem bij Proximus.