Skip to main content
Vraag

Wat als er problemen zijn met de modem?

• July 24, 2025
  • 32 reacties
  • 314 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Om het in kort uit te leggen: de voorlaatste keer dat ik bij jullie was had ik modem v3 of zoiets, zo'n lomp groot ding & een v7 decoder. Daar heb ik toen veel miserie mee gehad.

De laatste keer kreeg ik de nieuwste modem & had nadien de v7c weeste halen, niet perfect, wel veel veel beter, veel minder uitval enz…

Nu zie ik net dat ze morge de boel leveren, tis dien oudere modem, da lomp ding met de v7c, dus ik zit hier nu al mee stress dat ik mss weer diezelfde miserie zou kunnen hebben.

Dus is mijn vraag: stel dat dat zo is, kan ik dan gratis kverschakelen naar die nieuwe modem waar ik zelden problemen mee had? 

En een 2de vraagske: wrm is in godsnaam die fiber zo traag, die uitrol ervan? Ik geef het nog eens goeie 6 maanden, derna zal het ervan afhangen hoe ik me zal zitten ergeren of niet aan de 100 mbps die ik nu maar zal hebben. Kan u zeggen dat die 1gbps van telenet ik nu heb zalig is, helaas is telenet heel duur. 

Dank bij voorbaat.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

32 reacties

Martin
  • July 24, 2025

Je bedoelt met dat log ding waarschijnlijk de Bbox3 of Bbox3V+ 

De IB werkt over met VLAN20 en IPoE DHCP en zijn interface is enkel bereikbaar via Myproximus.

Je spreekt over problemen met met bbox3 maar afhankelijk waar het probleem zat kan je natuurlijk evengoed problemen hebben met een IB enfin, mss kan een PX moderator je evt een de mogelijkheid uitleggen om een IB te te verkrijgen, we horen wel …..

NB: hangt er natuurlijk vanaf wat je allemaal doet, als je grote hoeveelheden data (bestanden) down of upload  heb je natuurlijk liefst een zo snel mogelijke verbinding.
Ik zit ook nog altijd op een 100Mbps vdsl lijn en de fiber komt hier ook al meer dan een jaar binnen maar ook nog geen aansluiting mogelijk op fiber, nu in mijn geval is mijn VDSL nog altijd snel genoeg omdat ik geen grote down en uploader ben, maar ik begrijp ook wel dat er veel anderen zijn die dit wel vandoen hebben.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • July 25, 2025

Ik ga het zien wat het zal geven. Als ik dezelfde problemen zal hebben moeten ze me de nieuwste modem maar opsturen. Morgen komen ze installeren.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 25, 2025

@Andy_043 

De afspraak staat inderdaad voor morgen gepland. 

Een install. van internet en tv.

Volgens de technische gegevens die ik nu al heb kunnen opvragen zal er een internetbox geplaatst worden.

De decoder zal een v7 of een v7c zijn.

Geert

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • July 28, 2025

Ik mag hopen dat mijn snelheid hier nog naar 100mbps geraakt?

Blijft rond de 60mbps steken. 

Martin
  • July 28, 2025

Ter info: als je met een speedtest bedoelt ga je zeker geen 100Mbps, halen op een VDSL koperlijn die 100Mps aankan, maar wel ± 10% minder ongeveer.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • July 28, 2025

Ter info: als je met een speedtest bedoelt ga je zeker geen 100Mbps, halen op een VDSL koperlijn die 100Mps aankan, maar wel ± 10% minder ongeveer.

Ik behazl normaal gezien bijna 100 ze, 93 ong moet ik kunnen halen. Ik haal nu maar 60-63mbps, dat is wel heel weinig of stijgt dzt nog komende dagen, heb proximus sinds zaterdag. 

Wat me weer blijft opvallen is dat de beeldkwaliteit bij telenet mooier en scherper is ook. Proximus heeft daar nog steeds niets aan veranderd, net 720p kwaliteit. 

Martin
  • July 28, 2025

Als je pas sinds zaterdag bij proximus bent dan zal dit nog wat vroeg zijn om verhoging te krijgen, normaal vertrek je van een basis profiel dat inderdaad lager is en dan zal een automatisch meet/regelsysteem (DLM) je lijnsnelheid proberen te ver hogen in stappen dus kan dit wel een week tot 14 dagen duren.

- PX moderatoren kunnen ook natrekken in hoeverre de DLM reeds gevorderd is en of het mogelijk is van hoger snelheid op je lijn te krijgen.

- Ook kunnen ze navragen of je kortelings zou kunnen aansluitbaar zijn op je fiber ONTP

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • July 28, 2025

Als je pas sinds zaterdag bij proximus bent dan zal dit nog wat vroeg zijn om verhoging te krijgen, normaal vertrek je van een basis profiel dat inderdaad lager is en dan zal een automatisch meet/regelsysteem (DLM) je lijnsnelheid proberen te ver hogen in stappen dus kan dit wel een week tot 14 dagen duren.

Was het vergeten dat dat zo werkte. 

Proximus heeft toch veel werk ze, geen fiber hier, beeldkwaliteit die niet top is. 

Mutlie
  • July 28, 2025

Over beeldkwaliteit kan natuurlijk niemand vanop afstand oordelen, maar hoe staan de beeld instellingen van je decoder en tv? Het is even geleden maar er waren nog klachten over het beeld en die zijn al eens met andere instellingen of een andere poort opgelost geraakt.

Martin
  • July 28, 2025

Was het vergeten dat dat zo werkte. 

Proximus heeft toch veel werk ze, geen fiber hier, beeldkwaliteit die niet top is. 

De beeldkwaliteit zou niks mogen te maken hebben met het feit dat je voor het ogenblik ongeveer 60 Mbps haalt, ook als je op fiber zou zitten zal dat om die reden niet beter worden.  
Als je V7 decoder op op UHD resolutie staat moet je Tv geen upscaling meer doen, zet je decoder op HD resolutie dan zou je UHD TV dan de upscaling doen.

je zit toch niet op SD tv kanalen te kijken.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • July 29, 2025

Nog een vraagske; wrm sturen ze een mail dat ik 350mbps download en 50mbps upload zou krijgen, dat kreeg ik vandaag in een mail? 

Nieuwe Proximus-glasvezelstopcontact staat er maar is dit geene fiber? Want fiber heb ik nog niet. Dus zal ik ook nooit 350mbps krijgen, snap niet wrm ze dit naar mij sturen en me doen denken dat ik die snelheden zou hebben straks. Ben nieuwe klant sinds zaterdag.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • July 29, 2025

Dat lijkt mij een abonnement Fiber/standaard, dat is  350/50 . Misschien krijg je binnenkort een fiberaansluiting. Alleszins dat zijn theoretische waarden, in de praktijk zal het minder zijn in functie van allerlei parameters van uw lijn en van uw toestellen. Ten andere, bij mij is het 100/30. , maar in het contract staat er "tot" 100. Dat woordje "tot" heeft wel een zeker juridisch belang. 

Martin
  • July 29, 2025

@Andy_043 ik weet niet hoe ze aan die snelheden komen want op hun site staan de volgende vermeld , voor internet alleen of voor packs (Internet + met of zonder tv + met of zonder mobiel)

Ontdek Flex+ Fiber

Bekijk onze Fiber-internetabonnementen

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • July 29, 2025

Begrijp niet wrm ze dit dan naar me sturen want het zeer misleidend & een leugen he want ik ga dat niet hebben.

https://i.imgur.com/xzwAMgf.jpeg

Martin
  • July 29, 2025

inderdaad want in hun gestandaardiseerde fiche geven ze het volgende aa, voor internet go

Je vaste internetsnelheid hangt af van je adres, zie Speedtest internet connectie | Proximus en selecteer Internet Go (Fiber)

zelfs intern go fiber is 150/30 tenzij die snelheden zouden verhoogd zijn ondertussen?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • July 29, 2025

Ik heb wat settings aangepast aan mijn oled tv , door verandering vd decoder waren mijn instellingen ook aangepast merkte ik en sommige zoals contrast stonden op de max wat te hoog is natuurlijk.  Het beeld is alvast een heel beter nu, oef. :). 

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • July 29, 2025

@Andy_043 ik weet niet hoe ze aan die snelheden komen want op hun site staan de volgende vermeld , voor internet alleen of voor packs (Internet + met of zonder tv + met of zonder mobiel)

Ontdek Flex+ Fiber

Bekijk onze Fiber-internetabonnementen

Die 350/50 ben ik tegen gekomen op het forum van userbase maar dat was van juli 2023. Dat is waarschijnlijk ondertussen geëvolueerd naar 500/100.

Martin
  • July 29, 2025

Het bericht dat Andy gekregen heeft gaat over “Internet go fiber” is 150/30 en 500/100 is “internet maxi fiber”

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • July 30, 2025

Het lijkt mij wenselijk dat een Proximus moderator naar de initiële vraag van de auteur kijkt:

is hij aangesloten in vdsl en kan zijn snelheid van 60 Mbps download via DLM nog (iets) hoger geraken

en is hij eerstdaags aansluitbaar in fiber op zijn locatie (fiberaansluitdoos blijkbaar reeds aanwezig)

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • July 30, 2025

Fiber is er hier nog helemaal niet dus wat ze naar me sturen via mail klopt dus niet. 
Ook heb ik nog steeds 60mbps, ik ben al bij proximus geweest en toen kon ik toch rond de 90mbps behalen dus ben benieuwd of het nog zal stijgen of niet. 

Weet je wat het probleem is bij zo lage snelheid? Dernet moestk een game downloaden, dit gaat zo al tergend traag, ik zette op den tv youtube op en doordat je te weinig snelheid hebt was de kwaliteit bij youtube heel slecht en zet je netflix op dan gaat het niet.
Begin al na te denken over 2de simkaart te nemen, mijn smartphone abo optrekken naar die 400GB data per maand en dat gebruiken op de decoder voor netflix en youtube. Maar anderzijds is dat ook te zot, is een extra kost van rond de 14 euro per maand. 

Martin
  • July 30, 2025

Tenzij mij iemand tegenspreekt, maar  via mobiel data netwerk gaat je decoder niet werken.

Je zou dan via pickx-app op je smartphone wel kunnen casten naar je V7 decoder waar een google cast ingebouwd zit.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • July 30, 2025

Tenzij mij iemand tegenspreekt, maar  via mobiel data netwerk gaat je decoder niet werken.

Je zou dan via pickx-app op je smartphone wel kunnen casten naar je V7 decoder waar een google cast ingebouwd zit.

Er moet dringend fiber komen , maar waar ik woon? Dat zal er volgend jaar nog niet van komen zoals het er nu naar uitziet. Kans bestaat dus dat ik naar telenet zal moeten gaan, we zien nog wel begin volgend jaar. 

Ook mag de snelheid geen 60mbps blijven maar je zei me dat ik effe moet afwachten nog, ik weet dat ik hier meer kan halen. We gaan het zien, anders moeten ze het maar nagaan. 

Weet u dat een game van 130GB downloaden 3 uren duurt, bij telenet max 25min. Dat zijn wel 3 uren dat je niks anders kan doen (youtube/netflix, vergeet het maar). En nu met 60mbps zou het bijna 6 uren duren. 

Martin
  • July 30, 2025

Als ik hier met onze gamer in huis en met al zijn filmpjes die hij maakt enz..op zijn iPAD, ben ik ook verplicht van de backups ‘s nachts te laten gebeuren, zelfs al heb ik een VDSL lijn die synchroniseert op 100Mbps.
Natuurlijk speelt het ook mee naar welke server je deze backup moet sturen, want ik kan wel praktisch 92Mps halen maar daarom niet op het internet richting server, maar aangezien ik dit ‘s nachts doe moet ik er niet wakker van liggen ;-)

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • August 1, 2025

Morgen zijn we 1 week terug bij proximus, heb al dernet heel de boel moeten afleggen omdat het internet er niet wou doorschieten op de pc, leuk zeg. Nu terug doorgeschoten.

Waarom behaal ik nog steeds maar 62Mbps download, terwijl ik weet dat ik hier ong 90-93mbps kan behalen? Dit is te weinig ze. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • August 2, 2025

Proximus medewerker hier die eens antwoord kan geven? Week ver nu; 60-62mbps download. 
Ik kan normaal een stukje meer behalen, wrm haal ik dit nu niet?