Vraag

Programma loopt steeds vast rond ± en na 22:00 uur

  • 19 March 2024
  • 29 reacties
  • 257 Bekeken

Décoder loopt steeds vast na 22:00 uur 
ik heb een v5 en v7 beide doen dit en ik moet dan alles uitzetten en terug opstarten en mis zo een deel van de uitzending

heb alles geprobeerd en uitgetest, modem reset, decoders gereset het probleem komt vaker voor per week

alles loopt via kabel utp

wat is hier een oplossing voor

 


29 reacties

Is er niks dat je weet dat rond 22u zou kunnen aangeschakeld worden dat zou eventueel storingen geven?

Neen niets geschakeld

Omdat het mij heel raar lijkt dat een probleem zich voordoet op een vast tijdstip zou ik als ik jou was alleszins eens kijken in je b-box of je alle op wifi aangesloten apparaten kan identificeren adhv hun mac-adres. Waarschijnlijk niet, maar het gaat je doen nadenken over welk apparaat het zou kunnen zijn.
In de huidige wereld maken zoveel toestellen contact met het internet zonder dat we het beseffen, zelfs koelkasten en wasmachines ( ! ), werkelijk waar !
Een goed voorbeeld naar je probleem toe is een smart-tv die checkt naar updates, of je beveiligingcams die beelden doorsturen naar de cloud of …. de lijst is lang.
Enfin, het is maar een idee wat je zou kunnen doen.

In verband met dat MAC-adres dit wordt inderdaad niet simpel want sommige toestellen veranderen hun MAC-adres automatisch iedere keer ze verbinding maken met het lokaal netwerk.

Inderdaad, maar toch, het aantal aangesloten toestellen moet toch een belletje doen rinkelen?
Als je die allemaal kan benoemen, chapeau!
Denk bijvoorbeeld aan slimme lampen, slimme thermostaten, …
Wat er allemaal via wifi bedienbaar is ongelooflijk veel. Wie kan eigenlijk nog met 100% zekerheid zeggen dat niets aangesloten is op de wifi waarvan je geen weet hebt?

Je zou ook al kunnen beginnen met de wifi van je Internet box uit te zetten en en alle utp kabels op de internet box los te leggen (bv wat voor 22u) behalve die van de de decoder om zo vast te stellen of het wel met een ander toestel te maken heeft.

Wat ik wel verdacht vind is dat het niet de eerste is die dit voorheeft en zegt dat er rond 22u problemen optreden op hun decoder!

Was dat niet een recent topic waarbij de topicstarter tot de conclusie kwam dat zijn cameras verbinding maakten? Of haal ik iets door mekaar?

Oh, iets waar ik zojuist aan denk, een wild idee misschien en of het van toepassing kan zijn?
Is er iets in de aard van “ouderlijk toezicht” ingeschakeld, een soort kinderslot dat actief wordt?

Neen geen kinderslot of andere instellingen aangepast maar ik denk dat dit is begonnen na het verkrijgen van een nieuwe modem « Internet Box » van Proximus, ben niet zeker.

Bij googelen ivm dit probleem zie ik toch ook andere mensen met dit probleem

Daarom dat ik ook het verdacht genoemd heb hierboven omdat er nog zijn maar of ik daarom met de vinger richting PX mag wijzen zou natuurlijk ook niet eerlijk zijn, aangezien het maar op vermoeden berust! Heeft het iets met bepaalde instellingen op de Internet box te maken, ik weet het ook niet, ik heb trouwens persoonlijk geen internet box (bbox4) !
Mss kunnen de PX medewerkers dit verder opvragen bij de specialisten want als die klacht heel veel zou bij hen binnenkomen kan het ook zijn dat ze van meer weten ?

Het kan ook een externe factor zijn, niet vergeten!
Eén of ander signaal bij de buren ?
Een (wilde!) gok zou een combinatie van zulke externe factor en een probleem bij de koperdraad op straat zijn. Is het in buurt geen meer voorkomend probleem?

Reputatie 7
Badge +3

@wiwiwi 

Ik heb je aansluiting uitgemeten en stel vast dat je een ‘uitgebreid’ intern netwerk hebt.

Maak je gebruik van een ‘switch’ of HUP?

Indien ja, heb je dit toestel al eens herstart?

 

Geert

Ja 2 switchen en extra access point voor de wifi in de veranda

alles reeds vaker gereset maar het probleem komt toch een paar keer per maand voor

wij kijken meestal uitgesteld TV, dus een programma van 19 uur om 21 uur bvb

Reputatie 5
Badge +2

ik kijk ook meestal uitgesteld en regelmatig valt hij hij ook stil en dit ook tussen 19.10 en 19.45, verder heb ik niet die wifi werkt, anders geen slimme apparaten en ook geen smartphone enkel een gewone gsm, dus ik denk dat er binnen geen storingen kunnen zijn.  Vroeger was het meestal veel later als hij stilstond.  Het is ook niet dagelijks, dus geen regelmaat, soms twee dagen na een en dan een hele week niets

Reputatie 7
Badge +3

@wiwiwi 

sinds wanneer zijn deze storingen begonnen op je digitale tv?

 

Geert

Reputatie 5
Badge +2

ik had het vroeger al, maar nu ik fiber heb sedert 31 januari al 11 keer, eerst noteerde ik de uur niet maar nu wel en bij mij is het ussen 19.10 en19.50 dat het blokkeert en moet ik het starten via de digicorder niet de modem, datas waren 1/1    5/2    9/2   28/2   29/2    4/3   6/6   11/3   17/3   21/3   en nu vandaag ook al.  Er zit geen regelmaat in soms twee dagen naeen en dan een hele tijd er tussen, ik kijk meestal uitgesteld.  Als het een lange film of aflevering is stop ik na enige tijd omdat zo de tijd vaststaat, als ik dit niet doet moet ik helemaal doorspoelen en dan niet omdat die tijd herinnert wordt

Ik denk er niet altijd op en dan moet ik soms een half uur doorspoelen en dit is vervelend

Hopelijk vinden jullie waar het probleem zit, ik zie dat dit niet enkel bij mij het geval is

Geert,

Sinds meerdere maanden zerker

Net weer om 22:12 uur beeld geblokeerd, TV box uitgezet en terug aangezet met de afstandsbesturing programma start opnieuw op maar omdat ik uitgesteld kijk ben ik een deel van de uitzending kwijt

zeer vervelend, zeker dat je hiervoor bijna 100 euro moet voor afdokken

Is dat dan bij één bepaalde zender of bij verscheidene dat je dit voor hebt?

Reputatie 5
Badge +2

bij mij is het bij alle zenders, NPO, VTM, één , canvas

Zal waarschijnlijk iets te maken hebben met de PX servers, mijn gebuur had het ook voor deze avond tijdens uitgesteld kijken naar “the voice”  en ook als als hij naar de opname van “the voice” kijkt en dit rond 22u15

klopt bij mij ook gisteren gedurende de Voice 

Ja, hier op de V5C is het ook terug een probleem. Het ging een tijd beter maar nu loopt de boel bijna elke dag vast, soms 2x per avond en ongeacht of het live TV is of een opname.

En NEEN, ik wil geen V7 of een V7C :-D 

@Regulus hebben ze bij u dan ook al de lijnkaart gerest waarop je decoder aangesloten is?

Ja, hier op de V5C is het ook terug een probleem. Het ging een tijd beter maar nu loopt de boel bijna elke dag vast, soms 2x per avond en ongeacht of het live TV is of een opname.

En NEEN, ik wil geen V7 of een V7C :-D 

 

Reputatie 4
Badge +2

Ik vraag mij af of dit geen verband houd met mijn probleem van klankonderbreking elke avond.

Klank onderbreking. | Proximus Forum

@Regulus hebben ze bij u dan ook al de lijnkaart gerest waarop je decoder aangesloten is?

Ja, hier op de V5C is het ook terug een probleem. Het ging een tijd beter maar nu loopt de boel bijna elke dag vast, soms 2x per avond en ongeacht of het live TV is of een opname.

En NEEN, ik wil geen V7 of een V7C :-D 

 

Daar heb ik totaal geen zicht op. Hoe moet men dat aan de weet komen? Ik denk dat ik nog steeds aangesloten ben op een stokoude verdeelkast ergens op 569 van hier (zone 2) volgens die testapp. Wie weet hoe oud die aansluiting wel niet is, blote draad in cat-whisker in de kelder lol! Maar consistent 77/23 snelheid, al jaren (naakte snelheid = TV uit) (En er staat een splinternieuwe kast op nog geen 100 m van mijn deur, maar ik begrijp de technisch vrijwel onmogelijke opdracht van een switch)

Reageer