Vraag

Problemen met TV, haperen, blokjes, tv even weg, tv gids blijft hangen, opnames komen, niet altijd door

  • 9 December 2021
  • 41 reacties
  • 2073 Bekeken

Beste,

 

Onze TV box doet al een tijd raar.

Het beeld hapert, er komen blokjes op, het geluid valt even weg, beeld verspringt, de tv gids blijft soms transparant staan en de opnames verdwijnen en verschijnen soms in de lijst.

Ik heb al alle toestellen gereset, de kabels zijn al vervangen geweest.

De TV box zit op een switch aangesloten en deze switch gaat naar de modem.

(Soms hebben we ook even geen internet maar dit is dan eerder weer zelden)

 

Alvast bedankt en groeten,

Don

 


41 reacties

@Antoon1

Laat maar gerust weten :relaxed:

@GeertC. Kun je mij een nieuwe V5 compact opsturen, dan heb ik deze hopelijk voor kerstmis. Kun je daar ook een return label bij doen voor het terugsturen van de V5 met de harde schijf. Heb nog een vraagje. Heb alle zenders op mijn volgorde staan op alle 2 decoders. Als ik de nieuwe V5 compact aansluit op mijn eerste TV neemt deze dan automatisch de zenders over van mijn 2 de V5 compact decoder. Of gaat het andersom zodat ik alles weer opnieuw in volgorde moet zetten. Alvast bedankt voor de service 😷😉🤗

FYI: de volgorde van de zenders zal voor je V5 decoders de zelfde zijn, want aangezien je deze zendervolgorde ook kunt instellen via pickx.be/zenders en je geen onderscheid kunt maken of het over decoder 1 of decoder2 (of decoder 3 ) gaat wil dit zeggen dat voor alle decoders deze volgorde de zelfde moet zijn dus ook als je een nieuwe/ruildecoder aansluit.

  

 

Ik veronderstel gewoon maar dat het een V7 decoder is die @dondg heeft omdat die nogal gevoelig zijn, maar het kan uiteraard evengoed een V5Compact zijn, ik heb het in ieder geval nog niet voorgehad met mijn V5C. Mss horen we het wel van Prox medewerkers of het een gekend probleem is?

Reputatie 7
Badge +3

Je kan eventueel eens proberen met hem uit te zetten, de harddisk er eens uit te nemen (links duwen, tot deze eruit klikt) terugstoppen en de decoder herstarten.

Mocht dit niet helpen zullen we de v5 omruilen voor een v5 compact.

Laat maar weten of bovenstaande werkwijze lukt, indien het nodig is zorg ik ervoor dat er een nieuwe decoder wordt geleverd via Bpost.

 

Groeten

Geert

Reputatie 7
Badge +4

@Antoon1 Ik heb een nieuwe decoder opgestuurd. Deze zal woensdag thuis geleverd worden. De documenten om de andere terug te sturen zal je per mail ontvangen, of vind je terug in je My Proximus. 

Zoals Martin al zei blijft je zendervolgorde inderdaad hetzelfde als voorheen omdat deze opgeslagen wordt voor al je decoders. 

@Martin Goedemorgen, ik heb de V5c decoder nog. De tv-gids is niet het grootste probleem, dit is op te lossen door eens terug op te starten maar het beeld is het irritantste. Bedankt al voor de hulp en reacties!

 

@dondg Hopelijk kan een Prox forummedewerker meer info/hulp bieden van zodra ze hier de draad opnemen straks.

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 

Laat maar gerust weten :relaxed:

@Antoon1 Oei wacht ik denk dat er hier een misverstand is je zegt de gewone V5C is te groot, dus ik denk dat je de V5 met harde schijf bedoelt maar die noemt gewoon V5
en de kleine zonder harde schijf noemt “V5 compact” of ook “V5C” en zelfs “V5 Mini” genoemd allemaal voor de zelfde kleine decoder.

Normaal mag je de V5 (grote V5) omruilen voor een V5 compact want er zijn ernog die probmemen hebben met de V5, die stilletjes aan verdwijnt van het toneel.

volgens mij zal het voorstel zijn van je decoder om te ruilen voor een V5compact.

Reputatie 7
Badge +1

@dondg Hopelijk kan een Prox forummedewerker meer info/hulp bieden van zodra ze hier de draad opnemen straks.

Dat bedoel ik niemand dus 😷🤔😥

Antoon, Ik hoop er toch nog op dat er volgende week reactie komt, en hoop doet leven :slight_smile:

Nog een prettig weekend,

Martin.

Dat is altijd beter want je bezet gereserveerde bandbreedte voor 3 decoders als je de nieuwe aansluit zonder de oude te deactiveren, (want je had al 2 decoders die geactiveerd stonden + de nieuwe die je dan activeert) nu is het zo dat de proximus forummedewerkers wel de oude alleen kunnen deactiveren en als je dit zelf doet worden beide decoders gedeactiveerd dus deze die teruggestuurd hebt en ook de andere decoder die je hebt.

Maar als je die zelf deactiveerd (via dit speciaal telefoonnummer) is dit eigenlijk niet zo erg want dan moet je gewoon je bestaande decoder terug opstarten en je lijnnummer invoeren en je code (default = 123) ingeven,  net zoals je dit zal moeten doen als je uw ontvangen vervangdecoder zal opzetten.

Normaal gezien als je basis vdsl snelheid bv 50 Mbps is zal je ook geen problemen ondervinden aangezien die v5 decoders maar ±6,5 Mbps nodig hebben voor een HD zender .

Dus je zou ook kunnen proberen zonder de oude te deactiveren maar als je dan problemen zou ondervinden kun je altijd naar dit nummer bellen en worden al je decoders gedeactiveerd en kun je opnieuw beginnen door ze één per één op te starten.

@Antoon1 Ja zo zie je maar weer dat de ene shop blijkbaar de andere niet is.

Antoon ter info: Dit is het antwoord vandaag nog gegeven door AntonellaD i.v.m. toestel(len) terugsturen naar Prox Shop:

In principe is het zo dat de toestellen niet meer binnengebracht mogen worden in een Proximus shop, ongeacht als het gaat om een opzeg of een omruiling.
In de meeste gevallen is er een retourlabel en moet de retourzending gebeuren via Bpost.
Echter in de weinige gevallen waar een label ontbreekt, mag dit uitzonderlijk wel nog binnengebracht worden in de shop. 
Daarom kijken wij het liever eerst na zodat we zwart op wit de klant kunnen doorverwijzen naar de shop

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 Ik heb een nieuwe decoder opgestuurd. Deze zal woensdag thuis geleverd worden. De documenten om de andere terug te sturen zal je per mail ontvangen, of vind je terug in je My Proximus. 

Zoals Martin al zei blijft je zendervolgorde inderdaad hetzelfde als voorheen omdat deze opgeslagen wordt voor al je decoders. 

Vandaag mijn nieuwe decoder ontvangen. Maakte de doos open. De V5 compact zat erin. Maar op de Declaration of Conformity staat de datum van 22 april 2014. Maar op de sticker op de decoder staat de datum 11/16. Dus een gereviseerde. Zit ook een scart kabel bij terwijl ik een HDMI nodig heb. Geen afstandsbediening aanwezig. Zit een omschrijving bij van Installeer je NIEUWE decoder. Blijkt dat ik de oude moet deactiveren en als je meerdere hebt moet je deze ook opnieuw installeren. Is dit echt nodig. Wat een teleurstelling, ben in mei special naar abo Flex gegaan om erop vooruit te gaan. Maar helaas wordt terug in de tijd gezet met een gereviseerde V5 compact. Als je Flex pakt staat dat je recht hebt op een Android TV Box. Met een nieuwe V5C zou ik nog mee akkoord gaan maar met deze niet. Wat een teleurstelling 😷😥😪

Beste PX medewerkers. Zie bovenstaand, nog geen antwoord. Heb alles nog in de doos laten zitten 😷🤔 Hoop op reactie.  Groetjes, Antoon

Beste PX medewerkers. Daar jullie niet reageren, kunnen jullie een document opsturen zodat ik de ontvangen V5 Compact weer terug kan sturen. Zie wel verder. Alvast bedankt. Groetjes, Antoon

Reputatie 7
Badge +4

@dondg Ik heb je modem een update gegeven. Ik zie ook wel wat fouten op de lijn. Dit zou al wat kunnen beteren door die update. 

Kan je eens testen of je verbetering ziet ? Kan je ook eens testen met de decoder rechtstreeks op de modem aangesloten ipv via de switch ?

Indien de problemen blijven moeten die fouten zeker verder nagekeken worden door ons. 

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1

Laat maar gerust weten :relaxed:

@GeertC. Kun je mij een nieuwe V5 compact opsturen, dan heb ik deze hopelijk voor kerstmis. Kun je daar ook een return label bij doen voor het terugsturen van de V5 met de harde schijf. Heb nog een vraagje. Heb alle zenders op mijn volgorde staan op alle 2 decoders. Als ik de nieuwe V5 compact aansluit op mijn eerste TV neemt deze dan automatisch de zenders over van mijn 2 de V5 compact decoder. Of gaat het andersom zodat ik alles weer opnieuw in volgorde moet zetten. Alvast bedankt voor de service 😷😉🤗

kan je eens aansluiten zonder switch.

Hallo,

Als ik de switch er tussen uit haal, blijft hetzelfde probleem.

 

Groeten,

Don

Dus dan is je V7 decoder direct aan de bbox aangesloten en dan heb je ook het probleem en aangezien je alles al gereset hebt dan kun je zelf niet veel meer doen en zal het best zijn dat forummedewerkers morgen eens je lijn testen op fouten, als ze hier terug langskomen.

NB: je gebruikt toch de meegeleverde HDMI kabel die bij de V7 decoder inbegrepen was.

Reputatie 7
Badge +1

Bij mij ook. Heeft volgens mij niets te maken met de V7. Heb een V5 en heb deze week dat de tv gids transparant op het scherm blijft. Ook als ik naar een andere zender zap. Komt op de blauwe balk onder zender als VTMHD te staan. Tijd 00.00-01.00 te staan. En niet het programma wat uitgezonden wordt. Alles is bij mij normaal en rechtstreeks aangesloten 😷🤔

Reputatie 7
Badge +1

@Martin Als ik dit vermeld op forum krijg ik nooit een reactie van een PX medewerker. Tijdje terug had ik haperend beeld en blokjes op. Ook vermeld nooit een reactie op gekregen 😷🤔😥. Zou wel fijn zijn wat de reden hiervan is 😉🤔.

Reputatie 7
Badge +1

We zijn dinsdagavond en niemand en niemand van PX 🤔😥 die zich druk maakt voor dit probleem. Op mijn V5 compact, 2 de TV, geen probleem. Op mijn V5C wel. TV gids weer blijven hangen. Met afstand bediening uit en aan geen verandering. Bij volledig uit en aan kan ik weer TV kijken. Hoe gaan we dit probleem oplossen. 

@dondg Ik heb je modem een update gegeven. Ik zie ook wel wat fouten op de lijn. Dit zou al wat kunnen beteren door die update. 

Kan je eens testen of je verbetering ziet ? Kan je ook eens testen met de decoder rechtstreeks op de modem aangesloten ipv via de switch ?

Indien de problemen blijven moeten die fouten zeker verder nagekeken worden door ons. 

Goede avond,

Het beeld hapert toch nog wel vaak en ook vaak veel achter elkaar om dan weer een hele tijd goed te zijn.

Het rechtstreeks aansluiten verbetert het niet.

 

Groeten,

Don De Graef

Ik vraag mij af of je die twee V5C ‘s eens van plaats zou verwissel wat dit als resultaat zou geven 

Reageer