Vraag

Problemen met TV, haperen, blokjes, tv even weg, tv gids blijft hangen, opnames komen, niet altijd door

  • 9 December 2021
  • 41 reacties
  • 2049 Bekeken

Beste,

 

Onze TV box doet al een tijd raar.

Het beeld hapert, er komen blokjes op, het geluid valt even weg, beeld verspringt, de tv gids blijft soms transparant staan en de opnames verdwijnen en verschijnen soms in de lijst.

Ik heb al alle toestellen gereset, de kabels zijn al vervangen geweest.

De TV box zit op een switch aangesloten en deze switch gaat naar de modem.

(Soms hebben we ook even geen internet maar dit is dan eerder weer zelden)

 

Alvast bedankt en groeten,

Don

 


41 reacties

@Antoon1 Ja zo zie je maar weer dat de ene shop blijkbaar de andere niet is.

Reputatie 7
Badge +1

Antoon ter info: Dit is het antwoord vandaag nog gegeven door AntonellaD i.v.m. toestel(len) terugsturen naar Prox Shop:

In principe is het zo dat de toestellen niet meer binnengebracht mogen worden in een Proximus shop, ongeacht als het gaat om een opzeg of een omruiling.
In de meeste gevallen is er een retourlabel en moet de retourzending gebeuren via Bpost.
Echter in de weinige gevallen waar een label ontbreekt, mag dit uitzonderlijk wel nog binnengebracht worden in de shop. 
Daarom kijken wij het liever eerst na zodat we zwart op wit de klant kunnen doorverwijzen naar de shop

@Martin. Vandaag de decoder binnengebracht in de PX shop in Blankenberge. Geen probleem. Een bewijs meegekregen van afgifte 😷😉👍 Antoon

@HadewychT Super! Dat is fijn nieuws om te horen!  Ik voeg een gsm nummer toe.

Reputatie 7
Badge +4

@dondg Ik zal dan een technieker sturen voor nazicht ter plaatse. Ik heb de afspraak geboekt voor morgen, 20/1 tss 12.30 en 17u. Kan je hier aub nog een gsm toevoegen zodat de technieker je kan verwittigen wanneer hij onderweg is. Je kan daar ook je afspraak wijzigen als het niet uitkomt. 

@dondg Ik heb je modem een update gegeven. Ik zie ook wel wat fouten op de lijn. Dit zou al wat kunnen beteren door die update. 

Kan je eens testen of je verbetering ziet ? Kan je ook eens testen met de decoder rechtstreeks op de modem aangesloten ipv via de switch ?

Indien de problemen blijven moeten die fouten zeker verder nagekeken worden door ons. 

Goede avond,

Het beeld hapert toch nog wel vaak en ook vaak veel achter elkaar om dan weer een hele tijd goed te zijn.

Het rechtstreeks aansluiten verbetert het niet.

 

Groeten,

Don De Graef

Antoon ter info: Dit is het antwoord vandaag nog gegeven door AntonellaD i.v.m. toestel(len) terugsturen naar Prox Shop:

In principe is het zo dat de toestellen niet meer binnengebracht mogen worden in een Proximus shop, ongeacht als het gaat om een opzeg of een omruiling.
In de meeste gevallen is er een retourlabel en moet de retourzending gebeuren via Bpost.
Echter in de weinige gevallen waar een label ontbreekt, mag dit uitzonderlijk wel nog binnengebracht worden in de shop. 
Daarom kijken wij het liever eerst na zodat we zwart op wit de klant kunnen doorverwijzen naar de shop

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 Ik heb een nieuwe decoder opgestuurd. Deze zal woensdag thuis geleverd worden. De documenten om de andere terug te sturen zal je per mail ontvangen, of vind je terug in je My Proximus. 

Zoals Martin al zei blijft je zendervolgorde inderdaad hetzelfde als voorheen omdat deze opgeslagen wordt voor al je decoders. 

Vandaag mijn nieuwe decoder ontvangen. Maakte de doos open. De V5 compact zat erin. Maar op de Declaration of Conformity staat de datum van 22 april 2014. Maar op de sticker op de decoder staat de datum 11/16. Dus een gereviseerde. Zit ook een scart kabel bij terwijl ik een HDMI nodig heb. Geen afstandsbediening aanwezig. Zit een omschrijving bij van Installeer je NIEUWE decoder. Blijkt dat ik de oude moet deactiveren en als je meerdere hebt moet je deze ook opnieuw installeren. Is dit echt nodig. Wat een teleurstelling, ben in mei special naar abo Flex gegaan om erop vooruit te gaan. Maar helaas wordt terug in de tijd gezet met een gereviseerde V5 compact. Als je Flex pakt staat dat je recht hebt op een Android TV Box. Met een nieuwe V5C zou ik nog mee akkoord gaan maar met deze niet. Wat een teleurstelling 😷😥😪

Beste PX medewerkers. Zie bovenstaand, nog geen antwoord. Heb alles nog in de doos laten zitten 😷🤔 Hoop op reactie.  Groetjes, Antoon

Beste PX medewerkers. Daar jullie niet reageren, kunnen jullie een document opsturen zodat ik de ontvangen V5 Compact weer terug kan sturen. Zie wel verder. Alvast bedankt. Groetjes, Antoon

Beste PX medewerkers. We zijn weer 5 dagen later. Kan iemand mij een retour document opsturen zodat ik de ontvangen V5 Compact weer terug kan sturen. Of kan ik deze afgeven in een PX shop. Volgens MyProximus zou alles vandaag afgewerkt zijn. Niet dus voor mij. Alvast bedankt. Groetjes Antoon 😷🤔

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 Ik heb een nieuwe decoder opgestuurd. Deze zal woensdag thuis geleverd worden. De documenten om de andere terug te sturen zal je per mail ontvangen, of vind je terug in je My Proximus. 

Zoals Martin al zei blijft je zendervolgorde inderdaad hetzelfde als voorheen omdat deze opgeslagen wordt voor al je decoders. 

Vandaag mijn nieuwe decoder ontvangen. Maakte de doos open. De V5 compact zat erin. Maar op de Declaration of Conformity staat de datum van 22 april 2014. Maar op de sticker op de decoder staat de datum 11/16. Dus een gereviseerde. Zit ook een scart kabel bij terwijl ik een HDMI nodig heb. Geen afstandsbediening aanwezig. Zit een omschrijving bij van Installeer je NIEUWE decoder. Blijkt dat ik de oude moet deactiveren en als je meerdere hebt moet je deze ook opnieuw installeren. Is dit echt nodig. Wat een teleurstelling, ben in mei special naar abo Flex gegaan om erop vooruit te gaan. Maar helaas wordt terug in de tijd gezet met een gereviseerde V5 compact. Als je Flex pakt staat dat je recht hebt op een Android TV Box. Met een nieuwe V5C zou ik nog mee akkoord gaan maar met deze niet. Wat een teleurstelling 😷😥😪

Beste PX medewerkers. Zie bovenstaand, nog geen antwoord. Heb alles nog in de doos laten zitten 😷🤔 Hoop op reactie.  Groetjes, Antoon

Beste PX medewerkers. Daar jullie niet reageren, kunnen jullie een document opsturen zodat ik de ontvangen V5 Compact weer terug kan sturen. Zie wel verder. Alvast bedankt. Groetjes, Antoon

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 Ik heb een nieuwe decoder opgestuurd. Deze zal woensdag thuis geleverd worden. De documenten om de andere terug te sturen zal je per mail ontvangen, of vind je terug in je My Proximus. 

Zoals Martin al zei blijft je zendervolgorde inderdaad hetzelfde als voorheen omdat deze opgeslagen wordt voor al je decoders. 

Vandaag mijn nieuwe decoder ontvangen. Maakte de doos open. De V5 compact zat erin. Maar op de Declaration of Conformity staat de datum van 22 april 2014. Maar op de sticker op de decoder staat de datum 11/16. Dus een gereviseerde. Zit ook een scart kabel bij terwijl ik een HDMI nodig heb. Geen afstandsbediening aanwezig. Zit een omschrijving bij van Installeer je NIEUWE decoder. Blijkt dat ik de oude moet deactiveren en als je meerdere hebt moet je deze ook opnieuw installeren. Is dit echt nodig. Wat een teleurstelling, ben in mei special naar abo Flex gegaan om erop vooruit te gaan. Maar helaas wordt terug in de tijd gezet met een gereviseerde V5 compact. Als je Flex pakt staat dat je recht hebt op een Android TV Box. Met een nieuwe V5C zou ik nog mee akkoord gaan maar met deze niet. Wat een teleurstelling 😷😥😪

Beste PX medewerkers. Zie bovenstaand, nog geen antwoord. Heb alles nog in de doos laten zitten 😷🤔 Hoop op reactie.  Groetjes, Antoon

Dat is altijd beter want je bezet gereserveerde bandbreedte voor 3 decoders als je de nieuwe aansluit zonder de oude te deactiveren, (want je had al 2 decoders die geactiveerd stonden + de nieuwe die je dan activeert) nu is het zo dat de proximus forummedewerkers wel de oude alleen kunnen deactiveren en als je dit zelf doet worden beide decoders gedeactiveerd dus deze die teruggestuurd hebt en ook de andere decoder die je hebt.

Maar als je die zelf deactiveerd (via dit speciaal telefoonnummer) is dit eigenlijk niet zo erg want dan moet je gewoon je bestaande decoder terug opstarten en je lijnnummer invoeren en je code (default = 123) ingeven,  net zoals je dit zal moeten doen als je uw ontvangen vervangdecoder zal opzetten.

Normaal gezien als je basis vdsl snelheid bv 50 Mbps is zal je ook geen problemen ondervinden aangezien die v5 decoders maar ±6,5 Mbps nodig hebben voor een HD zender .

Dus je zou ook kunnen proberen zonder de oude te deactiveren maar als je dan problemen zou ondervinden kun je altijd naar dit nummer bellen en worden al je decoders gedeactiveerd en kun je opnieuw beginnen door ze één per één op te starten.

Reputatie 7
Badge +1

@Martin. Zal wachten maar een vraag. Moet ik echt de oude decoder deactiveren en als ik meerdere heb dan ook deze opnieuw installeren ?
Of gewoon oude weg halen en nieuwe plaatsen zonder deactiveren 🤔🤔

Ze zullen er van uitgegaan zijn dat het een ruildecoder was dat ze moesten opsturen en dan wordt er inderdaad ook geen afstandsbediening bij opgestuurd.

Maar de Proximus forummedewerkers zullen dit wel kunnen rechtzetten.

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 Ik heb een nieuwe decoder opgestuurd. Deze zal woensdag thuis geleverd worden. De documenten om de andere terug te sturen zal je per mail ontvangen, of vind je terug in je My Proximus. 

Zoals Martin al zei blijft je zendervolgorde inderdaad hetzelfde als voorheen omdat deze opgeslagen wordt voor al je decoders. 

Vandaag mijn nieuwe decoder ontvangen. Maakte de doos open. De V5 compact zat erin. Maar op de Declaration of Conformity staat de datum van 22 april 2014. Maar op de sticker op de decoder staat de datum 11/16. Dus een gereviseerde. Zit ook een scart kabel bij terwijl ik een HDMI nodig heb. Geen afstandsbediening aanwezig. Zit een omschrijving bij van Installeer je NIEUWE decoder. Blijkt dat ik de oude moet deactiveren en als je meerdere hebt moet je deze ook opnieuw installeren. Is dit echt nodig. Wat een teleurstelling, ben in mei special naar abo Flex gegaan om erop vooruit te gaan. Maar helaas wordt terug in de tijd gezet met een gereviseerde V5 compact. Als je Flex pakt staat dat je recht hebt op een Android TV Box. Met een nieuwe V5C zou ik nog mee akkoord gaan maar met deze niet. Wat een teleurstelling 😷😥😪

Reputatie 7
Badge +4

@dondg Ik heb je modem een update gegeven. Ik zie ook wel wat fouten op de lijn. Dit zou al wat kunnen beteren door die update. 

Kan je eens testen of je verbetering ziet ? Kan je ook eens testen met de decoder rechtstreeks op de modem aangesloten ipv via de switch ?

Indien de problemen blijven moeten die fouten zeker verder nagekeken worden door ons. 

Reputatie 7
Badge +4

@Antoon1 Ik heb een nieuwe decoder opgestuurd. Deze zal woensdag thuis geleverd worden. De documenten om de andere terug te sturen zal je per mail ontvangen, of vind je terug in je My Proximus. 

Zoals Martin al zei blijft je zendervolgorde inderdaad hetzelfde als voorheen omdat deze opgeslagen wordt voor al je decoders. 

@Antoon1

Laat maar gerust weten :relaxed:

@GeertC. Kun je mij een nieuwe V5 compact opsturen, dan heb ik deze hopelijk voor kerstmis. Kun je daar ook een return label bij doen voor het terugsturen van de V5 met de harde schijf. Heb nog een vraagje. Heb alle zenders op mijn volgorde staan op alle 2 decoders. Als ik de nieuwe V5 compact aansluit op mijn eerste TV neemt deze dan automatisch de zenders over van mijn 2 de V5 compact decoder. Of gaat het andersom zodat ik alles weer opnieuw in volgorde moet zetten. Alvast bedankt voor de service 😷😉🤗

FYI: de volgorde van de zenders zal voor je V5 decoders de zelfde zijn, want aangezien je deze zendervolgorde ook kunt instellen via pickx.be/zenders en je geen onderscheid kunt maken of het over decoder 1 of decoder2 (of decoder 3 ) gaat wil dit zeggen dat voor alle decoders deze volgorde de zelfde moet zijn dus ook als je een nieuwe/ruildecoder aansluit.

  

 

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1

Laat maar gerust weten :relaxed:

@GeertC. Kun je mij een nieuwe V5 compact opsturen, dan heb ik deze hopelijk voor kerstmis. Kun je daar ook een return label bij doen voor het terugsturen van de V5 met de harde schijf. Heb nog een vraagje. Heb alle zenders op mijn volgorde staan op alle 2 decoders. Als ik de nieuwe V5 compact aansluit op mijn eerste TV neemt deze dan automatisch de zenders over van mijn 2 de V5 compact decoder. Of gaat het andersom zodat ik alles weer opnieuw in volgorde moet zetten. Alvast bedankt voor de service 😷😉🤗

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 

Laat maar gerust weten :relaxed:

Reputatie 7
Badge +1

Je kan eventueel eens proberen met hem uit te zetten, de harddisk er eens uit te nemen (lings duwen, tot deze eruit klikt) terugstoppen en de decoder herstarten.

Mocht dit niet helpen zullen we de v5 omruilen voor een v5 compact.

Laat maar weten of bovenstaande werkwijze lukt, indien het nodig is zorg ik ervoor dat er een nieuwe decoder wordt geleverd via Bpost.

 

Groeten

Geert

@GeertC . Bedankt. Sorry voor het late antwoord. Ben op dit moment een week aan het toeren in België met de camper. Kan dit dus nu niet testen. Laat wel iets weten als ik terug thuis ben 😷😉👍

Reputatie 7
Badge +3

Je kan eventueel eens proberen met hem uit te zetten, de harddisk er eens uit te nemen (links duwen, tot deze eruit klikt) terugstoppen en de decoder herstarten.

Mocht dit niet helpen zullen we de v5 omruilen voor een v5 compact.

Laat maar weten of bovenstaande werkwijze lukt, indien het nodig is zorg ik ervoor dat er een nieuwe decoder wordt geleverd via Bpost.

 

Groeten

Geert

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1

als ik het goed begrepen heb, heb je nog een (oudere) v5 en hierop storingen op heb beeld.

Op de v5 Compact heb je dit niet, klopt dit?

 

Groeten

Geert

@GeertC Klopt volledig 🤗

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 

als ik het goed begrepen heb, heb je nog een (oudere) v5 en hierop storingen op heb beeld.

Op de v5 Compact heb je dit niet, klopt dit?

 

Groeten

Geert

volgens mij zal het voorstel zijn van je decoder om te ruilen voor een V5compact.

Reputatie 7
Badge +1

Proximus heeft hier vroeger al gemeld dat de V5 op een bepaald moment niet meer ging geüpdatet worden.

Hoop dat PX dit op lost voor mij 😷😉

Proximus heeft hier vroeger al gemeld dat de V5 op een bepaald moment niet meer ging geüpdatet worden.

Reageer