Vraag

Problemen met TV, haperen, blokjes, tv even weg, tv gids blijft hangen, opnames komen, niet altijd door

  • 9 December 2021
  • 41 reacties
  • 2024 Bekeken

Beste,

 

Onze TV box doet al een tijd raar.

Het beeld hapert, er komen blokjes op, het geluid valt even weg, beeld verspringt, de tv gids blijft soms transparant staan en de opnames verdwijnen en verschijnen soms in de lijst.

Ik heb al alle toestellen gereset, de kabels zijn al vervangen geweest.

De TV box zit op een switch aangesloten en deze switch gaat naar de modem.

(Soms hebben we ook even geen internet maar dit is dan eerder weer zelden)

 

Alvast bedankt en groeten,

Don

 


41 reacties

kan je eens aansluiten zonder switch.

Hallo,

Als ik de switch er tussen uit haal, blijft hetzelfde probleem.

 

Groeten,

Don

Dus dan is je V7 decoder direct aan de bbox aangesloten en dan heb je ook het probleem en aangezien je alles al gereset hebt dan kun je zelf niet veel meer doen en zal het best zijn dat forummedewerkers morgen eens je lijn testen op fouten, als ze hier terug langskomen.

NB: je gebruikt toch de meegeleverde HDMI kabel die bij de V7 decoder inbegrepen was.

Reputatie 7
Badge +1

Bij mij ook. Heeft volgens mij niets te maken met de V7. Heb een V5 en heb deze week dat de tv gids transparant op het scherm blijft. Ook als ik naar een andere zender zap. Komt op de blauwe balk onder zender als VTMHD te staan. Tijd 00.00-01.00 te staan. En niet het programma wat uitgezonden wordt. Alles is bij mij normaal en rechtstreeks aangesloten 😷🤔

Ik veronderstel gewoon maar dat het een V7 decoder is die @dondg heeft omdat die nogal gevoelig zijn, maar het kan uiteraard evengoed een V5Compact zijn, ik heb het in ieder geval nog niet voorgehad met mijn V5C. Mss horen we het wel van Prox medewerkers of het een gekend probleem is?

Reputatie 7
Badge +1

@Martin Als ik dit vermeld op forum krijg ik nooit een reactie van een PX medewerker. Tijdje terug had ik haperend beeld en blokjes op. Ook vermeld nooit een reactie op gekregen 😷🤔😥. Zou wel fijn zijn wat de reden hiervan is 😉🤔.

@Martin Goedemorgen, ik heb de V5c decoder nog. De tv-gids is niet het grootste probleem, dit is op te lossen door eens terug op te starten maar het beeld is het irritantste. Bedankt al voor de hulp en reacties!

 

@dondg Hopelijk kan een Prox forummedewerker meer info/hulp bieden van zodra ze hier de draad opnemen straks.

Reputatie 7
Badge +1

@dondg Hopelijk kan een Prox forummedewerker meer info/hulp bieden van zodra ze hier de draad opnemen straks.

Dat bedoel ik niemand dus 😷🤔😥

Antoon, Ik hoop er toch nog op dat er volgende week reactie komt, en hoop doet leven :slight_smile:

Nog een prettig weekend,

Martin.

Reputatie 7
Badge +1

Antoon, Ik hoop er toch nog op dat er volgende week reactie komt, en hoop doet leven :slight_smile:

Nog een prettig weekend,

Martin.

Martin, bedankt en ook een prettig weekend 😷🤗👍 Antoon

Reputatie 7
Badge +1

We zijn dinsdagavond en niemand en niemand van PX 🤔😥 die zich druk maakt voor dit probleem. Op mijn V5 compact, 2 de TV, geen probleem. Op mijn V5C wel. TV gids weer blijven hangen. Met afstand bediening uit en aan geen verandering. Bij volledig uit en aan kan ik weer TV kijken. Hoe gaan we dit probleem oplossen. 

Ik vraag mij af of je die twee V5C ‘s eens van plaats zou verwissel wat dit als resultaat zou geven 

Reputatie 7
Badge +1

Ik vraag mij af of je die twee V5C ‘s eens van plaats zou verwissel wat dit als resultaat zou geven 

@Martin Dat is heel moeilijk. Heb de andere, V5 compact, bevestigd met tape achterzijde van de TV. Deze hangt tegen de muur. De gewone, V5C, is te groot om zo te bevestigen. PX moet maar met een oplossing komen. Duurt al veel te lang 😷😥😪

@Antoon1 Oei wacht ik denk dat er hier een misverstand is je zegt de gewone V5C is te groot, dus ik denk dat je de V5 met harde schijf bedoelt maar die noemt gewoon V5
en de kleine zonder harde schijf noemt “V5 compact” of ook “V5C” en zelfs “V5 Mini” genoemd allemaal voor de zelfde kleine decoder.

Normaal mag je de V5 (grote V5) omruilen voor een V5 compact want er zijn ernog die probmemen hebben met de V5, die stilletjes aan verdwijnt van het toneel.

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 Oei wacht ik denk dat er hier een misverstand is je zegt de gewone V5C is te groot, dus ik denk dat je de V5 met harde schijf bedoelt maar die noemt gewoon V5
en de kleine zonder harde schijf noemt “V5 compact” of ook “V5C” en zelfs “V5 Mini” genoemd allemaal voor de zelfde kleine decoder.

Normaal mag je de V5 (grote V5) omruilen voor een V5 compact want er zijn ernog die probmemen hebben met de V5, die stilletjes aan verdwijnt van het toneel.

@Martin Klopt is de V5 met harde schijf die dit probleem heeft. De compact heeft dit niet 😷😉

Proximus heeft hier vroeger al gemeld dat de V5 op een bepaald moment niet meer ging geüpdatet worden.

Reputatie 7
Badge +1

Proximus heeft hier vroeger al gemeld dat de V5 op een bepaald moment niet meer ging geüpdatet worden.

Hoop dat PX dit op lost voor mij 😷😉

volgens mij zal het voorstel zijn van je decoder om te ruilen voor een V5compact.

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 

als ik het goed begrepen heb, heb je nog een (oudere) v5 en hierop storingen op heb beeld.

Op de v5 Compact heb je dit niet, klopt dit?

 

Groeten

Geert

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1

als ik het goed begrepen heb, heb je nog een (oudere) v5 en hierop storingen op heb beeld.

Op de v5 Compact heb je dit niet, klopt dit?

 

Groeten

Geert

@GeertC Klopt volledig 🤗

Reputatie 7
Badge +3

Je kan eventueel eens proberen met hem uit te zetten, de harddisk er eens uit te nemen (links duwen, tot deze eruit klikt) terugstoppen en de decoder herstarten.

Mocht dit niet helpen zullen we de v5 omruilen voor een v5 compact.

Laat maar weten of bovenstaande werkwijze lukt, indien het nodig is zorg ik ervoor dat er een nieuwe decoder wordt geleverd via Bpost.

 

Groeten

Geert

Reputatie 7
Badge +1

Je kan eventueel eens proberen met hem uit te zetten, de harddisk er eens uit te nemen (lings duwen, tot deze eruit klikt) terugstoppen en de decoder herstarten.

Mocht dit niet helpen zullen we de v5 omruilen voor een v5 compact.

Laat maar weten of bovenstaande werkwijze lukt, indien het nodig is zorg ik ervoor dat er een nieuwe decoder wordt geleverd via Bpost.

 

Groeten

Geert

@GeertC . Bedankt. Sorry voor het late antwoord. Ben op dit moment een week aan het toeren in België met de camper. Kan dit dus nu niet testen. Laat wel iets weten als ik terug thuis ben 😷😉👍

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 

Laat maar gerust weten :relaxed:

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1

Laat maar gerust weten :relaxed:

@GeertC. Kun je mij een nieuwe V5 compact opsturen, dan heb ik deze hopelijk voor kerstmis. Kun je daar ook een return label bij doen voor het terugsturen van de V5 met de harde schijf. Heb nog een vraagje. Heb alle zenders op mijn volgorde staan op alle 2 decoders. Als ik de nieuwe V5 compact aansluit op mijn eerste TV neemt deze dan automatisch de zenders over van mijn 2 de V5 compact decoder. Of gaat het andersom zodat ik alles weer opnieuw in volgorde moet zetten. Alvast bedankt voor de service 😷😉🤗

Reageer