Vraag

Problemen met TV

  • 29 July 2022
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

Wij hebben sinds enkele maanden proximus TV en hebben er vaak problemen mee. Wanneer de decoder aangezet wordt hebben we geen geluid. Vaak moeten we hem meermaals aan en uit zetten om dan eindelijk wel geluid te hebben. Dit is dagelijkse kost. Sinds enkele dagen nu loopt het geluid en beeld niet (altijd) synchroon. Vooral bij het bekijken van opnames of Netflix via de decoder. Kan dit opgelost worden aub?


2 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Dat zijn rare dingen. Zijn er ook foutboodschappen? Zo ja welke? 

Omdat ik niet echt weet wat er scheelt zou ik beginnen met modem en decoder eens te resetten. Dat is iets meer dan gewoon de stroom uit te schakelen. Zie 
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global/particulieren/support/televisie/een-tv-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-je-toestellen-voor-internet-en-tv.html

 

Als dat geen resultaat geeft kunt u morgen telefoneren naar de helpdesk van proximus. Nu is het te laat. Ik denk niet dat er proximusmedewerkers op het forum actief zijn tijdens het WE.

080022800 ishet nummer  als ik me niet vergis. Wat nummertjes intikken en dan komt u met wat geduld bij een operateur. Ze gaan waarschijnlijk aanraden van te doen wat ik hierboven aanhaal. Maar ze kunnen toch allerlei testen doen en u eventueel een gratis technicus sturen. Dat kan niet dezelfde dag hè. 
Het kan zijn dat uw decoder moet vervangen worden.Werkt u met veel draadloze verbindingen of met kabeltjes? 
Met welke decoder? 

 

ter bijkomende info: als de prox forummedewerkers maandag terug langskomen kunnen ze ook een instelling doen om je beeld en geluid beter te synchroniseren, want na a een herstart op reset kan het even goed zijn maar na een tijdje komt het probleem dikwijls terug.

Reageer