Skip to main content
Vraag

Problemen met opnames

• June 11, 2026
  • 11 reacties
  • 101 Bekeken

• Als ik een opname bekijk en stop met kijken, kan het zijn dat ik een dag later verder kan kijken waar ik gestopt ben. Maar in de meeste gevallen moet ik opnieuw de reclame bekijken en daarna doorspoelen naar de plaats waar ik gestopt was.
  • Soms gebeurt het dat ik naar een opname aan het kijken ben en dat de opname plots stopt. Wanneer ik opnieuw wil kijken, moet ik weer de reclame bekijken en terug doorspoelen naar de plaats waar de opname abrupt gestopt is.

Ik kijk via de decoder.

11 reacties

Martin
  • June 11, 2026

@everslegers Dit zijn spijtig genoeg gekende problemen maar bij PX zijn ze daar wel mee bezig om het in orde krijgen.

Zie bijvoorbeeld de uitleg van een proximus medewerker hier → Informatie Pickx opnames | Proximus Forum

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • June 12, 2026

@everslegers We zijn op de hoogte van dergelijke problemen. Je mag ons altijd exacte voorbeelden doorgeven qua tijdstippen en opnames, dan geef ik jouw voorbeelden mee door.

• Auteur
  • Rising star
  • June 13, 2026

Vanmorgen, 13/06/2026, om 8u30 naar aflevering 2 van Elsbeth gekeken. De aflevering begon met reclame, onder andere twee keer na elkaar reclame voor de XPeng elektrische auto.

Ongeveer een kwartier gekeken en dan naar de winkel gegaan. Om 11u15 opnieuw beginnen kijken. Weer vanaf het begin, weer dezelfde reclame voor de XPeng elektrische auto twee keer na elkaar, en opnieuw moeten doorspoelen tot waar ik gebleven was.

Gestopt om te gaan eten. Na het eten weer willen verder kijken. Opnieuw vanaf het begin, opnieuw dezelfde reclame voor de XPeng elektrische auto twee keer na elkaar. Weer moeten doorspoelen tot waar ik gebleven was.

En nu heb ik de aflevering eindelijk kunnen uitkijken.

Dus om een aflevering van een drietal kwartier te kunnen bekijken … 6 keer reclame voor XPeng gehad, plus nog andere reclame en telkens moeten doorspoelen.

Mutlie
  • June 13, 2026

Wij hebben die opname gisteravond gezien, gelukkig  in 1x kunnen uitkijken.
Maar de dubbele en verplichte (!) reclame van Xpeng, dat klopt.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • June 15, 2026

@everslegers 

Vanmorgen, 13/06/2026, om 8u30 naar aflevering 2 van Elsbeth gekeken. De aflevering begon met reclame, onder andere twee keer na elkaar reclame voor de XPeng elektrische auto.

Ongeveer een kwartier gekeken en dan naar de winkel gegaan. Om 11u15 opnieuw beginnen kijken. Weer vanaf het begin, weer dezelfde reclame voor de XPeng elektrische auto twee keer na elkaar, en opnieuw moeten doorspoelen tot waar ik gebleven was.

Gestopt om te gaan eten. Na het eten weer willen verder kijken. Opnieuw vanaf het begin, opnieuw dezelfde reclame voor de XPeng elektrische auto twee keer na elkaar. Weer moeten doorspoelen tot waar ik gebleven was.

En nu heb ik de aflevering eindelijk kunnen uitkijken.

Dus om een aflevering van een drietal kwartier te kunnen bekijken … 6 keer reclame voor XPeng gehad, plus nog andere reclame en telkens moeten doorspoelen.

Ik heb deze informatie doorgegeven aan de expert dienst.

Geert

• Auteur
  • Rising star
  • June 28, 2026

Aanvulling. zat 27/09/2026 beginnen kijken naar de filem edge of tomorrow. Na 1u15 min stop de film en sta ik terug op het overzicht van mijn opnames. Terug naar reclame kijken. Doorspoelen naar 1u15 en de film verder uit kijken.

Vandaag zondag 28/06/2026 beginnen kijken naar een aflevering van Elsbeth. Stop na 36 min en sta ik terug op het overzicht van mijn opnames. Terug naar reclame kijken. Doorspoelen naar 36 min en aflevering verder bekijken.

Wat NOOIT gebeurd is dat de reclame stopt. Het is altijd de film of aflevering die ergens stopt en ons verplicht van terug naar de reclame te kijken. 

Het is voordurend dezelfde reclame. De reclame van Bilzen-Hoeselt of Maasmechelen village heb ik nu wel meer dan 10 maal gezien zodat het me de strot uitkomt.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • June 30, 2026

Ik heb dat maanden geleden al aangekaart … info verdwenen in oblivion. De rode balk die moet aangeven tot waar men een opname bekeken heeft verdwijnt automagisch op de meest onvoorspelbare tijden en de correlatie met “verder kijken” is ook helemaal zoek … soms niet maar meestal wel. In lang vervlogen tijd werkte dat perfect, moderne aanpassing denk ik dan … 
Kan zijn dat men een opname bvb voor 75% bekeken heeft en dan wat anders moet gaan doen voor een uurtje en dan wil men verder kijken … rode lijn weg en terug van in het begin met verplicht reclameblok op kop … 
het record was 15 minuten weg en hop, herbeginnen en doorspoelen .. zo cool! 
en in “verder kijken” staan dingen die ooit voorbij kwamen en die men lijk EEN SECONDE “bekeken” heeft per ongeluk! Dan denk ik “huh, wat staat dit hier tedoen in die lijst” … oh ja, men kan het via de pickx web site op de pc/laptop verwijderen. Maar zoals ik al gezegd heb: het managen van iemands kijkgedrag wordt verdorie aan 24/7 project … men moet letterlijk op alles gaan letten en alles elke dag controlleren! 

• Auteur
  • Rising star
  • July 2, 2026

Aanvulling.

29/6/2026 Film land of bad gestart. Beeld bevriesd om 23u. Decoder reageerd niet meer. De apps op mijn smart tv ( you tube, Vtm go, vrt max …. ) werken nog. Het probleem is dus geen internet probleem. Is ook geen probleem met de bekabeling. Decoder is rechtstreeks aangesloten op de modem. De tv is via powerline aangesloten. Decoder afgezet en terug op. Werkt weer na een tijdje rebooten.

1/7/2027. Episode S2 - E9 van blood & treasure , the throne of khan gestart. Beeld bevriesd om 23u 10. Decoder reageerd niet meer. De apps op mijn smart tv ( you tube, Vtm go, vrt max …. ) werken nog.  Decoder afgezet en terug op. Werkt weer na een tijdje rebooten.

Martin
  • July 2, 2026

@everslegers heb je dan op je decoder géén foutmelding gekregen want er waren er nog die toen problemen hadden, het heeft niet lang geduurd voor het probleem opgelost was?

• Auteur
  • Rising star
  • July 2, 2026

Geen foutmeldingen. Het beeld bevriesd en dat is het dan.

Mutlie
  • July 2, 2026

Wij hebben recent een paar keer voorgehad dat het beeld bevroor gedurende een seconde of 2, het geluid liep door en dan was weer alles synchroon. Nauwelijks de tijd om de afstandsbediening te pakken (ligt naast me op de canapé). Waarschijnlijk een of andere storing.
Dat het beeld bevroor en niets meer werkte en/of reageerde hebben we ook voorgehad, zoals u het omschrijft. Herstart  en alles is in orde. Maar dat is wel al effe geleden dat dit is gebeurd en het was uitzonderlijk.
Wat ik  - en ​@Martin - nog altijd niet snap is dat niet iedereen de zelfde problemen heeft. Sommige komen wel terug bij andere posters, sommige problemen komen dan weer enkel lokaal voor; lijkt het. 
Vreemd.