Skip to main content
StickyNews

Informatie Pickx opnames

• June 2, 2026
  • 27 reacties
  • 418 Bekeken
krystina

Sommigen onder jullie hebben problemen gemeld met opnames op Pickx (problemen bij het afspelen, onvolledige opnames of reeksen).

We zijn ons zeer bewust van het ongemak dat dit veroorzaakt en danken jullie voor de feedback, die ons helpt om de situaties beter te analyseren.

Die analyses hebben ons toegelaten meerdere mogelijke oorzaken te identificeren, enerzijds op ons platform, maar ook gelinkt aan de programmatiegegevens die wij ontvangen. Onze teams werken actief, in nauwe samenwerking met onze technische partners en de betrokken omroepen aan duurzame oplossingen.

Er worden momenteel al verbeteringen uitgerold, en in de komende weken volgen verdere optimalisaties om de betrouwbaarheid van opnames te verbeteren. We besteden bijzondere aandacht aan de kwaliteit van die oplossingen.

We verzekeren jullie dat de situatie van nabij wordt opgevolgd om het niveau van dienstverlening te herstellen dat jullie mogen verwachten.

We blijven jullie op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen.

27 reacties

Mutlie
  • June 5, 2026

Een m.i. niet onbelangrijk vraagje.
Posten we de problemen niet beter hier gecentraliseerd?

krystina
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 5, 2026

Bedankt voor je suggestie 🙂

Om alles overzichtelijk te houden, kan het zeker helpen om nieuwe cases rond dit probleem hier gecentraliseerd te delen.

Bestaande meldingen hoeven niet opnieuw gepost te worden, die zijn al meegenomen in onze analyse.

Mutlie
  • June 10, 2026

De serie Will Trent op Vtm2 op maandagavond in serie opgenomen 

Aflevering 1 van 8 juni werd niet opgenomen. 🤔

krystina
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 11, 2026

Bedankt, ik geef het door.

Mutlie
  • June 11, 2026

@krystina 
Bedankt!
Nog even (nodeloos?) herhalen dat in het “v7-Stand van zaken topic” nog vele voorbeelden staan, maar ook verspreid over het forum. (helaas)

Verder is er nog een recent topic waar nog enkele voorbeelden zijn opgenomen, ook mijn “Will Trent” probleem heb ik toegevoegd, maar bij @Boeken is de opname onvolledig (slechts 30 a 35 minuten)

krystina
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 11, 2026

@Mutlie we zouden de opname manueel kunnen toevoegen, wil je dat we dat doen?

Mutlie
  • June 11, 2026

Met uitzondering van uitzendingen op NPO (de Nederlandse zenders) waarvan wij dus ook al afleveringen hebben gemist -  niet opgenomen dus - hebben wij tot dusver altijd via de app kunnen kijken. Dus ook die aflevering van Will Trent. M.a.w. dank je wel maar hoeft (nu) niet (meer)

Over die uitzendingen op de Nederlandse televisie: Alhoewel ik mijn beklag hier had gepost zijn die uitzendingen (ik herinner me o.a All creatures great and small) niet toegevoegd geweest en wegens regio redenen ook nooit gezien via een app 😟

• Apprentice
  • June 14, 2026

Nog geen verbetering: De afgelopen weken verschillenden films het laatste deel gemist. Gisteren en vandaag was het niet anders.

Mag ik de laatste kwart van de facturen van de afgelopen maanden ook vergeten?

krystina
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 15, 2026

Dag ​@Lieven 5150 welke film/zender was dat?

Mutlie
  • June 15, 2026

Hout vasthouden dan.

Wij hebben tussen de series door meerder films opgenomen met het oog op de komende sportweken.
Al enkele gezien tot op het einde zonder enig probleem. Mogelijk is een “oef” op zijn plaats, maar ik zal niet nalaten te melden wanneer er wel een probleem is.

Wat wel vervelend is - maar wel of niet de fout van Proximus? - is dat de verplichte reclameblokken vóór een opname zich vermenigvuldigen en zich zelfs soms herhalen. Dan denk je van een minuutje reclame, die telt af en bij “0” volgt er nog een minuutje en  na de “0” komt soms nog eens 30 seconden bovenop. Waarbij het al enkele keren gebeurd is dat dezelfde reclame (XPeng) 2x na mekaar speelt.

Misschien allemaal niet zo erg, maar uiteindelijk wel misleidend voor de kijker (eerst “slechts” een minimale tijd aanduiden en die dan maar verlengen). Beetje (veel) vals spelen.

• Apprentice
  • June 15, 2026

Dag ​@Lieven 5150 welke film/zender was dat?

Welke niet? De laatste weken geen enkele film kunnen uitzien

krystina
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 15, 2026

@Lieven 5150 is het toch mogelijk om een voorbeeld, of een paar voorbeelden te geven? Dan kunnen de teams gericht zoeken.

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • June 15, 2026

gisteren oa black sands op canvas opgenomen op 13 juni was de eerste aflevering niet te zien, sprong direct over naar tweede.  Heb de afleveringen wel kunnen bekijken via de tv gids omdat het niet lang geleden was , want op tv kan ik nog steeds niet 7 dagen terug kijken

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • June 15, 2026

een paar films heb ik ook al een paar keer moeten terug op de computer in pickx moeten op de juiste tijd zetten; dit wil zeggen op tv springt ze af en op computer kan je dan kijken waar je gekomen bent en dan verder kijken op tv, dit lukt bij mij maar toch wel omslachtig

De laatste keer was film the misfits opgenomen op 31 mei en bekeken op 9 juni, 

de vorige keren weet ik niet meer precies, maar enige tijd waren er geen problemen en nu komen ze precies terug

Mutlie
  • June 15, 2026

@Lieven 5150 is het toch mogelijk om een voorbeeld, of een paar voorbeelden te geven? Dan kunnen de teams gericht zoeken.

@Lieven 5150 
Krystina vraagt dat niet zomaar. Op die manier kunnen ze bijv. specifieke zenders nader onderzoeken of net uitsluiten. Wij hebben recent nog geen onvolledige opnames gehad van films - tot dusver ! want hebben er wel nog een aantal te zien. Zo is het mogelijk dat  wij een andere smaak hebben dan u en zo andere zenders frequenteren of andere uren of … waardoor wij bij toeval “ontsnappen” aan het probleem van onvolledige opnames.

• Apprentice
  • June 15, 2026

De voorlopig laatste , Ticket to paradise, Man from Toronto

krystina
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 16, 2026

@Lieven 5150 Bedankt! Ik geef het door.

krystina
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 16, 2026

een paar films heb ik ook al een paar keer moeten terug op de computer in pickx moeten op de juiste tijd zetten; dit wil zeggen op tv springt ze af en op computer kan je dan kijken waar je gekomen bent en dan verder kijken op tv, dit lukt bij mij maar toch wel omslachtig

De laatste keer was film the misfits opgenomen op 31 mei en bekeken op 9 juni, 

de vorige keren weet ik niet meer precies, maar enige tijd waren er geen problemen en nu komen ze precies terug

Bedankt! Ik heb het doorgegeven aan het team.

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • June 22, 2026

gisteravond weer een probleem black sands van 20 juni was eerste deel weer niet te bekijken, wel kunnen kijken via de tv gids omdat het nog recent was, sprong weer direct naar het tweede deel.  Als het langer geleden zou zijn kan dit niet en moet je weer kijken of via de zender zelf kan op computer, maar niet alles kan je na een langere periode bekijken, mocht het van een nederlandse zender zijn ben je er al helemaal aan voor de moeite, gelukkig daar nog niet op voorhand op de NPO

het probleem heeft zich een tijdje niet voorgedaan, nu dus weer

krystina
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 22, 2026

gisteravond weer een probleem black sands van 20 juni was eerste deel weer niet te bekijken, wel kunnen kijken via de tv gids omdat het nog recent was, sprong weer direct naar het tweede deel.  Als het langer geleden zou zijn kan dit niet en moet je weer kijken of via de zender zelf kan op computer, maar niet alles kan je na een langere periode bekijken, mocht het van een nederlandse zender zijn ben je er al helemaal aan voor de moeite, gelukkig daar nog niet op voorhand op de NPO

Bedankt voor de feedback, ik geef het meteen door aan het team.

Evy_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • June 22, 2026

Het was even beter, maar nu opnieuw voorgekomen:

Brilliant Minds, S2-E9 (The Fire Fighter), van do 26 maart, 20.35 op Play Fictie

• op tv: enkel de optie “aflevering wissen”
  • op laptop: Deze opname kan niet worden afgespeeld op Pickx Web. Je kan deze inhoud bekijken op je TV Box.

Staat in serieopname. Heb v5c.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • June 22, 2026

“Wakker in Paraguay” aflevering 3, 15 juni … staat er 2 maal op origineel zowel als heruitzending ‘s anderendaags … geen van beide kan bekeken worden “aflevering kan niet bekeken worden” … dus dan maar naar VRT-Max! Misschien moet ik eerder een deel van mijn maandelijks abo geld naar de VRT sturen! 😒 daar werkt het wel … 

krystina
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 23, 2026

Fout gevonden, de bewuste aflevering staat nu correct in je opnamelijstje. 👍

krystina
  • Auteur
  • Community Manager
  • June 23, 2026

“Wakker in Paraguay” aflevering 3, 15 juni … staat er 2 maal op origineel zowel als heruitzending ‘s anderendaags … geen van beide kan bekeken worden “aflevering kan niet bekeken worden” … dus dan maar naar VRT-Max! Misschien moet ik eerder een deel van mijn maandelijks abo geld naar de VRT sturen! 😒 daar werkt het wel … 

Doorgegeven, het team kijkt het na.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • June 23, 2026

Serie “Black Sands” aflevering 7,  20 juni … enkele seconden reclame en dan schluss … op naar VRT-MAX AGAIN! 😠