Vraag

probleem opgetreden

  • 27 October 2022
  • 24 reacties
  • 147 Bekeken

Beste , 

 

sinds een 3-tal weken komt er op beide decoders ( boven en beneden ) een foutmelding “ oeps er is een probleem opgetreden “ , na decoders uit stekker te trekken en terug op te starten is foutmelding een eindje weg maar komt even later terug . Wat kan daarvan het probleem zijn . Model al enkele keren opnieuw opgestart maar probleem niet verholpen . Er is ook al een nieuwe decoder geleverd maar probleem blijft zich voordoen . Wat dient te gebeuren met oude decoder ? 
grts , 

Tom


24 reacties

Enkel deze decoders moeten nog teruggestuurd worden V5Compact, V6 en V7 decoder.

V7 decoder                                                         V6 decoder                                     V5 compact decocder

 

Het is V5 compact , dus terugsturen . Waar kan retourticket worden afgedrukt ? 
heb je ook antwoord op uitvallen van beide decoders let foutmelding ? 
grts , 

Tom

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator):

Op welke wijze zijn deze decoders aangesloten op de Bbox3(v+): utp-kabel, ….?

In principe zou Proximus u per e-mail  ticketten voor gratis terugsturen via Bpost moeten hebben bezorgd, een QR-code daaromtrent zou in principe ook terug moeten te vinden zijn in uw MyProximus account

Een toestel terugsturen of omruilen | Proximus

Normaal kan Proximus u desgevallend wel een nieuwe e-mail dienaangaande bezorgen

@Tom001 Een PX forummedewerker kan er voor zorgen dat de retourlabels naar je toegestuurd worden, straks als er iemand van hen hier langskomt.
Kijk ook eens in je spamfolder of die niet bezorgd werden, soms kan je die labels in Myproximus terugvinden ook en indien je ze niet terugvindt zullen zij die wel opsturen.

Voor uitvallen van de decoders daar kunnen zij de verbindingskwaliteit met de decoders eens bekijken.

Mss ook hier melden of je twee decoders beiden via een utp kabel verbonden zijn aan de bbox of via een andere draadloze oplossing.

Bedankt voor antwoord . Beide decoders zijn verbonden via UTP rechtstreeks aan bbox en bij beide decoders regelmatig de foutmelding .1 decoder een nieuwe V5 compact ontvangen en andere is en V7 . 

Retourticket niet te vinden in spam en ook niet in myproximus . 
 

Is de bbox al gereset geweest als volgt:

beide decoders stroomloos zetten bvb netstekker uittrekken

dan op je bbox het verzonken resetknopje  sec ingedrukt blijven houden en dan pas loslaten

Als je terug kunt surfen dan één decoder terug onder spanning zetten en als die volledig opgestart is dan de tweede onder spanning zetten

Retourticket niet te vinden in spam en ook niet in myproximus . 
 

Dan zullen de PX medewerkers je die wel via mail opsturen

Bedankt voor aanreiken van mogelijke oplossing maar dit heb ik reeds verscheidene malen geprobeerd . 

Reputatie 7
Badge +4

@Tom001 Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Done , klantgegevens ingevuld

Sinds deze avond volgende foutmelding 

Hoe kan ik dit wegkrijgen 

Reputatie 7
Badge +4

In principe dient op basis van bovenstaande blijkbaar dus een “factory reset” (= hard reset) te worden uitgevoerd

Reset van je Android TV Box via de TV Box zelf - YouTube

 

Net harde reset decoder gedaan en is nu terug opgestart . Hoopte ook dat foutmelding “ oeps er is iets foutgegaan “ ging wegblijven maar helaas , de foutmelding komt ook terug . 

daarom dat ik dit niet voorgesteld heb omdat ik wist dat je deze reset truc al grondig kent ;-) 

Ik weet niet in hoeverre het zou helpen van de pickx app eens opnieuw te installeren ; ik heb zelf geen v7 dus weet ik niet hoe dit juist in zijn werk gaat om die pickx app opnieuw te installeren.

Of mss kun je de pickx app eens afsluiten als dit zou mogelijk zijn.

Of zou het van de bbox komen maar herstarten van deze bbox en resetten van deze bbox ken je natuurlijk ook al hé.

Zou een PX medewerker ook een retourticket kunnen doormailen voor de oude decoder B5 compact ? 

Had liever ook nog geen V7 ontvangen want daar zijn meer problemen mee dan de V5 compact 

Waarschijnlijk gaan ze nu niet meer reageren en zal het pas voor maandag zijn

Zou een PX medewerker ook een retourticket kunnen doormailen voor de oude decoder B5 compact ? 

 

Inderdaad ik heb ook nog geen goesting om mijn V5C op te offeren voor een V7!

ik weet niet of je mijn bericht gelezen had hier → 

 

We zullen hopen dat het opgelost geraakt . Anders zullen we na 24 jaar eens moeten naar de concurrenten kijken of zij het beter doen 

Reputatie 7
Badge +2

@Tom001 

ik kijk retourlabel na

je hebt de v7 wel al ontvangen dus? via bpost?

groetjes

Tina

Idd , ik zou een retourlabel willen ontvangen voor de oude decoder V5 compact . 
 

probleem met foutmelding “ oeps er ging iets fout “ blijft voorkomen . 

grts , 

Tom

Zou een PX medewerker ook een retourticket kunnen doormailen voor de oude decoder B5 compact ? 

Reageer