Vraag

probleem na installatie V7-decoder

  • 15 July 2021
  • 4 reacties
  • 500 Bekeken

Mijn oude V4-decoder was aan vervanging toe en heb nu een nieuwe V7-decoder . Installatie goed gelukt. Is wel wennen aan nieuw menuscherm (niet zo overzichtelijk !!)

Heb nu wel een probleem met mijn opnames die ik opgenomen heb met de oude V4: OP DE V7 KRIJG IK BIJ HET AFSPELEN VAN DEZE OPNAMES ENKEL GELUID !!! VOOR DE REST EEN GROEN SCHERM???? Is dit normaal ?????


4 reacties

Is die v7 met een kabel verbonden aan de bbox of via wifi 

als je de mogelijkheid hebt om de v7 te verbinden met een utp netwerkkabel aan de bbox zou je zo eens kunnen proberen.

NB: Opnames die je op de harde schijf van je v4 opgenomen hebt kun je niet bekijken op een andere decoder, enkel opnames die in de cloud gebeurd zijn.

Voor problemen met afspelen van opnames kan het soms helpen door eens de bbox te herstarten = 10 seconden stroomloos zetten of zelfs de bbox eens te resetten = 20 sec restknopje ingedrukt houden en pas loslaten als je ziet dat alleen de power led nog oplicht.

Dank u wel voor de reactie Martin. De decoder is via een devolo verbonden met mijn modem . 

Zal wss idd liggen aan de opnames die op de harde schijf van de v4 staan. Wat ik dan wel eigenaardig vind ,is dat ikwel het geluid krijg van deze opnames op mijn nieuwe v7.

 

je zou wel de opnames moeten kunnen zien die in de cloud opgenomen werden dooroudere decoders.

en aangezien je inderdaad wel geluid hebt van de opname, zou dit inderdaad betekenen dat het om cloud opname gaat, ik weet nu niet of je nog een tweede decoder hebt want als je die zelfde opname  die op de v4 opgenomen werd, wel ziet op deze tweede decoder dan is het zeker een cloud opname.

Nu is het zo dat er nog wel meldingen hier gepost werden van anderen ook die die met hun v7 ook het zelfde probleem hadden met alleen klank en geen beeld.

heb je de bbox al eens herstart door 10 sec  zijn stroom te onderbreken en als dit niks oplost kun je mss ook eens de V7 herstarten.

Spijtig dat je de v7 niet eens om te testen kunt verbinden met een netwerkkabel aan de bbox.

NB: morgen als de prox forummedewerkers hier de draad opnemen kunnen ze u ook altijd proberen verder te  helpen.

Gewoon nog als bijkomende info (niet dat dit daarom je probleem direct gaat oplossen): 

→ V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Bedankt Martin.  Mss kunnen de forummedewerkers mij verder helpen.

Reageer