Vraag

Pickx werkt niet meer op iPad

  • 7 juli 2019
  • 65 reacties
  • 4541 Bekeken


Toon eerste bericht

65 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Ik kan je melden at op een nieuwe iPad met IOS 12.4 ook niet veel soeps is.
De streaming hapert. geluid verdwijnt. Je mag van geluk spreken als je 1 minuut zonder miserie naar de app kunt kijken.
Wat een verademing als je dan eens naar VrtNU, of youtube of op je TV kunt gaan kijken.


Neem als PX eens contact op met Telenet. De Yeloplay app werkt perfect. Streamen geen probleem. VTM Go hetzelfde. Heb ook IOS 12.4
PX moet zich toch een beetje schamen. Niemand problemen behalve bij PX. Behalve het sturen van de facturen naar de klanten dat werkt altijd 😉
Reputatie 1
Badge
Ik heb vandaag de wifi verbinding op iPAD veranderd van de "Proximus Smart-Wi-Fi" naar de Wifi-5.0-xxxx, en deze avond zonder 1 hapering naar voetbal kunnen zien.
Wie weet....
In alle geval zal ik laten weten indien het weer de verkeerde kant uitgaat.
Normaal gezien zal je inderdaad beter resultaten kunnen hebben op wifi-5.0 omdat de kans dat naburige wifisignalen je signaal kunnen verstoren veel kleiner is dan op de 2.4 Wifi band.
Dit is absoluut niet alleen een Ipad probleem !
De app werkt evenmin aanvaardbaar op een Huawei
TUI: ik heb hier bij mij al getest op een galaxy8, iPhone en op mijn Huawei en nog geen problemen ondervonden (getest op wifi-2.4 via mijn bbox3 op 10m afstand)
Er zijn inderdaad meerdere mensen die ons het zelfde probleem melden, ik vermoed dus dat er ergens een compatibiliteit probleem is met IOS 10.3.3 , de betrokken diensten is het aan het nakijken, ik laat hier zeker iets weten wanneer er een antwoord komt.
Na een maand zou dit toch al moeten opgelost zijn dacht ik,nu Yelo TV werkt gelukkig wel
Ik ondervind precies dezelfde problemen met proximus pickx en ipad iOS 10.3.3 en heb ook alle analoge mogelijke acties uitgevoerd (verwijderd, herladen, heropgestart). Zonder enig resultaat.
Ik wil 2 specifieke bijkomende accenten meegeven:
1. Op de specificaties van de pickx app staat dat er minimum 9.0 OS vereist is. Ik heb 10.3.3.
2. Wij betalen voor de service van pickx, terwijl dit sedert begin juli 2019 niet geleverd wordt. Proximus moet ons daarvoor schadeloos stellen
Ter vervollediging ook nog het vervolg van mijn martelgang met proximus: ik heb herhaaldelijk gebeld naar het 0800 nummer. Tot hiertoe 9 verschillende moderators, technische experten, pickx experten... aan de lijn gehad. Sommigen verwijzen mij voor hulp zelfs naar mijn kleinkinderen! Anderen verwijzen mij naar de proximus shop, waar ik zeer onvriendelijk onthaald werd.
Nu wacht ik reeds 4 dagen op een beloofd telefoontje van proximus..
servicegerichtheid en communicatie verdienen een grote O ! Proximus moet dit zo vlug mogelijk oplossen en communiceren met ons!

H
Ik ondervind precies dezelfde problemen met proximus pickx en ipad iOS 10.3.3 en heb ook alle analoge mogelijke acties uitgevoerd (verwijderd, herladen, heropgestart). Zonder enig resultaat.
Ik wil 2 specifieke bijkomende accenten meegeven:
1. Op de specificaties van de pickx app staat dat er minimum 9.0 OS vereist is. Ik heb 10.3.3.
2. Wij betalen voor de service van pickx, terwijl dit sedert begin juli 2019 niet geleverd wordt. Proximus moet ons daarvoor schadeloos stellen
Ter vervollediging ook nog het vervolg van mijn martelgang met proximus: ik heb herhaaldelijk gebeld naar het 0800 nummer. Tot hiertoe 9 verschillende moderators, technische experten, pickx experten... aan de lijn gehad. Sommigen verwijzen mij voor hulp zelfs naar mijn kleinkinderen! Anderen verwijzen mij naar de proximus shop, waar ik zeer onvriendelijk onthaald werd.
Nu wacht ik reeds 4 dagen op een beloofd telefoontje van proximus..
servicegerichtheid en communicatie verdienen een grote O ! Proximus moet dit zo vlug mogelijk oplossen en communiceren met ons!

Hier hetzelfde , al een paar keer gebeld maar niets van antwoordt ik ga eens navragen bij de consumentenbond wat mijn rechten zijn ik betaal er per slot van rekening voor.

Reputatie 7
Badge +4
Zie topic : https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/werkt-pickx-op-ipad-met-ios10-3-47973
Zie topic : https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/werkt-pickx-op-ipad-met-ios10-3-47973
😱
De bocht is ingezet! Men begint nu te antwoorden dat het probleem opgelost is met iOS12.4.
Dus spaar al maar vast voor een nieuwe iPad.
Proximus gaat dit probleem volgens mij helemaal niet (meer) oplossen /opgelost krijgen voor iOS9.0. Anders had dat op zoveel tijd al wel gelukt geweest.

Schande Proximus! Noch communicatie, noch oplossing, noch compensatie!
Begin nu toch ook benieuwd te worden wat een consumentenorganisatie van zoiets vindt...
Reputatie 7
Badge +4

Zie topic : https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/werkt-pickx-op-ipad-met-ios10-3-47973:scream:

De bocht is ingezet! Men begint nu te antwoorden dat het probleem opgelost is met iOS12.4.
Dus spaar al maar vast voor een nieuwe iPad.
Proximus gaat dit probleem volgens mij helemaal niet (meer) oplossen /opgelost krijgen voor iOS9.0. Anders had dat op zoveel tijd al wel gelukt geweest.

Schande Proximus! Noch communicatie, noch oplossing, noch compensatie!
Begin nu toch ook benieuwd te worden wat een consumentenorganisatie van zoiets vindt...



Even voor de duidelijkheid , we voorzien wel een fix, ook voor IOS 9.0. Zoals ook te lezen is op het andere topic. Het is nu nog een paar dagen af te wachten tot die geverifieerd is en daarna beschikbaar is.
Reputatie 1
Ik heb deze topic opgestart en zie alle reacties passeren.
Het is duidelijk dat Proximus Pickx lanceerde zonder grondig te testen.
Het is ook niet uitsluitend een Apple probleem zoals ik aanvankelijk dacht.

Dit duurt reeds anderhalve maand en nog geen oplossing?
Onaanvaardbaar voor een commerciële onderneming.
Nochtans heb ik geen probleem ermee op mijn windows 10 laptop, android galaxy 8 en Huawei smartphones, ik denk toch het veel eerder een apple probleem is en natuurlijk zullen er altijd ook wel eens tussen zitten die op windows of android ook een probleem ondervinden maar dat het meer toegespitst is op Apple, maar het zou natuurlijk voor beiden evengoed moeten werken ☺
Reputatie 1
Opgelost?

Begin juli heb ik meermaals de app verwijderd en opnieuw geínstalleerd zonder resultaat.
Daarna heb ik deze chat gestart en zie meermaals "we werken eraan" , we voorzien een fix....dus ik wacht....
Zonet heb ik toch nog eens de app opnieuw verwijderd, mijn Ipad uitgezet en daarna de app opnieuw geplaatst en ..o wonder Pickx werkt!
Ik hoop dat dit geen tijdelijk fenomeen is.

Qua service van Proximus blijf ik me afvragen:
  • waarom worden we niet verwittigd door de helpdesk als iets opgelost is?
  • welke compensatie voorziet Proximus voor dit ongemak dat bijna 2maand duurde met veel irritatie als gevolg? En dan maar publiciteit voeren over "Pickx op AL uw toestellen".
Ik ben benieuwd!
Aangezien wij sedert begin juli problemen aankaarten en er geen oplossing komt én de medewerkers van proximus ons met een kluitje in het riet sturen...heb ik het over een andere boeg gegooid en officiele klachtenbrieven gestuurd naar dominique leroy, ceo bij proximus, én ook naar de ombudsman voor telecommunicatie (die mijn klacht zeer ter harte nam)§§
er komt nu schot in de zaak. Vanmiddag werd ik gebeld dat pickx in orde zou zijn voor ios 10.3.3
ik ga dit uitgebreid uittesten en maandag bellen ze me weer voor feedback hebben ze beloofd.

misschien kunnen de andere forumleden ook de aangepaste pickx eens goed uittesten en laten weten of het ok,is.

blijft dan nog de vraag, zoals Lgz stelt, welke compensaties proximus voorstelt bij het niet naleven van hun contract.

Reageer