Skip to main content
Vraag

pickx op ipad


Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 430 reacties

Sinds gisteren werkt de applicatie Pickx niet op mijn iPad.

Stream niet beschikbaar … probeer opnieuw.

 

Wat is niet aan de hand ?

ro

31 reacties

Martin
  • 32660 reacties
  • 4 februari 2021

Nochtans zijn er al die gemeld hebben dat het terug in orde is en ook bij mij werkt het terug op mijn Ipad. → zie hier bv.

Van anderen heb ik dan gehoord dat het pas terug werkte bij hen na her-installeren 


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 430 reacties
  • 4 februari 2021

Inderdaad Martin, herinstalleren kan helpen.

Maar enige tijd geleden heb ik bijna dagelijks moeten herinstalleren, zodat mijn aangesloten toestellen de limiet overschreden en de hulp dan van Proximus moeten vragen om toestellen te deleten …

Dit is maar een lapmiddel,herinstalleren .

Vraag is natuurlijk, waarom gebeurt dit en waarom herstelt zich dat niet .

Er is aan de ipad of aan het besturingssysteem niks veranderd …

 

Ro

 


Forum|alt.badge.img

Alles werkt (voorlopig) goed op iPhone, iPad en Apple TV.  Vraag of het stabiel is ???   Op Apple TV heb ik inderdaad ook de app nogmaals terug moeten herinstalleren.   Uiteraard bijzonder irriterend want je weet niet of je nu wel of niet moet herinstalleren en uiteindelijk is ook dit niet de bedoeling.  Het zou gewoon moeten werken OF….   Proximus zou iets beter moeten informeren over het wat en hoe.    Je moet telkens gaan zoeken wat het probleem zou kunnen zijn.  Werkelijk een goedbedoeld werkpunt!


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 430 reacties
  • 4 februari 2021

Applicatie verwijderd en terug geïnstalleerd.
Nu werkt het weer … voor hoelang ? En wat is de oorzaak geweest ?

 

ro


Martin
  • 32660 reacties
  • 4 februari 2021

ja ik weet het ook niet en net als u zijn er verschillende geweest die de app opnieuw hebben moeten installeren, persoonlijk heb ik dit niet moeten doen is tenslotte vanzelf (ttz heeft prox iets aangepast ???) in orde gekomen.


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 430 reacties
  • 4 februari 2021

Alhoewel deze voormiddag na herinstallatie Pickx alles normaal werkte, , krijgen we deze namiddag op iPad gewoon het draaiend wieltje .

Kan toch niet zijn, dat we weer moeten herinstalleren ? Dan zullen we vlug over het aantal toegelaten aangesloten apparaten zitten ( blijkbaar 10 voor v7 ) , want bij herinstallatie telt er gewoon een apparaat bij .

Wat is er aan de hand met Pickx en iPad ?

 


Martin
  • 32660 reacties
  • 4 februari 2021

ja en de toestellen wissen kun je niet direct dacht ik er moet een zeker tij over lopen, weet niet meer hoeveel.


Martin
  • 32660 reacties
  • 4 februari 2021

nog eens gekeken op mijn Ipad en alles werkt toch nog.


Forum|alt.badge.img

Ook even controle gedaan en werkt.  Duurt wel even voor d’r “connectie’ is,


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 430 reacties
  • 4 februari 2021

Nu werkt alles weer terug normaal … maar voor hoelang ?

Vraag blijft : wat is hier de oorzaak van ?

ro


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 430 reacties
  • 4 februari 2021

Te vroeg victorie geroepen …

Dit bij Pickx live tv : ( geel live tv dus ...)

 


Martin
  • 32660 reacties
  • 4 februari 2021

Bij mij blijft het normaal werken, weer ergens afhankelijk van welke server je bedient wordt zeker?


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 430 reacties
  • 4 februari 2021

Kan er nu echt niemand van Proximus hier een helpende hand uitreiken ???

 

ro


jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1525 reacties
  • 5 februari 2021

hi @Ro we kijken dit dan even na met onze engineering teams, voor we dit doorsturen, hoelang heft het gewerkt na de herinstall ?
en op welke IOS versie werkt je ipad momenteel ?


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 430 reacties
  • 5 februari 2021

@jonathandr 

Gisteren na herinstallatie op iPad even gewerkt, dan vastgelopen. 
Eigenaardig, tegen de avond nogmaals geprobeerd , en na lange tijd wachten, werking normaal.

Deze voormiddag tweemaal getest en nu op dit moment eveneens getest. Werking normaal. Ook geen lange wachttijd bij starten.

Vandaag blijkt het stabiel te zijn, maar ja, waarom gisteren zo met haperingen ? Dat geeft geen vertrouwen. 
IPAD staat op versie 14.4 .

Kunt u voor mij ook nakijken of met de herinstallatie van Pickx niet te veel toestellen op mijn klantnummer staan ?

Volgende toestellen dienen aangesloten te blijven :

  1. Tv 1 via decoder v7
  2. Tv 2 via decoder v7
  3. Op Samsung s20 Pickx applicatie
  4. Op pc desk type Pickx applicatie
  5. En dan op IPad ( versie 14.4 ) Pickx applicatie.

Dus zouden er maximaal 5 toestellen mogen operationeel zijn op mijn abonnement . Kunt u dit eveneens nazien ?

En eventueel verklaring waarom Pickx op iPad gisteren niet zo stabiel was ?

vriendelijke groeten.

ro


Martin
  • 32660 reacties
  • 5 februari 2021

@Ro ik heb ook iPadOS 14.4 

Die toestellen kun je zelf ook wissen via je decoder als je er wilt wissen er mogen tot max 10 toestellen aangesloten zijn.


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 430 reacties
  • 5 februari 2021

@Martin , neen die kun je zelf niet meer wissen met v7 decoder. Enige tijd geleden heeft een van de medewerkers dat  voor mij moeten doen, omdat na herhaald deleten van Pickx en terug installeren op iPad ( toen ook al waren er problemen ) het maximum overschreden was , en ik op iPad er niet meer in slaagde een werkende Pickx applicatie te krijgen.

MAAR moest jij weten hoe dat gaat op v7 , advice WELKOM 😉

ro


Martin
  • 32660 reacties
  • 5 februari 2021

Nee dat zal waarschijnlijk nog niet mogelijk zijn met de v7;  ik doe doe het mijn V5-C decoder.
Eigenlijk zouden ze het veel beter mogelijk moeten maken via Myproximus en/of via Proximuspickx-app/webversie


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 430 reacties
  • 5 februari 2021

Inderdaad Martin, goede suggestie !


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 430 reacties
  • 6 februari 2021

@jonathandr 

Ook vandaag zaterdag weer problemen met Pickx op iPad.  Stream niet beschikbaar !

Wat is er aan de hand ?

 


Martin
  • 32660 reacties
  • 6 februari 2021

@Ro ik zou zeggen ik ga het nog eens testen op mijn iPad 14.4 maar ‘t heeft niet veel zin zeker want als het bij mij goed werkt dan ben jij daar niet veel mee verder geholpen!
Hopelijk geven ze het maandag eens door aan een specialist die tot het op de bot wilt uitpluizen!


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 430 reacties
  • 6 februari 2021

@Martin 

het wordt echt vervelend. Soms werkt het, zoals gisteren terug na het uitvallen. Vandaag weer niks

Jonathandr had het probleem ‘ bij de hand gegrepen’ , maar niks meer van gehoord… hopelijk heeft hij het niet losgelaten.

Support is soms echt onzeker … maar toch moet er een reden zijn dat iPad streaming niet werkt en dit zelfs met de laatste versie van sw op iPad !

Hopelijk snel reden bekend wat er aan de hand is …

ro


Martin
  • 32660 reacties
  • 6 februari 2021

inderdaad raar want ik heb de zelfde laatste OS versie er op staan.

Ik persoonlijk kijk nu wel veel meer via de Webversie op mijn laptop


Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 430 reacties
  • 6 februari 2021

Martin, dat kan ik ook doen natuurlijk. Neemt niet weg dat hier toch een logische verklaring voor moet zijn waarom het niet werkt.

Kan het zijn dat WiFi netwerk niet voldoende capaciteit heeft op bepaalde momenten ( vaste pc op WiFi op zelfde moment .. ) ? Ik zoek maar naar verklaringen ..

ro


Martin
  • 32660 reacties
  • 6 februari 2021

als je dan vaste pc loskoppelt is het dan wel direct in orde…

werk je met one ssid actief anders eens een tijdje uitzetten om te weten of het daar iets mee te maken heeft ik werk zonder One SSID