Vraag

pickx op ipad

  • 4 February 2021
  • 31 reacties
  • 418 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 684 reacties

Sinds gisteren werkt de applicatie Pickx niet op mijn iPad.

Stream niet beschikbaar … probeer opnieuw.

 

Wat is niet aan de hand ?

ro


31 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Ro Graag gedaan! 

Laat het ons zeker weten of er nog problemen voor doen met Ipad. 

Voor jou ook nog een prettig dag! :relaxed:

Reputatie 5
Badge +1

@DaisyS 

 

Heb alle aangesloten toestellen even getest op werking met Proximus tv en alles werkt nog .

Dus o.k. en dank voor je support !

Wat betreft Ipad zullen we de werking verder opvolgen .

Nog een prettige winterse zon   dag !

ro

 

Reputatie 7
Badge +5

@Ro Ik heb alle toestellen die niet meer in gebruik zijn verwijderd voor het gebruik van de Pickx app. Kan je het nu nogmaals testen?

Reputatie 5
Badge +1

@jonathandr 

Verklaring dat PICKX applicatie werkt op IPad als er geen tv op staat, klopt toch niet.

Op dit moment geen tv die op staat en toch geen stream naar IPad.

 

Wat is het nu ?

 

Reputatie 5
Badge +1

@jonathandr 

of andere Proximus medewerker die kan helpen 

 

  1. Wij verwijzen naar ons bericht verleden week i.v.m. problemen PICKX op Ipad ( versie 14.4 software). Het gebruik van PICKX dit weekend op Ipad geeft misschien een duidelijker beeld van wat de oorzaak zou kunnen zijn .Wanneer geen van de twee tv’s aanstaan, werkt PICKX op Ipad zonder probleem. Het is als de tv’s aanstaan, dat de applicatie niet meer werkt en soms wel nog de tv gids correct weergeeft, maar bij het naar LIVE TV gaan, het beeld vastloopt en er geen tv kan bekeken worden op Ipad. Niet tijdens de ganse duur van de speeltijd van de andere vaste tv’s .Geen tv meer op, dan dient eerste de Ipad volledig afgezet te worden, en terug opgestart. Na dit, kan weer normaal tv bekeken worden via PICKX op Ipad. Dus het feit dat twee tv’s werken, wordt de applicatie PICKX op Ipad niet uitgevoerd.Is hier een oplossing voor ? Of een verklaring ? 
  2. Kan uit voorzorg nagekeken worden hoeveel toestellen nu aangesloten zijn, vermits bij een herinstallatie van PICKX op Ipad deze als een plus toestel wordt geregistreerd en er een maximum op staat. Wij willen voorkomen dat we dat maximum bereiken.
  3. Voor info nogmaals onze configuratie :

 

Volgende toestellen dienen aangesloten te blijven :

  1. Tv 1 via decoder v7 ( werkt met wifi bridge )
  2. Tv 2 via decoder v7 ( werkt met PLC’s )
  3. Op Samsung s20 Pickx applicatie
  4. Op pc desk type Pickx applicatie
  5. En dan op IPad ( versie 14.4 ) Pickx applicatie.

 

Dank alleszins

ro

Reputatie 5
Badge +1

We gaan het eens rustig bekijken ...:nerd:

als je dan vaste pc loskoppelt is het dan wel direct in orde…

werk je met one ssid actief anders eens een tijdje uitzetten om te weten of het daar iets mee te maken heeft ik werk zonder One SSID

Reputatie 5
Badge +1

Martin, dat kan ik ook doen natuurlijk. Neemt niet weg dat hier toch een logische verklaring voor moet zijn waarom het niet werkt.

Kan het zijn dat WiFi netwerk niet voldoende capaciteit heeft op bepaalde momenten ( vaste pc op WiFi op zelfde moment .. ) ? Ik zoek maar naar verklaringen ..

ro

inderdaad raar want ik heb de zelfde laatste OS versie er op staan.

Ik persoonlijk kijk nu wel veel meer via de Webversie op mijn laptop

Reputatie 5
Badge +1

@Martin 

het wordt echt vervelend. Soms werkt het, zoals gisteren terug na het uitvallen. Vandaag weer niks

Jonathandr had het probleem ‘ bij de hand gegrepen’ , maar niks meer van gehoord… hopelijk heeft hij het niet losgelaten.

Support is soms echt onzeker … maar toch moet er een reden zijn dat iPad streaming niet werkt en dit zelfs met de laatste versie van sw op iPad !

Hopelijk snel reden bekend wat er aan de hand is …

ro

@Ro ik zou zeggen ik ga het nog eens testen op mijn iPad 14.4 maar ‘t heeft niet veel zin zeker want als het bij mij goed werkt dan ben jij daar niet veel mee verder geholpen!
Hopelijk geven ze het maandag eens door aan een specialist die tot het op de bot wilt uitpluizen!

Reputatie 5
Badge +1

@jonathandr 

Ook vandaag zaterdag weer problemen met Pickx op iPad.  Stream niet beschikbaar !

Wat is er aan de hand ?

 

Reputatie 5
Badge +1

Inderdaad Martin, goede suggestie !

Nee dat zal waarschijnlijk nog niet mogelijk zijn met de v7;  ik doe doe het mijn V5-C decoder.
Eigenlijk zouden ze het veel beter mogelijk moeten maken via Myproximus en/of via Proximuspickx-app/webversie

Reputatie 5
Badge +1

@Martin , neen die kun je zelf niet meer wissen met v7 decoder. Enige tijd geleden heeft een van de medewerkers dat  voor mij moeten doen, omdat na herhaald deleten van Pickx en terug installeren op iPad ( toen ook al waren er problemen ) het maximum overschreden was , en ik op iPad er niet meer in slaagde een werkende Pickx applicatie te krijgen.

MAAR moest jij weten hoe dat gaat op v7 , advice WELKOM 😉

ro

@Ro ik heb ook iPadOS 14.4 

Die toestellen kun je zelf ook wissen via je decoder als je er wilt wissen er mogen tot max 10 toestellen aangesloten zijn.

Reputatie 5
Badge +1

@jonathandr 

Gisteren na herinstallatie op iPad even gewerkt, dan vastgelopen. 
Eigenaardig, tegen de avond nogmaals geprobeerd , en na lange tijd wachten, werking normaal.

Deze voormiddag tweemaal getest en nu op dit moment eveneens getest. Werking normaal. Ook geen lange wachttijd bij starten.

Vandaag blijkt het stabiel te zijn, maar ja, waarom gisteren zo met haperingen ? Dat geeft geen vertrouwen. 
IPAD staat op versie 14.4 .

Kunt u voor mij ook nakijken of met de herinstallatie van Pickx niet te veel toestellen op mijn klantnummer staan ?

Volgende toestellen dienen aangesloten te blijven :

  1. Tv 1 via decoder v7
  2. Tv 2 via decoder v7
  3. Op Samsung s20 Pickx applicatie
  4. Op pc desk type Pickx applicatie
  5. En dan op IPad ( versie 14.4 ) Pickx applicatie.

Dus zouden er maximaal 5 toestellen mogen operationeel zijn op mijn abonnement . Kunt u dit eveneens nazien ?

En eventueel verklaring waarom Pickx op iPad gisteren niet zo stabiel was ?

vriendelijke groeten.

ro

Reputatie 7
Badge +4

hi @Ro we kijken dit dan even na met onze engineering teams, voor we dit doorsturen, hoelang heft het gewerkt na de herinstall ?
en op welke IOS versie werkt je ipad momenteel ?

Reputatie 5
Badge +1

Kan er nu echt niemand van Proximus hier een helpende hand uitreiken ???

 

ro

Bij mij blijft het normaal werken, weer ergens afhankelijk van welke server je bedient wordt zeker?

Reputatie 5
Badge +1

Te vroeg victorie geroepen …

Dit bij Pickx live tv : ( geel live tv dus ...)

 

Reputatie 5
Badge +1

Nu werkt alles weer terug normaal … maar voor hoelang ?

Vraag blijft : wat is hier de oorzaak van ?

ro

Reputatie 3
Badge

Ook even controle gedaan en werkt.  Duurt wel even voor d’r “connectie’ is,

nog eens gekeken op mijn Ipad en alles werkt toch nog.

ja en de toestellen wissen kun je niet direct dacht ik er moet een zeker tij over lopen, weet niet meer hoeveel.

Reageer