Skip to main content

Sinds gisteren (21 FEB 2024) is er de nieuwe Pickx app, het heeft niet alleen de volgoorde van alle zenders om zeep gegooid maar ook het cast / stramt niet meer naar Chromecast.

De oude app werkt niet meer en de nieuwe cast niet dus het heeft geen nut voor wie op dat rekent om te casten….

Alle andere apps: VRT / VTM / Play werken goed met de Chromecast

 

Welke oplossing biedt Proximus aan? 

Graag op heel korte termijn

 

@Antoon1 en @Martin bedankt voor alle tips maar ik was idd “verplicht” om verder te gaan met de nieuwe app van Pickx (iPhone) en ik heb ook alles handmatig staan… trouwens bij mijn man ook hij was verplicht (android). Toen wij de Pickx app open die heeft ons redirect naar de download van de nieuwe app en ondanks dat wij de installatie van de nieuwe verschillende keren geweigeerd hebben, de oude Pickx werkte niet meer.

De nieuwe werkt maar streamt niet, ook bij de Picks website is niet meer mogelijk.

Proximus heeft mij bevestigd dat er is geen oplossing en die weten niet waneer het ga opgelost worden want het hangt van de nummer van de klagen
Zij hebben ook bevestigd dat de verplichting naar de nieuwe app is in fasen gebeurd dus niet alle klanten meteen.

Ook onze decoder heeft de update gekregen,…

Hopelijk zullen meer klanten klagen over de nieuwe app en site en de probleem met streamen


@lleall 

Bedankt voor de bijkomende informatie.

Nog een vraag, je zegt dat uw decoder ook een update gekregen heeft, is dat een Android UHD decoder (V7 decoder) dat je hebt?


@lleall

Bedankt voor de bijkomende informatie.

Nog een vraag, je zegt dat uw decoder ook een update gekregen heeft, is dat een Android UHD decoder (V7 decoder) dat je hebt?

Heit is inderdaad een V7 Decoder


@lleall

Nu maak je mij wel benieuwd ;-)  
waarschijnlijk zal het de pickx app versie zijn die aangepast werd op de V7 decoder omdat je verplicht werd om de pickxNew te instaleren op de Iphone en Android-Phone.

Daarom zou ik je nog eens willen vragen van eens na te trekken welke software versies er nu op je V7 decoder staan, namelijk wat is de versie van de :

  • App-verisie = ? (ik heb nog versie = 5.139.1, maar er is ook al een versie in omloop = 5.140.1)
  • Middleware versie = ? (die bij mij is PXM-SW-5.7.3 )

Dit kun je allemaal aflezen op je V7 decoder door:

  •  op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • Dan ga je naar “Support “
  • En tenslotte ga je naar “Systeem info” 

Wanneer ik pickx op mijn iPad zopas startte was er een update van pickx beschikbaar, dan kun je dat installeren of niet. Ik heb dat geïnstalleerd en toen vroeg hij beleefd of hij bleutooth mocht gebruiken. Heb maar ja gezegd.

Op mijn androidtablet doet hij nog voort net de bestaande versie. 


IK vermoed dat PX maar in mondjesmaat de klanten zullen verplicht de PickNew te installeren wat ook de beste strategie is, eerst de kat uit de boom kijken hé :-)


Wanneer ik pickx op mijn iPad zopas startte was er een update van pickx beschikbaar, dan kun je dat installeren of niet. Ik heb dat geïnstalleerd en toen vroeg hij beleefd of hij bleutooth mocht gebruiken. Heb maar ja gezegd.

Op mijn androidtablet doet hij nog voort net de bestaande versie. 

@Cvanloon . Altijd Bluetooth. Als je maar zorgt met deze instellingen dan werkt het altijd op de iPad 😉🤗

 


@lleall

Nu maak je mij wel benieuwd ;-)  
waarschijnlijk zal het de pickx app versie zijn die aangepast werd op de V7 decoder omdat je verplicht werd om de pickxNew te instaleren op de Iphone en Android-Phone.

Daarom zou ik je nog eens willen vragen van eens na te trekken welke software versies er nu op je V7 decoder staan, namelijk wat is de versie van de :

  • App-verisie = ? (ik heb nog versie = 5.139.1, maar er is ook al een versie in omloop = 5.140.1)
  • Middleware versie = ? (die bij mij is PXM-SW-5.7.3 )

Dit kun je allemaal aflezen op je V7 decoder door:

  •  op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • Dan ga je naar “Support “
  • En tenslotte ga je naar “Systeem info” 

Dag Martin,

 

App-versie: 6.144.1

Middleware versie: PXM-SW-5.7.3

de update van de decoder heeft ook alle zenders op een andere volgorde gezet….

en mijn iPhone picks app(NIEUW) is 1.1.24000

en de android versie is 1.1.25.000


@lleall Bedankt voor deze informatie en nog een fijne zondag.


Dit is nog niet opgelost want ik wacht nog steeds voor Proximus… na een slechte review dat ik gestuurd heb, ben ik gisteren gebeld en zij zeggen nu dat zij gaan een oplossing zoeken…. ik hoop dat dit echt snel opgelost is….


De nieuwe app cast niet naar Chromecast…er zelfs geen icoon voor casten meer... dus casten werkt niet meer. Via instellingen de tv aanbieder ingesteld, maar die stuurt me steeds door naar de oude om te casten, maar die werkt nu dus niet meer. Na 5 mensen via de chat Proximus een link doorgekregen om dit in te stellen, maar resultaat is het zelfde. Dus de nieuwe app is echt geen meerwaarde voor me 


‘t is gewoon afwachten op een volgende software update….


‘t is gewoon afwachten op een volgende software update….

Bedankt voor de info! We zullen dan nog even geduld hebben. Jammer dat de medewerkers van Proximus dit ik gisteren sprak via chat dit niet wisten. Denk dat die vraag nog veel zal komen.


‘t is gewoon afwachten op een volgende software update….

Bedankt voor de info! We zullen dan nog even geduld hebben. Jammer dat de medewerkers van Proximus dit ik gisteren sprak via chat dit niet wisten. Denk dat die vraag nog veel zal komen.

Er is al een update geweest vorige week maar het werkt nog steeds niet. Ik wacht ook nog voor een oplossing. Volgens Proximus zijn zij bezig met en vragen om af te wachten. Ik hoop dat wij echt binnenkort een goede werken update krijgen. 


Het is inderdaad ook zo dat niet iedere update alle bugs ineens oplost en niet alle bugs zijn even gemakkelijk op te lossen, het zal gewoon een kwestie zijn van wat geduld te hebben.


Ik ben enorm teleurgesteld in Proximus en de manier waarop ze met dit probleem omgaan. Tot nu toe geen update van de app en alleen een vage belofte dat het streamingprobleem later zal worden opgelost maar geen wanneer... later kan in jaren zijn... maar nog erger is de manier waarop ze het doen want ze proberen het ticket elke dag te sluiten .... Ik weet heel goed dat ze het moeten sluiten om goede cijfers te krijgen, maar een gesloten ticket staat gelijk aan geen follow-up. Dit is totaal onaanvaardbaar


Ik heb identiek hetzelfde issue als @lleall.

Oude app verplichte mij ook de nieuwe te gebruiken. Toen ik de nieuwe geïnstalleerd had zei die eerst dat die nog niet klaar was. Een tijdje later werkte deze wel maar het Google cast symbool wordt niet meer getoond.

Ik zit op Google pix 6.


Hier hetzelfde probleem. Het chromecast icoon wordt niet meer getoond op Pickx. Lees toevallig dat het door Pickx Nieuw niet meer ondersteund wordt??? Wat is dat voor een “Upgrade”? Heb een paar uur verprutst om mogelijke oorzaak te vinden. We zijn in 2024…. stap achteruit.


Wanneer wordt men naar Proximus Pickx NEW overgezet?


Dat is al bezig maar gebeurt in waves, dus geleidelijk aan...


Wanneer wordt men naar Proximus Pickx NEW overgezet 🤔 ook bij de iPad. Je kan deze bij de Apple store al downloaden maar hij werkt nog niet. PS, zet de Pickx New als aparte app neer. Geen gevaar voor de oude Pickx app, die blijft gewoon werken 😉 ook na verwijderen.


FYI: De oudere versie van de app is niet compatibel met het nieuwe tv-platform. Eens je aan de beurt bent om op het nieuw platform  overgezet te worden is het niet meer mogelijk om de oude applicatie te gebruiken.
Iedereen zal beetje bij beetje worden gemigreerd, maar PX moderatoren hebben de informatie niet van tevoren.
Ook moet er gewacht worden tot hun ontwikkelaars alle problemen hebben opgelost die nog moeten worden opgelost (bv het probleem met het casten) . Ook op dit ogenblik kunnen de PX moderatoren daar nog niet op antwoorden wanneer die update er zal komen.


FYI: De oudere versie van de app is niet compatibel met het nieuwe tv-platform. Eens je aan de beurt bent om op het nieuw platform  overgezet te worden is het niet meer mogelijk om de oude applicatie te gebruiken.
Iedereen zal beetje bij beetje worden gemigreerd, maar PX moderatoren hebben de informatie niet van tevoren.
Ook moet er gewacht worden tot hun ontwikkelaars alle problemen hebben opgelost die nog moeten worden opgelost (bv het probleem met het casten) . Ook op dit ogenblik kunnen de PX moderatoren daar nog niet op antwoorden wanneer die update er zal komen.

@Martin Ik bedoel de nieuwe Pickx app voor de iPad. Staat wel in de App Store van Apple en dit naast de Pickx app die we nu gebruiken. Is dan niet beter deze nieuwe app te verwijderen van de App Store om misverstanden te voorkomen tot deze wel goed werkt 🤔😉


Bij mij werkt het casten ook niet. In de winkel wist de medewerkster zelfs niet dat er een nieuwe app was… Ik zou telefoon krijgen om 16u. Ik wacht nog… Wat een miserie. Maar je moet uiteraard wel betalen voor de diensten…die je niet krijgt…


Android smartphone, Pickx naar Chromecast:Dit is de fout die ik krijg:  Youtube, Sporza enz  werken wel

Enig nieuws van Proximus?

 

 


Reageer