Beantwoord

Pickx app "NEW" FEB 2024 niet casten / streamen naar Chromecast

  • 22 February 2024
  • 41 reacties
  • 1118 Bekeken

Reputatie 1

Sinds gisteren (21 FEB 2024) is er de nieuwe Pickx app, het heeft niet alleen de volgoorde van alle zenders om zeep gegooid maar ook het cast / stramt niet meer naar Chromecast.

De oude app werkt niet meer en de nieuwe cast niet dus het heeft geen nut voor wie op dat rekent om te casten….

Alle andere apps: VRT / VTM / Play werken goed met de Chromecast

 

Welke oplossing biedt Proximus aan? 

Graag op heel korte termijn

 

icon

Beste antwoord door Martin 25 February 2024, 13:23

Bekijk origineel

41 reacties

Over welke pickx versie heb je het dan, want ik zie op mijn android smartphone dat de laatste update  7.4.1 is op de google play store en met deze kan ik nog altijd casten naar de V7 decoder.

Reputatie 1

Het is versie 1.1.24000 op iPhone.

Dit is een nieuwe app de sinds gisteren beschikbaar is, die vervangt nu de andere oude app … als ik de oude app gistere opent het heeft mij “verplicht” om de nieuwe app te installeren

@lleall 

Ik heb op mijn iphone nog altijd de Pickx versie staan en ben nog niet verplicht geweest om de nieuwe app (PickxNew) te installeren.

Op het frans forum staat het volgende:

“Klanten zullen geleidelijk overgezet worden. In de tussentijd is het nog steeds de ‘klassieke’ app die werkt. Deze nieuwe app is al beschikbaar op iOS/iPadOS, tvOS en Android.”

Er was hier al een topic opgestart omtrent PickxNew → pickx new | Proximus Forum

@lleall 

Heb je in de Pickx app al geprobeerd of je de shakerfunctie kunt gebruiken door te schudden met je toestel, waarbij dan een venster zou moeten openen, waar je het probleem kunt melden, want dan komt dit direct bij de bevoegde personen terecht.

Reputatie 1

Ik zal straks de shake functie proberen :) bedankt voor de tip!

 

Reputatie 1

De shakerfunctie  werkt ook niet voor de nieuwe app

Ok bedankt voor de feedback ik was er ook niet 100% zeker van dat dit werd ingebouwd bij de nieuwe app.

Reputatie 1

Nu is niet alleen de nieuw Pickx app dat niet deftig werk…. ook live TV via de decoder werkt niet meer …. en ja streamen vanuit de app werkt ook niet… ook niet vanuit mijn computer.

Ik kan stramen vanuit andere apps of sites maar via de app of pickx website niet.

Bellen naar Proximus is ook een uitdaging …. ik wacht nu dat zij mij terug bellen en deze problemen oplossen maar ik vrees ervoor

Welke decoder heb je is het een V7 misschien, is dat dan sedert dat pickxNew geïnstalleerd werd?

Edit: ik zie ook geen cast pictogram meer via de pickx webversie!!

Reputatie 1

De decoder werkt terug…. maar de casten met Pickx app of webversie is nog steeds niet mogelijk…. (ook geen pictogram)

Bellen naar Proximus… zij nemen niet op / ook als zij zegen dat gaan terug bellen gebeurt dat niet

Reputatie 7
Badge +1

@lleall

Ik heb op mijn iphone nog altijd de Pickx versie staan en ben nog niet verplicht geweest om de nieuwe app (PickxNew) te installeren.

Op het frans forum staat het volgende:

“Klanten zullen geleidelijk overgezet worden. In de tussentijd is het nog steeds de ‘klassieke’ app die werkt. Deze nieuwe app is al beschikbaar op iOS/iPadOS, tvOS en Android.”

Er was hier al een topic opgestart omtrent PickxNew → pickx new | Proximus Forum

@Martin Heb daar toen opgezet Pickx New. geïnstalleerd maar starte niet op en heb toen de instellingsverschillen met foto op het forum gezet en met deze verschillen kan de nieuwe app nooit werken. Zie onderstaand. Toen van niemand een reactie gekregen. Weet niet of er nu wel een aanpassing is in de instellingen 🤔😉🚐

 

@Antoon1

Eigenlijk zou @lleall eens kunnen kijken naar zijn instellingen wat er bij hem staat want ik heb de PickxNew niet op de iPhone staan (heb die gewist) het is gewoon de vroegere Pickx die ik staan heb.

Want als ik het goed voorheb, heb je toch de melding gekregen “nog niet klaar voor u”, dus zou dit de reden kunnen zijn dat de settings niet goed staan en bij lleall is dit niet het geval.

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1

Eigenlijk zou @lleall eens kunnen kijken naar zijn instellingen wat er bij hem staat want ik heb de PickxNew niet op de iPhone staan (heb die gewist) het is gewoon de vroegere Pickx die ik staan heb.

Want als ik het goed voorheb, heb je toch de melding gekregen “nog niet klaar voor u”, dus zou dit de reden kunnen zijn dat de settings niet goed staan en bij lleall is dit niet het geval.

@Martin Heb nooit geen melding gekregen “nog niet klaar voor u”. Gewoon geïnstalleerd als nieuwe app. Installatie geen probleem maar de app starte niet op. Toen heb ik de instellingen na gekeken met deze verschillen. Heb de nieuwe app toen verwijderd. Heeft geen invloed gehad op de oude Pickx app 😉

Reputatie 1

Ik heb gisteren met Proximus gebeld en helaas ben ik een van de “gelukkige” dat de nieuwe app moet hebben…. iedereen zal het ook op termijn hebben.

Die hebben op dit moment geen oplossingen voor de probleem met casten. OOk niet via de website van Pickx want ook daar de Pickx castpictogram is ook niet aanwezig.

Zij weten ook niet wanneer of als dit probleem ooit ga opgelost worden want het hangt van de hoevelheeid klachten!

Dikke pech voor ons….

Wij gaan ook zien hoe zit met de andere providers en het is misschien de moment om te switchen want de feit dat bij Proximus er is geen mogelikheid om met een AppleWatch te bellen is ook iets heel erg storend… en voor dat ook geen oplossing op medium termijn … wrs nooit

Reputatie 1

@Antoon1

Eigenlijk zou @lleall eens kunnen kijken naar zijn instellingen wat er bij hem staat want ik heb de PickxNew niet op de iPhone staan (heb die gewist) het is gewoon de vroegere Pickx die ik staan heb.

Want als ik het goed voorheb, heb je toch de melding gekregen “nog niet klaar voor u”, dus zou dit de reden kunnen zijn dat de settings niet goed staan en bij lleall is dit niet het geval.

wat het heel raar is …. bij mij de nieuwe app komt niet als TV provider… alleen de oude en ja als ik de oude open het verplicht mij om de nieuwe installeren….

al geprobeerd installeren / verwijderen / …. niks werkt…. casten is niet meer mogelijk

Reputatie 1

 

Reputatie 1

dit is op de nieuwe Pickx app:

 

Aan die settings zie ik niet direct iets verkeerd, wetende dat PX moderatoren in het verleden altijd aangegeven hebben dat je voor de Pickx-app de TV-aanbieder/provider toch best uitschakelt!

Reputatie 7
Badge +1

Aan die settings zie ik niet direct iets verkeerd, wetende dat PX moderatoren in het verleden altijd aangegeven hebben dat je voor de Pickx-app de TV-aanbieder/provider toch best uitschakelt!

@Martin Hozoe niets verkeerd. Heb je mijn foto’s van de instellingen gezien van de oude Pickx en PickxNew. Zie je de verschillen. De oude Pickx werkt perfect op mijn IPad maar de PickxNew start niet op mijn iPad met de settings, Engels, daar jij zegt ik zie niet direct iets verkeerd. Nou snap ik het ook niet meer 🤔

ik bedoelde als ik de settings van lleall bekijk , location wordt gebruikt alleen kan ik niet echt zien of provider uit staat.

Reputatie 7
Badge +1

ik bedoelde als ik de settings van lleall bekijk , location wordt gebruikt alleen kan ik niet echt zien of provider uit staat.

@Martin . Dit kun je alleen zien als deze settings zoals de oude Pickx ook bij de nieuwe staan 😉 Dus Bluetooth, lokaal netwerk en TV-aanbieder moet ge- added zijn bij de nieuwe Pickx app instellingen 🤔 dan zal het wel werken 😉🤗

 

 

Maar wat ik mij dan afvraag of het dan nog bij niemand werkt die overgeschakeld naar PickxNew, want hier op het forum en op het Frans forum zouden er toch meer klachten komen veronderstel ik toch?

Reputatie 7
Badge +1

Maar wat ik mij dan afvraag of het dan nog bij niemand werkt die overgeschakeld naar PickxNew, want hier op het forum en op het Frans forum zouden er toch meer klachten komen veronderstel ik toch?

@Martin . Als ik de PickxNew app installeer komt deze als nieuwe app tevoorschijn. Dus hij vervangt niet de oude Pickx app. Zo ging dat bij mij. De oude bleef gewoon werken terwijl de nieuwe Pickx app gewoon geïnstalleerd was. Vandaar dat ik de 2 verschillende instellingen had. Nieuwe Pickx app verwijderd en geen probleem. Oude Pickx app werkt nog steeds. Denk dat er daarom geen klachten zijn 🤔😉

ja, maar dan wil dat zeggen dat er bijna niemand in het geval is van lleall  die verplicht werd de Nieuwe Pickx app (PIckxNew) te installeren en waar de oude Pickx ook niet meer werkt. 

want lleall citeerde het volgende:

 … als ik de oude app gistere opent het heeft mij “verplicht” om de nieuwe app te installeren

en

 … de oude app werkt niet meer

 

Reputatie 7
Badge +1

@Martin. De enige optie zou zijn, niet accepteren of annuleren en de PickxNew app indien mogelijk apart uit de Google play store of  App Store te installeren om te kijken of deze werkt. Heb bij mij de updates handmatig staan op de iPhone en iPad om te kijken wat deze inhouden voordat ik deze installeer 🤔😉

Reageer